2fast4you
Well-Known Member
Здравейте,
драскам тази тема за да се елиминират повечето въпроси и да улесня максимално всеки новобранец в създаването на онлайн магазин.
Всичко което съм написал е плод на собственият ми опит и методи. Някой от написаните неща са от съвети на колеги като Blinky и приятели.
Този пост е допълнен и издялкан от колегите експерти за да бъде максимално полезен на начинаещите и вече имащите магазин.
Преди да започнете всичко това си задайте един от двата много важни въпроса:
1. Имам ли достатъчно време и инат за да се захвана с това?
Ако отговора е "НЕ", то
2. Разполагате ли с достатъчно средства за да платите на някой да го прави вместо вас?
Ако нямате нито един от тези фактора, тази тема не е за вас.
1. Хостинг и домейн
2. Платформа
3. Фирма и касов апарат
4. Контакти и доставки
5. Разплащателна система
6. Общи разходи
1. Хостинг и домейн
Ползвам услугите на Superhosting.bg вече 5-та година и съм изключително доволен.
Помагат ми дори с проблеми които са лично мои /объркал съм някой php код по сайта удря грешка и те следователно помагат за отстраняването на проблема/
През суперхостинг може да се възползвате от някой промоции но за тях по.надолу ще напиша.
Домейнът препоръчително трябва да има ключова дума или думи за стоката която ще продавате.
Примерно ако продавате трактори ще стане Tractor-Shop.com Да, свободен е
Аз лично съм подбрал малко и лесно запомнящо се име за главният ми сайт защото съм накупил много домейни, дълги с ключови думи и там ще има копия на магазина ми /колкото повече толкова повече/.
2. Платформа- Безплатна
- С отворен код
- Почти всеки ден безплатни модификации и теми
- Поддръжка в форумът и
- БЕЗПЛАТНА!
Opencart от Opencart.com
Става за магазини от 5 до 100 продукта така и за магазини от 100 до 1 000 000+ продукта.
Какво да кажа за нея? Върши перфектна работа с интуитивен интерфейс, изчерпателни опции за администраторите и куп глезотиики.
Може да се възползвате и от платени платформи като Summercart, ZenCart и т.н.т. но аз лично препоръчвам Opencart.
3. Фирма и касов апарат
Създаването на фирма хич не е сложно и объркващо.
Ако искате да сте само Вие собственик си правите ЕООД
Ако имате съдружник си правите ООД
Може и ЕТ като по-евтин вариант но няма да ви приемат на сериозно.
Ровнете чичко гугъл за повече информация относно тези думички да не напълня темата с копи пейст информации.
Къде и как?
Използвах услугите на NovaFirma.bg
от там може да си подготвите абсолютно всички нужни документи като попълните онлайн формуляра и който изисква имената Ви, тел. номер, адрес и т.н.т. Повече информация за проверка име на фирма дали е свободно и т.н.т. може да изровите в сайта и.
Подаването на готовите документи става също онлайн но за това ви трябва електронен подпис.
Суперхостинг са сключили съдружие със StampIt които издават ел. подписи и ще си вземете подпишче на прИмоция.
След като изтече първата година на подписа като физическо лице се местите към PRO плана който Ви позволява да се подписвате като юридическо от името на фирмата.
Касов апарат всъщност не Ви трябва като продавате индиректно.
Касови бележки може да издавате и чрез безплатният сайт e-docs.bg които имат същата тежест като касовият бон.
4. Контакти
Ако сте се ориентирали какво ще продавате Ви трябват контакти за официалните дистрибутори на продуктите.
Интуитивно пишете името на фирмата в гугъл и ви излиза официалният и сайт. НО ако не знаете името на фирмата която търсите идва на помощ този сайт - Catalog.bg - Категоризирани адреси, номера, пощи.. на фирмите които ще Ви потрябват за да осъществите контакт.
- Доставки
След като се свържете със всяка една фирма ги попитайте дали работят с DropShipping.
След като получите поръчка обаждате се до склада където предлагат тази услуга и те директно изпращат стоката до купувача.
Ако фирмите не работят с тази услуга ги попитайте дали ще могат да ви дадат примерно най-купуваните продукти на консигнация.
Това означава че след като ги продадете тогава плащате на фирмата дистрибутор или производител.
