По колко продажби реализирате дневно - тема за сверяване на часовника

От: По колко продажби реализирате дневно - тема за сверяване на часовника

И ако кажете че това не са продажби на реплики едва ли някой ще ви повярва...

Примера, който дадох аз не продава реплики!
 
От: По колко продажби реализирате дневно - тема за сверяване на часовника

И клиентите, за които аз споменах с 500+ дневни продажби също не продават реплики. При единия всъщност няма и как да продава реплики, тъй като няма реплики на тези продукти.

А другия е един от двама официални вносители на топ 500 компания.

Добър продукт + добри цени + максимална реинвестиция на приходите в повече реклама и увеличаване на асортимента.

Няма как да продадеш 1 000 продукта, ако ги нямаш налични. И няма как да продадеш 1 000 продукта, ако нямаш 1 000 клиента. Но както казах - не става за един ден, и не става само с добри пожелания.

И двата онлайн магазина, за които става въпрос започнаха като малки риби преди години. Сега са най-големите риби в нишите си, с 500+ дневни онлайн продажби и множество офлайн магазини. Но важното е случая е - това става с правилният план и неговото изпълнение, както и с работа на собствениците по 6-7 дни в седмицата.

Специално при мен продажбите на книгите също не станаха този обем за ден. Започнах с 1-2 продажби, после 5-10 и т.н. Това, което е най-важното е да има развитие на бизнеса, дори да е с 2-3-5% на месец. Но да има развитие, а не стагнация.
 
От: По колко продажби реализирате дневно - тема за сверяване на часовника

Звучи ми като магазин за хранителни добавки :)
 
От: По колко продажби реализирате дневно - тема за сверяване на часовника

Два от клиентите, с които работя, правят по 500+ поръчки всеки на ден, като е малко по-слабо през уикендите. Но говорим за лидери на пазара.

Други няколко, с които работя/работех правят по 50 на ден, някои по 10-20-30, в зависимост от нишата и доста други фактори.

Аз лично правя по около 100 продажби на ден на моите продукти, но говорим за книги тук и за англоезичния пазар, така че няма как да е съизмеримо с реалностите в България.

Нишите на клиентите ми няма как да ги спомена, просто защото няма да е коректно, но като си вършиш нещата както трябва и като работиш правилно - резултатите са налице. Даже очакваме оборота да се качи с 10-20% този месец, но има още седмица преди да знаем дали ще сме успели да постигнем това покачване. :)

А ти какво точно работиш и защо тези онлайн магазини са ти клиенти?
В смисъл какво правиш за тях? :)
 
От: По колко продажби реализирате дневно - тема за сверяване на часовника

Според зависи.

Помагам с каквото мога най-вече - откъм реклама и развитие на магазините. Най-вече управление на успешна( рентабилна) FB платена реклама, Adwords реклама и брандиране( поддържане на активни и интересни къмпъни блогове най-вече). Поддържане на ефективна реклама по сайтове за обяви също. Тази година клиентите ми решиха да се насочат и към продажби извън България, така че помагам и с това - да се разлизира, а в последствие и с рекламата. С две думи - помагам им да продават повече, отколкото биха продавали без мен и допринасям да са лидери в нишите си. Не че и те самите не биха го постигнали без моя помощ, но доста по-бавно и с далеч повече усилия, предполагам.

Но и аз печеля от цялата работа. Времето, което отделям за това е доста добре компенсирано. Отделно че и научавам доста неща, които са полезни и за мен, както и за всеки клиент по отделно - нещо като се получи добре за един по веригата, не се срамувам да го използвам като стратегия за всички по веригата. Тъй като клиентите ми са в различни ниши - всеки печели.

И тъй като с повечето от настоящите ми клиенти се запознах навремето покрай едно или множество общи бизнес начинания със всеки един от тях - си имаме взаимно доверие и разбирателство, че ползите от общия ни труд ще се поделят справедливо и на база на заслуги. Смятам, че това е много важно също, тъй като доверие и увереността, че работата ти няма да отиде на вятъра е много важно, когато работиш с някой - или пък в този случай - за успеха на някой.

Аз самият също имам онлайн магазин, но е в сферата на развлеченията - както казах е-книги. Съвсем естествено не е на българския пазар и се справям доста добре. Даже ми се случва от време на време да имплементирам нещо, което съм научил от българските ми клиенти. Както казах - всеки печели от успеха на другите около него.

А иначе макар да съм управлявал онлайн магазини в България с реални стоки - не обичам да се занимавам с досадните страни на бизнеса като доставки, да броиш колко стока е дошла, всичко по кашоните дали е както трябва. Най-много мразя да се разправям с документация и ходене по институциите. Аз съм си маркетолог и това обичам да правя - маркетинг, така че преминах от управление на онлайн магазини към управление на рекламата на такива. Поне за мен лично това е по-добрия вариант, позволява ми да си разпределям по-добре личното време, а не да вися по офиси/магазини по цял ден. Но докато има управители, които имат нужда от помощ с рекламата - няма и да ми се налага предполагам. А докато те са готови да платят подобаващо за моя принос към техния бизнес - на тях няма да им се налага сами да откриват топлата вода. :)

А специално за настоящия ми онлайн магазин не ми се налага да излизам от вкъщи, за да го ръководя и това е едно от любимите ми неща свързани с него. Както казах по-горе - не обичам разправията с хилядите детайли свързани с физически стоки.

Но мисълта ми е, че независимо дали говорим за България или за чужбина - онлайн магазините могат и са успешна инвестиция. Но си има хора, на които им е приятно да висят по цял ден в склада и хора, на които това им е неприятно и вместо това помагат с рекламата. Или си имат онлайн магазин за е-книги. Или и двете. :)

Но това, което отличава собствениците на тези онлайн магазини, за които говоря е - че няма как да познаете колко пари правят, ако ги срещнете на улицата. Разбира се - карат свестни коли, обличат се добре, но нищо прекалено крещящо и нищо, което да струва повече, отколкото е разумно. Всеки свободен лев отива в бюджет реклама или бюджет разширяване на асортимента, или дори - отваряне на нов магазин някъде в страната. Както и че работят поне 6 дни в седмицата по бизнеса си. Можеш да се свържеш с тях от 6 сутринта до 12 вечерта. За мен това е много ценно качество, когато искаш да постигнеш нещо сериозно и тъй като горе-долу и аз съм на същия работен режим - оценявам и уважавам това в тях. И според мен това е една от причините някои онлайн магазини да имат 10 продажби на седмица, а други 500 продажби на ден.

Но тъй като поста стана прекалено дълъг - спирам до тук.

Важното според мен е - особено за прохождащите хора с такъв тип бизнес - да имат искрата, която е нужна за успеха - да си готов да се лишиш от сън, свободно време, излишни покупки, за да можеш да вложиш всеки свободен ресурс в бизнеса ти - разбира се, когато е възможно. Защото тези ресурси рядко се губят, а ако правиш нещата правилно - се трупат, и бизнеса ти по някое време тръгва на автопилот, след което можеш, ако искаш, да се облегнеш удобно и да се наслаждаваш на резултатите. :)

А ти какво точно работиш и защо тези онлайн магазини са ти клиенти?
В смисъл какво правиш за тях? :)
 

Горе