unhumannature
Member
Тъй като от много скоро се занимавам с подбни неща (като цяло уеб ПР, маркетинг и развиване на сайтове) не претендирам информацията да е пълна и завършена. В следващите редове искам просто да споделя лични наблюдения върху това как може да съсипем една герила маркетингова програма.
Регистрация във форум, пускане на рекламно съобщение и дим да ви няма... – Като изключим, че повечето форум системи не позволяват вече такива изпълнени, то те са много често срещани. От това нещо само губите. Ще получите някой друг линк и толкова. Остава лошото мнение за вас и съответно евентуална забрана да посещавате форума. Ако искате дадено общество да разбере за сайта ви станете част от него. Покажете, че разбирате от нещо.Дайте нещо на потребителите в това общество. Не насилвайте никой. Ако има хора, които се интересуват от темата на сайта ви те определено ще го посетят. Тук е място да призная, че съм го правил този номер...
Прекалено често пращан newsletter – Повярвайте, колкото и да са запалени по темата вашитe потребители, то едно такова изпълнение ще ги прогони. Даденият потребител ще търпи до едно време, после ще кликне – report spam (да, няма да е unscribe).
Грешката да не се вслушвате в поддръжниците(потребителите) си – Ако счетем, че от сайта си правите пари, то потребителите ви са ваши клиенти. Всички знаем, че е трудно да спечелиш клиент но е много лесно да загубиш. За това слушайте какво искат да ви кажат и приемайте сериозно съветите им. Пример – скоро след като пуснах сайта си за рецепти, ми писа потребител. В писмото си пишеше, че шрифта му се струва много малък и не може да го чете. В интерес на истината шрифтът не беше чак толкова малък (може би човекът е имал проблеми със зрението), но това не означаваше, че няма да го променя. Промених го и сега сигурно имам 1 потребител в плюс.
Да вдигнете бяло знаме прекалено рано – Когато човек не разполага с големи средства е принуден да ползва този вид маркетинг. С него обаче резултатите идват бавно. Много е вероятно да се разочаровате много пъти. Възможно е да се зачудите защо правите всичко това като няма ефект. И тук ако се откажете конкуренцията ви печели голяма победа. Не се отказвайте! Работете осърдно, развивайте се и успехите ще дойдат.
Да коментирате там където не разбирате –
Много хора дори когато не са компетентни в дадена тема изразяват мнението си. Повечето пъти е с цел да се види и тяхното линкче на сайта/блога/форума. Разбира се линкът си е линк, но за цената на един линк да те мислят за „дебела глава”? Струва ли си? Не мисля. (ето сега може да си помислите, че пиша само за да си постна линкчето... Не е така!)
Масов спам– Случвало ми се е да получа писма от сайтове, в които дори не съм влизал.
Не говоря за стандартните глупости, които повечето мейл системи ги филтрират. Говорим за сайтове, които претендират да са нещо. Такова писмо разбира се веднага бива изтриравно. А дали бих им влезнъл в сайта? Друг е вариянтът – спам по чатове и програми за комуникация. Последствията са същите.
Да си поставяте нереални цели - Бъдете реалисти. Не си поставяйте нереални цели. С малко инвестиции постигате и малко печалба. Важно е обаче тази малка печалба да я използвате за малко по-голяма цел. Накрая всичко ще си дойде на мястото. Ако направите обаче грешката да искате да постигнете много още в началото - по вероятно е да вдигнете бяло знаме.
Разбира се може да се изброят още много фактори но това оставям на специалистите.
Димитър Димитров
Регистрация във форум, пускане на рекламно съобщение и дим да ви няма... – Като изключим, че повечето форум системи не позволяват вече такива изпълнени, то те са много често срещани. От това нещо само губите. Ще получите някой друг линк и толкова. Остава лошото мнение за вас и съответно евентуална забрана да посещавате форума. Ако искате дадено общество да разбере за сайта ви станете част от него. Покажете, че разбирате от нещо.Дайте нещо на потребителите в това общество. Не насилвайте никой. Ако има хора, които се интересуват от темата на сайта ви те определено ще го посетят. Тук е място да призная, че съм го правил този номер...
Прекалено често пращан newsletter – Повярвайте, колкото и да са запалени по темата вашитe потребители, то едно такова изпълнение ще ги прогони. Даденият потребител ще търпи до едно време, после ще кликне – report spam (да, няма да е unscribe).
Грешката да не се вслушвате в поддръжниците(потребителите) си – Ако счетем, че от сайта си правите пари, то потребителите ви са ваши клиенти. Всички знаем, че е трудно да спечелиш клиент но е много лесно да загубиш. За това слушайте какво искат да ви кажат и приемайте сериозно съветите им. Пример – скоро след като пуснах сайта си за рецепти, ми писа потребител. В писмото си пишеше, че шрифта му се струва много малък и не може да го чете. В интерес на истината шрифтът не беше чак толкова малък (може би човекът е имал проблеми със зрението), но това не означаваше, че няма да го променя. Промених го и сега сигурно имам 1 потребител в плюс.
Да вдигнете бяло знаме прекалено рано – Когато човек не разполага с големи средства е принуден да ползва този вид маркетинг. С него обаче резултатите идват бавно. Много е вероятно да се разочаровате много пъти. Възможно е да се зачудите защо правите всичко това като няма ефект. И тук ако се откажете конкуренцията ви печели голяма победа. Не се отказвайте! Работете осърдно, развивайте се и успехите ще дойдат.
Да коментирате там където не разбирате –
Много хора дори когато не са компетентни в дадена тема изразяват мнението си. Повечето пъти е с цел да се види и тяхното линкче на сайта/блога/форума. Разбира се линкът си е линк, но за цената на един линк да те мислят за „дебела глава”? Струва ли си? Не мисля. (ето сега може да си помислите, че пиша само за да си постна линкчето... Не е така!)
Масов спам– Случвало ми се е да получа писма от сайтове, в които дори не съм влизал.
Не говоря за стандартните глупости, които повечето мейл системи ги филтрират. Говорим за сайтове, които претендират да са нещо. Такова писмо разбира се веднага бива изтриравно. А дали бих им влезнъл в сайта? Друг е вариянтът – спам по чатове и програми за комуникация. Последствията са същите.
Да си поставяте нереални цели - Бъдете реалисти. Не си поставяйте нереални цели. С малко инвестиции постигате и малко печалба. Важно е обаче тази малка печалба да я използвате за малко по-голяма цел. Накрая всичко ще си дойде на мястото. Ако направите обаче грешката да искате да постигнете много още в началото - по вероятно е да вдигнете бяло знаме.
Разбира се може да се изброят още много фактори но това оставям на специалистите.
Димитър Димитров
Последно редактирано: