По Уикипедия: MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game) е жанр онлайн компютърна ролева игра с голям брой играчи, които контактуват във виртуален свят. В тази игра играчите поемат ролята на измислени герои (често във фентъзи среда) и контролират повечето от техните действия. Типично за всички MMORPG-та е огромният брой играчи, които могат едновременно играят заедно в единствен свят. Този свят е най-често поддържан от самата компания-издател и той продължава да се променя и развива дори в отсъствието на играча.
Има ли запознати с тази материя? Колко ще са разходите за поддръжка и какви са възможностите за монетизация на един евентуален български сървър на популярна MMORPG игра? Въобще има ли почва за подобно начинание по нашите виртуални ширини в днешно време? Имам доста бегли наблюдения отпреди десетина година и в общи линии не се сещам за нито една MMORPG игра на нито един български сървър, в която да се е задържала някаква сравнително стабилна бройка играчи за повече от една, максимум две години. Следваният модел беше: първоначален ентусиазъм -> постепенно омръзване -> мигриране към следващата излязла игра от жанра. Което е малко странно на фона на наличието на една внушителната бройка чуждестранни сървъри със стабилна аудитория и над 10-годишна история, както и с оглед на спецификата на MMORPG-тата - да са адски увличащи и да могат да се играят безкрайно.
Има ли запознати с тази материя? Колко ще са разходите за поддръжка и какви са възможностите за монетизация на един евентуален български сървър на популярна MMORPG игра? Въобще има ли почва за подобно начинание по нашите виртуални ширини в днешно време? Имам доста бегли наблюдения отпреди десетина година и в общи линии не се сещам за нито една MMORPG игра на нито един български сървър, в която да се е задържала някаква сравнително стабилна бройка играчи за повече от една, максимум две години. Следваният модел беше: първоначален ентусиазъм -> постепенно омръзване -> мигриране към следващата излязла игра от жанра. Което е малко странно на фона на наличието на една внушителната бройка чуждестранни сървъри със стабилна аудитория и над 10-годишна история, както и с оглед на спецификата на MMORPG-тата - да са адски увличащи и да могат да се играят безкрайно.