Причини защо вашият онлайн магазин не продава

Причини защо вашият онлайн магазин не продава

  • Високи цени

    Votes: 3 37.5%
  • Високи цени на доставка

    Votes: 4 50.0%
  • Неясна цена на доставката

    Votes: 2 25.0%
  • Липса на продуктовите описания и информация

    Votes: 3 37.5%
  • Сложен процес за завършване на покупката

    Votes: 3 37.5%
  • Не промотирате вашия сайт пред точната аудитория

    Votes: 5 62.5%
  • Липса на доверие към онлайн магазина/бранд

    Votes: 3 37.5%
  • Бавен онлайн магазин

    Votes: 3 37.5%

  • Общо гласове
    8

Станимир И

Well-Known Member
Здравейте, искам да стартирам една тема която ще помогне на много хора надявам се, с проблема защо техният онлайн магазин не продава. Темата е доста широка и за всеки случая има специфични решения, но съм сигурен че ще помогне на много хора, а идеята на форума е точно тази. Ще прикача анкета към темата за улеснение, преди да публикувате мнение/коментар моля да гласувате така ще помогнете на повече хора.

Според мен най-честите причини да не продава един онлайн магазин:
- Липса на ремаркетинг(Google, Facebook)
- Лоша цена за доставка
- Липса на цена за доставка
- Лоши цени на артикулите(доста случаи, продават стока която я имат още 300 магазина и цената винаги е плаваща и се следи спрямо много конкуренти)
- Бавен онлайн магазин
- Доста сложен процес завършване на поръчка(Има доста онлайн магазини с ужасно труден процес при попълване на количката с ненужни полета)

Разбира се има още много, надявам се да се споделят мнения.


Благодаря за отделеното време.
 
По темата бате. Иначе, не е. :)
Тя темата е приключена още с пускането си.
Причините може да милиони и всеки случай е частен. Въобще никва логика няма в питането. Слагай в кофата, че да не се срамим пред новите.
 
За мен основната причина е - има прекалено много онлайн магазини в България и очаквам скоро време бум от "closed" или по български Фалирах :D
После масова продажба на магазини с надпис - с голям потенциал но нямам време да се занимавам с него, неми остава време, захванах се с друго нещо и хиляди други глупости но при всичките с голям надпис - магазина има голям потенциал :D
Друга причина виждам в поскъпването на facebook рекламата не е било както преди 5 години за жълти стотинки.
Хиляди магазини продаващи дрехи, обувки и каквото се сетите на една шепа останали хора в България.
 
Последно редактирано:
Привет, благодаря че участвате в темата приятели. Ще отворя още доста "спамерски теми", разбира се с цел помощ на хората.

@Esen това което написа е вярно защото си има реално бум на онлайн търговия, и най-вече гурутата които се появиха което няма лошо всеки сам избира пътят си. Обаче си прав за пазара в България и че доста започва да опада.... аз имам едни други наблюдения в ред на мисли но ще ги споделя по-късно.

г-н @Беджев Стил моля не си правете реклама, доста неуважително е спрямо хората тука, хубав блог имате но мисля че не е мястото, имате си сигнатура тя е достатъчна, ще се радвам да споделите мнение като го напишете тука.

Поздрави.
 
аз имам едни други наблюдения в ред на мисли но ще ги споделя по-късно.

