Онлайн магазин от А до Я

2fast4you

Well-Known Member
Здравейте,
драскам тази тема за да се елиминират повечето въпроси и да улесня максимално всеки новобранец в създаването на онлайн магазин.
Всичко което съм написал е плод на собственият ми опит и методи. Някой от написаните неща са от съвети на колеги като Blinky и приятели.
Този пост е допълнен и издялкан от колегите експерти за да бъде максимално полезен на начинаещите и вече имащите магазин.

Преди да започнете всичко това си задайте един от двата много важни въпроса:
1. Имам ли достатъчно време и инат за да се захвана с това?
Ако отговора е "НЕ", то
2. Разполагате ли с достатъчно средства за да платите на някой да го прави вместо вас?
Ако нямате нито един от тези фактора, тази тема не е за вас.

1. Хостинг и домейн
2. Платформа
3. Фирма и касов апарат
4. Контакти и доставки
5. Разплащателна система
6. Общи разходи


1. Хостинг и домейн
Ползвам услугите на Superhosting.bg вече 5-та година и съм изключително доволен.
Помагат ми дори с проблеми които са лично мои /объркал съм някой php код по сайта удря грешка и те следователно помагат за отстраняването на проблема/
През суперхостинг може да се възползвате от някой промоции но за тях по.надолу ще напиша.
Домейнът препоръчително трябва да има ключова дума или думи за стоката която ще продавате.
Примерно ако продавате трактори ще стане Tractor-Shop.com Да, свободен е :p
Аз лично съм подбрал малко и лесно запомнящо се име за главният ми сайт защото съм накупил много домейни, дълги с ключови думи и там ще има копия на магазина ми /колкото повече толкова повече/.

2. Платформа- Безплатна
- С отворен код
- Почти всеки ден безплатни модификации и теми
- Поддръжка в форумът и
- БЕЗПЛАТНА!

Opencart от Opencart.com
Става за магазини от 5 до 100 продукта така и за магазини от 100 до 1 000 000+ продукта.
Какво да кажа за нея? Върши перфектна работа с интуитивен интерфейс, изчерпателни опции за администраторите и куп глезотиики.
Може да се възползвате и от платени платформи като Summercart, ZenCart и т.н.т. но аз лично препоръчвам Opencart.

3. Фирма и касов апарат
Създаването на фирма хич не е сложно и объркващо.
Ако искате да сте само Вие собственик си правите ЕООД
Ако имате съдружник си правите ООД
Може и ЕТ като по-евтин вариант но няма да ви приемат на сериозно.
Ровнете чичко гугъл за повече информация относно тези думички да не напълня темата с копи пейст информации.
Къде и как?
Използвах услугите на NovaFirma.bg
от там може да си подготвите абсолютно всички нужни документи като попълните онлайн формуляра и който изисква имената Ви, тел. номер, адрес и т.н.т. Повече информация за проверка име на фирма дали е свободно и т.н.т. може да изровите в сайта и.
Подаването на готовите документи става също онлайн но за това ви трябва електронен подпис.
Суперхостинг са сключили съдружие със StampIt които издават ел. подписи и ще си вземете подпишче на прИмоция.
След като изтече първата година на подписа като физическо лице се местите към PRO плана който Ви позволява да се подписвате като юридическо от името на фирмата.
Касов апарат всъщност не Ви трябва като продавате индиректно.
Касови бележки може да издавате и чрез безплатният сайт e-docs.bg които имат същата тежест като касовият бон.


4. Контакти
Ако сте се ориентирали какво ще продавате Ви трябват контакти за официалните дистрибутори на продуктите.
Интуитивно пишете името на фирмата в гугъл и ви излиза официалният и сайт. НО ако не знаете името на фирмата която търсите идва на помощ този сайт - Catalog.bg - Категоризирани адреси, номера, пощи.. на фирмите които ще Ви потрябват за да осъществите контакт.
- Доставки
След като се свържете със всяка една фирма ги попитайте дали работят с DropShipping.
След като получите поръчка обаждате се до склада където предлагат тази услуга и те директно изпращат стоката до купувача.
Ако фирмите не работят с тази услуга ги попитайте дали ще могат да ви дадат примерно най-купуваните продукти на консигнация.
Това означава че след като ги продадете тогава плащате на фирмата дистрибутор или производител.
Трети метод е да живеете в софия където са повечето складове и Вие да взимате всеки един поръчан продукт от тях.

5. Разплащателна система
Най-големите разплащателни системи са Paypal и - Epay за България
Други методи като директно разплащане чрез кредитна и дебитна карта от сайта ви става примерно чрез paylane.com
Те одържат следните стотинки:
Commission is from 2 to 3% on each transaction
transaction fee: from 0,20 to 0,26 EUR
chargeback fee: EUR 24
and annual account fee: 98 EUR
Ако работите със еконт експресс може да пуснете пратката като наложен платеж но рискувате да изгорите с плащане на доставка за отиване и връщане на стоката ако купувачът не си я вземе.
Ако магазинът Ви няма да е за БГ аудиторията се работи с Български пощи.
В сайта и има ценови листи за определени държави, размери и тежест на колетите.

