Привет,
Интересно ми е как се решава проблемът с авторските и сродни права на музикални произведения, когато разпространението е онлайн.
Доколкото схванах логиката, евентуално онлайн радио, работещо на български сървър следва да се отчита на Профон и Мюзикаутор. Намерих им тарифите, които ми се сториха смехотворни. Тук обаче има две въпросителни:
1. Защо отчитането е на брой едновременни конекции (Профон) и месечен брой слушатели (Мюзикаутор)? Например, ако пускам музика на изпълнители, работещи с Профон, защо ми е Мюзикаутор? Ако следваме логиката с брой слушатели, това значи ли, че Мюзикаутор може да има претенции, макар и да не излъчвам съдържание под тяхната шапка? Или трябва винаги да давам списък с излъчените произведения?
2. Какво ако излъчвам музика от изпълнители/лейбъли, които нямат договор с нито един от двата ОКУПИ?
Доколкото чух, цените в UK са от порядъка на 500-600 лв на година, докато при Профон и Музикаутор могат да варират между 2000-5000 лв.
Следователно, питам се: може ли да се избегне тая лудост?
Например, стриймвайки от друга държава? Или подписвайки договор с конкретни изпълнители/собственици на авторски права, вместо да се стига до ОКУПите?
Интересно ми е как се решава проблемът с авторските и сродни права на музикални произведения, когато разпространението е онлайн.
Доколкото схванах логиката, евентуално онлайн радио, работещо на български сървър следва да се отчита на Профон и Мюзикаутор. Намерих им тарифите, които ми се сториха смехотворни. Тук обаче има две въпросителни:
1. Защо отчитането е на брой едновременни конекции (Профон) и месечен брой слушатели (Мюзикаутор)? Например, ако пускам музика на изпълнители, работещи с Профон, защо ми е Мюзикаутор? Ако следваме логиката с брой слушатели, това значи ли, че Мюзикаутор може да има претенции, макар и да не излъчвам съдържание под тяхната шапка? Или трябва винаги да давам списък с излъчените произведения?
2. Какво ако излъчвам музика от изпълнители/лейбъли, които нямат договор с нито един от двата ОКУПИ?
Доколкото чух, цените в UK са от порядъка на 500-600 лв на година, докато при Профон и Музикаутор могат да варират между 2000-5000 лв.
Следователно, питам се: може ли да се избегне тая лудост?
Например, стриймвайки от друга държава? Или подписвайки договор с конкретни изпълнители/собственици на авторски права, вместо да се стига до ОКУПите?