@Станимир И с нетърпение чакам да споделиш твоите наблюдение
Ще споделя още причини.
Навлизане на много големи чужди играчи на малкия ни пазар. Играчи с много голям капитал и екип който знае какво прави. Не говоря за старите познайници Емаг, Обувки.бг или нотино а за нови чужди играчи от техния ранг от държава като Полша Румъния Чехия Германия и още. Веднага мога да изброя няколко дори без да се замисля защото толкова много облъчват от всякъде с реклама че ти се набиват в мозъка и ако ти потрябва нещо се сещаш първо за тях а не за някое малко магазинче.
До тук добре сега почва комедийната част нашенеца без пари в джоба говоря за хора с около 2000 в джоба решават че место да си намерят една нормална работа ще продават онлайн защото някъде на маса чули че в това има много пари.
И хоп 15000 регистрирани онлайн магазина в НАП тука в една тема четох.
В форума намерих хубави теми от 2011 2012 2013 как с малко пари нещата са ОК но вече това не е актуално и ако не инвестираш пари да ти направят хубав магазин дори на безплатни системи като Opencart, WP и нямаш капитал да си докараш посетители. Да това е основния проблем на магазините да си докараш посетители и за това трябва реклама. Рекламата стана скъпа не е жълти стотинки от преди 5 години.
Мога да напиша още причини и то важни но ще изчакам и други мнения за да става дискусия.
Както написах по горе скоро очаквам бум на - Продавам онлайн магазин с много голям потенциал или казано по нашенски фалирах, никой не купува нищо от мен и искам да се отърва от тоя магазин :D
 
все има къде да се закчи човек било то с лонгтаил кейурдс или лси такива, но трябва да се направи най-важното това тука:

Защо Seo Audit е много важен за вашата Seo кампания? това е основаната причина да не продавате

Да сеото е важно но вече не става само с него той е едни 10% . Да не си мислите че другите не правят сео и си бъркат в д@пето за да разберат кога е дошло време за душ. Защото с тая заблуда за дезодорантите с 48 часа защита хората спряха да се къпят :D
Правете сео пишете уникални статии и чакайте след 10 години гоогле ще ви обърне внимания тия неща останаха в миналото като голям фактор. Пак казвам сео трябва ама ако чакате само от него ще има да чакате защото другите не спят и наливат пари :D

@BlackFriday И теб те разбирам трябва да печелиш няма как :D
 
Както се написа, причини много. Аз знам за някои. Едната е популярността и естествено управлението, което е обвързано изцяло и само с със заетост направление Маркетинг. Или казано с други думи, за да се мине на друг левъл се иска персонал, респективно и по-голям бюджет. Тук говорим вече за оптимизиран такъв, който генерира определена възвращаемост, но идеята е да се покачи инвестицията и от там продажбите.

Друг пример е свързан с несериозността, която се наблюдава. А от там и страна имиджа на самия магазин. Това, че един е поръчал продукт за 10 лева по никакъв начин не значи, че няма да се вземе под внимание и със съответния приоритет поръчката му, нали? Да, ама не, от този "клиент" ще спечели толкова малко, че може да мине измежду другите, което е много грешна логика.

А вече случай, който аз реално като клиент ме е отказал. А може би не само мен, е магазина и доставчика да имат такива оплетени комуникации и отношения, че да ти пращат стоката на майната ти, при изрично споменаване на мястото, или да ти я търкалят от офис в офис, което освен, че ти губи времето да я следиш къде, те бави в получаването й. Да, не е драма ако е няколко дни, но пък и няколко дни са нужни да се изложиш, ако гониш крайна дата (най-вече нечии РД или друг тип събитие, за което няма да си подготвен).
 
За мен основната причина е - има прекалено много онлайн магазини в България и очаквам скоро време бум от "closed" или по български Фалирах :D
После масова продажба на магазини с надпис - с голям потенциал но нямам време да се занимавам с него, неми остава време, захванах се с друго нещо и хиляди други глупости но при всичките с голям надпис - магазина има голям потенциал :D
Друга причина виждам в поскъпването на facebook рекламата не е било както преди 5 години за жълти стотинки.
Хиляди магазини продаващи дрехи, обувки и каквото се сетите на една шепа останали хора в България.

