ThinkFast
New Member
Тези дни един приятел все ме кара да се позанимая със сайта му (онлайн магазин - компютърна техника), ама на мене не ми се занимава.
И понеже и той не знае какво иска, нито какво да прави за да спечели клиенти, направих едно малко проучване за да разбера каво може да се очаква като цяло.
Запитах се "колко ли пари могат да се изкарат от един онлайн магазин в БГ". Потърсих малко информация из интернет и попаднах на това - http://blog.izgodnobg.com/elektronna-targoviq/65/
Според предоставени данни на ePay за 2008 към онлайн мазините има извършени плащания на стойност 5.49млн лв.
Според неофициална информация от онлайн магазините около 90% от транзакциите се извършват кешово.
След груби изчисления целия оборот възлиза на 54.9млн лв.
Всеки знае че в момента онлайн магазини бол, а пазара е свит (криза).
Поразгледах малко дилърски цени на компютърни компоненти и лаптопи, потърсих най ефтините магазини и установих, че доста от тях работят на около 4-5% печалба.
Ако искаш да си конкурентен трябва да подбиеш цената - примерно на 3% печалба.
Трябва да вземем на в предвид, че не се продават само компютри онлайн. Сещам се за десетина силно оборотни ниши - компютърна техника, битова електроника, хостинг услуги, GSM/PDA, фототехника, вело-стоки, бутикови и небутикови дрешки (дамски глезотийки), парфюми, за друго не се сещам засега.
Според една тема която бях пуснал тук за първа позиция в гугъл средностатистически можеш да се надяваш на около 40% от трафика.
Знам че трафик и клиенти са различни неща, но нека ги приемем за едно и също.
Та сметката е: 54.9 млн * 1/10 (нишов процент) * 0.03 (печалба) * 0.40 (клиенти/трафик) / 12 месеца = 5490лв.
Дотук всичко добре, но като добавим фактора за голямата конкуренция на пазара, малко ме съмнява един тотално изоставен сайт да достигне скоро и 3-та позиция в Г. Освен това има и куп допълнителни разходи като - наем на помещение, ток, телефони и т.н.
Човека иска съвет от мен, а аз се чудя какво да го посъветвам. Според мен няма никакъв смисъл от цялата работа. За 2-ра позиция в Г сметките са други - 12% трафик - 1674лв.
Интересно ми е вашето мнение.
И понеже и той не знае какво иска, нито какво да прави за да спечели клиенти, направих едно малко проучване за да разбера каво може да се очаква като цяло.
Запитах се "колко ли пари могат да се изкарат от един онлайн магазин в БГ". Потърсих малко информация из интернет и попаднах на това - http://blog.izgodnobg.com/elektronna-targoviq/65/
Според предоставени данни на ePay за 2008 към онлайн мазините има извършени плащания на стойност 5.49млн лв.
Според неофициална информация от онлайн магазините около 90% от транзакциите се извършват кешово.
След груби изчисления целия оборот възлиза на 54.9млн лв.
Всеки знае че в момента онлайн магазини бол, а пазара е свит (криза).
Поразгледах малко дилърски цени на компютърни компоненти и лаптопи, потърсих най ефтините магазини и установих, че доста от тях работят на около 4-5% печалба.
Ако искаш да си конкурентен трябва да подбиеш цената - примерно на 3% печалба.
Трябва да вземем на в предвид, че не се продават само компютри онлайн. Сещам се за десетина силно оборотни ниши - компютърна техника, битова електроника, хостинг услуги, GSM/PDA, фототехника, вело-стоки, бутикови и небутикови дрешки (дамски глезотийки), парфюми, за друго не се сещам засега.
Според една тема която бях пуснал тук за първа позиция в гугъл средностатистически можеш да се надяваш на около 40% от трафика.
Знам че трафик и клиенти са различни неща, но нека ги приемем за едно и също.
Та сметката е: 54.9 млн * 1/10 (нишов процент) * 0.03 (печалба) * 0.40 (клиенти/трафик) / 12 месеца = 5490лв.
Дотук всичко добре, но като добавим фактора за голямата конкуренция на пазара, малко ме съмнява един тотално изоставен сайт да достигне скоро и 3-та позиция в Г. Освен това има и куп допълнителни разходи като - наем на помещение, ток, телефони и т.н.
Човека иска съвет от мен, а аз се чудя какво да го посъветвам. Според мен няма никакъв смисъл от цялата работа. За 2-ра позиция в Г сметките са други - 12% трафик - 1674лв.
Интересно ми е вашето мнение.