6. Общи разходи

1. Хостинг - 45лв. на година
- Домейн - 19.75лв. на година
2. 0 лв.
3. Фирма - 168лв.
- Ел. подпис - 22лв. на година
еднократно се закупува карточетец който е 24лв и смарт карта която е 12лв
На тях се записва ел. подписа и за да подпишете документ мушкате усб джаджата в компютъра ви и го подписвате.
Цените за ел. подписа са с промоционалната отстъпка от суперхостинг.

- Общо разходи за старт на магазинчето и фирмата - 290.75 лв.
Само тези разходи са за старт.
След като направите фирма, разходите за осигуровки ще са около 150лв. на месец /При всички положения направете консултация със счетоводител/

Това което ще Ви различава един от друг е уникалност, подход, ниша и най-вече акъл.
Не се сърдете, но не всеки има този умствен капацитет но не губите много ако опитате.
Също така ако искате да "Стане" леката и меката жестоко се лъжете.
Онлайн магазинът иска много време и труд за да "Стане".

До тук добре! Вече имате магазин :-o А сега какво?

Четиво от колегата lqllqlq

/**/
Моето скромно мнение, че никога не бива да забравяте, че това е магазин! Дали е онлайн или реален, то продажбите се крепят не на цените, не на продуктите, а на обслужването и снимките(колкото и хубави неща да продавате, с кофти снимки няма да ви се получи). А за да продавате се налага да сте подготвени, защото всяка една продажба минава през няколко прости етапа:
1. Подготовка
2. Среща с клиент - в случая, това е контакта ви с него (скайп, телефон)
3. Установяване на нуждите
4. Предложение
5. Допълнителни продукти
6. Приключване на продажбата
Подготовка
Бъдете подготвени - познавайте продуктите си, техните характеристики и възможности. Често това не само ще ви улесни, но ще ви е от полза да продавате по-скъпо и повече. Изключително рядко ми се е случвало клиент да ми откаже по-скъп продукт за сметка на по-евтин, но и по-некачествен. Бъдете честни с клиентите ви и те сами ще искат да оставят парите си при вас. Познаването на продуктите ще ви е от полза бързо, професионално и адекватно да реагирате при липса на наличност, както и да се аргументирате защот предлагате именно това. Може да ви се струва странно, но пробвайте да поразпитате и ще се уверите колко малко хора могат да го правят (визирам продаващите)

Контакт с клиента
Малко преувеличена е според мен успеваемостта на продажбата при наличие на скайп/чат форма или нещо от сорта. Не защото не работи, а защото в 90% от случайте, в работно време няма никой на линия. Ако ще сте така - по-добре не слагайте нищо. Ако ли не, слагайте apps на телефона, но бъдете на линия за вашите клиенти. Те не се интересуват дали пиете кафе или се разхождате. Не забравяйте, че те са в сайта ви за харчат. Не ги затруднявайте!

Установяване на нуждите
Тук бих могъл да го разделя на две - ако става дума за чат, то нещата са ясни. Задават се въпроси, от които да разберете какво всъщност търси клиента. Това, че ви е намерил, не означава, че е на ясно със себе си.
По-важната част при онлайн магазините е е тази, на която не можете да влияете. Нямате контакт с клиента. Как да разберем какво търси?
Няма как, но поне не го затруднявайте. Направете лесна, бърза, удобна и най-вече интуитивна навигация на магазина си. Ако клиент търси помпа за акваруим направете си категория филтри/помпи за аквариум, а не забивайте продукта в "аквариуми-аксесоари-филтри-помпи за аквариум", защото рискувате никой така и да не разбере за тях.
Ако разполагате с много продукти - уверете се, че имате номерация на страниците, а не само "следващ" и "предходна". Ако клиент хареса продукт на 2ра страница, но в тази категория вие имате 10 страници продукти, то липсата на навигация води до трудно намиране на продукта на по-късен етап. За мен е грешно да изтипосате и всички продукти на една страница. Клиента се губи в безумното скролване, а резултата е, че накрая му писва и излиза.

