Онлайн магазин от А до Я

От: Онлайн магазин от А до Я

Да, прав си, но е важно да се подчертае като важно за определени ниши.
И да.. специално за шалче или зимна шапка май беше не си спомням си записах модела от на едно приятелче за да си намеря същия :lol: но аз съм случай с 2 линейки не се водете по мен относно това нещо :)
Обръщам внимание специално примерно за "Tabex" ако продавате някакви такива продукти, този продукт в момента е един от най-търсените в тази ниша и би било полезно да се метне и като ключова дума.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Ха отнеми 15 минути докато прочета всичко!
Макар, че съм минал по този път научавам нови неща и за това получаваш и зелено :)
Мисля, да изпробвам с опен карт нашият онлайн магазин следващата седмица или да се опитам да премахна регистрацията.. и директно фаст чек аут да го направя :))) ето за тези идея ти правя евала. Нищо особенно не са.. Ама като съм забил и нищо не ми влиза в главата :)

Поздрави,
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Аз лично съм активен купувач и търся точно определено нещо - Марка, модел.
На магазинчето ми отделно от "класическите" ключови думи съм добавил и най-търсените продукти в моята ниша.

И да, но и не за конкретните модели. За техника ми се струва най приложимо. Тези дни ми се наложи да търся и с учудване установих, че един и същи модел/артикул го има в няколко магазина, но под различен модел...Странно решение, което допускам е приложимо ако искаш да скриеш от къде зареждаш. За продавача може да е ок тази тактика, но мен ми загуби време в търсене.

Ха отнеми 15 минути докато прочета всичко!
Макар, че съм минал по този път научавам нови неща и за това получаваш и зелено :)
Мисля, да изпробвам с опен карт нашият онлайн магазин следващата седмица или да се опитам да премахна регистрацията.. и директно фаст чек аут да го направя :))) ето за тези идея ти правя евала. Нищо особенно не са.. Ама като съм забил и нищо не ми влиза в главата :)

Поздрави,

И аз не можах да повярвам колко просто нещо като анонимен чекаут може да донесе подобен резултат, но е факт. Относно мулти пейдж спрямо one page checkout - поне при мен нещата са в полза на 1вото. Мисля, че причината е в полетата - при мулти пейдж потребителя попълва 2-3 полета на стъпка, което го кара да остава с впечатлението, че е кратко и бързо, а като си с one page checkout листваш всички полета и бягат. Звучи тъпо, ама е факт.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Проблемът с анонимния чекаут е в липсата на запазване но данните на клиента. Лично бях дълго време с активиран, но после го махнах, когато започнаха да ми се обаждат разлютени клиенти, опитващи се да купят отново, но не откриващи паролата си. То каква парола, като не са регистрирани? Ама се сърдят и го махнах.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Темата е полезна, но малко замря и за това реших малко да разбутам нещата :)
Първо - да ме прощават хората на "ТИ" с оптимизацията, ако нещо от написаното по-долу не е наречено с правилното му име, но ще опиша опит без да имам претенция да съм "специалист".
Та нещата бяха стигнали до продажби и обслужване, но как да вкараме потенциалният клиент в магазина?
Оптимизирането започва с качването на продуктите! Да, трудно е, бавно е, но колкото повече обърнете внимание на детайлите, толкова по-малко ще ви се налага на по-късен етап да преправяте. Ако съм разбрал нещо за оптимизирането, то е, че е леко абстрактно понятие. Тоест правите нещо тази седмица, но резултата може да дойде след 3, но и след 20 дни.
Качването на продукт:
1. Включете ключова дума, по която мислите да се борите в името/заглавието
2. Направете така, че името/заглавието да е и тайтъл на страницата
3. Описвайте характеристиките на продукта - колкото повече, толкова повече /300-500 думи/
4. Почти всички платформи имат място за ключови думи за продукта (при качването), както и такова за мета описание - ползвайте ги! Забравете, макар и не напълно, че това е 1 продукт. Вложете усилие в него. Така оптимизирайки в посока: продукт -> под-категория -> категория -> магазин ще ви е много по-лесно, а и по-продуктивно.
5. Обърнете внимание на УРЛ адреса (какъв е текста, който ще се изпише в браузър лентата) - в повечето случай имаме контрол над него. Лично аз предпочитам да ги изписвам на латиница, макар и да е тъпо, поне си спестявам шанса да гледам линкове от типа домейн/jhgads%%#@3897/!@#@$%#$^$jhkj - при копи-пейст. Не мога да кажа кой от двата варианта е по-добър от оптимизационна точка, но от естетическа аз съм фен на 1вия.
6. Постарайте се УРЛ адреса да е описателен за продукта, но и да съдържа ключова дума (Пример: домейн/igrachki-za-deca/detska-igrachka-pliusheno-meche или нещо от този тип. Схванахте идеята, нали?)
7. Сложете хубава снимка ако имате такава - снимката продава! Колкото по-хубава, голяма, толкова по-добре!
8. Сложете описание на снимката, алт таг!
9. Ползвайте таг-овете (етикети) за продуктите - нека да са по 3-5 за група продукти. Таго-вете са един вид ключови думи, които бивайки натрупвани позволяват на потребителя бързо да намери група продукти, които отговарят на даден критерии. Така при таг "мъжки чорапи" посетителят ще види всички ваши модели, марки и цветове мъжки чорапи. А Г. с интерес ги чете
10. Проверете за правописни грешки! - Никой не е безгрешен и неминуемо ще има, но е леко тъпо да са по 2-5 на всеки продукт...

