Поддържате ли регистър на предявените рекламации?

Vorpax

New Member
Здравейте,

В момента съм в процес на отваряне на онлайн магазин. Адвокатът, на който платих да ми изготви общите условия за ползване на магазина ме предупреди, че закона изисква да се поддържа регистър на предявените рекламации и на потребителя да се изпраща документ на посочения от него имейл, в който е посочен номера на рекламацията от регистъра и вида на стоката.

Въпроса ми е как точно трябва да изглежда този регистър, в какъв формат да е (примерно екселска табличка или нещо друго)? Вие как процедирате?
 
И мен ме вълува този въпрос.
Аз поддържам регистър- екселска таблица, в която си вписвам дата на заявяване на проблема, артикула, данни на клиента и какви действия са предприети и на коя дата- дали е отремонтиран артикула, или е направено частично или пълно възстановяване на сумата и т.н.
Ще се радвам да прочета и други практики.
 
Има си книга за рекламации по книжарниците, вземаш си такава и си готов. На клиента изпращаш инфо кой номер си го завел в книгата и от коя дата, ако искаш всичко да ти е изрядно, описваш му всичко в мейла, както е в книгата и му пращаш таблицата, той ти отговаря, че е осведомен и си готов. Той, клиента, всъщност трябва да ти се разпише в книгата, ама не знам това как е застъпено при онлайн магазините. Може би трябва да му пращаш някакъв протокол да ти се разпише и да ти го върне, ама не знам... :)

Ако не ти се купува книга, ей тука ги има полетата, можеш сам да си направиш, пак става. Да знаеш, че книга за рекламации в екселски формат, може и да не ти признаят при евентуална проверка. Така или иначе фирмата си има физическо седалище, въпреки че разполага само с онлайн магазин.

Друг е въпроса, че книга за рекламации търсят вече като съвсем няма за какво друго да се хванат :) Няколко пъти съм ходил в КЗП заради жалби, не са ме питали дали съм завеждал рекламацията в книгата, още по-малко са искали да им я нося.
 
При онлайн магазините се изпраща на мейл протокола, или в случайте когато връщаш с куриер продукта към клиента може да го изпратите и физически, разпечатан. Във всички случай е добре да бъде приложен и към кореспонденцията с клиента в електронен формат.
 
Без проблем се ползва електронен. Ако го искат във връзка с рекламация разпечатваш частта, подписваш и подпечатваш. Толкова.
 

Горе