Предложение
Тук също може да бъде разделено на 3 части:
1. Клиенти купили този продукт избраха и... - и листвате
2. Купи в комплект - предложете пакет от 2,3 или повече продукта с този, който клиента гледа, но на преференциална цена
3. Вие разгледахте - продукти, които клиента вече е видял
Всички тези функционалности обикновено са или функция на скрипта или допълнителна опция (plugin). Те са там за да ги ползвате, защото са се доказали във времето като работещи помощни средства. Няма причина да се чудите и отлагате

Приключване на продажбата
Това за вас е ключов момент. Ако нямате опцията да следите "изоставените колички", т.е всички онези продукти сложени в количката, но останали си там, защото клиента е излязъл без финализация, то вие живеете в един страхотен и спокоен свят. Ако обаче имате тази опция, то със сигурност тя ще е причина за много размисли. Дайте няколко варианта за подаване на поръчка - с регистрация, без регистрация и разбира се - вход за вече регистрирали се. Няма да повярвате колко много хора се притесняват да се регистрират някъде. Ще ви дам пример с един от магазините ми:
Реално разликата в полетата за попълване между покупка с регистрация и без регистрация са 2 полета: потребителско име и парола. Това е! В момента, в който пуснах без регистрация има ръст от около 20%, а само 1ч след пускането имах 2 поръчки по този начин. (И не, не става дума за секс магазина, т.е причината не е притеснение )
Стъпките от старта на поръчката до нейното изпращане към вас трябва да са минимално малко. Ако по някаква причина не можете да го минимизирате, то поне се опитайте да наподобите начина на поръчка в някой друг, но голям магазин.
Не забравяйте - вие не работите с неандерталци. Същите хора, които при вас може да пазаруват без регистрация и вие да смятата, че причината е в трудността, то може лесно да поръчват от ebay и да се справят с 4те им стъпки на checkout...

И накрая, но не и по важност - за разлика от реалните магазини, то при електронните има само 10-тина места за да разпънете виртуалната си сергия на улицата на чичо ви Г. Всички искат да са там, но по ред причини може да не сте сред успялите. Винаги ще има някой с по-добра цена от вашата, по-красив сайт, повече реклама - за това ценете всяко посещение. Намерете нещото, което ви прави различни от другите, нещо което вие можете да подсигурите на клиента, а то рядко е отстъпка, но пък често е правилния подход и отношение. Тези неща ще го върнат при вас. Поръчката направена при вас трябва да остане в главата му. Вие да сте неговата асоциация за онлайн пазаруване. Не се постига лесно, но не е невъзможно.
И пак повтарям - цената не продава! Мога да ви дам отново пример от личният си опит. В малко населено място имаше фирма, доставяща услуга с лошо качество, но пък единствена. Месец, след като започнахме да предлагаме същата услуга, но в пъти по-добро качество и с цена 35% ПО-ВИСОКА имахме 20% от клиентите на 1вата фирма. До 3тия месец 60% от нейните клиенти вече ползваха нашата услуга, до 5-тия 90% бяха при нас...и едва тогава свалихме с 25% цената. Тоест откраднахме за 6 месеца 90% от клиентите на конкурент, продавайки на 35% по-висока цена. 12 месеца по-късно се появи и трета фирма с цена 3 пъти по-ниска от нашата. Не загубихме нито един клиент. Да, отделих време да се срещна с по-голямата част от тях лично, отговорих на много въпроси, но не загубих клиенти.
/**/

1. Преди да направите всяка една оптимизация качете продукти и стегнете сайта за да не си изгърмите патрончетата
2. Намерете си свестен счетоводител който знае че Paypal не се яде.
3. Направете си бизнес стратегия. Примерно колко ще печелите за да пуснете безплатна доставка над 100лв., колко процента да сложите над цената на която купувате продуктите за да не влизате в преразход, колко пари да отделите за реклама и т.н.т. Включете и парите за гориво и разкарвания докато ги вземете и изпратите.
4. Направете си план за разпределение на времето. Кога ще изпращате поръчки, кога ще висите на скайп или друг метод към който клиентите Ви ще се обръщат към Вас за помощ и кога ще имате време за почивка. Да! Ако не почивате бушоните ви няма да издържат дълго преди да прегорят. Не сте машина.
5. Готови ли сте? Започнете да мушкате Вашият сайт в следните примерни директории
6. Къде ще си избирате да рекламирате? Ето няколко варианта: https://adwords.google.com - http://www.adwise.bg - http://www.adx.bg -
7. Пригответе се всеки ден или седмица да пускате по нещо ново в сайта като примерно статия или защо да не си отворите и малък блог към магазина ви?
Защо ли? Гугъл ще Ви толерира ако пускате от време на време нещо ново и УНИКАЛНО БЕЗ КОПИ И ПЕЙСТ. Дам трябва да си изтъркате пръстчетата от писане.
8. Пръснете малко "възвръщаеми" пари за добавки към системата Ви. Ще добавя и безплатни скоро. Пример веднага давам за Opencart. /Следните добавки съм ги закупил за моят магазин/

8.1. Професионална SEO оптимизация на всички ваши продукти и страници
8.2. 2 добавки за кеширане, компресиране... за да се отваря вашият сайт по-бързо и гугъл и вашите потребители да ви заобичат
* 1
* 2

8.3. БЛОГ за магазинчето / Пак е добре да го имате за допълнителна индексация от търсещите машини НО е препоръчително и да имате отделна блог система като Wordpress /

8.4. Ако държите на дизайна както мен, това е приставка за красив имейл темплайт който се праща при поръчка на стока от вашите потребители.
/скоро още информация/

Допълнителна информация за SEO оптимизация, Счетоводство, рекламни стратегии и тем подобни може да разровите в темите на колегите от форума :)
 
Последно редактирано:
От: Онлайн магазин от А до Я

Не ми дава да дам дам речпе но когато е възможно ако не забравя ще дам.

