Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

  • Подкрепям

    Votes: 25 55.6%
  • Не подкрепям

    Votes: 20 44.4%

  • Общо гласове
    45
Защото стана дума, че вече така ги интегрират във фаровете (Audi, BMW, например), че при включени фарове, трудно се забелязва тънката ивица (в конкретния случай), играещ ролята на мигач. И другото общо е, че и тях не ги използват. :) За това. Така е и не е така, но истината е някъде там.

Най ме изкефи (но не и от друга гледна точка, а само от този на човек, който не си позволява волности на пътя), един път една мацка движеща се нормално, спира изведнъж без сигнализация, без нищо и отваря врата. След не по-малко няколко милисекунди тя само държеше дръжката й. Ама ви казвам не е леко да я отвори, а ряско и широка, все едно само тя е на пътя. Ако сега не се научи да ползва мигачи и аварийни светлини, не знам кога. Та идеята тук е, че явно трябва да ти се случи, за да видиш нещата по този начин. А съм сигурен, че някой и е направил "комплимент" за шофирането. Просто няма начин и тя да е доволна от себе си, също. :)
 
От: Re: От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

За това силно препоръчвам. ;)

Blinky, майна не мога да се сдържа да ти задам няколко неудобни въпроса:

1. Така силно като препоръчваш прочетели за вредите от карането на светлини?

Тука само да вметна, че аз като изкарвах книжка ходихме на задължителни лекции там си спомням, че ни обясняваха, че фаровете може да са вредни в някой случаи. Та онова в сайта не е измислица.

2. След като е въведено в редица цивилизовани държави карането през дена на фарове са се увеличили произшествията с пешеходци, мотористи и колоездачи пради що в БГ-то ще се намалят?
 
Задавай, аз винаги съм готов за неудобните въпроси. Даже се радвам, че ми ги задават, защото аз няма какво да крия и да се скатавам. :)

Ето и отговорите:

1. Прочетох ги, но не мисля, че вредите са повече от това, което биха направили за живота ми. Фаровете за пръв път чувам да са толкова вредни, че да се замисли човек дали да е с включени или не. И да си кажа честно, като видя шофьор с включени фарове много повече се доверявам на стила му на каране от тези, които са без. Не знам, просто знам, че зад волана седи човек, на който му пука повече от другите и е чел някъде или са му каза за ползите и минусите.

2. Това сефте го чувам, че са се увеличили произшествията след задължаването за фарове. Не ми звучи никак логично. А ако случайно има нещо такова, не мисля, че е тясно обвързано с фаровете. Ако е така, просто ми е интересно някакви статистики и защо реално те биха били причина за увеличаването на ПТП-ата.

Имам и аз няколко въпроса относно фаровете:

1. Защо те са проблем да бъдат включени? Кое реално притеснява собственика на МПС?

2. Заслужава ли си икономика в нещо да е равносилно на запазването на живота, било то и в минимални %?

3. Не мислите ли, че при тази война на пътя имаме право да имаме претенции кое е правилно и кое не?

4. Защо това нововъведения би изкарало от комфорта някои хора?

5. Доволни ли са хората от сегашното поведение на участниците в движението (били те пешеходци или шофьори), че всяко нововъведение, което ще работи за тях да е негатив?

Не че съм голям фен на наредбите и другите правила. Не за друго, а защото ако ти не си възпитан или научен да си стриктен - то нищо не може да направят нито органи, нито никой. Това е пак вътрешна нагласа. Взе още ги виждам без колани, без мигачи, минаващи на червено (уж с много гледане, за да не ги отнесат), хвърлящи фасове през прозореца. За това не вярвам, че наред е равно на изпълнение. ;)
 
От: Re: От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Но всеки си преценява за себе си, аз за мен си знам, че съм идея по-видим от тези без.