Категорията:
1. Категорията, също и като продукта, трябва да има описание. Да, на някой посетители може да им е скучно/тъпо/смешно, но пък Г обича да чете такива неща.
При създаване на категория/под-категория в магазина важат стъпките описани за качване на продукт!

В самият магазин, на хоум страницата направете едно хубаво описание, с колкото се поже повече от ключовите думи, за които се борите. Запомнете, че борбата по 1 ключова дума е много по-трудна от колкото по израз! Шанса да ви потърсят по една дума, поне от моите наблюдения не е толкова голям, но пък по повече е напълно реален. Задайте си въпрос:
Как бих потърсил решение на проблем с колорадския бръмбар по картофите? "картофи проблем"/"колорадски бръмбар" или "отрова за колорадски бръмбар"?
За всичко важи това! Може би не сте се замисляли, но е факт.

И накрая, тъй като съм се начел по разни блогове и сайтове на статии за SEO, написани от разбиращи, четени от разбиращи, което само по себе си е малко абсурдно, защото и двете страни знаят за какво иде реч, а такива като мен се чустват все едно гледат китайски филм без субтитри, да ви дам пример:
Правя паралел между няколкото ми магазина:
1. Магазин - красиви снимки, малко описания.
След пускането по търсене за подобен тип продукти се класираше много по-добре с изображения от колкото с резултати. Индексирането и появата на продуктите в резултати от търсенето започна след около месец
2. Друг магазин, на съвсем различна тематика - хубави снимки, но малко текст, никакви описания на категориите, няма текст на хоум. Отне 4 месеца да започне да се показва.
3. Магазин коренно различен от предходните два - не толкова хубави снимки, много описание на 98% от продуктите, описание на категориите, текст на хоум страницата. Всичко направено както е описано в стъпките по-горе. Още преди добавяне в уебмастер туулс Г беше наскубал вече линкове, на 2ри ден след добавяне вадеше 111 индексирани от 145 възможни (едва ли са в индекса, но важното е, че знаеше за тях, нали?). На 3 ден започна да вади резултати на 1ва, 2ра страница по основни продукти, какъто и такива до 5, но по по-кратки ключови изрази...Да, счупих се от писане и да, не е лесно да измислиш за 50 продукта от един тип различни описания, но пък си заслужава.

И така - всичко написано до тук е в следствие на четенето в този форум, конкретни въпроси към част от хората в него, и само и единствено личните ми наблюдения. Пак повтарям - не съм специалист по оптимизация, просто следвам съвети на хора, занимаващи се с това от години и споделям резултат. Вие разбира се сте свободни да решавате какво да правите :)

PS. По точки 1, 2, 5 и 6 за качване на продукта има и друго много важно, което съм пропуснал - не ги повтаряйте! Защото после ще има въпроси що е то дублирани тайтъли/заглавия, за които говори Г в уебмастър туулс. И дори да не ви пука, защото не е кой знае каква болка, то пак не трябва да го подминавате. Гледайте на това като играна думи и синоними - имате 20 модела черни мъжки чорапи, което значи, че трябва да имате 20 комплекта от тайтъл и урл, които да са различни :) Малко е куцо, ама не ние мислим правилата.
 
Последно редактирано:
От: Онлайн магазин от А до Я

You must spread some Reputation around before giving it to lqllqlq again.