Постарал си се да направиш добра тема, като как да кажа, основните неща си ги показал.
Но моля, да не заблуждаме хората, че всеки с 300лв ще има (нормален онлайн магазин ).
Може да бъркам, но моята гледна точка е такава. Трябва доста повече средства, както и нашето внимание за да се прави нещо сериозно. Особено от лели, малки хакери, геймъри, чичо и вулни с идей. ( хора които за първи път ще правят онлайн магазин )

Системата ще работи, но как да кажа, само "теоретично".
Но надявам се повече които ще прочетът това мнение да не се отчайват защото по - добре да знаеш в кой свят живееш.

Може малко да съм се отделил от темата, но според мен е важно да се знае.
В бъдеще ако хваните принципа, може да правите онлайн магазин с единствена инвенстиция - време ( но това е друга тема ).

Мир и любов
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Нещо много вожно мисля си пропуснал стоката която ще се продава? някои може да иска да, я внасят ако я нямат налична или не са пройзводители как стой въпроса с внос-а
 
От: Онлайн магазин от А до Я

V.Andreev
Това са разходите само за старт.
След това за реклама, SEO и и най-вече ВРЕМЕ и ТРУД са отделно но задължително.
Може би ще добавя и тези неща но ако милите потребители ги мързи да търсят в форума ще ги мързи и да се втурнат в това начинание.

Auct
Добавих малко информация и за това. Мерси :)
Те първа ще пълня темата с повече информация и методи.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Може би ще добавя и тези неща но ако милите потребители ги мързи да търсят в форума ще ги мързи и да се втурнат в това начинание.
Вече виждам питанка по въпрос, който в съседна тема е разискван вече доста подробно, макар да има още питанки свързани с темата...
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Поздрави за 2fast4u за темата. Ако намериш време (и като те пусне мързела) можеш да обобщиш и въпроса за счетоводството и плащането на данъците, понеже те са неизменна част от бизнеса (след като ще се регистрира фирма). Знам, че има теми за това, но са доста разхвърляни и в повечето се задават конкретни въпроси. Ако го обобщиш както си направил с другите точки от темата ти и дадеш конкретни фирми за счетоводство и цени ще се получи идеално и наистина ще е от А до Я.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Поздравления и от мен за темата, въпреки че заглавието е доста амбициозно. Това на което си се спрял дотук е само малка част от цялата материя. Ясно че не е по силите на 1 човек да развие всички аспекти на електронната търговия (освен ако не готви докторска дисертация). Надявам се всички колеги тук да допълнят картинката и тази тема наистина да стане от А до Я. В момента според мен сме някъде на Г или Д.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Браво за темата! Харесва ми как е оформена и отговаря на много въпроси. Напълно си заслужи зеленкото , а към тези които стартират онлайн магазини само мога да повторя и аз че е добре да ползвате безплатни решения за система на магазина. Вярно е че платените еквиваленти също имат предимства като поддръжка, по-голяма защита (не във всички случаи), но от безплатните като OpenCart печелите липсата на разходи около старта на сайта и много добра функционалност като не говорим ако се mod-не системата на какво е способна. Друга много добра система е Magento но не е подходяща за начинаещи потребители - това съдя по опита си с нея при изработката на няколко онлайн магазина.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Относно системата за ползване: Убедих се, че е по-добре да се ползва безплатна, или ако е платена да се провери първо за варианти. Много по-добра инвестиция е да платите в последствие за персонализации, които имат пряко отношение към спецификата на вашият магазин.
Относно счетоводството - питайте, питайте и пак разпитвайте евентуалният си счетоводител до колко е в час със онлайн търговията. Няма да ви е готино като чуе в последствие за paypal и да ви гледа като объл камък с панделка. НАП не приемат извинения, а грешките на счетоводителя ще ви струват пари.
Относно рекламата:
Това, което научих от опит с рекламата - освен ако не сте специалист в областта, то ще ви трябва поне 2-3 месеца за да докарате кампанията си до "златната среда" по отношение вложени средства/постигнат резултат. Пуснете ли реклама, следете какво ви казва и аналитикс за реализации, продължителност на пътя до крайният резултат, колко време е отнело на потребителя да поръча. Важно е да видите как са ви търсили потребителите и дали всъщност вие рекламирате по тези думи или сходни, от тези които сте заложили като ключови. Когато се натрупа статистика, започнете да оправяте пропуските си.
Въпросът не е в големият бюджет за реклама, макар да е по-готино :p, а как ползвате този, с които разполагате. Помислете внимателно колко приходи очаквате, и тогава преценете разходите си. Експериментирайте с бюджета -вижте какво се случва при по-висок и по-нисък. Дали наистина повечето трафик значи по-висока конверсия (поръчки)? Дали първа позиция сред рекламите всъщност е най-удачната? Имайте предвид, че голяма част от търсещите разглеждат преди да купят. Дали ако сте на 1ва позиция няма просто да преминат през вас?
Проверявайте конкуренцията - цени, промоции, оферти. Бъдете в час със случващото се. Не винаги по-ниската цена продава. Помислете за това.
Обърнете внимание имате ли опция да следите "изоставените поръчки", т.е артикули добавени от потребител, но не финализирани като поръчка. Мислете върху всичко това. Защо е влязъл, добавил, а не е поръчал?
Защо имам много кликове (реклама), а потребителите правят малко импресии? и още много подобни въпроси. Няма готово решение, тъй като ситуациите са много, а причините още повече.
Преди да започнете всичко това си задайте един от двата много важни въпроса:
1. Имам ли достатъчно време и инат за да се захвана с това?
и ако отговора е "НЕ", то
2. Разполагате ли с достатъчно средства за да платите на някой да го прави вместо вас?
Както много хора по-горе са казали - разходите за фирмата са ви най-малкото, което ви очаква...
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Благодаря за позитивните коментари.
Добавих още малко обобщителна информация защото ми се иска преди и след старта на магазинче да има пълни стъпки как точно да се процедира.
Ще бъда благодарен да драснете нещо полезно което бих вмъкнал към първият пост както lqllqlq добави интересна информация /скоро ще я добавя/
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Ех, хубава тема ще стане :)
Ще си позволя да продължа с идеите, като прескоча частта с оптимизацията, в която признавам съм бос, но пък вие сте любознателни и сте изчели темите за това във форума.
Имате готов магазин, оптимизиран, пишете си статии и живота е песен. Моето скромно мнение, че никога не бива да забравяте, че това е магазин! Дали е онлайн или реален, то продажбите се крепят не на цените, не на продуктите, а на обслужването и снимките(колкото и хубави неща да продавате, с кофти снимки няма да ви се получи). А за да продавате се налага да сте подготвени, защото всяка една продажба минава през няколко прости етапа:
1. Подготовка
2. Среща с клиент - в случая, това е контакта ви с него (скайп, телефон)
3. Установяване на нуждите
4. Предложение
5. Допълнителни продукти
6. Приключване на продажбата
Подготовка
Бъдете подготвени - познавайте продуктите си, техните характеристики и възможности. Често това не само ще ви улесни, но ще ви е от полза да продавате по-скъпо и повече. Изключително рядко ми се е случвало клиент да ми откаже по-скъп продукт за сметка на по-евтин, но и по-некачествен. Бъдете честни с клиентите ви и те сами ще искат да оставят парите си при вас. Познаването на продуктите ще ви е от полза бързо, професионално и адекватно да реагирате при липса на наличност, както и да се аргументирате защот предлагате именно това. Може да ви се струва странно, но пробвайте да поразпитате и ще се уверите колко малко хора могат да го правят (визирам продаващите)