Това от вчера ме гложди.
Blinky, за теб имам впечатление, че си грижовен и състрадателен. Ще ти кажа как ми звучи това. Самодоволно. Аз съм светнал - да ме гледат и да се пазят. И загрижено, не отричам.
Да, ти си видим. Ти си по-видим. Въпроса е, и мисля статистиката го доказва, докато си по-видим - колко други около теб ги правиш по-невидими. Знаеш, че около сноп лъчи в атмосферата винаги има ореол разсеяна светлина. И колкото е по-прашна атмосферата, толкова ореола е по-силен и по-голям. От тук следва, че общата картина е по-размазана и неясна. Малко физика, и малко обмисляне. Теб ще те виждат, но около теб картината ще е по-неясна.
И когато около теб има още няколко автомобила с включени светлини - какво се получава? Едно петно със светли точки от фаровете, силуети на автомобили и яко размазан фон. Да не дава Господ в такава ситуация да се "срещнеш" внезапно с пешеходец, велосипедист или пък майка с бебешка количка. Както и с щъкащ мотоциклет с пуснати на дълги двойни фарове, който съща така си мисли, че благодарение на тези фарове го виждат и открояват.
 
От: Re: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

И да си кажа честно, като видя шофьор с включени фарове много повече се доверявам на стила му на каране от тези, които са без. Не знам, просто знам, че зад волана седи човек, на който му пука повече от другите и е чел някъде или са му каза за ползите и минусите.
Аз пък го възприемам като човек със стадно мислене и поведение. Това не е обидно, защото човека е стадно животно и този тип на поведение му е вградено. Но нали все пак се титулуваме sapiens - хайде да бъдем такива и да поразсъждаваме. Да бъдем индивиди. Да видим тези, които преди нас са го въвели, какви резултати са получили. Да почерпим опит (клише) и да не откриваме топлата вода (пак клише).
Не можеш да ме убедиш, че една девойка с малолитражка (типичен пример, женското войнство може да ми скочи ;) ), шареща непрекъснато в лява и дясна лента, си е пуснала фаровете, само защото мисли за другите и респективно, е благонадеждна. А, пардон! Пука и за другите.



Имам и аз няколко въпроса относно фаровете:

1. Защо те са проблем да бъдат включени? Кое реално притеснява собственика на МПС?
- Виж по горе.

2. Заслужава ли си икономика в нещо да е равносилно на запазването на живота, било то и в минимални %? - Няма икономия, която да легне на кантара, когато от другата му страна има човешки живот.

3. Не мислите ли, че при тази война на пътя имаме право да имаме претенции кое е правилно и кое не? - Естествено е да имаме.

4. Защо това нововъведения би изкарало от комфорта някои хора? - Ако тук подразбираш водачите, не са те тези, които ще излязат от комфорт. Те са бронирани с тон-два желязо около себе си, в доста от случаите оборудвани с въздушни възглавници. (Тук имам хубави снимки на една катастрофа, ако искате ще ви кача фоторепортаж.)

5. Доволни ли са хората от сегашното поведение на участниците в движението (били те пешеходци или шофьори), че всяко нововъведение, което ще работи за тях да е негатив? - Това не го схванах. В смисъл, че винаги се скача срещу новото ли?
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Аз съм за,на моята кола фаровете се пускат автоматично със запалването на двигателя.За да го измислят значи е имало за какво.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Аз съм за,на моята кола фаровете се пускат автоматично със запалването на двигателя.За да го измислят значи е имало за какво.

Ще ме извиняваш ама егати плиткото мислене.

@Вискяр Бг - Жалко, че не мога да ти дам репутация за доброто обяснение на нещата по-горе.
You must spread some Reputation around before giving it to Вискяр Бг again.
 
От: Re: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

1. Прочетох ги, но не мисля, че вредите са повече от това, което биха направили за живота ми.

Вреди повече, виж Вискяр Бг какво е написал.

2. Това сефте го чувам, че са се увеличили произшествията след задължаването за фарове. Не ми звучи никак логично. А ако случайно има нещо такова, не мисля, че е тясно обвързано с фаровете. Ако е така, просто ми е интересно някакви статистики и защо реално те биха били причина за увеличаването на ПТП-ата.

