Поддомейни, като сателитни сайтове

penev75

Member
Имам да речем домейна deals.com, който ще е основния афилиейт сайт и който ще агрегира съдържание от няколко сайта в различни категории - например парфюми, обувки, дрехи и т.н. Направени са поддомейни, които са например perfumes.deals.com, shoes.deal.com, dress.deal.com и т.н. до безкрайност. Сателитните сайтове агрегират друго съдържание. Целта е не да вдигат ранга на deals.com а да се направи повече съдървание и по-голям шанс за излизане на предни позиции в търсачките.

Всеки поддомейн се оптимизира поотделно и за различни думи.
Поддомейните нямат линкове един към друг, както и към домейна майка. Просто са си самостоятелни единици.

Удачно ли е това разпределение или да си направя голям сайт с много продукти и категории (който се оптимизира за повече думи и шанса му да излезе на предни позиции е по-малък).
 
От: Поддомейни, като сателитни сайтове

Щом ще агрегират съдържание, не е много удачно, защото няма да е уникално. Гугъл ще види, че има нещо нередно и просто няма да зачита тежестта на линковете, които дават, понеже ще ги мисли за линк ферми. Иначе няма да навредят на главния домейн (освен ако той не линква към тях).
А пък content optimization забрави да направиш свестен с агрегирано съдържание. Или го пиши ръчно, или намери някой да ти го пренаписва.

ПП: човек, смени си аватара, за малко да си шибна монитора :)
 
От: Поддомейни, като сателитни сайтове

Като говоря за агрегирано съдържание - имам в предвид агрегирано от дата фийдове на афилиейт сайтове Там почти няма какво да се пренаписва. Има снимка на продукта, цена, фирма и разни там неща, които няма как да се пренапишат.

Между другото някой дали няма плъгин за Wordpress, който да работи успешно директно с дейта фийдовете?

ПП. Аватара си е готин :) . Не го сменям.
 
От: Поддомейни, като сателитни сайтове

Удачно ли е това разпределение или да си направя голям сайт с много продукти и категории (който се оптимизира за повече думи и шанса му да излезе на предни позиции е по-малък).

penev75 - Базирано на три годишния ми опит с такива сайтове мисля че е по-удачно да се направи голям сайт, колкото повече съдържание има в него, толкова е по-силен.

За дублираното съдържание: Ако правиш нащо - прави го добре! Професионална функционалност от рода на Joomla Aggregator спестява писането на ръка, може да взима съдържанието от неограничен брой Rss емисии едновременно като дори го променя, добавя ключови думи, тагове и т.н.

Това в комбинация с 1 плъгин за "related" новини ти намалява дублираното съдържание от 100 на 20-30%. Затова и демо сайта има над 4000 уникални посетители дневно - гугъл не го хваща за дублирано съдържание. Нямам много време за писане, ако нещо още мога да ти помогна - пусни ми едно лично съобщение.
 

Горе