И аз явно скоро съм ти давал. Много точно са описани нещата.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

За съжаление не мога да добавям повече информация в първият пост защото достигнахме лимита на думички.
lqllqlq ти си виновен :p
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Малко утопично е на всеки продукт - 300-500 думи, да не кажа абсурдно. Колкото повече е по-добре, но чак такива гигантски мащаби е прекалено. С магазини с хиляди продукти си представям ако трябва да им напиша такива описания....няма да ми стигне живота. :)
 
От: Онлайн магазин от А до Я

За съжаление не мога да добавям повече информация в първият пост защото достигнахме лимита на думички.
lqllqlq ти си виновен :p

Виноват :oops: :D

Малко утопично е на всеки продукт - 300-500 думи, да не кажа абсурдно. Колкото повече е по-добре, но чак такива гигантски мащаби е прекалено. С магазини с хиляди продукти си представям ако трябва да им напиша такива описания....няма да ми стигне живота. :)

За мен е малко спорно - ще вдигаш магазин с хиляди продукти сам? Тия с хилядите продукти са или с екип, който пише или са с отделни доставчици, всеки от които сам си качва продуктите...
Но както казах и по-горе - всеки решава сам за себе си. Аз споделям моят опит. И аз не съм за пример, тъй като сега трябва да оправям подобни пропуски по 2 магазина, а можеше да съм си го спестил, ако бях мислил на време
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Постепенно се натрупват и стават стотици и да, сам - на голям период от време това не е проблем. Ако ми покажеш онлайн магазин с описание на продуктите 300-500 думи ще ме изненадаш.
И нещо друго - описаните в темата неща за онлайн-магазин ми се струва, че се отнасят предимно за дроп-шипинг. Ако обаче продуктите са си твои и ти ги произвеждаш тогава нещата стават доста по-различни.

1. Не разполагаш със снимки вече направени от производителя
a) наемаш фотограф да ти снима продуктите - тук неприятния момент е, че трябва да ги носиш до неговото студио или да идва той с всичката си техника (по-лошия вариант) и още по-голямото неудобство е, че не можеш веднага да създадеш продукт и да го публикуваш, а трябва да чакаш фотографа да го снима, а той за по един продукт няма да се занимава или ще сложи такава цена, че ще те откаже.
Плюсът обаче е, че ще имаш максимално качествени фотографии
b) създаваш си самостоятелно студио
- стая за импровизираното студио - да може да се затъмнява
- купуваш си система от поне две светкавици+софтбоксове - около 500-700 лв
- DSLR фотоапарат с ръчни настройки - 700-1000 лв
- задължително някакви познания по фотография - с пари не става, трябва време и акъл
Така ще можеш да си снимаш веднага продуктите и да си ги добавяш - това ти гарантира пълна независимост. Минус е, че няма да бъдат съвсем като от истински фотограф.
2. Можеш да правиш цените каквито си поискаш
Тъй като ако си производител на уникални продукти, можеш да си направиш цените каквито си поискаш. Просто няма как да бъдат сравнени с други продукти на пазара. Нали сте виждали популярния трик по големите вериги - "Ако намерите този продукт някъде на по-ниска цена, ние ще ви върнем парите!" - е да, колко хубаво звучи, викаш си - я, тия са с най-ниски цени. Не, просто продукта е такъв, че не може да намерите същия на пазара и те никога няма да има нужда да връщат пари, а рекламния трик е факт.
Това е на прима -виста, като се сетя още ще пиша.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Много е хубава темата и полезна за начинаещите.
Забелязах една неточност в първия пост, която може да подведе много хора.

Касови бележки може да издавате и чрез безплатният сайт e-docs.bg които имат същата тежест като касовият бон.

Това просто не е вярно. Нищо не може да замени касовия бон, вкл. и документите издавани от цитирания сайт.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

"Създавате директно online или импортирате от Вашата счетоводна или фактурираща програма Вашите фактури! След това ги превръщате в ИСТИНСКИ електронни фактури, като ги подписвате с електронен подпис и ги изпращате като валиден електронен документ на Вашите контрагенти. Те от своя страна имат избор: - Да приемат Вашите електронни фактури, дори и без да се регистрират като потребители на e-Docs.bg. Това става чрез електронно изявление, което се записва на сървър на системата и се превръща в електронен документ, удостоверяващ приемането. - Да се регистрират и така да приемат изпратените от Вас електронни фактури. Така и те вече могат да се възползват от пълната функционалност на системата - включително и обработването като структурирана информация и съответно експорт към техните счетоводни, ERP и др. системи."

