Печалба от PPC програми: цени на клик

Кой е виновен за PPC цените?

  • Кризата

    Votes: 9 21.4%
  • Всички - цените са трайно подбити и печалбите няма да се вдигнат

    Votes: 28 66.7%
  • Нямам идея

    Votes: 5 11.9%

  • Общо гласове
    42
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Измекярската част я пропускате мисля. Почти всеки български рекламодател си казва: "Другите ще дават по $0,01 на клик пък аз да не съм по-тъп от тях че да давам по $1?". Всеки иска "с трици маймуни да лови" или там както беше лафа. :)

По тази причина и цените са подбити и не вярвам да се повишат.
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

То че няма да умре нито СРМ, нито РРС е ясно, понеже имат доста различни цели...
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

То че няма да умре нито СРМ, нито РРС е ясно, понеже имат доста различни цели...
Само ще измрат (от глад) камара webmaster-и надяващи се да изкарат по някой лев за хляб и сирене по която и да е от двете системи за плащане.
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Тук идеята беше да обсъдим нещо, което не е съвсем ясно ;)
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Днес накарах един приятел да кликне от тях на една реклама на мой сайт, да видя дали отчитат кликове от ADbrite и още не ми е отчело клика. Да не би със закъснение да ги засича или просто така не си ги засича по принцип :D
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Днес накарах един приятел да кликне от тях на една реклама на мой сайт, да видя дали отчитат кликове от ADbrite и още не ми е отчело клика. Да не би със закъснение да ги засича или просто така не си ги засича по принцип :D
По принцип нито една от тия системи не е в реално време.
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Окей, всички се оплакваме, че печелим по стотинка на клик от адсенс, примерно.
Според вас причината в кризата ли е или цените са трайно подбити?
Ще ти дам един пример. Пуснал съм една кампания на 3 ст на клик, а адвуърдс ми таксува по 2. Кой е виновен?

За клиент в по-конкурентна ниша сме пуснали 8 ст на клик, адърдс таксува по 6.

И в двата случая говоря за контент мрежата.
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

И аз навремето пусках за по 15ст за клик, но ме таксуваше максимум по 8ст. Това е от "умните" критерии на Google.
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

В по предишните постове бяхте дали пример за реклама на бира и че е по-правилно да се рекламира на импресии, а не на кликове.
Но погледнато от гледната точка на пивоварната е по-добре да рекламира на кликове, защото CTR на бирена реклама ще е по-малък и по този начин имат показване при по-малко разходи
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

В по предишните постове бяхте дали пример за реклама на бира и че е по-правилно да се рекламира на импресии, а не на кликове.
Но погледнато от гледната точка на пивоварната е по-добре да рекламира на кликове, защото CTR на бирена реклама ще е по-малък и по този начин имат показване при по-малко разходи

Естествено, че за реклама, която не таргетира кликове, най-евтино е да плаща на клик. Въпроса е, кой нормален сериозен човек ще се съгласи да излъчва рекламата по този начин?
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Затова умните хора просто трябва да зарежат мизерните посредници и така да спрат да правят дарения за фондация "Бъдеще за рекламния посредник" и вместо това да правят реален бизнес.
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

е то ако всеки можеше да си намери реклама без тези мрежи те просто нямаше да съществуват.

А някъде имаше тема, че ценните на гарга.биз били високи за 17ст на клик
а днес разглеждах тези на easyads който са 20ст. за текстова реклама и 60ст за банер
за премиум мрежата

Явно и гаргата не са толко скъпи, но им липсват рекламодатели в момента
 
От: От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Така темата поне на мен ми е много интересна и все пак ще дам някои насоки на базата на моят опит с уеб и онлайн рекламата като такава като ще разгледаме няколко различни примера базирани на реални истории от българското уеб пространство.

Първо нека си представим че сме сайт който продава продукт да кажем за 2.4 лв - един СМС реалната стойност на продукта ни е да кажем 0.4 лв. Тоест чистата ни печалба е 2 лв от нашият продукт (изключвам че плащаме такса на доставчик на смс-а).

Продуктът ни може да се продава само онлайн тоест чрез сайт и имаме статистика че на всеки около 1000 посещения продаваме 5 продукта. Или иначе казано на 1000 посещения правим 10 лв печалба от нашият продукт.

Сега нека предположим че от тези 10 лв инвестираме 4 лв за да получим въпросните 1000 посещения или иначе казано 1000 клика. Какво прави това като сметка

4 лв /1000 клика = 0,004 лв на клик.

Както виждате това е цена по-ниска от 1ст на клик. Сами се досещате че повечето рекламодатели също си правят тази сметка естествено само след като са видели реалният брой продажби върху посещения която статистика лесно може да сметнем от google.bg

Ако имате банер който се върти на импресии също може да си извадите някаква статистика стига да знае от колко импресии колко клика стават примерно на 1000 импресии да кажем че на 1000 импресии имаме 5 клика

За да постигнем същият резултат от 1000 клика = 200 000 импресии. Сега се замислете каква трябва да е цената на 1000 импресии за да може да има смисъл от рекламата на импресии за въпросният потребител.

