Събмита в директории - това е изпитан метод, използван от почти всички оптимизатори при изграждането на връзки. В по-голямата си част, това не е прекалено скъпа услуга, не отнема много време и ако събмитнете в правилните директории, може да има значително влияние върху класирането на вашият сайт в търсачките.
Въпреки „чарът” си, обаче, прекомерното добавяне в директории, за изграждането на вашия беклинк профил може да се обърне срещу вас. Подаването на вашия сайт в твърде много, ниско качествени директории, за кратко време може да доведе до сигнал от Google. Това разбира се повдига въпроса: как точно да се оцени качеството на линк директория? За да направи процеса по-лесен, екипът на seoMoz събра списък с пет лесни (и безплатни) начина да се гарантира, че директориите в които добавяте ще окажат влияние впроцеса на събиране на беклинкове.
Ало? Има ли някой там?
Една от определящите черти за качеството на директориите е присъствието на редактори, т.е. реални хора, които ръчно да се преглеждат всяка заявка. Директории, които автоматично приемат URLи е много по-вероятно да съдържат ниско качествени уебсайтове, което понижава стойността на директорията като цяло, както в очите на търсачките, така и в очите на посетителите. Повечето директории, които имат редактори посочват това в началната си страница. Ако не е посочено, потърсете страницата "За нас".
Мога ли да получа линк джус?
Въпреки, че добре изграденият беклинк профил се състои от NOFOLLOW и DOFOLLOW връзки (първите се признават от паяците, но не влияят върху класирането), ако събмитвате сайта си в директория е добре да се уверите, че ще получите линкджус т.е. той ще има въздействие върху класирането в търсачките. За да проверите това може да видите изходния код на уеб сайта и да проверите как са създадени хипервръзките. Ако видите "REL = NOFOLLOW" в рамките на <a href> HTML тагове, това означава, че връзката не дава линк джус.
Покажи ми любовта на Google
Винаги проверявайте процентът на индексация на директорията, т.е. приблизително колко отделни страници на директорията са индексирани от Google. Въпреки, че техниката не е съвършенна, най-лесният и най-бързият начин да проверите това е като в полето за търсене на Google напишете site:www. URLнадиректорията.com. Вижте колко резултата ще покаже Google в отговор на вашата заявка за търсене - в съответствие ли е с размера на директорията? Бъдете предпазливи, ако видите по-малко от няколко хиляди резултата.
Популярност на линковете
Винаги е полезно да се провери доколко самата директория се справя по отношение на доверие и популярност на връзките. За да получите моментна снимка, свалете и инсталирайте MozBar, SEO разширение (add-on) за бразуър (за Mozilla Firefox и Google Chrome), разработен от SEOmoz, ключов играч в SEO индустрията. Отворете началната страница на директорията и стартирайте разширението. Много от функциите изискват да се регистрирате като PRO потребител, но информацията, която ви интересува, се предоставя безплатно. Препоръчваме ви да обърнете специално внимание на mozRank (DMR) и mozTrust (DMT) на домейна.
DMR измерва цялостната популярност на връзките по десет точккова, логаритмична скала. DMT също е показател за популярността, но се претегля и качеството на входящите линкове - колкото по-високо качество на сайтове, които съдържат линк, сочещи към вашия сайт, толкова по-висок mozTrust резултат. DMT също се измерва в десет точкова, логаритмична скала.
За сравнение Open Directory Project (ODP), Светия Граал на редактирана от човешка ръка директориq, има DMR 7,52, и DMT 7.64. Yahoo! Directory, също изключително добре позната, директория за връзки има DMR 7,40 и DMT 7,54. В ODP регистрация е безплатна, но процесът на преразглеждане може да отнеме месеци. Регистрацията в Yahoo! Directory струва $ 299, но процеса на преразглеждане е много по-бърз.
Това кара ли ме да изглеждам дебел?
И накрая не забравяйте да оцените визуалното оформление и дизайн на директорията като цяло. Виждате ли изобилие от реклами на Google? Прекомерни случаи на граматически грешки? Директорията изглежда ли повече като генератор на пари, отколкото като ценен ресурс за уеб общността? Всичко това са дребни сигнали, които трябва да ви накарат да се замислите има ли смисъл да отделите време за попълване на формуляр за подаване на URL.
Няколко думи за финал
Не забравяйте, че разнообразието е добро! Точно както не бихте (или поне не би трябвало) да сложи всичките си пари в една компания на фондовия пазар, не разчитайте единствено на директории, за да се изгради своя беклинк профил, без значение колко добър SEO сте. Един добър оптимизатор знае, че най-добрите връзки са естествено придобитите от публикуването на полезни и уникално съдържание. Дали ви харесва или не, често повтаряният израз "съдържанието е цар" продължава да важи.
