Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

MaxPayne

New Member
Здравейте,става въпрос за следното.
Купих си 2 items от търговец в ebay,платих ги веднага през PayPal чрез карта Виса.
След няколко дни изтриха профила на търговеца и на Summury в ebay,където трябва да са данните за пратката,
получих съобщения:

This listing was removed by eBay. If you already paid for the item, we recommend that you wait 10 days from the expected delivery date to see if the item arrives. If you did not pay,you are no longer obligated to pay for this item. If you have a problem with the purchase, you can resolve the problem by filing a claim through our resolution center.

Какво трябва да направя сега?Платих 2-те различни пратки от този търговец едновременно,платих и за 2-те доставка,която е различна сума,тъй като търговеца не отговори на въпросите ми за комбинарана доставка(повтаряше безсмислици и Thank You).
Не поиска да ми остави и Фийдбек въппреки,че го подканих любезно и по двете сделки.
Как трябва да процедирам сега,кога и къде да отворя диспут за да не изпусна сроковете,търговеца е изтрит и не мога да контактувам с него.
Сроковете и на двете доставки са

Estimated Delivery: Mon. Feb. 17 - Tue. Mar. 4

Поздрави!Очаквам вашите мнения
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

отвори диспут в пейпал /със сигурност ще спечелиш в този случай/ през ибей вече нищо не можеш да направиш.
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Гаранция давам, че потребителя е баннат/изтрит пък ти си прави изводите. Били казал тук стоката дали е била странно евтина или по евтина от другите. Ако е така даже не чакай, а пускай жалба в пейпала.
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Гаранция давам, че потребителя е баннат/изтрит пък ти си прави изводите. Били казал тук стоката дали е била странно евтина или по евтина от другите. Ако е така даже не чакай, а пускай жалба в пейпала.

Да!Стоката беше на изгодна цена,под пазарната,но предположих,че тук прави номера с доставката-вместо да пише безплатна доставка си избива парите от цената на доставката.
Значи ще отварям случай в ПейПал директно,нещо което трябва да имам предвид ще ме посъветвате ли?
Ще ми бъдат възстановени и парите за доставките нали?Не съм избирал експресни и т.н.,стандартна е.
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Ще ти бъдат възстановени със сигурност.. на мен са ми връщали 3 пъти вече :)

Незнам защо , но все попадам на такива пратки който не ми пристигат... чакам един калъф за телефон вече 2-ри месец от амазон..
 
От: От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Ще ти бъдат възстановени със сигурност.. на мен са ми връщали 3 пъти вече :)

Незнам защо , но все попадам на такива пратки който не ми пристигат... чакам един калъф за телефон вече 2-ри месец от амазон..

Дано го получите!Удобно ли е да ми разясните с 2-3 изречения на лично съобщение как се пазарува от амазон,досега не съм се занимавал,но съм заинтеруван.Засега съм поръчвал много пъти от спортсдайрект и от 1-2 месеца пазарувам от ибей,тепърва започнаха да ми пристигат пратките,но както виждате все още не съм натрупал необходимия опит...
Поздрави!Пускам resolve problem на пейпал,за да видим ще ми възстановят ли парите и в какъв срок...
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

This listing was removed by eBay. If you already paid for the item, we recommend that you wait 10 days from the expected delivery date to see if the item arrives. If you did not pay,you are no longer obligated to pay for this item. If you have a problem with the purchase, you can resolve the problem by filing a claim through our resolution center.

Накратко:Ако вече си платил стоката изчакай 10 дена дали ще получиш стоката.Ако не я получиш отваряш нов claim.
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

This listing was removed by eBay. If you already paid for the item, we recommend that you wait 10 days from the expected delivery date to see if the item arrives. If you did not pay,you are no longer obligated to pay for this item. If you have a problem with the purchase, you can resolve the problem by filing a claim through our resolution center.

Накратко:Ако вече си платил стоката изчакай 10 дена дали ще получиш стоката.Ако не я получиш отваряш нов claim.

И аз така го разтълкувах,но за по-сигурно изчаках 20 дни,не исках да разтакам пейпал без да съм сигурен...
Кога да очаквам да ми върнат парите,изпратих 2 клейма,като допълнително основание посочих,че не съм получил нищо и че търговеца е баннат/изтрит от ебей,сега ми пише,че се чака отговор от неговата страна...Щял да отговори до 2-ри март...

