По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

kaiba_corp

Member
Въпросът е в заглавието на темата...
На доста ключови думи и фрази съм на 1-ва позиция при няколко онлайн магазина (български).
По колко продажби средно месечно може да се очакват при стандартни артикули (например "уред за правене на понички", нещо стандартно) и при екстремно търсени и нашумели артикули? Нормално ли е в България да се правят само по 2-3 продажби на месец при дадена стока, която е средно-популярна, когато става въпрос за позициониране на 1-ва страница в топ 3 на Google резултатите? Или бъркам някъде другаде, тоест в SEO-то да съм добре, но пък дизайна да не е много user friendly и затова да са ми по-малко продажбите? Как стоят при вас нещата с продажбите при челно позициониране?

Благодаря предварително! :)
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Или таргета, който търси подобни артикули не го прави през Интернет, или цените ти не са конкурентни. Колко посещения има даден сайт, който генерира само 3 продажби? Колко е средното време прекарано на сайта от потребителите? Какъв е bounce rate-а? Имаш ли отежнена процедура за регистрация и поръчка (повече от 3 стъпки) и / или single - page checkout ? Артикулите изискват ли високи разходи за транспортиране?
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Като клиент изобщо не ме интересува на коя страница се позиционира даден магазин, дали му красив дизайна и дали има добро SEO. Това, че на някой му е добро SEO-то не е причина да си купувам от него.

Когато търся да купя нещо, гледам кога е създаден този магазин, какви са цените, какви са условията за доставка, колко е гаранцията на стоките, дали има адрес и телефон за контакт. Също проверявам и какви коментари има по форумите за магазина.

Обикновено преглеждам резултатите от първите 10 страници. На 1-ва страница много от резултатите са платени реклами и понякога са доста далеч от това, което търся. Най-често намирам магазин, който да ми хареса на 2-ра или 3-та страница. Затова от известно време започнах за прескачам 1-вата страница и да преглеждам резултатите направо от 2-ра страница.
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Колегата с трудния ник нейм:) правилно те е насочил, няма да се повтарям, ама ще ти кажа как е при мен. Имам един продукт, който денси от първо до трето място от много време. Бих казал, че не е много популярен, около 10000 търсения месечно. На ден ми се е случвало по 4-5 бройки да продам само от него. Средно по 1-3 всеки ден минимум. Разбира се, моята цена е най-добра, от всички които го предлагат и излизат до 3-та страница. Също описанието ми е най-изчерпателно, имам форма за поръчка, където си пишеш само името и телефона и цъкаш на бутона, основната ми страница за поръчка е само една, като съм махнал всичко излишно, каквото има неясно се уточнява при потвърждението на поръчката. Отделно това, на видно място около бутона за поръчка има тел. номер, където пише, че продукта може да се поръча по всяко време на денонощието по телефона. Това е, защото много хора цъкат през телефони и мразят да пишат и попълват полета през мобилно устройство, по-лесно им е да се обадят и диктуват.

Разбира се, такъв начин на работа изисква хора и ресурси, не знам дали е приложим при теб, но ако искаш максималното, това е начина.
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Благодаря за отделеното време, за съветите и помощта на 3-мата! Оставям положителна репутация на всички , ще се постарая да приложа споделената информация. Неслучайно казват, че информацията е по-скъпа от злато.

@S1yf0x - не знам дали аз не се изразих погрешно по повод 2-3 продажби месечно... Имах в предвид на конкретен артикул, а не общо (тоест например ако има в даден сайт 200 продукта - 400 продажби), но по отговора на biarro разбирам, че е малко пак и трябва да работя много още.

@biaaro - 10 000 търсения месечно не-популярен ли се води? Или това са worldwide търсения, а не български? Да, прав си, че онлайн магазин без някой, който да отговаря за обажданията (1 или повече, в зависимост от обема на работа) - е невъзможно да се движи и определено колкото се може по-опростен и удобен сайт + добър "call center" са правилната комбинация. Между другото - във формите ти за заявка присъства само поле за имената и телефон, без адрес за доставка или офис на куриер или погрешно съм разбрал?
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Всъщност не знам, за мен 10000 търсения не са много, казах го от моя гледна точка. Това са по към 200 реални търсения дневно, ако си на първо място ще хванеш около 150 (аз не съм както казах) да хващам 100-на човека максимум, може и по-малко. При конверсия 20-30 към 1 са няколко продажби. Понякога конверсията е по-добра, понякога по-лоша, не знам от какво зависи, не съм се задълбочавал.

Формите ми за поръчка са от няколко полета - Имена( едно поле), имейл, домашен адрес, офис на куриерска фирма и телефон, като задължителните полета са само име и телефон, другите се попълват по желание. Двоумял съм се само за полето с имейла, но в крайна сметка реших, че по важна ми е продажбата. Много народ има все още от малките градчета дето ползват интернет, ама имейл и такива неща нямат. В голяма част от случаите полетата се попълват коректно, ама пак си трябва телефонист...