Оригинална статия: http://www.seomoz.org/ugc/five-ways-to-check-the-quality-of-a-link-directory
Въпреки „чарът” си, обаче, прекомерното добавяне в директории, за изграждането на вашия беклинк профил може да се обърне срещу вас. Подаването на вашия сайт в твърде много, ниско качествени директории, за кратко време може да доведе до сигнал от Google. Това разбира се повдига въпроса: как точно да се оцени качеството на линк директория? За да направи процеса по-лесен, екипът на seoMoz събра списък с пет лесни (и безплатни) начина да се гарантира, че директориите в които добавяте ще окажат влияние впроцеса на събиране на беклинкове.
Ало? Има ли някой там?
Една от определящите черти за качеството на директориите е присъствието на редактори, т.е. реални хора, които ръчно да се преглеждат всяка заявка. Директории, които автоматично приемат URLи е много по-вероятно да съдържат ниско качествени уебсайтове, което понижава стойността на директорията като цяло, както в очите на търсачките, така и в очите на посетителите. Повечето директории, които имат редактори посочват това в началната си страница. Ако не е посочено, потърсете страницата "За нас".
Мога ли да получа линк джус?
Въпреки, че добре изграденият беклинк профил се състои от NOFOLLOW и DOFOLLOW връзки (първите се признават от паяците, но не влияят върху класирането), ако събмитвате сайта си в директория е добре да се уверите, че ще получите линкджус т.е. той ще има въздействие върху класирането в търсачките. За да проверите това може да видите изходния код на уеб сайта и да проверите как са създадени хипервръзките. Ако видите "REL = NOFOLLOW" в рамките на <a href> HTML тагове, това означава, че връзката не дава линк джус.
Покажи ми любовта на Google
Винаги проверявайте процентът на индексация на директорията, т.е. приблизително колко отделни страници на директорията са индексирани от Google. Въпреки, че техниката не е съвършенна, най-лесният и най-бързият начин да проверите това е като в полето за търсене на Google напишете site:www. URLнадиректорията.com. Вижте колко резултата ще покаже Google в отговор на вашата заявка за търсене - в съответствие ли е с размера на директорията? Бъдете предпазливи, ако видите по-малко от няколко хиляди резултата.
Популярност на линковете
Винаги е полезно да се провери доколко самата директория се справя по отношение на доверие и популярност на връзките. За да получите моментна снимка, свалете и инсталирайте MozBar, SEO разширение (add-on) за бразуър (за Mozilla Firefox и Google Chrome), разработен от SEOmoz, ключов играч в SEO индустрията. Отворете началната страница на директорията и стартирайте разширението. Много от функциите изискват да се регистрирате като PRO потребител, но информацията, която ви интересува, се предоставя безплатно. Препоръчваме ви да обърнете специално внимание на mozRank (DMR) и mozTrust (DMT) на домейна.
DMR измерва цялостната популярност на връзките по десет точккова, логаритмична скала. DMT също е показател за популярността, но се претегля и качеството на входящите линкове - колкото по-високо качество на сайтове, които съдържат линк, сочещи към вашия сайт, толкова по-висок mozTrust резултат. DMT също се измерва в десет точкова, логаритмична скала.
За сравнение Open Directory Project (ODP), Светия Граал на редактирана от човешка ръка директориq, има DMR 7,52, и DMT 7.64. Yahoo! Directory, също изключително добре позната, директория за връзки има DMR 7,40 и DMT 7,54. В ODP регистрация е безплатна, но процесът на преразглеждане може да отнеме месеци. Регистрацията в Yahoo! Directory струва $ 299, но процеса на преразглеждане е много по-бърз.
Това кара ли ме да изглеждам дебел?
И накрая не забравяйте да оцените визуалното оформление и дизайн на директорията като цяло. Виждате ли изобилие от реклами на Google? Прекомерни случаи на граматически грешки? Директорията изглежда ли повече като генератор на пари, отколкото като ценен ресурс за уеб общността? Всичко това са дребни сигнали, които трябва да ви накарат да се замислите има ли смисъл да отделите време за попълване на формуляр за подаване на URL.
Няколко думи за финал
Не забравяйте, че разнообразието е добро! Точно както не бихте (или поне не би трябвало) да сложи всичките си пари в една компания на фондовия пазар, не разчитайте единствено на директории, за да се изгради своя беклинк профил, без значение колко добър SEO сте. Един добър оптимизатор знае, че най-добрите връзки са естествено придобитите от публикуването на полезни и уникално съдържание. Дали ви харесва или не, често повтаряният израз "съдържанието е цар" продължава да важи.
Оригинална статия: http://www.seomoz.org/ugc/five-ways-to-check-the-quality-of-a-link-directory