В ебей не съм подавал клейм,само в пейпал!Правилно ли е?
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Ще ти бъдат възстановени със сигурност.. на мен са ми връщали 3 пъти вече :)

Незнам защо , но все попадам на такива пратки който не ми пристигат... чакам един калъф за телефон вече 2-ри месец от амазон..

Аз чакам около 5 калъфа за телефони от Ибей. Вчера пристига една пратка, на пакета пише калъф за телефон, отварям и какво да видя - самобръсначка от тия железните, пенсионерските, дето им се сменят ножчетата - нещо подобно :cry:
На изпращач пише име, което не отговаря на нито един от продавачите, от които съм поръчал. Сега трябва да пиша на всеки поотделно, за да го питам дали не му липсва самобръсначка :)

И аз така го разтълкувах,но за по-сигурно изчаках 20 дни,не исках да разтакам пейпал без да съм сигурен...
Кога да очаквам да ми върнат парите,изпратих 2 клейма,като допълнително основание посочих,че не съм получил нищо и че търговеца е баннат/изтрит от ебей,сега ми пише,че се чака отговор от неговата страна...Щял да отговори до 2-ри март...

В ебей не съм подавал клейм,само в пейпал!Правилно ли е?

Клеймовете се подават в Ибей. До сега не съм имал случай, в който изтриват профила на продавача, от който съм пазарувал, но би трябвало пак да има опция да пуснеш клейм. Ако няма пишеш на съпорта на Ибей. Винаги отсъждат в твоя полза, освен ако покупката няма валиден проследяващ код, който да показва, че си получил пратката.
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Навярно е продавал имитации или counterfeits, или е нямал основание да предлага нещата, които продава. Съответно eB бот му е takedown-нал listings и самозатворил профила (Unregistered) против неговата воля. Не е нещо ново.

…търговеца е изтрит и не мога да контактувам с него.
Втарата част не е коректна и вярна. Отваряш си писмата и виждаш неговата е-поща, към която са изпратени кинтите, или от самият PP acc. На нея поща му пишеш за транзакцията - кой си, що си, какво си купил, кога, за колко, и дали да очакваш изобщо доставка (в посочения диапазон по-горе) или да отваряш claim. Чакаш 48 бизнес часа за отговор, ако не отговори – вече пускаш. Ако отговори, то навярно ще му са замразени и кинтите в акаунта, и да не са на неговото разположение, съответно той има два варианта – или пак да пусне пратката/ките, или да не ги пусне, но ще му бъдат reverse-нати транзакциите. Според мен е по-добре да ги пусне, тъй като така или иначе кинтите ще му са достъпни след 180 дни (или колкото там остават, 160).

„Estimated Delivery: Mon. Feb. 17 - Tue. Mar. 4“ – има доста време до 4 март. Общо взето главно PP/eB разчитат ПЪРВО и ГЛАВНО на комуникацията между seller & buyer по тяхна инициатива, а не те да се намесват, допълнително утежняващи акаунтите Ви (като рискови) в бъдеще време. Всеки един claim/dispute/chargeback не е в ничия полза, независимо какво пишат по-горе да се отваряло asap или когато и да е. Това е решение, но не е първото възможно такова, поне докато не са минали 40 дни, и ако не става въпрос за трицифрена сума като първата е „5“. Като бонус давам timeframe.

---

Отделно при sellers с high volume продажби, поръчки, доставки и прочие, е нормално рядко и в нисък % от случаите (който на базата на толкова много поръчки вече да стане по-висок) да се получи погрешен артикул или в по-късен период, или неотговаряне, или някаква немърливост. Трябва да се знае, че не е задължително зад един eB профил да е един човек, нито пък е задължително да са 5-10, а пак може да е един или двама, действащи с него профил. Как те са си регламентирали спедицията и логистиката, заедно с inventory, е техен въпрос (отделно настрана updates на listings, справяне с claims/disputes/chargebacks, справяне с обаждания, обновявания на цени и стоки, нова продукция, отговаряне на ЛСя и e-mails). От страна на buyer-а навярно е немърливост, но отстрана на seller-а… то той и 48 часа да има в денонощието, пак да няма да може се справи с толкова много неща (или и хората му, ако са няколко). Не е никак за учудване, че хора с хиляди и стотици хиляди feedbacks се получават по-чести гафове, проблеми и кофти авт. БОТ отговори все едно, отколкото от такива с low digits (двуцифрени, трицифрени, четирицифрени до 5k), както и за тези, трупащи на бързи обороти доста feedbacks (съответно и поръчки) за сравнително отрицателно време (т.е. свикнали с всичко, действайки механичко като роботи), имащи дву- и трицифрени reps.