Ще цитирам статистиката от едно от предните ми мнения:

В Хърватска от май 2009 година дневните светлини са отменени.
В Австрия са отменени от януари 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% непосредствено след въвеждането им.
В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочиха с 5.7%.
В България след 2006 година убитите са 8.7% повече;
В САЩ от 1997 насам General Motors вграждат дневни светлини в колите си и ръстът е 3.7%.
В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключи, че "светлините нямат статистически значима полза".

Българската статистика:

Понеже КАТ използват тези цифри за мерило на ефективността на работата си, нека да отбележим, че преди да ни накарат да държим фаровете включени загиналите на година бяха 960, 943 и 957, а след това скочиха на 1043, 1006 и 1061.
Лобистите, които прокараха идеята "с фарове да предотвратим 15% от инцидентите и смъртните случаи" и законодателите, които го гласуваха след това постигнаха увеличение от 8.1%.

Имаше и още статистика за други държави, но е пак черна след въвеждането на задължителното каране на фарове.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Как може да изтъквате, че фара пречи на мигача.. Та той Българина не знае кво е мигач бе :lol: , то Българина и фар не знае какво е ама.. айде.. понаучил се е като стане тъмно да пуска, че не се вижда иначе :lol:
Аз си придобих вече навика да светкам фаровете преди да тръгна, и е МНОГО по-добре, в ПЪТИ ми е по-добре, като видя отсреща някой с фарове.. Вижда се, и всичко е 6..
Особенно еи сега като карах към морето, и като се връщах, си е направо супер, като са си пуснали фаровете..
Който и да ми говори, че не се виждало по-добре, май не е карал много, много кола...
Ся за в града, верно си е малко глупаво от една страна, поради простата причина, че платната за движение се разделят от мантинели, и дори да е пуснал отсреща фаровете няма как да ги видиш, защото ти не виждаш колата реално.. но въпреки всичко, има и по-тясни улички, в които е добре да виждаш отсрещния по-добре, а именно когато той е пуснал фаровете.
 
@Вискяр Бг, нали става дума за ясен ден, не знам какво петно от светлина биха образували автомобили с вкл. фарове около 12:00 през деня? Имай предвид, че имам лек астигматизъм и пак не ми се е случвало. За хора с други зрителни характеристики също не мога да кажа, само от моята гледна точка говоря.

То в Бг, реално всеки, който играе по правилата и мисли с главата си е странен, за това тук сме на едно мнение, странно е. :) И не, че искам да кажа нещо, но тези, които не са по правилата или както в случая тук "стадото", обикновено ги виждам по стълбовете. За това, тук да си отличаващ се не е печеливша стратегия, особено когато всеки гледа да оцелее. ;) Ако си индивид на пътя, после си инвалид. Тук да си различен не е добре, защото различните не са обикновено бавни и предпазливи, а бързи и неразумни. За това тук не знам какво точно искаше да кажеш точно. :)Хубаво е да имаме претенции, но реално нека са за добро. А не всеки да се прави на тарикат. ;) Защото като имаме претенции, обикновено е редно и да заслужаваме. А не мисля, че при хванат с 2.5 може да се има претенции, говоря за тези хора. Не визирам нормалните, ако има такива все още. 5 - да, точно, защо се мрънка срещу нещо, което е може би малко по-добре, като се има предвид, че доста хора не мислят логически карайки. ;)
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

