Относно копирайтинг услугите и уникалността!

darkenergy_

Active Member
Рейтинг - 100%
116   0   0
Колеги, копирайтинг услугата представлява написване на текст с високо качество по дадена тема. Работата на автора е да създаде такова съдържание, което хем да е оригинално, хем да се чете лесно и не на последно място - да бъде интересно.

Авторът не се занимава с проверка на уникалността на текста и това няма нищо общо с тази услуга. Винаги, когато пиша текстовете си (когато става дума за представителни текстове на български, английски или немски език, а не за SEO съдържание), всяко едно изречение е плод на моя ум, измислено е лично от мен.

Пиша това, защото вчера клиент ми върна за преработка материал, тъй като уникалността му била около 90%, а трябвало да бъде над 95%.

Колеги, има може би стотици милиони текстове, написани на английски език. Естествено, че ще има съвпадение на подредбата на някои думички. Да не би само аз да използвам словосъчетания от типа на "I love chocolate" или "our services are affordable"? Естествено, че не!

Любопитно ми е да чуя и вашите мнения по въпроса.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

Така е, съвпаденията са факт, но има начин да се намали честотата им. Начинът не е нов, нито е особено оригинален. Нарича се богатство на речника и ползва за база богатството на съответния език. Има думи, словосъчетания, изрази и дори цели пасажи в речта (независимо на какъв език), които предвид прекомерна употреба се превръщат в клишета. И започват да се повтарят папагалски както от журналисти, така и от всеки намахан аматьор, хванал "перото". Не случайно казват, че човек се учи докато е жив. Ако някой си мисли, че познава дори родния си език в детайли, ами, само така си мисли ..:) А относно клиентите, умният клиент според мен, би следвало да предпочете добрия авторски стил пред точните проценти "уникалност" (това разбира се се разминава с практиката към момента). Въпрос на време е машината Гугъл да започне да разпознава отделни стилове на писане (за български се съмнявам някога да стане) и да ги класира/класифицира, използвайки доста по-усложнена система на оценяване (не бързайте да ми се смеете, времето ще покаже). Така че ако днес съдържанието е цар, утре стилът ще властва ..:)
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

Здравейте, има значение и с какъв инструмент се проверява уникалността, тъй като е възможно да има разминаване от няколко процента. Добре е да се разберете с клиента по този въпрос. Иначе 90 % е добре, но аз след проверка ако уникалността е под 95% пренаписвам фразите, които се повтарят. Разбира се, това може би не винаги е възможно, зависи от самото естество на текста. Успех ти желая!
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

Здравейте, и аз искам да напиша нещо. Почти винаги може да се оправи уникалността, но ако говорим за английски език, има и нещо друго. Вероятно е текста да стане трудно четим, с дълги думи и малко или много загуба на смисъл. Освен това, с тази уникалност напоследък има доста противоречиви неща от страна на Гугъл. Има доста сайтове, които са с текст, който е далеч от уникален, но все пак се класират. Според мен не трябва чак толкова да се издребнява в това отношение и подкрепям колегата darkenergy за казаното.

По отношение на инструментите, аз по принцип ползвам адвего плагиатус, но понякога се държи доста неадекватно. Скоро имаше тема във форума, че не работи добре, и от друг потребител. Като цяло всеки инструмент върши работа, за да провериш дали нямаш цели пасажи съвпадащ текст. Там където имат по няколко думи повтарящи, дори да е на няколко места, при по-дълъг текст не влияе. Забелязал съм, че при статии към 400-500 думи и нагоре, рядко има проблем с неуникален текст.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

Благодаря за мненията. Не е въпросът дали мога да го пренапиша, ползвайки например синоними, но така се губи първоначалния замисъл на текста.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

Да, и аз имам такъв проблем със статиите, които пиша, затова и преди седмица пуснах тук запитване към колегите, специално за тази програма адвего. При чекър, която проверява цели изречения, статията ми я дава на сто процента уникална, защото дори и да използвам някой клиширан израз, той е вързан в изречение, което е уникално, тъй като е написано в следствие на моето мислене. А при адвего примерно същата статия я дава(примерно тази, която вчера проверявах) 80 процента. То е ясно, че работят на различен принцип, но тогава се питам, според кое трябва да работим ние копирайтърите? Случвало ми се е статията да изглежда доста по-неприемлива за мен (тъй като все пак тук става въпрос и да се постигне най-добрия смисъл на изказване) от оригиналната, само защото се е налагало да се преработи, с цел да се постигне уникалност.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

