Положително :-)

От: Положително :-)

Чували сте да казват или пишат "българите са завистливо, злобно, крадливо племе" ?
Някои хора се опияняват от идеята да самооплюват рода си. Намират някакво извратено удоволствие да лепят негативни етикети по качествата на етноса ни.
Следващият експеримент подлага на тест за крадливост и измама случайни минувачи на улицата. Сравняват резултатите в САЩ и България.

[video=youtube;EqcvBE3lmzg]https://www.youtube.com/watch?v=EqcvBE3lmzg[/video]
 
От: Положително :-)

Тази година, българският отбор по волейбол показа истинска игра, игра, която накара цяла България да застане на крака за всеки един техен мач. Именно затова, България получи шанса да бъде домакин на две световни първенства през 2018 година – Световното първенство по волейбол и Световното първенство по художествена гимнастика. voleibol.jpg
 
От: Положително :-)

Този клип е правен в България
[video=youtube;eciZWNdkGqs]https://www.youtube.com/watch?v=eciZWNdkGqs#t=35[/video]
 
От: Положително :-)

Мобилно приложение, разработено от русенски студент, спира рекламите в телефона
„Block This! - FREE” има близо 100 000 изтегляния от Google Play и се радва на огромен интерес от потребителите. Към момента то е единственото реално работещо приложение от този тип.

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1507715
 
От: Положително :-)

Все слушам за българския песимизъм, но това, което виждам, всъщност е българският оптимизъм!
Обичам София. Както града, така и стартъп сцената, хората и нагласата им. Покрай ръководенето на Leancamp и Founder-Centric съм виждал много различни стартъп общности из Европа. В България съм водил уъркшопи за Eleven и LaunchHub, както и LeanSpark и Leancamp със Start IT Smart.

Въпреки старата представа за българския песимизъм, бих искал да изтъкна 3 уникални фактора, които според мен правят София силна и оптимистична:

1.Дръзки и изразителни хай-тек ентусиасти. Не само аутсорсъри, които вършат добра работа, но и специалисти, които не се страхуват да бъдат креативни и да изпробват собствените си идеи.

2.Специфично разбирателство на стартъп сцената. Много градове имат необходимите предпоставки за стартъп среда и не постигат никакъв напредък – и то само защото хората не се разбират помежду си. Лесно е да забравим, че преди няколко години Лондон и Берлин не бяха такива силни стартъп средища, както сега. А с разбирателството нещата се подобряват много бързо. София е една от малкото стартъп общности в света, където между всички има разбирателство.

3.Реализъм и скромност. Срещал съм много българи, които ми разказват колко са негативни и песимистични сънародниците им като цяло, и в доказателство цитират типични български изрази и поговорки. Но всички, които го казват, всъщност са позитивно настроени оптимисти! За мен това е една много здравословна скромност и реализъм.
http://www.entrepreneur.bg/4353/balgarski-optimizam/
 
От: Положително :-)

БЪЛГАРИНЪТ Марио Бакалов Е ПИЛОТ НА НАЙ-ГОЛЕМИЯ САМОЛЕТ В СВЕТА.

От Ню Йорк до Хонг Конг без презареждане. Впечатляващо безшумен… "Еърбъс А380" е най-големият самолет в света. Той е на два етажа. Побира 550 души на борда. Далечината на полета е 15 700 километра. Липсата на шум от двигателя е направо зловеща - той е 50% по-тих от „Боинг” 747. https://www.facebook.com/bulgarisme...96394.426593420752112/918371191574330/?type=3

934041_918371191574330_3700356233772756619_n.jpg
 
От: Положително :-)

Днес прочетох тази новина:
http://www.idg.bg/lifestyle/332830/...entara-na-kosmicheskata-agentsiya-vav-florida
свързана с постиженията (или по-точно изобретенията) на младите българи в космически проекти, които се състезават в състезание организирано от NASA.
И тук заедно с добрата новина има нещо доста лошо. Определено имам много таланти, но проектите с които българските екипи участват не притежават собствени интернет страници, където да бъдат представени подробно и най-важното да има начин за контакт с тях.
Т. е. може да се каже, че имаме технологичен потенциал, но изключително ни е слаб предприемаческия потенциал. При такова мислене формирането на българска частна космическа компания ще е нещо напълно невъзможно и в бъдеще...
 
От: Положително :-)

Не искам да съм песимичстично настроен, но в случая ще го примеся с малко хумор. Преди няколко години пътувах за Пловдив и слушам радио, където ми обясняват че било ден на авиацията, но държавата нямала средства (около 150 000 лева) за да вдигне няколко самолета за да направят шоу за час. Мисля че е забавно, как говорите за частна космическа компания, е все пак може ДА, ако се реализира в чужбина. Българска Частна Космическа Компания, със седалище Стокхолм, щото тука държавата пречи.
 
