webstil
Well-Known Member
Защото се ползва малко. А пък си е някакъв, макар и малък допълнителен разход на магазина. Нямам конкретна статистика колко от клиентите избират начин на плащане "С карта" но със сигурност процента от общите поръчки ще е под 10. Може да споделите в последствие, колко от клиентите ви плащат с карта.
Връщаме се на момента с доверието. Българският клиент няма доверие на българския търговец! Българският клиент може да плати с карта в амазон, спортсдирект, ebay, алиекспрес и всякакви съмнителни магазини и магазинчета в UK, Китай, че дори и щатите, без да е прочел общите им условия, щото са на английски, а клиента не разбира и грам, без да осъзнава, че може да загуби парите от поръчката си и да няма кой да го защити, а тук в БГ, където има и телефони на магазините и информация за юридическото лице и един куп защитни комисии, клиентът не се доверява!!!
Иска да го види, да го отвори, да го пипне и помирише и тогава да плати.
Другото, като пречка за плащане с карта е, че когато в магазина си предлагаш продукти от афилиейт партньорство е малко сложно да се плаща с карта.
Общо взето нещата стоят точно така!
За обаждането - и аз смятах, че не е нужно да се обаждаш. Най-вече тъй като сам започвах ме мързеше да звъня на всички, а и го смятах за ненужно. Е да ама не, сега се обаждаме винаги, когато има възможност, но и не го правя аз вече. Това намали изключително много броя на непотърсените ни пратки. Тъй като много често има грешни номера, адреси, промяна на мнението на клиента, или пък е объркал нещо при поръчка, а някой път даже поръчват още неща по телефона. Има и случаи примерно малкият поръчал нещо, а мама и тати не знаят. Всякакви поръчват - има такива на по 10 години вече и те поръчват - тогава се говори с родител...
За невзети пратки - няма решение. Обаждането също не е решение, може да ограничи загубите, но не и да ги премахне напълно. Няма никакъв начин по телефона или по мейла да речем да разбереш дали някой ще си вземе пратката. Парадоксалното е, че много често дори тези, които ти се струват най-сериозни, които имат 1000 претенции и искат възможно най-бърза доставка - след като им изпълниш всички желания на време просто не си вземат пратката и спират да вдигат телефона. По мои наблюдения хората от по-малките населени места са по-коректни. Естествено най-много невзети пратки има в София, но там са се сбрали и най-много народ. Просто рискуваш с всяко пращане и това е. Дори да има регистър на некоректните, сигурен ли си че пак няма да пратиш пратката? Аз съм имал случай, при който 1 момче не взема пратка, минава се 1 месец - поръчва пак, аз му я пращам пак и си я взема.
Никога не знаеш на кой, какво що и как ще му хрумне. Ето виж за пример Вискяр Градинаров, поръчва си ама после намерил по-близо и не си взема вече поръчаното. Всеки тука си прави каквото иска, така че или се приспособяваш или не участваш. Пазара тук си има своите специфики, пълно е с тарикати и играчи, всеки преди да поръчва си прави проучвания и търси най-ниската цена. За нищо друго не им пука - само цената гледат. Но трудно някой онлайн магазин ще промени пазара или ще превъзпита клиентите. Разбира се от значение е стоката, ако продаваш техника, защо пък да нямаш плащане с карта, там много хора биха го ползвали, тъй като се гледат параметри и цена. Но за модни стоки примерно е абсурд плащането с карта. Не ти трябва и това е, никой няма да го ползва. Всеки знае за преглед и всеки иска да гледа там да не се мине.