Аз съм против роботизираното писане на текст. Може съвсем целенасочено да пренапиша някой чужд текст, като заменя необходимите думи със синоними и паяците и програмите сигурно ще го вземата за стопроцентово уникален, но хората подсъзнателно ще получат усещането за вече видяно, ако са мервали другия текст.

Един текст може да не е със 100% уникалност съвсем целенасочено. Трябва да се прави разлика между писателска импотентност и целенасочените препратки и алюзии с друг текст. Използването на подобни цитати и препратки към известни литературни произведения и дори към популярната култура (филми, песни, сайтове, блогове и пр.) помага съответната аудитория, за която е предназначен текстът, да те намери дори по такива фрази и ако види няколко интересно написани думи около фразата, може да се зачете. Подобни препратки и спомагат за доизясняване на дадена теза, която вече някъде е изследвана в подробности.

В повечето езици съществуват устойчиви словосъчетания и идиоми, които може да се употребяват и без резултатът да е клише. Чисто технически, това зависи от умението на пишещия. Резултатът може в техническо изражение да е с едни и същи проценти уникалност, но смислово един текст да е клише, а друг да е интересен за четене. Овен това повторението на цели думи и изрази е основен стилистичен похват и се използва в много стилистични фигури. Тази умишлено търсена неуникалност всъщност подпомага за уникалността, за постигането на определена авторова цел. Също така, в редица области съществува специализирана терминология - не бих си играла да търся кой знае какви синоними на "опорни реакции в статически неопределими елементи"...

Спазването на точни правила и придържането плътно към канона в художествените сфери всъщност обикновено е пагубно за резултата. Има хиляди картини, които са нарисувани по всички правила - композиция по правилата - рамка и акцент, догматична цветова хармония, правилна перспектива и прочие, но крайният резултат е скучен. Трябва да има лично отношение, малко несъвършенство, за да се привлече човекът, а не машината. Неслучайно най-великите художници винаги са рисували с лека асиметрия лицата и телата на хората, въпреки златни сечения, витрувиански човеци и пр. Хубаво е все пак резултатът да се доближава до набелязаните за постигане цели. Една сграда като "Каса Мила" на Гауди може да няма нито един прав ъгъл, точно както и някои жилищни блокове в България, но резултатът определено оставя различно впечатление у хората.

Отплеснах се. Исках да кажа, че при творческото писане на текст трябва да знаеш основните правила и да имаш определена обща или специализирана култура, но е пагубно за резултата, ако ги следваш плътно и на 100%.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

колега , не казвам че статиите които написа за мен не са плод на твоя ум, просто като правех поръчката изрично казах статиите да са с над 95 процента уникалност, проверих ги с адвего и 3 от 5 статии ми показаха 85 процента, ти казваш 90 процента, няма да спорим, ще се опитам да им дигна процента.Според мен клиента ако ги иска на 95 ги правиш минимум на 95 процента уникалност, мое мнение...
Пиша това, защото вчера клиент ми върна за преработка материал, тъй като уникалността му била около 90%, а трябвало да бъде над 95%.
Колеги, копирайтинг услугата представлява написване на текст с високо качество по дадена тема. Работата на автора е да създаде такова съдържание, което хем да е оригинално, хем да се чете лесно и не на последно място - да бъде интересно.

Авторът не се занимава с проверка на уникалността на текста и това няма нищо общо с тази услуга. Винаги, когато пиша текстовете си (когато става дума за представителни текстове на български, английски или немски език, а не за SEO съдържание), всяко едно изречение е плод на моя ум, измислено е лично от мен.

Пиша това, защото вчера клиент ми върна за преработка материал, тъй като уникалността му била около 90%, а трябвало да бъде над 95%.

