Постоянен трафик за онлайн магазин

de7ox

Member
Здравейте, имам едно питане към вас.
Като изключим фейсбук и гугъл адс. Според вас кой е най удачния вариянт за постоянен трафик към вашия онлайн магазин.

Какво ви е мнението за банерни реклами? Дали ще генерира постоянен трафик към онлайн магазина ви?

Ще се радвам да споделите едно мнение.
- Как можем да докараме допълнителен трафик извън фейсбук и гугъл адс
 
Здравейте,

Трябва сайта да е много силен от към трафик.
Новинарски или подобен сайт със сигурност би носил трафик.
 
Директният трафик е най-постоянният тип трафик.
Тоест, хората да знаят, да харесват, да се доверяват на сайта ти и директно да въвеждат адреса му.
Както и да го споменават и препоръчват на други хора.
 
Директният трафик е най-постоянният тип трафик.
Тоест, хората да знаят, да харесват, да се доверяват на сайта ти и директно да въвеждат адреса му.
Както и да го споменават и препоръчват на други хора.
Всичко звучи много добре, но останаха ли такива сайтове? Говоря от малкия и средния бизнес....
 
Всичко звучи много добре, но останаха ли такива сайтове? Говоря от малкия и средния бизнес....

Имам такъв опит с малък бизнес и половината от трафика е директен. Когато хората имат доверие на магазина, обслужването е добро и продуктите, които получават са безупречни - резултата е хубав.
 
Директният трафик е най-постоянният тип трафик.
Тоест, хората да знаят, да харесват, да се доверяват на сайта ти и директно да въвеждат адреса му.
Както и да го споменават и препоръчват на други хора.
Да. Брандингът е супер метод да си гарантираш абсолютно неспиращ трафик и да не зависиш от външни препратки, били те платени или натурално създадени - безплатни.

На второ място, изключвайки натуралните резултати в търсачките, аз бих сложил на статии с добър ранкинг. Но пък и те да си в помощ на ранкинга все пак. Статия с добри позиции както в търсачката, така и лесно намираща се в даден сайт (популярен) също е една не лоша алтернатива за постоянен трафик, който да бъде напълно таргетиран.
 
това са направо детски разсъждения
1во - 'брандингът' се прави когато имаш регистрирана търговска марка. Това е доста скъпо занимание. Плащат се големи суми за опаковки и реклама в медиите (не само онлайн). Как точно се разпределя бюджетът за реклама по различните медии и направления се прави от медия агенция. Нея не можеш да я прескочиш, защото тя купува рекламата на мн. по-различни цени от тези за теб.
2ро - изобщо за да говорим за сериозен търговец, който има възможност да присъства в медииното пространсто означава, че има зареден склад със стока за милиони. Ето тук идва отговорът как се създава постоянно търсене в последствие и без да продължаваш с големите рекламни бюджети.
Търсенето е въз основа на търсена стока на добра цена. След като те научат ще поръчват отново и отново. Реално това означава, че си над конкуренцията. 'Директният трафик' го направих вчера - отивам в магазин, от който съм поръчвал десетки пъти, ровя, разглеждам, харесвам и поръчвам. Доколкото ми е известно големите търговци имат складове със стока не са десетки, а за стотици милиони. Това създава 'натуралният трафик'. Това създава натуралният трафик и на магазина на улицата. Само каналът за продажба е различен, другото си е търговия.
 
Брандингът се създава във времето и определено не пречи процеса по набиране на популярност и регистрация да вървят успоредно. Много случаи има, в които търговеца започва да развива магазина си под някакво име и с последствие с развиването му се замисля да защити марката си. Нищо, че фирмата му носи същото име. То за да почнеш бизнес, няма да имаш евтино. Да не говорим, че вече рекламата му е сериозния бюджет. Доста хора го играят на сигурно. Ако тръгне инвестира, освен ако преди това не си с голям бюджет. Все си мисля, че по подразбиране говорим тези теми за малък бизнес тръгващ по пътя нагоре последователно и бавно. Иначе компания с огромни бюджети лесно. Другото е майсторство. ;)
 
Ето едно интересно четиво, което би образовало голяма част от хората тук:

 
моите наблюдения са различни
в началото е имало шанс за малки търговци с масови продукти - дрехи, обувки, техника и т.н. В момента не мисля, че имат реален шанс освен с нишов продукт. 'Малък бизнес' незнам какво подразбираш, но по определение мисля че беше фирма с персонал 20-50 човека. Това е поне около 10млн оборот годишно. Сега го изрових, не претендирам за точност:

От предприятията по ал. 1 малки предприятия са тези, които имат:
1. средносписъчен брой на персонала, по-малък от 50 души, и
2. годишен оборот, който не превишава 19 500 000 лв., и/или стойност на активите, която не превишава 19 500 000 лв.
 
това също така означава бюджет за реклама примерно 3000-5000лв месечно и контакти със специализина в това фирма, което изключва горните въпроси...
 
За Българския пазар а и не само ако искаш да правиш наистина бизнес и да разчиташ на истински доходи без реклама и без пари няма да стане. И ако сравняваме каналите за реклами Facebook и Google са основните канали за продажба на 90% от нишите за търговия както дрехи, обувки, техника и подобни.. От личен и дългогодишен опит мога да ти кажа че минимума които ме е изкарвал да не съм вътре е бил 4000 долара на месец за реклама. Само за фейса, ако имаш екип от 2-4 работника и продаваш нещо от гореспоменатите неща и разчиташ на собствена стока мисля че 15-20к долара ще си вървят за реклама спокойно на месец за средни поръки от типа на 80-200 дневно. В най-добрия случай все пак всичко е на приливи и отливи.
 
