е те 'читавите' магазини не са на Wordpress, а са големи международни търговци и не попадат в таргета на темата
Това е така и не е така. Доста микро магазини, но с голямо значение в нишата си са на Woocommerce, Opencart, Magento, Prestashop и други CMS-и тип eCommerce, но за жалост дали остават на тях? Това вече зависи от девелопърите в повечето случаи и какви ресурси са готови да отделят както за къстамизация на опен сорса или да минат на къстам, или в още по-лошия сценарии - да се ориентират към SaaS, което все някъде ще се спъне. Изключвам случаи, в който SaaS е по-адванс и сериозен екип седи зад него, да речем Salesforce.
Други грешки правят магазините, по мои наблюдения. Всъщност е една единствена - неправилно разпределение на бюджета, ако се стигне нещо за разпределяне изобщо.
Сценарии № 1: Магазин с големи бюджети за реклама, който технически е назадва яко от конкуренцията си. Най-често е шер хостинг план, лошо UX, постоянни грешки в бекенда, доста ръчна работа и никаква автоматизация. Абсолютно никаква идея какви технологии и методи да се ползват, и резултата е на лице.
Сценарии № 2: Супер добре направен и функционален магазин, който разчита на малки маркетинг бюджети и реално не стигна до соите клиенти, или поне не до оптимална бройка от тях. Това не винаги се дължи на малки бюджети, понякога и агенцията ги прецаква добре с неможене. Или някой one-man-show прави всичко, като явно няма как да огрееш навсякъде и да си специалист по всичко и си остава само с добре работещ и продаващ магазин.
Сценарии № 3: Въртенето в кръг....да, по-рядко срещано, но собственика на магазина се върти в кръг между различни доставчици, системи, технологии, методи за плащане/доставка, и какво ли още не. Всяко решение се променя съобразно нагласата му или бюджета, а по някога напълно емоционално, и докато времето си тече, той все нещо върти и суче, а продажбите го пропускат.
Сценарии № 4: Човекът грам не знае за какво става дума, но е чул, че е яко и се печели. Няма капацитета да изгради, управлява и развива такъв бизнес, но драпа там нещо. Никога не стига до явна преценка за бизнеса си, къде се позиционира и най-вече коя е таргет групата му, а на светлинни години е и от мисълта как да достигне до тези хора, за да им продаде нещо. И нещата рязко залязват след като се изсипват регулярно разходите всеки месец.
Горе долу е това.