Като естествено това е пример със съвсем произволни цифри.

Преди време работихме по изграждането на един от водещите онлайн магазини в България като активно се рекламираше в easytrader с рекламен бюджет от 4000 лв на месец при месечен оборот на магазина малко над 30000 лв. Естествено там рекламата се избиваше до известна степен от оборота на магазина но пак не може да се каже че беше достатъчно ефективна. При около 4000 реални посетителя дневно се правеше 1000 лв оборот. Или иначе казано оборот от 0,25 ст. на реален потребител. Според вас при такъв оборот в който имате разходи за транспорт за стоката и така нататък какъв трябва да е разхода ви за реклама на клик ?

Иначе казано моята позиция от гледна точка на рекламодател е че разходите за клик в момента са доста доста високи и повечето издатели няма как да се надяват на висока цена за клик през рекламните мрежи тъй като дори и в момента рекламните мрежи продават много много скъпо своите продукти.

Естествено това е само мое мнение.
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Между 1000 клика и 1000 посещения има голяма разлика. Ако аз нещо не съм разбрал, моля да ме извините...
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Firefly съгласен съм с теб че между 1000 клика и 1000 посещения има голяма разлика. Но за целта на поста приемаме че нямаме директен трафик, търсачки и така нататък и единственият начин да си докараме трафик е чрез реклама във формат PPC или CPM. Това е с цел да може по-лесно и точно да си сметнем разходите за реклама. Разбира се ако прибавим към рекламата и източници на "безплатен" трафик нещата малко ще се балансират но все пак моето мнение е че дори в момента текущите цени на рекламата в интернет са изключително високи и е доста трудно при тези цени да се прави качествен интеренет бизнес освен ако не получаваме много голямо количество "безплатен" трафик.
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Точно тук е грешката в сметките на рекламодателите. Те плащат за трафик, който идва веднъж, купува или не купува и си заминава. Това, че даден сайт-магазин не може да си задържи аудиторията би трябвало да се таксува за негова сметка. Не е редно издателите да плащат за неуменията на онлайн магазинерите. Ако хиляда реални човека в подходящата област (т.е. таргетирана аудитория) разберат за дадения продукт, то поне 100 човека ще купят от раз. И тук идват некривите сметки. Вече дошлите в този сайт ще знаят за него и какви хубави и итнересни за тях продукти има там и при нужда (ако е таргентирана рекламата, нуждата ще е по-честа) ще купят от там пак и пак. Идеята на рекламата не е някой да ти докара хора на кило, които купуват или не купуват. Идеята на рекламата е да се установи трайно присъствието на твоята марка/сайт в очите на хората от подходящата аудитория и така твоят продукт да е лесно познаваем. Така можеш да продаваш както онлайн, така и офлайн стоката си.
А ако някой тръгне да ме занимава с под 10лв за рекламата, която ще бъде видяна от хиляда реални (т.е. уникални) хора, които ще я видят 3-5 пъти, то трябва да отиде и да си купи сандвич вместо реклама.
 
От: Печалба от PPC програми: цени на клик

Хаха, добър извод, напълно съгласен :) Действително, магазинът трябва да печели от повторни продажби, а не от първата само. Ако не може да задържи потребителите, няма как да му излезе сметката. В рекламата е ясно, че голяма част от средствата отиват за развитие на бренда, не само за стимулиране на продажбата. Бренда после се рентира многократно, но разбира се не веднага. Затова и ако кликовете ви идват от банери е далеч по-добре, откокото от текстови линкове - все пак човекът преди да кликне, най-малкото е видял визията.
А за 10-те лева - сандвич, няма кво друго :)))

Точно тук е грешката в сметките на рекламодателите. Те плащат за трафик, който идва веднъж, купува или не купува и си заминава. Това, че даден сайт-магазин не може да си задържи аудиторията би трябвало да се таксува за негова сметка. Не е редно издателите да плащат за неуменията на онлайн магазинерите. Ако хиляда реални човека в подходящата област (т.е. таргетирана аудитория) разберат за дадения продукт, то поне 100 човека ще купят от раз. И тук идват некривите сметки. Вече дошлите в този сайт ще знаят за него и какви хубави и итнересни за тях продукти има там и при нужда (ако е таргентирана рекламата, нуждата ще е по-честа) ще купят от там пак и пак. Идеята на рекламата не е някой да ти докара хора на кило, които купуват или не купуват. Идеята на рекламата е да се установи трайно присъствието на твоята марка/сайт в очите на хората от подходящата аудитория и така твоят продукт да е лесно познаваем. Така можеш да продаваш както онлайн, така и офлайн стоката си.
А ако някой тръгне да ме занимава с под 10лв за рекламата, която ще бъде видяна от хиляда реални (т.е. уникални) хора, които ще я видят 3-5 пъти, то трябва да отиде и да си купи сандвич вместо реклама.
 

Горе