От: Положително :-)

не притежават собствени интернет страници, където да бъдат представени подробно и най-важното да има начин за контакт с тях.
Т. е. може да се каже, че имаме технологичен потенциал, но изключително ни е слаб предприемаческия потенциал. При такова мислене формирането на българска частна космическа компания ще е нещо напълно невъзможно и в бъдеще...

ето сайт: https://2015.spaceappschallenge.org/project/valkyrie/
Но нещо си се объркал, никъде не се говори за частна космическа компания.
 
Последно редактирано:
От: От: Положително :-)

ето сайт: https://2015.spaceappschallenge.org/project/valkyrie/
Но нещо си се объркал, никъде не се говори за частна космическа компания.
Изобщо не схвана коментара ми! Това което показваш не е сайт, а е само техническо представяне на проекта. От въпросния сайт не може да се осъществи контакт с никой от разработчиците (странно, защо ли NASA така го е направила ;) ), т. е. сайтът е напълно БЕЗПОЛЕЗЕН от предприемаческа гледна точка.

Още нещо. В статията за въпросните проекти на NASA се споменава за 31 български проекта еди гоя си година. Можеш ли лесно да ми извадиш списък с тези проекти? Аз не успях - явно разграничението по държава на създаване не е изгодно за NASA, защото може да се образува вътрешно държавна диаспора, която да се занимава с космически технологии и така да стане конкурент на NASA (и най-вероятно партньор на американските и други частни космически държави). Това именно и споменах! Че няма да може да се създаде подобна българска космическа фирма, ако подобен вид разработчици на космически технологии имат нулева предприемаческа култура.

Относно това, което Kortes спомена - той само допълни картинката. Ако ще се съберат българи да правят нетърговска и не строителна компания (или такава която е производство под под под изпълнител на нещо), то вероятно ще е по-добре да я регистрират където и да е по света, но не и в целево спънатата законово иновативно България.
 
От: От: Положително :-)

БЪЛГАРИНЪТ Марио Бакалов Е ПИЛОТ НА НАЙ-ГОЛЕМИЯ САМОЛЕТ В СВЕТА.

От Ню Йорк до Хонг Конг без презареждане. Впечатляващо безшумен… "Еърбъс А380" е най-големият самолет в света. Той е на два етажа. Побира 550 души на борда. Далечината на полета е 15 700 километра. Липсата на шум от двигателя е направо зловеща - той е 50% по-тих от „Боинг” 747. https://www.facebook.com/bulgarisme...96394.426593420752112/918371191574330/?type=3

934041_918371191574330_3700356233772756619_n.jpg

Пише невярни неща.Еърбъс А380 не е най-голямия самолет в света.Най-голямия е Ан-225 Мрия.
 
От: От: Положително :-)

Пише невярни неща.Еърбъс А380 не е най-голямия самолет в света.Най-голямия е Ан-225 Мрия.
И това не е вярно! На практика Еърбъс А380 е най-големият пътнически самолет в света. А пък самолетът Ан-225 Мрия е най-големият самолет серийно производство. На практика от Ан-225 Мрия са направени 2 броя, но се строи и трети. Вероятно за военни цели има много по-големи единични бройки самолети, които дори може би нямат граждански имена, защото някои от тях са секретни разработки. Иначе Ан-225 Мрия нямаше да се води с определението "серийно производство".
 
От: Положително :-)

Не е вярно ама е вярно.Мрията е най-голямия самолет в света.
ПП
"Антонов Ан-225 Мрия (на украински: Мрiя — Мечта) е транспортен самолет, клас 1, произведен в Украинската ССР в края на 80-те години на XX век от Авиационния научно-технически комплекс „Антонов“ и понастоящем e най-големият самолет в света. Максималната товароспособност на „Мрия“ е 275 t, с което той е най-тежкотоварният летателен апарат, строен някога. Шестте турбореактивни двигателя създават обща тяга от 1 377 kN, което го прави най-мощния самолет на Земята."
 
От: Положително :-)

Въпреки, че темата е за обсъждане на положителни тенденции, тъй като положителното върви с отрицателното, то няма как да не коментирам това, което намерих днес.
В една неизвестна българска социална мрежа youthbg.net намерих една неизвестна статия:
http://www.youthbg.net/node/502
в която се коментира на пръв поглед полезен проект за сайт, който забележете се финансира по европейски проект! Въпросния сайт (с адрес zakarierata<точка>com) се оказа изоставен и домейнът му е изтекъл почти веднага след като сайтът е бил реализиран. Напълно хвърлени средства на вятъра, а всичко в проекта се е свело до това да вземем едни пари. За любопитните ето какво е представлявал сайта външно:
http://web.archive.org/web/20121223120354/http://www.zakarierata.com/
преди да бъде изоставен и заменен от спам сайт.
 

Горе