Трети метод е да живеете в софия където са повечето складове и Вие да взимате всеки един поръчан продукт от тях.
5. Разплащателна система
Най-големите разплащателни системи са Paypal и - Epay за България
Други методи като директно разплащане чрез кредитна и дебитна карта от сайта ви става примерно чрез paylane.com
Те одържат следните стотинки:
Commission is from 2 to 3% on each transaction
transaction fee: from 0,20 to 0,26 EUR
chargeback fee: EUR 24
and annual account fee: 98 EUR
Ако работите със еконт експресс може да пуснете пратката като наложен платеж но рискувате да изгорите с плащане на доставка за отиване и връщане на стоката ако купувачът не си я вземе.
Ако магазинът Ви няма да е за БГ аудиторията се работи с Български пощи.
В сайта и има ценови листи за определени държави, размери и тежест на колетите.
6. Общи разходи
1. Хостинг - 45лв. на година
- Домейн - 19.75лв. на година
2. 0 лв.
3. Фирма - 168лв.
- Ел. подпис - 22лв. на година
еднократно се закупува карточетец който е 24лв и смарт карта която е 12лв
На тях се записва ел. подписа и за да подпишете документ мушкате усб джаджата в компютъра ви и го подписвате.
Цените за ел. подписа са с промоционалната отстъпка от суперхостинг.
- Общо разходи за старт на магазинчето и фирмата - 290.75 лв.
Само тези разходи са за старт.
След като направите фирма, разходите за осигуровки ще са около 150лв. на месец /При всички положения направете консултация със счетоводител/
Това което ще Ви различава един от друг е уникалност, подход, ниша и най-вече акъл.
Не се сърдете, но не всеки има този умствен капацитет но не губите много ако опитате.
Също така ако искате да "Стане" леката и меката жестоко се лъжете.
Онлайн магазинът иска много време и труд за да "Стане".
До тук добре! Вече имате магазин :-o А сега какво?
Четиво от колегата lqllqlq
/**/
Моето скромно мнение, че никога не бива да забравяте, че това е магазин! Дали е онлайн или реален, то продажбите се крепят не на цените, не на продуктите, а на обслужването и снимките(колкото и хубави неща да продавате, с кофти снимки няма да ви се получи). А за да продавате се налага да сте подготвени, защото всяка една продажба минава през няколко прости етапа:
1. Подготовка
2. Среща с клиент - в случая, това е контакта ви с него (скайп, телефон)
3. Установяване на нуждите
4. Предложение
5. Допълнителни продукти
6. Приключване на продажбата
Подготовка
Бъдете подготвени - познавайте продуктите си, техните характеристики и възможности. Често това не само ще ви улесни, но ще ви е от полза да продавате по-скъпо и повече. Изключително рядко ми се е случвало клиент да ми откаже по-скъп продукт за сметка на по-евтин, но и по-некачествен. Бъдете честни с клиентите ви и те сами ще искат да оставят парите си при вас. Познаването на продуктите ще ви е от полза бързо, професионално и адекватно да реагирате при липса на наличност, както и да се аргументирате защот предлагате именно това. Може да ви се струва странно, но пробвайте да поразпитате и ще се уверите колко малко хора могат да го правят (визирам продаващите)
Контакт с клиента
Малко преувеличена е според мен успеваемостта на продажбата при наличие на скайп/чат форма или нещо от сорта. Не защото не работи, а защото в 90% от случайте, в работно време няма никой на линия. Ако ще сте така - по-добре не слагайте нищо. Ако ли не, слагайте apps на телефона, но бъдете на линия за вашите клиенти. Те не се интересуват дали пиете кафе или се разхождате. Не забравяйте, че те са в сайта ви за харчат. Не ги затруднявайте!
Установяване на нуждите
Тук бих могъл да го разделя на две - ако става дума за чат, то нещата са ясни. Задават се въпроси, от които да разберете какво всъщност търси клиента. Това, че ви е намерил, не означава, че е на ясно със себе си.
По-важната част при онлайн магазините е е тази, на която не можете да влияете. Нямате контакт с клиента. Как да разберем какво търси?
