От: Онлайн магазин от А до Я
Темата е полезна, но малко замря и за това реших малко да разбутам нещата
Първо - да ме прощават хората на "ТИ" с оптимизацията, ако нещо от написаното по-долу не е наречено с правилното му име, но ще опиша опит без да имам претенция да съм "специалист".
Та нещата бяха стигнали до продажби и обслужване, но как да вкараме потенциалният клиент в магазина?
Оптимизирането започва с качването на продуктите! Да, трудно е, бавно е, но колкото повече обърнете внимание на детайлите, толкова по-малко ще ви се налага на по-късен етап да преправяте. Ако съм разбрал нещо за оптимизирането, то е, че е леко абстрактно понятие. Тоест правите нещо тази седмица, но резултата може да дойде след 3, но и след 20 дни.
Качването на продукт:
1. Включете ключова дума, по която мислите да се борите в името/заглавието
2. Направете така, че името/заглавието да е и тайтъл на страницата
3.
Описвайте характеристиките на продукта - колкото повече, толкова повече /300-500 думи/
4. Почти всички платформи имат място за ключови думи за продукта (при качването), както и такова за мета описание - ползвайте ги! Забравете, макар и не напълно, че това е 1 продукт. Вложете усилие в него. Така оптимизирайки в посока: продукт -> под-категория -> категория -> магазин ще ви е много по-лесно, а и по-продуктивно.
5. Обърнете внимание на УРЛ адреса (какъв е текста, който ще се изпише в браузър лентата) - в повечето случай имаме контрол над него. Лично аз предпочитам да ги изписвам на латиница, макар и да е тъпо, поне си спестявам шанса да гледам линкове от типа домейн/jhgads%%#@3897/!@#@$%#$^$jhkj - при копи-пейст. Не мога да кажа кой от двата варианта е по-добър от оптимизационна точка, но от естетическа аз съм фен на 1вия.
6. Постарайте се УРЛ адреса да е описателен за продукта, но и да съдържа ключова дума (Пример: домейн/igrachki-za-deca/detska-igrachka-pliusheno-meche или нещо от този тип. Схванахте идеята, нали?)
7. Сложете хубава снимка ако имате такава - снимката продава! Колкото по-хубава, голяма, толкова по-добре!
8. Сложете описание на снимката, алт таг!
9. Ползвайте таг-овете (етикети) за продуктите - нека да са по 3-5 за група продукти. Таго-вете са един вид ключови думи, които бивайки натрупвани позволяват на потребителя бързо да намери група продукти, които отговарят на даден критерии. Така при таг "мъжки чорапи" посетителят ще види всички ваши модели, марки и цветове мъжки чорапи. А Г. с интерес ги чете
10. Проверете за правописни грешки! - Никой не е безгрешен и неминуемо ще има, но е леко тъпо да са по 2-5 на всеки продукт...
Категорията:
1. Категорията, също и като продукта, трябва да има описание. Да, на някой посетители може да им е скучно/тъпо/смешно, но пък Г обича да чете такива неща.
При създаване на категория/под-категория в магазина важат стъпките описани за качване на продукт!
В самият магазин, на хоум страницата направете едно хубаво описание, с колкото се поже повече от ключовите думи, за които се борите. Запомнете, че борбата по 1 ключова дума е много по-трудна от колкото по израз! Шанса да ви потърсят по една дума, поне от моите наблюдения не е толкова голям, но пък по повече е напълно реален. Задайте си въпрос:
Как бих потърсил решение на проблем с колорадския бръмбар по картофите? "картофи проблем"/"колорадски бръмбар" или "отрова за колорадски бръмбар"?
За всичко важи това! Може би не сте се замисляли, но е факт.
И накрая, тъй като съм се начел по разни блогове и сайтове на статии за SEO, написани от разбиращи, четени от разбиращи, което само по себе си е малко абсурдно, защото и двете страни знаят за какво иде реч, а такива като мен се чустват все едно гледат китайски филм без субтитри, да ви дам пример:
Правя паралел между няколкото ми магазина:
1. Магазин - красиви снимки, малко описания.
След пускането по търсене за подобен тип продукти се класираше много по-добре с изображения от колкото с резултати. Индексирането и появата на продуктите в резултати от търсенето започна след около месец
2. Друг магазин, на съвсем различна тематика - хубави снимки, но малко текст, никакви описания на категориите, няма текст на хоум. Отне 4 месеца да започне да се показва.
3. Магазин коренно различен от предходните два - не толкова хубави снимки, много описание на 98% от продуктите, описание на категориите, текст на хоум страницата. Всичко направено както е описано в стъпките по-горе. Още преди добавяне в уебмастер туулс Г беше наскубал вече линкове, на 2ри ден след добавяне вадеше 111 индексирани от 145 възможни (едва ли са в индекса, но важното е, че знаеше за тях, нали?). На 3 ден започна да вади резултати на 1ва, 2ра страница по основни продукти, какъто и такива до 5, но по по-кратки ключови изрази...Да, счупих се от писане и да, не е лесно да измислиш за 50 продукта от един тип различни описания, но пък си заслужава.
И така - всичко написано до тук е в следствие на четенето в този форум, конкретни въпроси към част от хората в него, и само и единствено личните ми наблюдения. Пак повтарям - не съм специалист по оптимизация, просто следвам съвети на хора, занимаващи се с това от години и споделям резултат. Вие разбира се сте свободни да решавате какво да правите
PS. По точки 1, 2, 5 и 6 за качване на продукта има и друго много важно, което съм пропуснал - не ги повтаряйте! Защото после ще има въпроси що е то дублирани тайтъли/заглавия, за които говори Г в уебмастър туулс. И дори да не ви пука, защото не е кой знае каква болка, то пак не трябва да го подминавате. Гледайте на това като играна думи и синоними - имате 20 модела черни мъжки чорапи, което значи, че трябва да имате 20 комплекта от тайтъл и урл, които да са различни
Малко е куцо, ама не ние мислим правилата.