Като цяло да, малък неплатежоспособен, бих казал даже не пазар, а битак + доста конкуренция + цените на рекламата.
Едно време с добър продукт при цена за ангажиране към реклама 0.01$ и 5$ рекламен бюджет на ден можеше да правиш по около 10 продажби на продукта с много сериозна надценка. Сега за същата категория продукти ангажирането ти е 0.06$ съответно в пъти рекламни бюджети, продажби по-малко и т.н., всеки да си прави сметката. Онлайн магазинът си е бизнес с нищо по-различно от всеки друг бизнес, нямам идея как се връзват хората на реклами тип - "Оооо искаш да правиш лесно кинти? Вече и ти можеш! Направи си онлайн магазин и ще избиеш рибата, пари като вестници! Да, ти никога не си имал бизнес, да не си продавал нищо, да не разбираш нищо от сайтове, да не знаеш как да докараш хора на твоя магазин, ноооо тук парите падат от небето и със сигурност ще успееш!" :D :D

И тук не казвма, че пък в чужбина е мед и масло, и там не си е лесно, просто всеки пазар си има особености...
 
  • Like
Реакции: Esen
Да сеото е важно но вече не става само с него той е едни 10% . Пак казвам сео трябва ама ако чакате само от него ще има да чакате защото другите не спят и наливат пари :D

и кои са другите 90% :)

нали се сещаш или може бии незнаш че сеото е: от одита до рекламаата в адуърдс както и до банера ти в примерно в предприемач форума или фейсбуук, линкове, гуест постове и тн... аз не виждам 10% ами 100%

всичко това е процес който се нарича СЕОптимизация

ето това е наливане на пари :)
 
  • Like
Реакции: Esen
и кои са другите 90%

нали се сещаш или може бии незнаш че сеото е: от одита до рекламаата в адуърдс както и до банера ти в примерно в предприемач форума или фейсбуук, линкове, гуест постове и тн... аз не виждам 10% ами 100%

всичко това е процес който се нарича СЕОптимизация

ето това е наливане на пари

@BlackFriday да така написано е вярно , трябваше просто аз да се уточня повечето го разбират уникални статии + On-Page SEO И си мислят че вече са хванали за шлифера ........ :D
 
Последно редактирано:
Привет, колеги, според мен една от причините е че масово вече се продават доста продукти от ниша която се предлага от още доста магазини, другото което каза @Esen е доста прав, имам по-някога запитвания за 200 лв да се направи онлайн магазин и дали ще мога да им направя реклама за 30 лв на месец, разбирам ги хората искам им се и е нормално, всеки му е писнало да работи като животно. Работата е там че всичко доста се филтрира и скоро само големите ще останат.


Ето още няколко причини:
- Ползвате 1/2 канала за реклама а стандарт 8 канала
- Не емейл маркетинг и никаква автоматизация за емейли
- Нямате UpSell и Cross Sell
- Имате сериозни проблеми по responsiv дизайна и не го знаят или за Вас е просто глупост
- Имате слабо SEO което за ваш е ненужна инвестиция

Искам да кажа малко за SEO тей като аз съм подръжник на рекламата а не на SEO и за мен е смешно, истината обаче е че трябва и двете да ги има, вече станаха доста скъпички и двете и малките ще изпаднат, мойте виждания. Ако можете и двете е хубаво да ги има.


Поздрави,
Станимир
 
Всъщност цента на магазина може да не влезе в точката за силната конкуренция, която изниква, а по-скоро към това, че още един е на пазара, но качеството е в пъти по-ниско. Извинявам се много, но не знам как за 200-300 лева някой смъртен би вдигнал магазин на каквато и да е платформа, че и да му интегрира повече от един куриер (Еконт, Спиди). Според мен от далече личи магазина колко струва, а това обикновено доста разубеждава нормалните потребители. :)

SEO-то никога няма да е 10%, дори не виждам скоро да падне под 50%.....просто около мен е наблюдавам хората, поръчващи през онлайн магазини. Ако нямат някой конкретен магазин, в който да се ровят за нещо, което знаят, че е там, търсят си като пичове в Google. Мисля, че скоро най-важното перо за един онлайн магазин ще е бранда, а именно директния трафик, ако не сърча по бранд....