Няма как, но поне не го затруднявайте. Направете лесна, бърза, удобна и най-вече интуитивна навигация на магазина си. Ако клиент търси помпа за акваруим направете си категория филтри/помпи за аквариум, а не забивайте продукта в "аквариуми-аксесоари-филтри-помпи за аквариум", защото рискувате никой така и да не разбере за тях.
Ако разполагате с много продукти - уверете се, че имате номерация на страниците, а не само "следващ" и "предходна". Ако клиент хареса продукт на 2ра страница, но в тази категория вие имате 10 страници продукти, то липсата на навигация води до трудно намиране на продукта на по-късен етап. За мен е грешно да изтипосате и всички продукти на една страница. Клиента се губи в безумното скролване, а резултата е, че накрая му писва и излиза.
Предложение
Тук също може да бъде разделено на 3 части:
1. Клиенти купили този продукт избраха и... - и листвате
2. Купи в комплект - предложете пакет от 2,3 или повече продукта с този, който клиента гледа, но на преференциална цена
3. Вие разгледахте - продукти, които клиента вече е видял
Всички тези функционалности обикновено са или функция на скрипта или допълнителна опция (plugin). Те са там за да ги ползвате, защото са се доказали във времето като работещи помощни средства. Няма причина да се чудите и отлагате
Приключване на продажбата
Това за вас е ключов момент. Ако нямате опцията да следите "изоставените колички", т.е всички онези продукти сложени в количката, но останали си там, защото клиента е излязъл без финализация, то вие живеете в един страхотен и спокоен свят. Ако обаче имате тази опция, то със сигурност тя ще е причина за много размисли. Дайте няколко варианта за подаване на поръчка - с регистрация, без регистрация и разбира се - вход за вече регистрирали се. Няма да повярвате колко много хора се притесняват да се регистрират някъде. Ще ви дам пример с един от магазините ми:
Реално разликата в полетата за попълване между покупка с регистрация и без регистрация са 2 полета: потребителско име и парола. Това е! В момента, в който пуснах без регистрация има ръст от около 20%, а само 1ч след пускането имах 2 поръчки по този начин. (И не, не става дума за секс магазина, т.е причината не е притеснение )
Стъпките от старта на поръчката до нейното изпращане към вас трябва да са минимално малко. Ако по някаква причина не можете да го минимизирате, то поне се опитайте да наподобите начина на поръчка в някой друг, но голям магазин.
Не забравяйте - вие не работите с неандерталци. Същите хора, които при вас може да пазаруват без регистрация и вие да смятата, че причината е в трудността, то може лесно да поръчват от ebay и да се справят с 4те им стъпки на checkout...
И накрая, но не и по важност - за разлика от реалните магазини, то при електронните има само 10-тина места за да разпънете виртуалната си сергия на улицата на чичо ви Г. Всички искат да са там, но по ред причини може да не сте сред успялите. Винаги ще има някой с по-добра цена от вашата, по-красив сайт, повече реклама - за това ценете всяко посещение. Намерете нещото, което ви прави различни от другите, нещо което вие можете да подсигурите на клиента, а то рядко е отстъпка, но пък често е правилния подход и отношение. Тези неща ще го върнат при вас. Поръчката направена при вас трябва да остане в главата му. Вие да сте неговата асоциация за онлайн пазаруване. Не се постига лесно, но не е невъзможно.
И пак повтарям - цената не продава! Мога да ви дам отново пример от личният си опит. В малко населено място имаше фирма, доставяща услуга с лошо качество, но пък единствена. Месец, след като започнахме да предлагаме същата услуга, но в пъти по-добро качество и с цена 35% ПО-ВИСОКА имахме 20% от клиентите на 1вата фирма. До 3тия месец 60% от нейните клиенти вече ползваха нашата услуга, до 5-тия 90% бяха при нас...и едва тогава свалихме с 25% цената. Тоест откраднахме за 6 месеца 90% от клиентите на конкурент, продавайки на 35% по-висока цена. 12 месеца по-късно се появи и трета фирма с цена 3 пъти по-ниска от нашата. Не загубихме нито един клиент. Да, отделих време да се срещна с по-голямата част от тях лично, отговорих на много въпроси, но не загубих клиенти.
/**/
1. Преди да направите всяка една оптимизация качете продукти и стегнете сайта за да не си изгърмите патрончетата
2. Намерете си свестен счетоводител който знае че Paypal не се яде.
3. Направете си бизнес стратегия. Примерно колко ще печелите за да пуснете безплатна доставка над 100лв., колко процента да сложите над цената на която купувате продуктите за да не влизате в преразход, колко пари да отделите за реклама и т.н.т. Включете и парите за гориво и разкарвания докато ги вземете и изпратите.
4. Направете си план за разпределение на времето. Кога ще изпращате поръчки, кога ще висите на скайп или друг метод към който клиентите Ви ще се обръщат към Вас за помощ и кога ще имате време за почивка. Да! Ако не почивате бушоните ви няма да издържат дълго преди да прегорят. Не сте машина.
5. Готови ли сте? Започнете да мушкате Вашият сайт в следните примерни директории
6. Къде ще си избирате да рекламирате? Ето няколко варианта: https://adwords.google.com - http://www.adwise.bg - http://www.adx.bg -
7. Пригответе се всеки ден или седмица да пускате по нещо ново в сайта като примерно статия или защо да не си отворите и малък блог към магазина ви?
Защо ли? Гугъл ще Ви толерира ако пускате от време на време нещо ново и УНИКАЛНО БЕЗ КОПИ И ПЕЙСТ. Дам трябва да си изтъркате пръстчетата от писане.
8. Пръснете малко "възвръщаеми" пари за добавки към системата Ви. Ще добавя и безплатни скоро. Пример веднага давам за Opencart. /Следните добавки съм ги закупил за моят магазин/
8.1. Професионална SEO оптимизация на всички ваши продукти и страници
8.2. 2 добавки за кеширане, компресиране... за да се отваря вашият сайт по-бързо и гугъл и вашите потребители да ви заобичат
* 1
* 2
8.3. БЛОГ за магазинчето / Пак е добре да го имате за допълнителна индексация от търсещите машини НО е препоръчително и да имате отделна блог система като Wordpress /
8.4. Ако държите на дизайна както мен, това е приставка за красив имейл темплайт който се праща при поръчка на стока от вашите потребители.
/скоро още информация/
Допълнителна информация за SEO оптимизация, Счетоводство, рекламни стратегии и тем подобни може да разровите в темите на колегите от форума
драскам тази тема за да се елиминират повечето въпроси и да улесня максимално всеки новобранец в създаването на онлайн магазин.
Всичко което съм написал е плод на собственият ми опит и методи. Някой от написаните неща са от съвети на колеги като Blinky и приятели.
Този пост е допълнен и издялкан от колегите експерти за да бъде максимално полезен на начинаещите и вече имащите магазин.
Преди да започнете всичко това си задайте един от двата много важни въпроса:
1. Имам ли достатъчно време и инат за да се захвана с това?
Ако отговора е "НЕ", то
2. Разполагате ли с достатъчно средства за да платите на някой да го прави вместо вас?
Ако нямате нито един от тези фактора, тази тема не е за вас.
1. Хостинг и домейн
2. Платформа
3. Фирма и касов апарат
4. Контакти и доставки
5. Разплащателна система
6. Общи разходи
1. Хостинг и домейн
Ползвам услугите на Superhosting.bg вече 5-та година и съм изключително доволен.
Помагат ми дори с проблеми които са лично мои /объркал съм някой php код по сайта удря грешка и те следователно помагат за отстраняването на проблема/
През суперхостинг може да се възползвате от някой промоции но за тях по.надолу ще напиша.
Домейнът препоръчително трябва да има ключова дума или думи за стоката която ще продавате.
Примерно ако продавате трактори ще стане Tractor-Shop.com Да, свободен е
Аз лично съм подбрал малко и лесно запомнящо се име за главният ми сайт защото съм накупил много домейни, дълги с ключови думи и там ще има копия на магазина ми /колкото повече толкова повече/.
2. Платформа- Безплатна
- С отворен код
- Почти всеки ден безплатни модификации и теми
- Поддръжка в форумът и
- БЕЗПЛАТНА!
Opencart от Opencart.com
Става за магазини от 5 до 100 продукта така и за магазини от 100 до 1 000 000+ продукта.
Какво да кажа за нея? Върши перфектна работа с интуитивен интерфейс, изчерпателни опции за администраторите и куп глезотиики.
Може да се възползвате и от платени платформи като Summercart, ZenCart и т.н.т. но аз лично препоръчвам Opencart.
