От: От: От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.
Говориш неща, които никак не са ти ясни. Кое българско производсто е автоматизирано? Коя индустрия? Селското стопанство, хранително-вкусовата индустрия, тютюневата индустрия, производството на машини, добиването на суровини, производството на заготовки - пластмасови, метални, керамични, текстилната индустрия? Кое? Технологичната роботика струва много пари, софтуера струва много пари, специалистите електрончици взимат много пари, монтажниците на специализирано оборудване също взимат много пари. Поддръжката на високо-технологично оборудване също. А най-лошото е, че всичките тези специалисти се намират все по-трудно по нашите ширини. Вариант е да викаш немски или австрийски специалисти при монтажа и инсталациите, и когато правиш профилактика - пак.
Оценявам изказванията ти като спам или по-скоро като на човек, който е доста далеч от реалния бизнес.
Леле, ще взема да поспамя още малко, така и така, нещата не са ми ясни, но:
1. Няма да коментирам българските производители, много малка част о тях заслужават какъвто и да е коментар.
2. Относно автоматизацията и роботизацията, всеки производител и инвеститор си прави сметката дали му е изгодно или не, ако въобще има някаква представа за какво става въпрос. Множеството от тези хора не са запознати, че един робот произвежда в пъти по -евтина продукция от най-бедния китайски селянин / българин/, при многократно по-високо качество.
3. Относно цената на оборудването – не е въпроса колко струва, а какво може да се постигне с него като финансови показатели.
4. Относно цената на софтуера – тя влиза в цената на оборудването.
5. Монтажа на такова оборудване се поема от фирмата производител и е безплатен.
6. Обучението на персонала се извършва от фирмата – доставчик, обикновено на територията на завода, където се произвежда оборудването. След това при монтажа и пускането на оборудването в експлоатация, обучението продължава и е безплатно.
Функциите на персонала са да наблюдава работния процес и да се намесва при възникване на авария, за което е обучен.
7. Поддръжката на такова оборудване не е проблем, защото е дистанционно и не е нужно да идва специалист на място. При технологичен проблем, при липсата на добре подготвен персонал, по-изгодно е да дойде специалист, отколкото да се търси аматьорско решение, което може да причини повече вреди, отколкото ползи.
8. Техническата поддръжка също може да бъде дистанционна, като ремонтните дейности се извършват от сервизни ботове./ Технологията все още е тестова/.
9. Управлението на такова предприятие също се осъществява от програми, за да се избегнат човешките грешки. / Технологията излиза официално на пазара до няколко месеца/.
В общи линии, това е положението в "нереалния" бизнес, елиминира се човешкия фактор, защото е безполезен…