Контакт с клиента
Малко преувеличена е според мен успеваемостта на продажбата при наличие на скайп/чат форма или нещо от сорта. Не защото не работи, а защото в 90% от случайте, в работно време няма никой на линия. Ако ще сте така - по-добре не слагайте нищо. Ако ли не, слагайте apps на телефона, но бъдете на линия за вашите клиенти. Те не се интересуват дали пиете кафе или се разхождате. Не забравяйте, че те са в сайта ви за харчат. Не ги затруднявайте!

Установяване на нуждите
Тук бих могъл да го разделя на две - ако става дума за чат, то нещата са ясни. Задават се въпроси, от които да разберете какво всъщност търси клиента. Това, че ви е намерил, не означава, че е на ясно със себе си.
По-важната част при онлайн магазините е е тази, на която не можете да влияете. Нямате контакт с клиента. Как да разберем какво търси?
Няма как, но поне не го затруднявайте. Направете лесна, бърза, удобна и най-вече интуитивна навигация на магазина си. Ако клиент търси помпа за акваруим направете си категория филтри/помпи за аквариум, а не забивайте продукта в "аквариуми-аксесоари-филтри-помпи за аквариум", защото рискувате никой така и да не разбере за тях.
Ако разполагате с много продукти - уверете се, че имате номерация на страниците, а не само "следващ" и "предходна". Ако клиент хареса продукт на 2ра страница, но в тази категория вие имате 10 страници продукти, то липсата на навигация води до трудно намиране на продукта на по-късен етап. За мен е грешно да изтипосате и всички продукти на една страница. Клиента се губи в безумното скролване, а резултата е, че накрая му писва и излиза.