Говорим за човек, максимум двамата, тепърва тръгнали в някакво бизнес начинание. Тук предимно като се отваря тема с подобни питания, в 90% от случаите става въпрос за абсолютно начало, не много гол ми бюджети и почти никакъв персонал. За това сме на различни схващания тук. За твоите мащаби е точно така. Нека и автора даде информация къде точно се самоопределя, за да сме и по-точни в съветите. ;)
 
то бройката на 'човеците' нямат мн общо с обема на капитала :)
1-2 или 100, определящ е капиталът, не случайно общественият ни строй се казва 'капитализъм'. Без капитал бизнес не се случва. Търговец на малко дюкянче за фреш, кафе, бира... само в стока има в магазинчето 20-50к, без да броим касови апарати, 1-2 наемни работници, наем, ток и т.н.
А сега ако екстраполираме - за да имаш зареден малък склад с примерно 150-200 продукта всеки с всички вариации на цвят, размер и т.н. колко ще се получи? Двама души без капитал освен хамали и 'кърти, чисти, извозва' друго не се сещам какво могат да предложат.
 
Нали все още говорим за онлайн магазин в бг? :)

Не съм и писал, че има общо. Но онлайн магазин с 1-2ма, трудно би управлявал над определени обороти на месец. Всичко е по-скоро модел, оптимизации и механизми на действие. Останалото е теория. ;) Много отдавана нещата не се случват със заредени складове. В моята работа постоянно работя с онлайн магазини и е адски разнообразен бизнес модела им. От офлайн магазини с онлайн присъствие, който си продават от магазина, до такива с големи складове, та до малки или големи онлайн магазини с никаква наличност - просто един обновяващ се XML с продукти от неговите дропшипъри и постоянна комуникация при нови поръчки, стоки или други събития.
 
Благодаря за мненията!
В момента 90% от трафика ми е от фейсбук.
В бъдеще обмислям да пробвам и в гугъл, понеже започнах да получавам мейли, че за няколко месеца вече средно онлайн магазина е потърсен в гугъл около 2000 пъти. (Мисля, че е малко, но това е трафик за който и една стотинка не давам.

В фейсбук имам 2 активни кампании - едната е ангажиращ, а другата ретаргетинг.

Според вас в днешни дни колко трябва да е минималния бюджет за фейсбук и гугъл за реклами?
 
Няма минимум и максимум, поне според мен. Има оптимизма сума, да речем, че със 100 лева вадиш 1000 лева в продажби, но със 200 лева не се вадиш 2000 лева, или вадиш над 2000 лева, то тогава има още какво да се работи върху тази сума за най-добро ROI. За това аз не бих се ангажирал с минимум или максимум, а с най-добра инвестиция на база възвръщаемост. Та вече може да варира с минимални и максимални стойности.

Иначе винаги може да гониш една продажба с някакви къси, но реално днес ще имаш за тези къси, да речем 5 лева една продажба, но утре не - ще са нужни 6 леяаъ, но вече си изключена кампания, заради достигнат на дневния бюджет.
 
Няма минимум и максимум, поне според мен. Има оптимизма сума, да речем, че със 100 лева вадиш 1000 лева в продажби, но със 200 лева не се вадиш 2000 лева, или вадиш над 2000 лева, то тогава има още какво да се работи върху тази сума за най-добро ROI. За това аз не бих се ангажирал с минимум или максимум, а с най-добра инвестиция на база възвръщаемост. Та вече може да варира с минимални и максимални стойности.

Иначе винаги може да гониш една продажба с някакви къси, но реално днес ще имаш за тези къси, да речем 5 лева една продажба, но утре не - ще са нужни 6 леяаъ, но вече си изключена кампания, заради достигнат на дневния бюджет.
Подкрепям мнението за ROI. Да търсиш минимум и максимум за рекламни кампании е като да пуснеш въдица в морето с надеждата да хванеш златната рибка - чувал си митовете за нея, ама по-добре да не се занимаваш с глупости.

А и не вярвам да съществува агенция, която да те ограничава в бюджета. За минимална граница - има, но максимална - колкото дадеш. (има агенции, които работят с клиенти, можещи да си позволят минимален месечен бюджет за реклама "х" пари. Ако фирмата ти не отговаря на изискването им да разходи тези пари на месец, няма да бачкате).

Може да се пробват и рекламни кампании в Instagram, както и работа с инфлуенсъри (имам предвид адекватни такива, които имат изградена аудитория). Масова практика е за ниши като: козметика, дрехи, обувки, аксесоари, техника и т.н.

Ако ти се харчат пари и не бързаш с резултатите, за да следиш възвръщаемостта - маркетинг чрез съдържание. Един поддържан блог (регулярно постване на статии) ще ти донесе дивиденти в дългосрочен план (след година/година и половина). Самите статии също трябва да са с добавена стойност, а не просто-за-да-има-нещо. Подходящи теми за добавена стойност, касаеща продуктите: tips & tricks, предимства на продуктите, ревюта/разглеждане на конкретен продукт и т.н. Като допълнение към тези статии винаги може да се правят и такива за предстоящи празници и събития като същите се обвържат с предлаганите продукти. Пример: "5 идеи за стилни подаръци за Коледа" - статия: въведение -> 5 продуктови представяния (кратки + линкове) -> заключение с call to action.
 

Горе