3. Фирма и касов апарат
Създаването на фирма хич не е сложно и объркващо.
Ако искате да сте само Вие собственик си правите ЕООД
Ако имате съдружник си правите ООД
Може и ЕТ като по-евтин вариант но няма да ви приемат на сериозно.
Ровнете чичко гугъл за повече информация относно тези думички да не напълня темата с копи пейст информации.
Къде и как?
Използвах услугите на NovaFirma.bg
от там може да си подготвите абсолютно всички нужни документи като попълните онлайн формуляра и който изисква имената Ви, тел. номер, адрес и т.н.т. Повече информация за проверка име на фирма дали е свободно и т.н.т. може да изровите в сайта и.
Подаването на готовите документи става също онлайн но за това ви трябва електронен подпис.
Суперхостинг са сключили съдружие със StampIt които издават ел. подписи и ще си вземете подпишче на прИмоция.
След като изтече първата година на подписа като физическо лице се местите към PRO плана който Ви позволява да се подписвате като юридическо от името на фирмата.
Касов апарат всъщност не Ви трябва като продавате индиректно.
Касови бележки може да издавате и чрез безплатният сайт e-docs.bg които имат същата тежест като касовият бон.
4. Контакти
Ако сте се ориентирали какво ще продавате Ви трябват контакти за официалните дистрибутори на продуктите.
Интуитивно пишете името на фирмата в гугъл и ви излиза официалният и сайт. НО ако не знаете името на фирмата която търсите идва на помощ този сайт - Catalog.bg - Категоризирани адреси, номера, пощи.. на фирмите които ще Ви потрябват за да осъществите контакт.
- Доставки
След като се свържете със всяка една фирма ги попитайте дали работят с DropShipping.
След като получите поръчка обаждате се до склада където предлагат тази услуга и те директно изпращат стоката до купувача.
Ако фирмите не работят с тази услуга ги попитайте дали ще могат да ви дадат примерно най-купуваните продукти на консигнация.
Това означава че след като ги продадете тогава плащате на фирмата дистрибутор или производител.
Трети метод е да живеете в софия където са повечето складове и Вие да взимате всеки един поръчан продукт от тях.
5. Разплащателна система
Най-големите разплащателни системи са Paypal и - Epay за България
Други методи като директно разплащане чрез кредитна и дебитна карта от сайта ви става примерно чрез paylane.com
Те одържат следните стотинки:
Commission is from 2 to 3% on each transaction
transaction fee: from 0,20 to 0,26 EUR
chargeback fee: EUR 24
and annual account fee: 98 EUR
Ако работите със еконт експресс може да пуснете пратката като наложен платеж но рискувате да изгорите с плащане на доставка за отиване и връщане на стоката ако купувачът не си я вземе.
Ако магазинът Ви няма да е за БГ аудиторията се работи с Български пощи.
В сайта и има ценови листи за определени държави, размери и тежест на колетите.
6. Общи разходи
1. Хостинг - 45лв. на година
- Домейн - 19.75лв. на година
2. 0 лв.
3. Фирма - 168лв.
- Ел. подпис - 22лв. на година
еднократно се закупува карточетец който е 24лв и смарт карта която е 12лв
На тях се записва ел. подписа и за да подпишете документ мушкате усб джаджата в компютъра ви и го подписвате.
Цените за ел. подписа са с промоционалната отстъпка от суперхостинг.
- Общо разходи за старт на магазинчето и фирмата - 290.75 лв.
Само тези разходи са за старт.
След като направите фирма, разходите за осигуровки ще са около 150лв. на месец /При всички положения направете консултация със счетоводител/
Това което ще Ви различава един от друг е уникалност, подход, ниша и най-вече акъл.
Не се сърдете, но не всеки има този умствен капацитет но не губите много ако опитате.
Също така ако искате да "Стане" леката и меката жестоко се лъжете.
Онлайн магазинът иска много време и труд за да "Стане".
До тук добре! Вече имате магазин :-o А сега какво?
