Онлайн магазин общи приказки!

Esen

Member
Ех как лети времето :) спомням си преди години всеки искаше да продава и да си има онлайн магазин, беше някакъв бум :), всеки без работа и пари и хоп в онлайн търговията, щото чувал някъде, че може без пари :D

Не следя отдавна нещата и е събота, може да се заформи една дискусия ;)
 
Да. Като цяло положението е следното: който се е научил да ги прави, в момента има силен и развит магазин, другите са на работа, при който може да прави онлайн търговия. Това е общата картинка.

Един познат с добре развит магазин вече си търси хора за сошъл, SEO, и девелопинг. Друг мой познат пък се опита да си ъпдейтне woocommerce -а, счупи се, и сега е на бачкане, обеден, че не е дорасъл за такива нещо да си си сам шеф. А две думи: успяващи и губещи. % на успяващи винаги ще е по-малък. И то значително по-малък. За това пиеш една студена вода и цял живот живее посредствено. ;)
 
  • Like
Реакции: Esen
@$INeed$ Благодаря за отговора :)
Не исках да давам някаква насока на темата а да се получи обща приказка, ех какъв бум беше, всеки 2ри имаше магазин или искаше магазин.

Сега и с това Тему конкуренцията ще стане още по сложна и тегава
 
Сега и с това Тему конкуренцията ще стане още по сложна и тегава
Хора, купуващи си боклуци ще си налитат на Тему, но тези, които си търсят хубави продукти, дори няма и да го отворят. ;)
Читавите магазини, продаващи качествени стоки няма да забележат нищо, но останалите боключарници ще се сринат рязко. ;)
 
е те 'читавите' магазини не са на Wordpress, а са големи международни търговци и не попадат в таргета на темата :)
 
е те 'читавите' магазини не са на Wordpress, а са големи международни търговци и не попадат в таргета на темата :)
Това е така и не е така. Доста микро магазини, но с голямо значение в нишата си са на Woocommerce, Opencart, Magento, Prestashop и други CMS-и тип eCommerce, но за жалост дали остават на тях? Това вече зависи от девелопърите в повечето случаи и какви ресурси са готови да отделят както за къстамизация на опен сорса или да минат на къстам, или в още по-лошия сценарии - да се ориентират към SaaS, което все някъде ще се спъне. Изключвам случаи, в който SaaS е по-адванс и сериозен екип седи зад него, да речем Salesforce.

Други грешки правят магазините, по мои наблюдения. Всъщност е една единствена - неправилно разпределение на бюджета, ако се стигне нещо за разпределяне изобщо.

Сценарии № 1: Магазин с големи бюджети за реклама, който технически е назадва яко от конкуренцията си. Най-често е шер хостинг план, лошо UX, постоянни грешки в бекенда, доста ръчна работа и никаква автоматизация. Абсолютно никаква идея какви технологии и методи да се ползват, и резултата е на лице.

Сценарии № 2: Супер добре направен и функционален магазин, който разчита на малки маркетинг бюджети и реално не стигна до соите клиенти, или поне не до оптимална бройка от тях. Това не винаги се дължи на малки бюджети, понякога и агенцията ги прецаква добре с неможене. Или някой one-man-show прави всичко, като явно няма как да огрееш навсякъде и да си специалист по всичко и си остава само с добре работещ и продаващ магазин.

Сценарии № 3: Въртенето в кръг....да, по-рядко срещано, но собственика на магазина се върти в кръг между различни доставчици, системи, технологии, методи за плащане/доставка, и какво ли още не. Всяко решение се променя съобразно нагласата му или бюджета, а по някога напълно емоционално, и докато времето си тече, той все нещо върти и суче, а продажбите го пропускат.

Сценарии № 4: Човекът грам не знае за какво става дума, но е чул, че е яко и се печели. Няма капацитета да изгради, управлява и развива такъв бизнес, но драпа там нещо. Никога не стига до явна преценка за бизнеса си, къде се позиционира и най-вече коя е таргет групата му, а на светлинни години е и от мисълта как да достигне до тези хора, за да им продаде нещо. И нещата рязко залязват след като се изсипват регулярно разходите всеки месец.

Горе долу е това. ;)
 
иниййд, царя на имам един познат със същия проблем и празните приказки
 
Вече 15 години в онлайн търговията, имаше моменти с 20 лв имаш 50 продажби, сега 500 на ден и пак ако хванеш 20 продажби ще е добре. Да имаш успешен онлайн магазин сега, трябват пари и пак пари, конкуренцията е голяма и трябва да знаеш какво да правиш, сега трябва и да имаш BI + сериозна фуния и облъчвания да върнеш някой да купи пак от теб. Също така трябва да имаш уникален ассортимент, не китайски боклуци, много е важно да си навсякъде, което пак се стига до парите и всичко това влиза в един супер BI и добър план за контрол на всяко звено(финанси, логистика, маркетинг, стока, служители...), докато преди години можеше да нямаш 90% от нужното за сега, просто залагаш на facebook ads и google. Но все още голям процент от онлайн магазините разчитат на този метод, жалко доста.

Поздрави.
 
Онлайн търговията само изглежда лесна, на практика се иска повече от магазин и рекламен бюджет.
Постоянното ровене за алтернативни канали, начини за привличане на клиенти, дърпайки ги от конкуренцията, за търсене на автоматизации и нови трендове в технологичен аспект, са само малка част. Има още много.
 
Онлайн търговията само изглежда лесна, на практика се иска повече от магазин и рекламен бюджет.
Постоянното ровене за алтернативни канали, начини за привличане на клиенти, дърпайки ги от конкуренцията, за търсене на автоматизации и нови трендове в технологичен аспект, са само малка част. Има още много.
Зависи може и да е лесна. Ако целите са да докарваш една заплата от 5-7 хиляди е лесно. Може и без бюджети за реклама и и хипер мега ултра платформа. Дори може да бъде магазин с до 10 продукта и от 5 страници.
 
Зависи може и да е лесна. Ако целите са да докарваш една заплата от 5-7 хиляди е лесно. Може и без бюджети за реклама и и хипер мега ултра платформа. Дори може да бъде магазин с до 10 продукта и от 5 страници.
Абе май пак си е нужно една добра подготовка преди да почнеш. В този пример май говорим и за някой с вече написано домашно, а не някой хване и прави нещо там. То продукта и идеята да има, както се вика и с маркетплейсове става само. Дори без сайт.
 
Зависи може и да е лесна. Ако целите са да докарваш една заплата от 5-7 хиляди е лесно. Може и без бюджети за реклама и и хипер мега ултра платформа. Дори може да бъде магазин с до 10 продукта и от 5 страници.
Ти така ли правиш? Лесничко ли ти е?
 
Ако имаш свой уникален или поне брандиран продукт е различно от това да продаваш например Samsung и да се конкурираш с Техномаркер и eMag. Ако е вторият вариант и просто препродаваш нещо популярно влизаш в конкуренция с големи търговци и ...
А това да разработиш свой продукт също е трудно и рисковано.
Лесно няма с една дума :)
 
Ти така ли правиш? Лесничко ли ти е?
ДА. На него всичко му е лесно. Всичко прави с едно щракване. Но факта е, че момчето живее в друга реалност. ;)

Виждаш един магазин дали е сериозен като го разгледаш с няколко клика. ;)
 
Олигофрен ти казвам, @tedkata_m

Пусни някой линк и кажи, че Европа е виновна. :D
Кажи какво те вълнува безполезник? Като си извадиш главата от гъза може и да водим спор. И стига осира темите на хората.
 

Горе