Примерно "Hipoland тениски за деца 3-5 години".....или нещо подобно. Или направо сърч в сайта.
 
Като цяло да, малък неплатежоспособен, бих казал даже не пазар, а битак + доста конкуренция + цените на рекламата.
Едно време с добър продукт при цена за ангажиране към реклама 0.01$ и 5$ рекламен бюджет на ден можеше да правиш по около 10 продажби на продукта с много сериозна надценка. Сега за същата категория продукти ангажирането ти е 0.06$ съответно в пъти рекламни бюджети, продажби по-малко и т.н., всеки да си прави сметката. Онлайн магазинът си е бизнес с нищо по-различно от всеки друг бизнес, нямам идея как се връзват хората на реклами тип - "Оооо искаш да правиш лесно кинти? Вече и ти можеш! Направи си онлайн магазин и ще избиеш рибата, пари като вестници! Да, ти никога не си имал бизнес, да не си продавал нищо, да не разбираш нищо от сайтове, да не знаеш как да докараш хора на твоя магазин, ноооо тук парите падат от небето и със сигурност ще успееш!" :D :D

И тук не казвма, че пък в чужбина е мед и масло, и там не си е лесно, просто всеки пазар си има особености...
Че отвори да видиш Шопифай гурутата кви пари вадят. Това е сега начинът за вадене на "лесни пари" от фб.
Направи 1 магазин, натрупай 10-20-30 хил долара оборот (никой не го интересува имаш ли печалба).
Постни видео и скрийнове от този магазин и продавай дропшипинг курса си.
 
Привет, колеги, според мен една от причините е че масово вече се продават доста продукти от ниша която се предлага от още доста магазини, другото което каза @Esen е доста прав, имам по-някога запитвания за 200 лв да се направи онлайн магазин и дали ще мога да им направя реклама за 30 лв на месец, разбирам ги хората искам им се и е нормално, всеки му е писнало да работи като животно. Работата е там че всичко доста се филтрира и скоро само големите ще останат.


Ето още няколко причини:
- Ползвате 1/2 канала за реклама а стандарт 8 канала
- Не емейл маркетинг и никаква автоматизация за емейли
- Нямате UpSell и Cross Sell
- Имате сериозни проблеми по responsiv дизайна и не го знаят или за Вас е просто глупост
- Имате слабо SEO което за ваш е ненужна инвестиция

Искам да кажа малко за SEO тей като аз съм подръжник на рекламата а не на SEO и за мен е смешно, истината обаче е че трябва и двете да ги има, вече станаха доста скъпички и двете и малките ще изпаднат, мойте виждания. Ако можете и двете е хубаво да ги има.


Поздрави,
Станимир
Привет, колега!
-Дай ги тия 8 канала за реклама плс?
 
Привет, @John Galt, разбира се мога да дам веднага, темата не е много за това но ще напиша няколко тука и то за Български пазар.

- Broshura.bg
- Adwise
- RTB
- Вестници
- Facebook
- Instagram
- Google
- Събития
- Youtube чрез клипове
- Мобилни игри
- Push известия
- Имейл

Мога да ти дам още, ако мислиш че няма канали се лъжеш жестоко, но те разбирам и аз така бях като ми се ограничаваше мисленето преди 4 години до 2/3 канала. Има си онлайн и офлайн канали приятел, работил съм със екип с още над 50 канала, има начини много. Сега ще ти кажа един много забавен, миналата година на слънчев брях успяхме да вкараме една фирма на шишетата бира на събитие с 5000 човека. Има доста начини, само да мислиш.


Сега по-темата:

- Лошо обслужване
- Слаба мотивация на екипа
- Никакъв таргет за продаване
- Липса на промоции и оферти


Поздрави,
Станимир
 

Горе