Четиво от колегата lqllqlq
/**/
Моето скромно мнение, че никога не бива да забравяте, че това е магазин! Дали е онлайн или реален, то продажбите се крепят не на цените, не на продуктите, а на обслужването и снимките(колкото и хубави неща да продавате, с кофти снимки няма да ви се получи). А за да продавате се налага да сте подготвени, защото всяка една продажба минава през няколко прости етапа:
1. Подготовка
2. Среща с клиент - в случая, това е контакта ви с него (скайп, телефон)
3. Установяване на нуждите
4. Предложение
5. Допълнителни продукти
6. Приключване на продажбата
Подготовка
Бъдете подготвени - познавайте продуктите си, техните характеристики и възможности. Често това не само ще ви улесни, но ще ви е от полза да продавате по-скъпо и повече. Изключително рядко ми се е случвало клиент да ми откаже по-скъп продукт за сметка на по-евтин, но и по-некачествен. Бъдете честни с клиентите ви и те сами ще искат да оставят парите си при вас. Познаването на продуктите ще ви е от полза бързо, професионално и адекватно да реагирате при липса на наличност, както и да се аргументирате защот предлагате именно това. Може да ви се струва странно, но пробвайте да поразпитате и ще се уверите колко малко хора могат да го правят (визирам продаващите)
Контакт с клиента
Малко преувеличена е според мен успеваемостта на продажбата при наличие на скайп/чат форма или нещо от сорта. Не защото не работи, а защото в 90% от случайте, в работно време няма никой на линия. Ако ще сте така - по-добре не слагайте нищо. Ако ли не, слагайте apps на телефона, но бъдете на линия за вашите клиенти. Те не се интересуват дали пиете кафе или се разхождате. Не забравяйте, че те са в сайта ви за харчат. Не ги затруднявайте!
Установяване на нуждите
Тук бих могъл да го разделя на две - ако става дума за чат, то нещата са ясни. Задават се въпроси, от които да разберете какво всъщност търси клиента. Това, че ви е намерил, не означава, че е на ясно със себе си.
По-важната част при онлайн магазините е е тази, на която не можете да влияете. Нямате контакт с клиента. Как да разберем какво търси?
Няма как, но поне не го затруднявайте. Направете лесна, бърза, удобна и най-вече интуитивна навигация на магазина си. Ако клиент търси помпа за акваруим направете си категория филтри/помпи за аквариум, а не забивайте продукта в "аквариуми-аксесоари-филтри-помпи за аквариум", защото рискувате никой така и да не разбере за тях.
Ако разполагате с много продукти - уверете се, че имате номерация на страниците, а не само "следващ" и "предходна". Ако клиент хареса продукт на 2ра страница, но в тази категория вие имате 10 страници продукти, то липсата на навигация води до трудно намиране на продукта на по-късен етап. За мен е грешно да изтипосате и всички продукти на една страница. Клиента се губи в безумното скролване, а резултата е, че накрая му писва и излиза.
Предложение
Тук също може да бъде разделено на 3 части:
1. Клиенти купили този продукт избраха и... - и листвате
2. Купи в комплект - предложете пакет от 2,3 или повече продукта с този, който клиента гледа, но на преференциална цена
3. Вие разгледахте - продукти, които клиента вече е видял
Всички тези функционалности обикновено са или функция на скрипта или допълнителна опция (plugin). Те са там за да ги ползвате, защото са се доказали във времето като работещи помощни средства. Няма причина да се чудите и отлагате
Приключване на продажбата
Това за вас е ключов момент. Ако нямате опцията да следите "изоставените колички", т.е всички онези продукти сложени в количката, но останали си там, защото клиента е излязъл без финализация, то вие живеете в един страхотен и спокоен свят. Ако обаче имате тази опция, то със сигурност тя ще е причина за много размисли. Дайте няколко варианта за подаване на поръчка - с регистрация, без регистрация и разбира се - вход за вече регистрирали се. Няма да повярвате колко много хора се притесняват да се регистрират някъде. Ще ви дам пример с един от магазините ми:
Реално разликата в полетата за попълване между покупка с регистрация и без регистрация са 2 полета: потребителско име и парола. Това е! В момента, в който пуснах без регистрация има ръст от около 20%, а само 1ч след пускането имах 2 поръчки по този начин. (И не, не става дума за секс магазина, т.е причината не е притеснение )
Стъпките от старта на поръчката до нейното изпращане към вас трябва да са минимално малко. Ако по някаква причина не можете да го минимизирате, то поне се опитайте да наподобите начина на поръчка в някой друг, но голям магазин.