Ел. Подписа има същата тежест като реалният подпис.
Това са Ел. Фактури които според мен са бъдещето.
Не са като тези които сме свикнали да виждаме но имат Същата тежест
 
От: Онлайн магазин от А до Я

@2fast4you - май не правиш разлика между фактура и касов (фискален) бон ?
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Да тези фактури от e-docs заместват традиционните хартиени фактури на 100%, но това не означава, че заместват касовия бон.
За незнаещите - да обясня - фактурата документира продажбата, т.е. предоставянето на стоката и това, че някой я е приел означава, че приема сделката и е готов да плати. С касовия бон се документира самото плащане по звършената сделка. Това са два различни документа и докато издаването на фактура, когато се продава на физ. лице не е задължително, освен ако самото физ. лице не изиска такава, то издаването на касов бон е абсолютно задължително при плащане в брой, с кредитна карта или с наложен платеж.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Доколкото знам касовият бон не е задължителен за индиректна търговия т.е. онлайн пазаруване. Темата е за Е-Магазини.
Може би не е трябвало да напиша касов бон а фактура? Явно тук съм се подвел
Ако не съм прав за това ще го променя първият пост с коректна информация. Както казах не съм експерт :)
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Доколкото знам касовият бон не е задължителен за индиректна търговия т.е. онлайн пазаруване. Темата е за Е-Магазини.
Може би не е трябвало да напиша касов бон а фактура? Явно тук съм се подвел
Ако не съм прав за това ще го променя първият пост с коректна информация. Както казах не съм експерт :)

Не знам от къде го знаеш това, но не е вярно. А този термин "индиректна търговия" не знан какво значи, но ако значи "онлайн търговия", не е вярно, че касовия бон не е задължителен. Значи касовия бон е задължителен винаги когато се плаща в брой, с кредитна карта или с наложен платеж. Няма значение за какъв вид търговия става въпрос.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Не знам от къде го знаеш това, но не е вярно.

Може би от тук

(Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Фискалната касова бележка (фискалният бон) е хартиен документ, регистриращ продажба/доставка на стока или услуга в търговски обект, по която се плаща в брой, с чек, с ваучер, с банкова кредитна или дебитна карта или с други заместващи парите платежни средства, издаден от въведено в експлоатация фискално устройство от одобрен тип, за което е заверено свидетелство за регистрация. Фискална касова бележка (фискален бон) е и касовата бележка (системен бон), издадена от одобрена за съответния търговски обект интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност.

Неслучайно забелязвате, че съм удебелил и на двете места „в търговски обект”. За целта, поглеждаме в допълнителните разпоредби на ЗДДС и четем:

41. "Търговски обект" е всяко място, помещение или съоръжение (например: маси, сергии и други подобни) на открито или под навеси, във или от което се извършват продажби на стоки или услуги, независимо че помещението или съоръжението може да служи същевременно и за други цели (например: офис, жилище или други подобни), да е част от притежаван недвижим имот (например: гараж, мазе, стая или други подобни) или да е производствен склад или превозно средство, от което се извършват продажби.

Личното ми мнение е, че когато липсва физическо присъствие на клиента, не може да става дума за търговски обект. Това е мнението между другото и на Мобилтел, Глобул, Виваком, Софийска Вода, ЧЕЗ и т.н. Те не издават касови бележки при плащане чрез банкомат или ePay или сходни.
 
От: Онлайн магазин от А до Я

Ми значи ставате двама дето не го знаете. Колегата Иво Апостолов ясно е написал в началото на статията, която цитирате, че това е негово лично мнение, а аз да кажа, че личното му мнение е грешно. Плащанията през банкомат или ипей са банкови плащания и затова не се издава касов бон. Разсъжденяита му за търговския обект също не са верни и въобще цялата тази статия се базира на грешния извод в началото, че няма търговски обект и идеята, че се продава от онлайн магазина - не, от онлайн магазина нито се продава, нито се купува - онлайн магазина е само едно средство за визуализация на предлаганите стоки, реалната продажба се извършва винаги офлайн и започва в момента на изпращане на стоката от търговския обект - а търговския обект е мястото където реално се намира стоката. Във всеки случай стоката не е в онлайн магазина.
И стига сте обяснявали, че счетоводителите не знаели как се правят нещата. Напротив, знаят, обаче на някои онлайн търговци не им харесва това, което чуват и като се намери някой като Иво да напише нещо такова, крайно невярно и всички започват да му вярват, защото им харесва. Вярва се на съществуващите закони, разгледани в тяхната цялост, а не в една малка част от тях, която ти позволява да доказваш неверни тези.
 

Горе