Предложение
Тук също може да бъде разделено на 3 части:
1. Клиенти купили този продукт избраха и... - и листвате
2. Купи в комплект - предложете пакет от 2,3 или повече продукта с този, който клиента гледа, но на преференциална цена
3. Вие разгледахте - продукти, които клиента вече е видял
Всички тези функционалности обикновено са или функция на скрипта или допълнителна опция (plugin). Те са там за да ги ползвате, защото са се доказали във времето като работещи помощни средства. Няма причина да се чудите и отлагате

Приключване на продажбата
Това за вас е ключов момент. Ако нямате опцията да следите "изоставените колички", т.е всички онези продукти сложени в количката, но останали си там, защото клиента е излязъл без финализация, то вие живеете в един страхотен и спокоен свят. Ако обаче имате тази опция, то със сигурност тя ще е причина за много размисли. Дайте няколко варианта за подаване на поръчка - с регистрация, без регистрация и разбира се - вход за вече регистрирали се. Няма да повярвате колко много хора се притесняват да се регистрират някъде. Ще ви дам пример с един от магазините ми:
Реално разликата в полетата за попълване между покупка с регистрация и без регистрация са 2 полета: потребителско име и парола. Това е! В момента, в който пуснах без регистрация има ръст от около 20%, а само 1ч след пускането имах 2 поръчки по този начин. (И не, не става дума за секс магазина, т.е причината не е притеснение :) )
Стъпките от старта на поръчката до нейното изпращане към вас трябва да са минимално малко. Ако по някаква причина не можете да го минимизирате, то поне се опитайте да наподобите начина на поръчка в някой друг, но голям магазин.
Не забравяйте - вие не работите с неандерталци. Същите хора, които при вас може да пазаруват без регистрация и вие да смятата, че причината е в трудността, то може лесно да поръчват от ebay и да се справят с 4те им стъпки на checkout...

И накрая, но не и по важност - за разлика от реалните магазини, то при електронните има само 10-тина места за да разпънете виртуалната си сергия на улицата на чичо ви Г. Всички искат да са там, но по ред причини може да не сте сред успялите. Винаги ще има някой с по-добра цена от вашата, по-красив сайт, повече реклама - за това ценете всяко посещение. Намерете нещото, което ви прави различни от другите, нещо което вие можете да подсигурите на клиента, а то рядко е отстъпка, но пък често е правилния подход и отношение. Тези неща ще го върнат при вас. Поръчката направена при вас трябва да остане в главата му. Вие да сте неговата асоциация за онлайн пазаруване. Не се постига лесно, но не е невъзможно.
И пак повтарям - цената не продава! Мога да ви дам отново пример от личният си опит. В малко населено място имаше фирма, доставяща услуга с лошо качество, но пък единствена. Месец, след като започнахме да предлагаме същата услуга, но в пъти по-добро качество и с цена 35% ПО-ВИСОКА имахме 20% от клиентите на 1вата фирма. До 3тия месец 60% от нейните клиенти вече ползваха нашата услуга, до 5-тия 90% бяха при нас...и едва тогава свалихме с 25% цената. Тоест откраднахме за 6 месеца 90% от клиентите на конкурент, продавайки на 35% по-висока цена. 12 месеца по-късно се появи и трета фирма с цена 3 пъти по-ниска от нашата. Не загубихме нито един клиент. Да, отделих време да се срещна с по-голямата част от тях лично, отговорих на много въпроси, но не загубих клиенти.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Браво за начинанието още от както админите създадоха категорията за Онлайн Магазините се каня да напиша подобна тема, но по скоро насочена към развитието на самият онлайн магазин, а не толкова до техническата част по организацията - някой ден като ме осени музата ще го направя :)

Опен карта е добър но ако някой си мисли че може да пусне магазин на тази платформа без да вади кинти ще остане разочарован - Това по скоро може да се случи на ЗенКарт.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Страхотна тема е това! Ще е полезна на много хора със сигурност.