Не забравяйте - вие не работите с неандерталци. Същите хора, които при вас може да пазаруват без регистрация и вие да смятата, че причината е в трудността, то може лесно да поръчват от ebay и да се справят с 4те им стъпки на checkout...
И накрая, но не и по важност - за разлика от реалните магазини, то при електронните има само 10-тина места за да разпънете виртуалната си сергия на улицата на чичо ви Г. Всички искат да са там, но по ред причини може да не сте сред успялите. Винаги ще има някой с по-добра цена от вашата, по-красив сайт, повече реклама - за това ценете всяко посещение. Намерете нещото, което ви прави различни от другите, нещо което вие можете да подсигурите на клиента, а то рядко е отстъпка, но пък често е правилния подход и отношение. Тези неща ще го върнат при вас. Поръчката направена при вас трябва да остане в главата му. Вие да сте неговата асоциация за онлайн пазаруване. Не се постига лесно, но не е невъзможно.
И пак повтарям - цената не продава! Мога да ви дам отново пример от личният си опит. В малко населено място имаше фирма, доставяща услуга с лошо качество, но пък единствена. Месец, след като започнахме да предлагаме същата услуга, но в пъти по-добро качество и с цена 35% ПО-ВИСОКА имахме 20% от клиентите на 1вата фирма. До 3тия месец 60% от нейните клиенти вече ползваха нашата услуга, до 5-тия 90% бяха при нас...и едва тогава свалихме с 25% цената. Тоест откраднахме за 6 месеца 90% от клиентите на конкурент, продавайки на 35% по-висока цена. 12 месеца по-късно се появи и трета фирма с цена 3 пъти по-ниска от нашата. Не загубихме нито един клиент. Да, отделих време да се срещна с по-голямата част от тях лично, отговорих на много въпроси, но не загубих клиенти.
/**/
1. Преди да направите всяка една оптимизация качете продукти и стегнете сайта за да не си изгърмите патрончетата
2. Намерете си свестен счетоводител който знае че Paypal не се яде.
3. Направете си бизнес стратегия. Примерно колко ще печелите за да пуснете безплатна доставка над 100лв., колко процента да сложите над цената на която купувате продуктите за да не влизате в преразход, колко пари да отделите за реклама и т.н.т. Включете и парите за гориво и разкарвания докато ги вземете и изпратите.
4. Направете си план за разпределение на времето. Кога ще изпращате поръчки, кога ще висите на скайп или друг метод към който клиентите Ви ще се обръщат към Вас за помощ и кога ще имате време за почивка. Да! Ако не почивате бушоните ви няма да издържат дълго преди да прегорят. Не сте машина.
5. Готови ли сте? Започнете да мушкате Вашият сайт в следните примерни директории
6. Къде ще си избирате да рекламирате? Ето няколко варианта: https://adwords.google.com - http://www.adwise.bg - http://www.adx.bg -
7. Пригответе се всеки ден или седмица да пускате по нещо ново в сайта като примерно статия или защо да не си отворите и малък блог към магазина ви?
Защо ли? Гугъл ще Ви толерира ако пускате от време на време нещо ново и УНИКАЛНО БЕЗ КОПИ И ПЕЙСТ. Дам трябва да си изтъркате пръстчетата от писане.
8. Пръснете малко "възвръщаеми" пари за добавки към системата Ви. Ще добавя и безплатни скоро. Пример веднага давам за Opencart. /Следните добавки съм ги закупил за моят магазин/
8.1. Професионална SEO оптимизация на всички ваши продукти и страници
8.2. 2 добавки за кеширане, компресиране... за да се отваря вашият сайт по-бързо и гугъл и вашите потребители да ви заобичат
* 1
* 2
8.3. БЛОГ за магазинчето / Пак е добре да го имате за допълнителна индексация от търсещите машини НО е препоръчително и да имате отделна блог система като Wordpress /
8.4. Ако държите на дизайна както мен, това е приставка за красив имейл темплайт който се праща при поръчка на стока от вашите потребители.
/скоро още информация/
Допълнителна информация за SEO оптимизация, Счетоводство, рекламни стратегии и тем подобни може да разровите в темите на колегите от форума
Последно редактирано: