Здравейте, това са едни от най-добре работещите обекти. Повечето ни клиенти, които имат бърза закуска с предлагане на скара развиват успешен бизнес. Пишете бутките "Младост", предполагам имате предвид тези в Бургас с вкусните "Странджанки". За да регистрирате павилион за бърза закуска трябва да намерите помещение със статут по ЗУТ на "Бърза закуска" или "Кафе-аператив", "Бирария" или нещо подобно. Това е изискване от 09.06.2020г., съобразно чл. 26, ал. 2 т.2 от Закона за храните, обн. в ДВ. бр.52/2020г., изм. и доп. ДВ. бр.13/2021г. Относно материалната база трябва да имате помещение с 2 мивки или 1 двугнездова мивка, хладилници, оборудване за термична обработка- скара , фритюрници и др. Над скарата и фритюрниците трябва да осигурите вентилационна система или аспиратор. Необходимо е да имате документи за безопасност на храните, като:
- НАССР система;
- Система за самоконтрол;
- Процедура за СЖП отпадъци;
- Процедура за акриламид (изисква се от 2018г. и се изготвя само ако имате пържени картофи).
Регистрация се извършва в Областната дирекция по безопасност на храните (ОДБХ) по местонахождение на обекта. Подава се следните бланки и документи:
- Заявление за регистрация и списък с групи храни (образец КХ №1 на БАБХ и Приложение 1 към образеца);
- Документ за статут по ЗУТ;
- Договор за наем или документ за собственост на помешещението;
- Документ за платена държавна такса по тарифите на БАБХ.
След подаване на бланките и документите обекта се вписва в регистъра на БАБХ до 5-тия работен ден, но не можете да започнете дейност по-рано от 14-тия календарен ден. Това е нормативно изискване описано в чл. 26 от ЗХ, няма логика, но законодателя така е решил.
Може да започнете дейност преди проверката от инспекторите, защото проверката се извършва до 60-тия календарен ден от вписването на обекта в регистъра на БАБХ. Не е необходимо да чакате проверката за да започнете работа. Новият Закон за храните е по-либерален.
Не се издава вече хартиена бланка, а разрешителното е само на електронен носител, но може да си го принтирате или съхраните в pdf формат на телефона или на компютър.
Ако имате наети работници трябва да направите и разработка по трудова медицина, но ако нямате не е необходимо. Например ако имате регистрирано ЕООД, ООД, ЕТ и т. н. и работие само управителите не е необходимо. Разработката по трудова медицина се контролира от Инспекцията по труда.
В блога към нашият сайт: hassp-sistemi.bg са описани изиксвания за регистрация на различни видове обекти за храни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл:
[email protected] или да се обадите на тел. 0988 357 062-В. Бойчева.