То тези, които предизвикват катастрофи при изключени светлини, ще го направят и при включени. Който си е сляп и прост ще продължи да си бъде... :)
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Ако си спомняте, всички реагираха агресивно и когато започнаха хайките за коланите и голямата кампания Слагайте колан. Започнаха също и антикампаниите - как понякога коланът пречи. Да, предполагам, че някъде съществува някоя житейска ситуация, в която ще попречи, но в други 20 ще помогне. Който не иска да сложи колан ще ти извади от 300 кладенеца вода как може някога за нещо да ти попречи коланът, за съжаление не защото толкова много се притеснява, че ще му се случи реално ама точно това, а защото не му е удобно да му стяга на шкембето. Според мен, в момента се случва нещо подобно - започва широкомащабно неодобрение на задължителните фарове, като не вярвам повече от 10% от тези, които са против, да знаят всъщност защо са против. Просто важното е да се недоволства и да правиш напук на новите правила. Само дето на правилата не им пречи твоето правене напук, защото в крайна сметка ти ще си глобен или ще раздаваш със здраве 10-, 20- и 50-левки..
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Виж, за коланите нещата стоят по съвсем различен начин. Който не използва ще хвърчи през прозореца и това е, или иначе казано при ПТП с по-голяма скорост е 100% пътник... Включените светлини ще помогнат до известна степен, но това не са ефективните мерки, които ще намалят жертвите по пътищата... аба-бала. Той да кара с 200 пък нека и фенери да си сложи на тавана на никого няма да са от полза. Ако бяха надули глобите и следяха съвестно за спазването на законите, нямаше въобще да я има тази тема.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Изобщо не може да се прави аналогия с коланите. Аз винаги съм бил за тях. Те спасяват живот при по-ниски скорости. Светлините посред слънчевото лято са съвсем друго нещо. Това е пълно извращение, което за толкова южна страна като нашата да се въведе граничи с пълна простотия. Неслучайно сме единствената държава на тази географска ширина с такъв налудничав закон. Ясно е, че ще го отменят рано или късно, но самото му въвеждане е против здравия разум. Това е прахосничество. Ако искат да спасяват животи със същите пари може да се подобри сигурността по пътищата много по-ефективно по друг начин. Вече писах по-назад в темата как става.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Не смятам, че ще намали ПТП. Вие смятате колко ще се вдигне разхода на една кола, за 50 км пробег на ден - да, няма да го усетим. Но я сложете 1 000 000 автомобила по 50 км всеки ден и си представете сумата пари, която вместо да отиде в здравеопазване, запълване на дупки, мантинели, маркировка, надлези (които ще се съгласите, че ще спасят много повече животи) и тн, ще отиде в джоба на ....знаете кого.
Втори проблем - защо ще глобяват за невключени светлини, а няма да глобяват за нерегулирани светлини - пълно с такива, които те заслепяват. Менте ксенони също да бъдат забранени.
Последно с какви светлини трябва да се кара през деня - къси или дневни или просто някакви? Защото новите автомобили имат дневни (нещо като бившите габарити, но с мощни светодиоди и се виждат ), къси и дълги. Ако се търси ефекта да те видят, без да има значение дали тези светлини осветяват, то тогава се отваря цяла пазарна ниша и може спокойно да се сложат по 2-3 мощни светодиода във фаровете на старите автомобили.

P.S. О, да и любимият ми пример - съгласни ли сте, че когато всички сме с включени светлини, всички ние няма просто да се "аклиматизираме" и да не "виждаме" включените светлини. Нещо като с рекламите Адсенс - свикваме, че са там и почти не гледаме в техните карета :p
 
Последно редактирано:
От: От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Не смятам, че ще намали ПТП. Вие смятате колко ще се вдигне разхода на една кола, за 50 км пробег на ден - да, няма да го усетим. Но я сложете 1 000 000 автомобила по 50 км всеки ден и си представете сумата пари, която вместо да отиде в здравеопазване, запълване на дупки, мантинели, маркировка, надлези (който ще се съгласите, че ще спасят много повече животи) и тн, ще отиде в джоба на ....знаете кого.
Втори проблем - защо ще глобяват за невключени светлини, а няма да глобяват за нерегулирани светлини - пълно с такива, които те заслепяват. Менте ксенони също да бъдат забранени.
Последно с какви светлини трябва да се кара през деня - къси или дневни или просто някакви? Защото новите автомобили имат дневни (нещо като бившите габарити, но с мощни светодиоди и се виждат ), къси и дълги. Ако се търси ефекта да те видят, без да има значение дали тези светлини осветяват, то тогава се отваря цяла пазарна ниша и може спокойно да се сложат по 2-3 мощни светодиода във фаровете на старите автомобили.