Може да се допълни и частта с разходите - ежемесечните, които ще започнт още със стартирането на фирмата/магазина. Данъци и осигуровки най-вече.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Поздрави за темата. Ще я следя с интерес, а по-късно ще се включа и с полезна информация. Изключително начинание, което би било добре, да се оформи като книга/наръчник, когато събере достатъчно информация. Тъй като се регистрирах днес, все още не съм наясно с правилата на форума и е възможно да сгреша, но тъй като правя магазини на Opencart, мога да добавям полезна информация за различните модули на тази система и как да се използват. Освен това бих посъветвала всеки предприемач да направи свой бизнес план преди да започне. В интернет е пълно с примери, как се прави бизнес план стъпка по стъпка (не слагам линк, не знам дали е позволено).
Имам пример, но не мога да цитирам източник, копирала съм си го преди много време и не помня откъде.
1. Въведение
• Име на проекта, обект на разработката.
• Име и адрес на фирмата, координати за връзка.
• Лица за контакти.
2. Резюме
• Кратко описание на ключовите моменти от бизнес плана.
• Сфера на дейност.
• Водещи фигури- опит.
• Описание на пазара и вписване на продукта и/или услугата в него.
• Цел на стартиращия бизнес.
• Необходими ресурси: персонал, технология, финанси и тяхното осигуряване.
3. Представяне на проекта и предлагания продукт/услуга
• Описание на идеята за развитие на този проект.
• Описание на продукта или на услугата, какви нужди покриват.
• Готовност за реализация.
• Конкурентни предимства: ниска цена, високо качество, по-продължителна експлоатация, по-добра оперативност, улеснена и бърза поддръжка, бърз и адекватен сервиз, малки размери, други.
• Защита на продукта: патенти, марки, други.
• Описание на технологичния процес.
• Самостоятелно ли ще бъде организирано производството или ще има и подизпълнители.
• Необходимо ли е закупуване на технологично оборудване и какво ще бъде то (капацитет, цена).
• Доставчици на компонентна база, материали и суровини, периоди на доставка.
4. Анализ на средата
• Описание на бранша. Тенденции за развитие.
• Нормативна уредба. Данъчно облагане.
• Конкуренти и предлагани от тях изделия. Стоки заместители.
• Канали за разпространение.
• Доставчици на компонентна база.
• Потребители.
• Конкуренти и конкурентни цени.
• Район на разпространение.
• Пазарен потенциал и обем.
• Растеж на пазара.
5. Маркетингов план
• Сегментиране на пазара.
• Избор на целеви сегменти и стратегия за обхващане на пазара.
• План за продажбите- месеченен/тримесечен обем на продажбите.
• Дистрибуция и реклама.
6. Текущо състояние
• Сфера на дейност.
• Опит на партньорите.
• Необходими ресурси.
• Текущо състояние- Отчет за приходите разходите за последната 1 година.
7. Организация и управление
• Правна форма
• Прогноза за наетия персонал и разходи за заплати.
8. Прогнозни финансови разчети
• Инвестиционни разходи. Какъв инвестиционен и начален работен капитал е необходим и кога ще бъде изплатен.
• Източници на финансиране.
o Заемен капитал, акционерен капитал, собствен принос, субсидии, др.;
o Погасителен план (попълва се при наличие на заемни средства);
o Налично обезпечение за гарантиране пред кредитни институции.
• Формиране на пълната себестойност на изделията.
• Прогнозни приходи и разходи.
• Прогнозни парични потоци.
9. Финансови показатели и оценка на проекта
• Възвръщаемост на инвестициите, покритие на заетите средства.
10. Времеви график. Фази на осъществяване на бизнес проекта.
11. Заключение
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Темата е добра, но пропускате кръчмаря - Гугъл... Един онлайн магазин е доста по-различен от блог да речем, защото работите с много продукти, които оптимизирате поотделно. И докато със 20 продукта е лесно, нещата се променят драстично, когато минат 500. Онпейдж нещата трябва да са перфектни, иначе забравете за изплуване в СЕРПа.

А относно платформите, виждал съм и прекрасни и отвратителни изпълнения на всевъзможни системи. Въпросът опира до това, колко и как ще искате да се развие магазина. За елементарен магазин, цитираните суми за изграждане са горе-долу такива, но просто забравете за нещо сериозно да не се бръкнете. Освен ако не сте програмисти със свободно време.

И един пропуск технически откривам - задължително (особено за извън България) трябва SSL.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Поздрави за темата. Ще я следя с интерес, а по-късно ще се включа и с полезна информация. Изключително начинание, което би било добре, да се оформи като книга/наръчник, когато събере достатъчно информация. Тъй като се регистрирах днес, все още не съм наясно с правилата на форума и е възможно да сгреша, но тъй като правя магазини на Opencart, мога да добавям полезна информация за различните модули на тази система и как да се използват. Освен това бих посъветвала всеки предприемач да направи свой бизнес план преди да започне. В интернет е пълно с примери, как се прави бизнес план стъпка по стъпка (не слагам линк, не знам дали е позволено).
Имам пример, но не мога да цитирам източник, копирала съм си го преди много време и не помня откъде.

Здравей Радостина и добре дошла във форума! Ако имаш желание може да отвориш отделна тема за Opencart и всичко свързано със системата. Аз лично с интерес бих я следил, тъй като такава тема във форума липсва, а от резултатите в една анкета стана ясно, че платформата е най-използвана от бг търговците. 2fast4you пък може след това да помести един линк към евентуалната ти тема. Успех!
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Темата е добра, но пропускате кръчмаря - Гугъл... Един онлайн магазин е доста по-различен от блог да речем, защото работите с много продукти, които оптимизирате поотделно. И докато със 20 продукта е лесно, нещата се променят драстично, когато минат 500. Онпейдж нещата трябва да са перфектни, иначе забравете за изплуване в СЕРПа.

А относно платформите, виждал съм и прекрасни и отвратителни изпълнения на всевъзможни системи. Въпросът опира до това, колко и как ще искате да се развие магазина. За елементарен магазин, цитираните суми за изграждане са горе-долу такива, но просто забравете за нещо сериозно да не се бръкнете. Освен ако не сте програмисти със свободно време.