И не на последно място по важност, добре е да се зачитат и ползват латинските наименования на съответните компании. Един пише едно, друг друго, трети – трето име, след като то си е едно и то const.
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

И не на последно място по важност, добре е да се зачитат и ползват латинските наименования на съответните компании. Един пише едно, друг друго, трети – трето име, след като то си е едно и то const.

Това нещо не го разбрах. Защо е добре да се ползват латинските наименования? Значи е погрешно да напиша Мерцедес? Трябва навсякъде да пиша Mercedes? Или пък Renault вместо Рено? Айде да не се филмираме толкова?
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Значи,много благодаря за изчерпателните мнения!
Накратко това ме интересува:
1)Защо продавача е баннат/изтрит-доказан измамник ли е?Кое точно е нарушил?
2)Не искам да контактувам с него на имейл,пробвах в ибей-както вече написах,не ми поставя фийбек,а получи бързи плащания,не отговаря на въпроси,изглежда,че не знае английски или се преструва.След като пуснах клейм в пейпал,трябва ли да пусна и в ибей?
3)Естимейтид диливъри-45дневния срок за клейм от кога се брои?Началната или крайната дата?
4)В ибей съобщението пишеше да изчакам 10-тина дни-копирал съм го по-нагоре,ако не получа нищо да отворя клейм.Изчаках 20 дни дотук.
5)Цената беше определено ниска,търговеца не знае или се преструва,че не знае език и комуниканикацията не върви,постоянно презареждаше стоките,релистваше,купих от него 2 различни артикула с 2 различни доставки,еднотипни стоки,които формурат почти еднакви цени,като доставката на едната е на половината на другата,а стоките са еднотипни,става въпрос за дамски кожени палта.
Попитах го мога ли да ги взема заедно с една доставка,заедно ли ще ги получа,все пак и двете ги продава той и ги платих едновременно,а платих и за двете доставка-той ми отговаря,ДА ИСТИНСКА ЛИСИЧА КОЖА Е,I have a sent(предполагам иска да каже,че ги е изпратил...)

Въобще нямаше да купя от този търговец,ако не му платих предварително преди да разговарям с него,помислих,че е измама още когато плащах,но знаех,че ще го изтрият ако е измамник,3 дни не го изтриха и платих по най-бързия начин,продавше още 5 дни и го изтриха,непрекъснато зареждаше всички номера,всички цветове,продаве 200 бройки от едното и 160 от другото кожено палто...
После получих съобщението в ибей(да изчакам 10-тина дни да вида дали нещо ще получа и резолв проблем).

Това е!Исках да бъда максимално кратък,да не ви отегчавам с дълги постове,но очевидно е,че тук комуникацията с търговеца е невъзможна и безсмислена :)
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Mercedes ръководства на руски, понеже нещо на български не намирам. Мисля, че е ясно. И още по-ясно, че дотук не е ставало въпрос за автомобили, а за други латински думи/термини/словосъчетания, написи до преди горният ми пост.

---

  1. Поради нарушение на някоя или някои от следните причини, както и действия на тяхна база;
  2. Парадокс: „Не искам да контактувам с него на имейл“ <> „комуникацията с търговеца е невъзможна и безсмислена“, след като си има PayPal-ска е-поща (писах и за 48-те часа). По eB, след като му е ограничен акаунта, може да няма достъп до ЛСя, камоли пък да отговаря по тях, и изобщо достъп до него. Същото важи и за eB claim (ако може да се отвори, go on; ако не може, нямаш избор, само през PP, след задължителният опит за комуникация);
  3. Това не го разбрах. Твърде много небългарски думи (побългарявания; английски думи, написани с тяхната транскрипция на кирилица = бълвоч);
  4. Това е автоматично генерирано съобщение от системата, разпратено на всички buyers. 20 дни чакане, но без реален ОПИТ за осъществяване на комуникация по всички (или повечето) възможни алтернативни канали. Пробван е само един – eB Message System;
  5. „Too good to be true“ при прекалено ниски и евтини цени. Относно дали знае или не език, от профилът му може да се провери от коя държава е по принцип. За китайците е нормално да не знаят, а само да „поназнайват“ някоя друга дума или словосъчетание.
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Ок,пак ще напиша проблема в 3 изречения кажи ми възможно най-кратко точно и ясно какво да правя?
Платих за 2 дамски кожени палта от лисича кожа през пейпал.Пробвах комуникация с търговеца,говори безсмислици,несвързано,лош английски,не стана да се разберем относно доставката,камо ли,пък пари да ми връща евентуално???Изтриха профила на търговеца,получих съобщението,което копирах.Минаха 20 дни от както съм платил,не получих нищо,не е изтекъл крайния срок,но и да изтече,съобщението което получих пишеше да изчакам 10 дни и резолв проблем.
Какво би направил на моето място?
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Щях да:

  1. Се опитам да се свържа с продавачът, след като му е затрит профила, опит за комуникация с него (то е ясно, че преди да му го затрият е „говорил безсмислици, лош английски“), барим дали ще даде tracking number или снимки нещо, че са пратени (касова бележка от неговата поща or so);
  2. Се опитам да се свържа с eB и/или PP по телефона като най-бърз канал за комуникация, за да ги питам какво се е случило с продавачът, защо му е затрит профила, и евентуално „к'во да правя“, дали да се чака още или не, и дали да се отваря dispute, а след това и claim (те най-добре ще знаят);
  3. Пусна вече като краен вариант dispute, след това claim и от PP да решават резолюцията в рамките на 30 дни в чия полза да отсъдят (по-горе бяха писали, че обикновено към buyer-а).
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Щях да:

  1. Се опитам да се свържа с продавачът, след като му е затрит профила, опит за комуникация с него (то е ясно, че преди да му го затрият е „говорил безсмислици, лош английски“), барим дали ще даде tracking number или снимки нещо, че са пратени (касова бележка от неговата поща or so);
  2. Се опитам да се свържа с eB и/или PP по телефона като най-бърз канал за комуникация, за да ги питам какво се е случило с продавачът, защо му е затрит профила, и евентуално „к'во да правя“, дали да се чака още или не, и дали да се отваря dispute, а след това и claim (те най-добре ще знаят);
  3. Пусна вече като краен вариант dispute, след това claim и от PP да решават резолюцията в рамките на 30 дни в чия полза да отсъдят (по-горе бяха писали, че обикновено към buyer-а).

Благодаря за съвета,ще имам всичко написано предвид и за напред!
Наистина съм съгласен,че това е грамотния начин,но в конкретна ситуация не смятам,че съм сгрешил преминавайки директно към стъпка 3 :)

А ми изписва това съобщение,ако пробвам да отворя диспут в ибей:

We're sorry there's a problem with this purchase. Unfortunately, PayPal reports that we can't open a case for this item.You can try to work out this problem by contacting the seller.

Защо?
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Аз до сега винаги успешно съм им разказвал играта на маймуните в Ибей , обаче какво ми се случи ?!
Купувам стока от един, чакам 35 дена, стока няма, пиша му и той ми отговаря ако не дойде до петък, ти връщам парите.
Предупреждавам го, че ако не получа поръчаните части, ще трябва да платя неустойка на моя клиент и да завърша проекта за моя сметка в негова полза, а става дума за проектче което е отговорено за 1600 евро. Писах му да не ми връща парите и ако е необходимо да му платя транспортни разходи за да прати бързо материалите.
В петък му писах, че стоката я няма. Гада ми върна парите и ме блокира за да не мога да пазарувам от него.
Дадох му един негатив и му изпратих едно писмо с ултиматум, бройте го за заплашително писмо с условия.
Утре ако не ме е извадил от списъка блокирани, започвам да търся познати и не познати които да пазаруват от него, и да му дават негатив.
при него има много стоки за по един - два долара, така че който е навит да сринем китаеца, нека да заповяда.
това е маймуната:
Seller information
wellproduct (5814 )
99.6% Positive feedback
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Чакай малко, след като ти е било спешно, защо не си пуснал поръчката с доставка, а си се оставил на безплатната такава. Продавача ти е пуснал поръчката, тракинг номер даде ли ти?? След като е пуснал поръчката ти с безплатната, остава само да чакаш и да следиш пратката с номера, той няма вина и няма какво повече да направи за по-бързо пристигане на поръчката ти.

А това "дайте да сринем китаеца, щото не съм преценил правилно и гледах да мина тънко" няма да го коментирам.
 
От: Покупка и затваряне на профила на търговеца в Ибей

Сериозен проект--неустойки--китайски пощи, тези неща не мога да ги свържа. Китаеца си е изпълнил задълженията, дори в повече- не те е мотал с диспути, разследвания в ибей и пейпал и да си видиш парите след месец. Така,че към него не може да имаш каквито и да е претенции. Ползвай експресни куриери за сериозни неща. Другото е губене на време.....
 

Горе