Колеги, има може би стотици милиони текстове, написани на английски език. Естествено, че ще има съвпадение на подредбата на някои думички. Да не би само аз да използвам словосъчетания от типа на "I love chocolate" или "our services are affordable"? Естествено, че не!

Любопитно ми е да чуя и вашите мнения по въпроса.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

Аз предложих да преработя каквото трябва, нали :) Не съм бил некоректен. Изисках от теб единствено да ми кажеш кое според инструмента, с който проверяваш за уникалност, не е уникално, за да редактирам именно това. Иначе ще е просто налучкване и може пак да "не е " уникално :)
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

Нещо друго да добавя - след написването на статии нямам навика да проверявам каква им е уникалността, просто защото всичко, което правя, е авторско. Има iTrader, може да се види дали съм работил добре.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

За да ви дава точни резултати Адвего проверявайте пасажи максимум 250-300 думи. За статии под 94-96% уникалност не плащам и не продавам такива, все пак са за Уеб, не за читанката на първокласници.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

Поне българският език е гъвкав и може да се променя словореда. Докато западните езици са със строго опредлен ред на изречението, което прави уникализирането на текст доста по трудно. Трябва да се разчита основно на синоними или минаване от активна в пасивна форма и обратното.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

За да ви дава точни резултати Адвего проверявайте пасажи максимум 250-300 думи. За статии под 94-96% уникалност не плащам и не продавам такива, все пак са за Уеб, не за читанката на първокласници.

Колега, заради пустото SEO ще съсипем цялата реч. Заради капризите на една търсачка сме започнали да мислим за словото като за нещо машинно, което може да се предвижда с алгоритми. Езикът е нещо живо, което непрекъснато се развива и не се подчинява на никакви закони. Абсолютно съм убеден, че подходът ти е неправителен. Ето и пример:

Написвам текст на тема "Аз обичам моята родна България" с размер...200 думи.

Ако употребя в този текст на два пъти словосъчетанието

"Аз обичам моята родна България"

това ще означава, че съм паднал на 90% уникалност (математически е така, сметни си го.).

А бих могъл да разработя такъв брилиянтен текст - нещо което да четеш с удоволствие, което да има за въведение и заключение именно това словосъчетание. Съдържание, което ще привлече читатели заради самата си красота и ще ги накара да споделят прочетеното.

Убеден съм, че именно този подход е правилен.

Впрочем в един от моите сайтове съм наел на работа автор, който да пише съдържание по свое усмотрение и никога не съм му проверявал уникалността и нямам намерение да го правя, защото виждам, че човекът пише стойностни материали и има собствен почерк.
 
Последно редактирано:
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

И аз пиша статии и имам същия проблем. Пиша си аз каквото ми хрумне по някоя си темичка и накрая не било 100% уникално според програмката. Мога да го напиша със синоними, но се губи качеството на текста.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

За мен е много по-важно да познавам стила на работа и писане на копирайтъра, отколкото това, което ще ми покаже тъпата програмка (която в момента е доста бъгава, последната версия). За какво ви е съдържанието - за бота или за потребителя? Отговорете си на този въпроси и тогава преценете дали статия е качествена или не. Не си мислете, че щом е с 85% уникалност, а не 95-100%, ще се класира по-зле или пък сайта/страницата ще изяде дървото при следваща голяма панда или друг ъпдейт. Като ви изкара съвпадението, вижте страницата, от която идва, и си преценете автора пренаписвал ли е, копирал ли е, какво е правил, или всичко е чиста случайност, преди да си правите заключения.
 
От: Относно копирайтинг услугите и уникалността!

Ключовият въпрос тук е:

Колко процента трябва да бъде „уникалността на текста“ за да не се счита за „duplicate content“ от Google?

Силно се съмнявам, че търсачките изискват висок процент на уникалност за да класират съответната страница по-високо. Има ли официално становище от Matt Cutts или друг работещ в PR (public relations, не page rank) отдела на Google?

Още един важен въпрос:

Как се смята процента на уникалност? Какво точно прави алгоритъмът за изчисляване на уникалност? Очевидно е, че различните програми го смятат по различен начин. Кой е „правилния“ начин?
 

Горе