Ако става въпрос за сайта в подписа ти, то не се виждат сериозни пропуски на пръв поглед. Ако сложиш телефона с някакъв призив за действие под бутона, може и да се подобрят малко нещата.

На втори поглед обаче има доста неща, които не ми харесаха, имаш продукти без описание, а там където ги има, започваш с някакво инфо относно доставката. Значи няма начин да продаваш без убеждаваш текст, като натъртвам на убеждаващ, не някво там сухо инфо. Първото което трябва да прочете клиента е това, че твоя продукт ще му е най-полезен, най-изгоден, най-бързо доставен и тн..

Страници за контакти, за нас, общи условия, условия за доставка и тн. също не видях. Нямаш представа колко хора ги гледат тея работи и бягат бързо ако нещо ги усъмни. Българския потребител е много лъган и мамен и сега още се лъже и мами, затова се е научил да бъде предпазлив към нещо, което не е ползвал преди.

Като събереш всичко по-горе и всичко, което не съм видял, ето ти го резултата - ниска конверсия, при чудесен натурален трафик :)

Малко дълго стана, ама трябваше да ти го кажа :)

@biaaro - 10 000 търсения месечно не-популярен ли се води? Или това са worldwide търсения, а не български? Да, прав си, че онлайн магазин без някой, който да отговаря за обажданията (1 или повече, в зависимост от обема на работа) - е невъзможно да се движи и определено колкото се може по-опростен и удобен сайт + добър "call center" са правилната комбинация. Между другото - във формите ти за заявка присъства само поле за имената и телефон, без адрес за доставка или офис на куриер или погрешно съм разбрал?
 
Последно редактирано:
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

1. Тази доставка, която ще дойде след 1 или 3 дни кой я плаща ? Това трябва да се знае, трябва да имаш ясни тарифи за доставка до офис и до адрес, щом работиш с Еконт. Клиента трябва да знае колко дължи с доставката в момента, в който поръчва. Трябва да имаш оферта за безплатна доставка примерно при 3 артикула или поръчка над ?? лева. Също трябва да ги информираш кога точно ще пристигне пратката. Можеш да им предоставяш товарителници за да си я следят, ако трябва.

2. Къде са Terms and Conditions ?

Тук предполагам се досещаш, че никак не е правилно. Най-лесно ще е да копираш отнякъде и да промениш тук-там.

3. Име на фирма, булстат нещо ?

Един телефон и един скайп. Нищо повече. Какво доверие вдъхва това ? Клиента трябва да се довери за да поръча от теб. Ти може и да излизаш на първа страница, ама хората вече се научиха. Търсят по кодове, наименования, та дори и снимки. Ако види твоя артикул, дори и по-скъп, но в някои по достоверен магазин, той ще предпочете да поръча от там.

Сложи нещо, което вдъхва доверие. Например снимки на физически магазин, адрес, седалище, та дори и фейсбук страница с хиляди лайкове генерира някакво доверие. Даже можеш да сложиш снимки на склада ти, как пакетираш пратките нещо такова. По принцип повечето собственици на онлайн магазини в България избягват подобна показност, поради явни причини, но аз не го смятам за правилно.

4. Ясни условия за отказ/връщане/рекламации ?

Как да купя нещо от интернет, след като не знам какво ще се случи, ако не ми хареса/пристигне счупено/прояви дефект ? Помисли върху това. Заливай клиента с информация. Всичко, което смяташ, че ще ти зададат като въпрос по телефона, трябва да е там преди това. Ако не знаеш какво биха питали хората, постепенно ще добавяш, като натрупаш информация. Обратната връзка е ключова.
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Бих казал, че не е много популярен, около 10000 търсения месечно.
Ебаси, това ако е непопулярен.... :shock:
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Е хубу де, това ми е останало от едно време, когато се занимавах с трафик сайтове. Няма ли фразата минимум 100000 търсения, не ми я хвали. За продукт наистина е добре, ама не е като някой модели телефони, коли и другите подобни. Все едно аз да ти кажа, че 100 онлайн е много народ на сайта:wink:


Ебаси, това ако е непопулярен.... :shock:
 
Re: От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Ебаси, това ако е непопулярен.... :shock:

И аз не го слагам при популярните ама на този обем на пазара си е в класа става към ниско търсене. :)
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Доста често съм казвал на клиенти че първата позиция в Google не е задължително да прави най-много продажби. Има различни начини за намиране на правилния клиент в Интернет не е само първата позиция на първа страница за 2-3 ключови думи. Добре е да се сложи (ако нямаш) heatmap на сайта ти за да видиш какво прави човека когато влиза на него къде цъка, къде гледа и т.н. Отделно не видях статистика от Google Analytics може би е добре да видиш там как ти е Bounce Rate, това може да ти подскаже също доста неща. Обърни внимание и на longtail (съжалявам незнам как да го преведа на БГ) ключовите думи не само тези с най-много търсения. Има думи, които са със 100 търсения, и би направил 5 пъти повече продажби от тях вместо с тези от 1000.
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

На мен ми се е случвало при първа позиция конверсията да е 0:100. Тоест 0 продажби на 100 посещения от Гуглето, но ми се е случвало и да е 1-3:100 (поради спецификата на услугата), което в моя случай е добра конверсия. По лични наблюдения много зависи как ще представиш продукта/услугата и дали ще накараш "потенциалния клиент" въобще да влезе в твоя сайт, а това може да стане дори когато той не е на първо място, ами примерно на по-задни позиции.

PS: Случвало ми се е даже при един онлайн магазин, за който ми бяха дали думи за оптимизиране, а не аз да си ги избирам, та те се класираха, трафика се качи, обаче продажби - не. Така че избора на правилни ключови думи определено е много, много важен. :)
 
Зависи от думата, говоря специално за консервната. ;)

Примерно ако е хостинг е едно, но споделен хостинг реално ще е доста по добре от към конверсия. Колкото по специализиран е рикуста, толкова по се засилва консервната. Да, готино е да обичаш за главната ключова дума, но все пак се гони продажба, не просто трафик. За това, чистиш конверсия на сайта и после още вдигаш трафика. :)
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Ако си на първо място, дали ще продаваш зависи от много фактори. Качество, цена, визия на сайта и т.н.
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

В добавка на казаното по-горе от D.Benev и biaaro:
Оправи малко дизайна на сайта. Да, знам че може да ти преиндексира страниците по-назад, обаче в момента все едно влизам в онлайн еквивалента на квартален магазин за домашни потреби. Надявам се да не ми се обидиш, ама като гледам продуктите, май съм ти от таргета.
На началната страница има много продукти от различни видове. Лещи за очи до резачка за диня?! Няма логика. Имаш поне 3 шрифта и текстът ти е много претрупан. реално не е много като обем, обаче все едно е един върху друг. На страниците на продуктите - малка цена с огромен жълт (?!) бутон Поръчай.
Заедно със задължителната информация за това кой стои зад магазина, за условията по доставка и връщане, обмисли и дизайна на сайта. Най-добре поискай от няколко човека, които са ти таргет аудитория, да си дадат мнението, възможно най-критично. Интересни продукти продаваш, но имаш още работа по магазина. :)
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Кой си ти, Стемаго? Един писач в Грабо и ефтинко, а и "Регистрация Feb 2012 Мнения 27".
Изгради биография.

NB
Хората, добри в SEO, не продават белачки за краставици. Продават таратор с мастика и мешана скара.
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

На пръв поглед прилича на един от хилядите български магазини за китайски боклуци.
Не че е нещо лошо, просто сте много и хората са малко или много скептични към качеството, особено при положение, че снимките са лоши и няма как да се добие добра представа за продуктите.
Няма данни за фирмата, а народът все повече предпочита да пазари от някой, дето официално е натоварен с отговорност пред закона.

Но най-слабият момент е КОШНИЦАТА, или по-скоро липсата на такава.
Каква е тая форма, дето трябва да си въвеждат на ръка списък на продуктите?!
Но пък горе вдясно пише Кошница? Ама не се ползва?
Значи юзърът трябва да си отвори примерно Ноутпад и да си копира и пейстне имената на всички продукти, дето иска, и след като е готов, да пейстне готовия списък обратно в тая форма за поръчки....?

При това положение просто няма как да биеш който и да е квартален магазин за 1 лев, в който юзърът може да си разгледа, пипне, и да си излезе с касова бележка, издадена от реална фирма.
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Доста изписахме по темата и почти всеки ден влизам да видя какъв е прогреса на сайта, но оставам разочарован всеки път.
 
От: По колко продажби правите с позициониране на 1-ва страница?

Отново благодаря на всички за помощта, градивната критика и съветите! @D. Benev - Ще се заема по въпроса в близките няколко дни и ще приложа всичко, което всички коментираха и ми писаха на лични. Много моля да не приемате липсата на своевременна промяна веднага за неуважение към вас и ценната информация, която обменяме (даже напротив - изключително благодарен съм, даже дължа на всички голям банкет за съдействието), вината е в мен, че не мога да се организирам времево, тъй като имах много други неотложни ангажименти, които лека полека изчиствам и ще се съсредоточа върху дизайна, удобството и конверсията като цяло.
 

Горе