И един пропуск технически откривам - задължително (особено за извън България) трябва SSL.
Едва ли има някой, който да твърди обратното и лично за мен би било много полезно да прочета конкретни съвети, с минимум непознати думи по въпроса с оптимизацията. И веднага обяснявам защо: Темата с оптимизацията е много обширна, и още по-динамична, но тук липсва такава написана за незанимаващи се с оптимизация, а ако има е твърде обща.
Четох хубава и полезна статия относно описанията за продукти в блога ти и това е една от най-опростено написаната статия, на която съм попадал. Ако имаш 500-1000 продукта колко време ще пишеш, за да достигнеш до така структурирани описания, по начина за който ти говориш в публикацията си? Вярно е, че си е вид инвестиция, защото едва ли конкурентите са си направи труда така да подходят ама все пак...
Другият въпрос, който ме вълнува, а така и не получих отговор в една друга тема - колко време отнема нормално за да видиш резултат от промени направени по магазина и резултата в СЕРП( да речем добавяне ключови думи). Как се избират добри ключови думи? Имам предвид, че ако продаваш камери за охрана, поне аз така мисля, е по-добре да се бориш за видео камери, видео наблючение и тн, от колкото само за камери, или греша?
Как следите промените в позициите на магазина в търсачката? Всички ли читави инструменти са платени и ако не, кои е за препоръчване.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Едва ли има някой, който да твърди обратното и лично за мен би било много полезно да прочета конкретни съвети, с минимум непознати думи по въпроса с оптимизацията. И веднага обяснявам защо: Темата с оптимизацията е много обширна, и още по-динамична, но тук липсва такава написана за незанимаващи се с оптимизация, а ако има е твърде обща.
Четох хубава и полезна статия относно описанията за продукти в блога ти и това е една от най-опростено написаната статия, на която съм попадал. Ако имаш 500-1000 продукта колко време ще пишеш, за да достигнеш до така структурирани описания, по начина за който ти говориш в публикацията си? Вярно е, че си е вид инвестиция, защото едва ли конкурентите са си направи труда така да подходят ама все пак...
Другият въпрос, който ме вълнува, а така и не получих отговор в една друга тема - колко време отнема нормално за да видиш резултат от промени направени по магазина и резултата в СЕРП( да речем добавяне ключови думи). Как се избират добри ключови думи? Имам предвид, че ако продаваш камери за охрана, поне аз така мисля, е по-добре да се бориш за видео камери, видео наблючение и тн, от колкото само за камери, или греша?
Как следите промените в позициите на магазина в търсачката? Всички ли читави инструменти са платени и ако не, кои е за препоръчване.

Подред - винаги съм казвал, че на продуктите в магазина трябва да се гледа като на отделни сайтове. С дублирано съдържание + крадени или необработени снимки, какви продажби, к'ви 5 лева? Отделно - окрупняването на продуктите винаги е средство и то добро за намаляване на бройката, за сметка на качеството. Имам предвид - по цвят, номерация, разфасовки и т.н.

Промените в СЕРПа винаги зависят от конкретния сайт. Ако ти се добавят продукти постоянно (а.к.а. съдържание) - по-често и обратното. Но независимо от всичко до 2-3 седмици се получават.

Добрите ключови думи са изкуство да разбереш как търси човека, тръгнал да купува. Давам пример с камерите (хал хабер си нямам от нишата, примера е фигуративен) - "видео камери" е общо - може да търси човек дето му е интересно да научи нещо за тях, или пък го интересуват нормалните камери за домашно кино. Обаче "видео камери цени" или "видео камери Пловдив" или "видео камери изгодно" търси човек, тръгнал да купува. За това общите думи се ползват за сателитите, социалките и т.н., а продукта се оптимизира конкретно за търсещия покупка.

Позициите следи с http://www.cleverstat.com/en/google-monitor-query.htm

Май нищо не пропуснах от въпросите :)
Наздраве, петък е :beer:
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Тео изпускаш и много важно нещо в психиката на купувачите.
Аз лично съм активен купувач и търся точно определено нещо - Марка, модел.
На магазинчето ми отделно от "класическите" ключови думи съм добавил и най-търсените продукти в моята ниша.

П.п - добавих малко нова информациика придружена с линкчета. Тези дни ще проверявам и пре-проверявам информацията. Също така ще добавям още пропуснати важни стъпки и съвети. Ще следя внимателно коментарите в тази тема ако драснете нещо интересно да го вмъкна в първият пост.
П.п 2 - Хоп вече темата е лепната. Супер :)
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Хммм марка и модел само за определени продукти - техника предимно. Ама модел и марка сувенир, гащи или помощни материали като на @ляллял е доста неприложимо. Ти търсиш ли to-85A-40 модел памучно шалче?
Освен това от практиката съм забелязал, че търсенето на точно определена марка и модел обикновено е свъразно със сервиз или упьтване.
 

Горе