P.S. О, да и любимият ми пример - съгласни ли сте, че когато всички сме с включени светлини, всички ние няма просто да се "аклиматизираме" и да не "виждаме" включените светлини. Нещо като с рекламите Адсенс - свикваме, че са там и почти не гледаме в техните карета :p
И колко още въглероден двуокис ще се отделя в атмосферата бадева от допълнителния разход?
По-лесно се глобява за невключени светлини, отколкото за нерегулирани.
Менте ксеноните са забранени, но виж горното изречение.
Ако ще трябва да светим - да се задължи монтирането на дневни светлини. Тъкмо част от допълнителния разход ще отиде в родната икономика за монтажа им.

А пък ако наистина целта е видимост на пътя - да се забранят черния и сивите цветове. Писнало ми е от траурни гледки по пътищата - накъдето се обърнеш или черно, или сиво.

Много добро мислене за "аклиматизацията"! Човешкото око има навика да се адаптира и мозъка да игнорира обичайното.

Blinky, ако ти попадне добър оптик, поразпитай го за светлината.


Сива кола в ясен ден с включени светлини:

image.php



Сива кола в сумрак с включени светлини:

police-kat-farove.jpg



Жълта кола без включени светлини в дъждовен ден.

photo_verybig_935418.jpg



Тук всички автомобили са с включени светлини. Кой се вижда най-добре?

Image_1441394_126.jpg
 
Снимките са Ок, но не знам какво точно трябваше да забележа на тях, освен, че между всяка малко разлика в качеството, независимо от ситуацията, която са заснели. ;)

Ако трябва да бъда честен, за да се оправи видимостта по пътищата е редно първо да оправят всички магистрали, да има ако не светлини, то поне хубава и светлоотразителна маркировка, която да насочва автомобила добре или по-скоро неговия водач. не за друго, а защото като пътувах към Търново има един тъмен участък малко след София, където прави ляв към Богровите, където грам не се разбира, че пътя завива. Абсолютна кретения. Но всички знаем, че това няма как да се случи, така, че поне това ни остава да направим. :)

Не знам какво се има предвид под адаптация към обичайно и подобно, но аз разсъждавам така - имаш бекграунд, който е на заден план и ясна картина на първи план, която не са силуети и линии, а ясни образи и движещи се елементи, които имат ясно очертани форми и пространствени измерения. Разликата между двете обикновено е в разстоянието от теб и от предметите по между си. Не знам какво друго има толкова за обобщаване. Предполагам всеки има такъв поглед, поне моя е такъв, макар и малко нарушен. :) Имаш и още един - но той не го взимам под внимание, макар че е важен - това е периферния поглед. Развит е при чифтокопитните, което нас реално не ни засяга - до момента, в който някой кретен не изскочи от там. :)

Аз аналогия с коланите правя от гледна точка на това, че пак е мрънкане. :) Нищо друго не бих могъл да сметна за еднакво, освен също, че пак е в полза на шофьора, поне според мен. Винаги съм със светнати фарове и реално не ми прави впечатление, че влиза такова нещо. Да сменям крушки през 3-4 месеца, което пак е Ок, но поне си мисля, че ми е идея малко по-добре с тях. ;) За разхода, не съм стигнал до там, че и този разход да смятам, стига ми идеята, че преди 2 месеца плащах 10 ст. по-малко, това е разход. :)
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Светлините посред слънчевото лято са съвсем друго нещо. Това е пълно извращение, което за толкова южна страна като нашата да се въведе граничи с пълна простотия. Неслучайно сме единствената държава на тази географска ширина с такъв налудничав закон.

Народа си иска извращения, да го задължават всякакви глупости после да го глобяват и бият. Я-я-я, вундаба, шнеле, шнеле...:lol:

Това е прахосничество. Ако искат да спасяват животи със същите пари може да се подобри сигурността по пътищата много по-ефективно по друг начин. Вече писах по-назад в темата как става.

Не искат да спасяват животи. Според мен е друга работата - ЕК е подела някаква инициатива за намаляване на жертвите по пътищата и България попада в графата "едни от най-опасните пътища" и са ги натиснали да измислят нещо за безопасността. Те това явно им е "нещото" дето са го измислили. :mrgreen:
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

BMW-тата имат зумер, като загасиш и си на фарове, да бучи за да не ги забравиш. Ще взема да ида при някой разбирач да го обърне. Да бучи, като не си ги включил.
 

Горе