Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

topweb

Member
Да приемем , че имаме малък фирмен сайт.
Фирмата се занимава основно с 2-3 дейности.
Фирмения сайт има 5-6 страници.
Сайтът е нов.
Да приемем че фирмата се занимава със "салам" и "захар".
Сайтът е ввв.салам.ком.
При търсене на латиница на "салам" началната страница лесно излиза на първа страница заради домейна си. При търсене на "салам" на кирилица обаче в гугъл излиза вътрешната страница ввв.салам.ком/салам , тъй като урлтата на сайта са на кирилица.
При търсене на "захар" излиза страницата ввв.салам.ком/захар.
Въпросът е следния.
Как е по правилно да се постъпи:
1. Да се прави Off page сео на началната страница за "салам" и за "захар"
или
2. Да се прави off page сео на началната за "салам" и off page сео на ввв.салам.ком/захар за "захар"
или
3. Да се прави off page сео на ввв.салам.ком/салам за "салам" и off page сео на ввв.салам.ком/захар за "захар"

Накрая е важно да уточня, че думите "салам" и "захар" може да са с различна конкуренция.
 
От: Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

Зависи от целите на фирмата. "Салам" и "Захар" са примерни думи. Много зависи реално какви са думите, какви са плановете на фирмата и какво значение имат за фирмата тези думи.

Един прост пример: Имам фирма дето се занимава с продажба на климатици и будка за бързо хранене. Много ясно че няма да сложа и двете неща на една страница. При конкретните Салам и Захар е същата работа. Но реалните думи предполагам са съвсем различни.
 
От: Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

От домейна съдя, че думата салам е по-важна от захар. Тоест, може би това е по-доходната дейност.
Изкарвам индекса с тази дума, а страницата /ввв.салам.ком/салам я правя на да кажем
ввв.салам.ком/цени-на-салам (за да хващам и сходен трафик)

захарта я слагам във ввв.салам.ком/захар
 
От: Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

Коя е думата която дава повече търсения е въпросът...
 
От: Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

Според мен няма значение важността. Можеш пак да направиш същата работа. След като домейна ти е едната дума, в индекса ще сложиш контент натъпкан с тази дума. А ако другата ти е по важна, можеш да направиш поддомейн захар.салам.ком Така по важната ти дума ще е преди по неважната. Но за Г това ще са два отделни сайта.

Между другото този вариант съм го тествал и мога да кажа че работи донякъде. В смисъл че при мен домейна не е кл.дума а бранд - бранд.ком, а думата ми е с поддомейн - дума.бранд.ком Аз естествено и на индекса и на поддомейн страниците имам релевантен контент с горе долу едни и същи думи, но основната ми дума заради която е създаден поддомейна оказва влияние на основния домейн. Нишата е висококонкурентна, а съм на челни позиции.
 
От: Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

Ако въпроса е специално към мен
и ако имам само две думи
И ако салама е бранд, ранквам Захар на индекса, а Салам го зарязвам петостепенно, без това ще си се ранква, който търси този бранд.
И тъй като въпроса е към мен, съм в правото си да отговоря подобаващо с действие в мои стил - веднага бих взел ввв.захар.бг/ком/нет... и го ранквам и него до оня брандирания, като си брандирам и захарта

бих зел и захаренсалам.ком, но почваме да отиваме далече :)
 
От: Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

но основната ми дума заради която е създаден поддомейна оказва влияние на основния домейн. Нишата е висококонкурентна, а съм на челни позиции.
Не влизай в заблуди само щото гугъл слага <b>на някой думички</b> в адресите :)
 
От: Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

1.Много повече търсения има думата "захар", която не се съдържа в домейна.
2."салам" не е бранд.
3.Фирмата се занимава с производство на "салам" и "захар".
 
От: Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

1.Много повече търсения има думата "захар", която не се съдържа в домейна.
2."салам" не е бранд.
3.Фирмата се занимава с производство на "салам" и "захар".

Ако това са ти реалните думи, по добре вземи още един домейн захар.ком

Радев, защо си мислиш че е заблуда?
Аз нямах точно за <b> впредвид. Исках да кажа че бранд.ком се издига в серпа ако имаш дума1.бранд.ком, дума2.бранд.ком. Поддомейните помагат на главния, колкото и малко да е. Поне с такова впечатление съм останал.
 
От: Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

@ThinkFast Под домейните помагат на главния, защото линкваш от тях главния. Залагам един инфо домейн за една година :)
Не линквай с нито един линк главния и ще видиш реалната помощ на субдомейна. Помощта с линк от субдомейн към главния е колкото да си бълваш сателитки в wordpress и blogger

@topweb, припомням тогава основния ми съвет:

И тъй като въпроса е към мен, съм в правото си да отговоря подобаващо с действие в мои стил - веднага бих взел ввв.захар.бг/ком/нет... и го ранквам и него до оня брандирания, като си брандирам и захарта. бих зел и захаренсалам.ком, но почваме да отиваме далече :)

А за самия ти сайт, индекса го ранкваш за първата дума, а вътрешната страница ранкваш за втората. Но това в случай само, че нямаш смелост да ранкнеш индекса за двете :)
 
От: Оптимизация на начална vs вътрешна страница?

@ThinkFast Под домейните помагат на главния, защото линкваш от тях главния. Залагам един инфо домейн за една година :)
Не линквай с нито един линк главния и ще видиш реалната помощ на субдомейна. Помощта с линк от субдомейн към главния е колкото да си бълваш сателитки в wordpress и blogger

То реално за Г субдомейна си е отделен сайт така или иначе. Сателитка или субдомейн за Г би трябвало да е все тая. Предполагам че има някакъв минимален процент на влиянието в СЕО-то факта че е субдомейн, но в общи линии съм съгласен.
 

Горе