Проблеми с ГЛОБУЛ!

majestric

New Member
Здравейте, умни и добри хора!
Имам един въпрос, от доста години ползвам услугите на глобул и досега не съм има проблем! Но преди няколко седмици (по-точно на 05.06.14) реших да си прекратя договорите (картите), които бяха 2 и същевременно подписах нов договор, тъй като исках да ползвам услугите им. Всичко го направих точно по правилата. Платих последната сметка от 24 месечните ми договори. Обадих се за код за прекратяване, отидох в магазина на глобул да ми прекратят договора. Като навсякъде ме уверяваха, че всичко е точно и няма да има неустойки и прочие. Платих едни лев-два които бяха все още нефактурирани. Подписах си аз новия договор и така без проблеми. До днес - денят в който ме засичат, и получавам сметка 123 лева (да интересно число), при положение, че трябва да са 20 лева. При което отивам в магазина да ми извадят разпечатка и да ми обяснят откъде идва тази сметка, при положение, че нищо не съм изговорил. И те най-учтиво ми обясняват, че тъй като последният месец на отчитане тъй като е от 18.05.14 до 17.06.14, а аз съм прекратил на 05.06.14, се оказва че минутите които съм ползвал на старите две карти (и двете бяха със 120 минути към зона 1, а аз винаги си използвам плътно минутите без да ги превишавам), са разделени пропорционално до датата на прекратяване и са ми начислени около 100 лева международни разговори. Въпреки, че съм си платил цялата сметка за последния месец!Та от два часа чета договорите няколко пъти, и търся из нета. Но за жалост нито в договора, нито в интернет нищо подобно не намирам!
Та въпросът ми е какво да правя в случая и кой е в правото си? (отговорът да платя и да забравя и сам мога да го измисля :( )
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

Значи хващате се ти, договорите и сметката под ръчичка и отивате заедно в Комисия за защита на потребителя, там ще ти обяснят точно какво трябва да се направи Тук без да са разгледани договорите никой няма да може да те посъветва. На първо четене не е правилно, на второ обаче може да има много "АКО". Сметката, която си получил на какво основание е издадено - на старите 2 договора или на новия. Ако е на новия четеш само него. Ако е на старите 2 договора няма как да ти начислят подобна сума, защото важат условията на тези договори. От София ли си или от друг град?
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

мани тоя глобул - вчера ходих като маносан цял ден - пращат ми смс, че ми е достигнат кредитния лимит. Оказа се, че има 440лв сметка. При условие, че средно плащам около 15. Били ми изтрили пакета с мобилния интернет и цял месец ме жулули по 2,40/мб. Цял ден разправии, и накрая излезе, че сега ще си платя сметката, която ще ми я сторнират другия месец... :cry:
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

Значи хващате се ти, договорите и сметката под ръчичка и отивате заедно в Комисия за защита на потребителя, там ще ти обяснят точно какво трябва да се направи Тук без да са разгледани договорите никой няма да може да те посъветва. На първо четене не е правилно, на второ обаче може да има много "АКО". Сметката, която си получил на какво основание е издадено - на старите 2 договора или на новия. Ако е на новия четеш само него. Ако е на старите 2 договора няма как да ти начислят подобна сума, защото важат условията на тези договори. От София ли си или от друг град?

Ами нямам представа на какво основание е издадена сметката тъй като присъстват и старите номера и новия. Но и в трите договора не присъства нищо подобно, а също като напишете в google "договор глобул прекратяване" първите два pdf-а (не мога да поствам линкове)
От Габрово съм.

мани тоя глобул - вчера ходих като маносан цял ден - пращат ми смс, че ми е достигнат кредитния лимит. Оказа се, че има 440лв сметка. При условие, че средно плащам около 15. Били ми изтрили пакета с мобилния интернет и цял месец ме жулули по 2,40/мб. Цял ден разправии, и накрая излезе, че сега ще си платя сметката, която ще ми я сторнират другия месец... :cry:

Нямам думи! :evil:
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

преди няколко месеца като си спирах номера в глобул, момичето излишно ме предупреди, да не говоря повече от тоя номер и веднага като излязох от магазина разкарах картата, след 10-тина дена като ми излезе сметката не дължах нищо, за това по добре иди и питай на място
 
Да, няма как да успееш да вземеш компетентно мнение, защото на мен ми изглежда като прецедент това. Не, че не се е случвало и преди, но реално каквото и да си говорим, доста странен случай е това. Това винаги съм дрънкал, кофти е винаги когато някой се отказва от някоя такава фирма. Доста честно се случват такива неща. Не казвам, че едните или другите са виновни, но казуси много. И то на някакви елементарни ситуации. :)

И аз съм на мнение, че КЗП ще може да помогнат. Но, ако си добра душа, може първо да минеш през някой офис, за да им покажеш документите, и после към комисията. Дори може леко да им подметнеш, че при тях само се отбиваш, реално си тръгнал на другаде. :)
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

Последствията от непрочетени условия могат да бъдат много лоши. Тия имат железни адвокати и след като си се подписал на нещо, а не си го прочел - проблемът е твой. Не говоря за конкретния случай, а по принцип. Четете добре, информирайте се, защото те НИКОГА няма да ви кажат, че примерно имате 200 минути с 1 номер безплатно за 6 месеца, след тези 6 месеца се таксува по 5лв или го спирате ВИЕ в централен офис. Тези тънки сметки накрая излизат дебело на потребителя. Аз преди години плащах по 2 лв / месечно за допълнителен пакет СМС-и. Впоследствие смених плана с по-нов, в който имаше вече СМС-и неограничени и познайте дали ми спряха старият пакет от 2 лв ? :) Година си го плащах а дори не се усещах.
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

Ами нямам представа на какво основание е издадена сметката тъй като присъстват и старите номера и новия. Но и в трите договора не присъства нищо подобно, а също като напишете в google "договор глобул прекратяване" първите два pdf-а (не мога да поствам линкове)
От Габрово съм.



Нямам думи! :evil:


Значи първото нещо, което трябва да направиш е да тропаш с крак в техен офис, докато не ти покажат черно на бяло на основание на кой договор ти е издадена фактурата. Второто нещо е да провериш какво е било потреблението за фактурирания период, по възможност за всеки номер по отделно. Опитай се да разбереш и кой номер към кой договор е прикрепен ПРЕЗ отчетния период. Всичко това ще ти е необходимо при КЗП. Казвам ти го от позицията на човек, който е печелил срещу Глобул.
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

Сега ходих до магазина на Глобул и до КЗП. Не знаеха как да ми отговорят в Глобула на основание на кой договор е издадена фактурата. Иначе имам потреблението на всички номера. Но за жалост КЗП не работеше поради отсъствието на инспекторите (беше закачено на вратата). Утре ще отида със всичките документи и ще попитам в КЗП.

П.С. Дори в Глобул си признаха, че това го правят без да е упоменато никъде в договора. Дори и един от тях му се наложило да плаща по същият начин, като разбира се за това последното се съмнявам да е истина
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

Поне от това което усп?х да разбера не са те прецакали а си се прецакал сам. Аз също преподписвах с мтел и прехвърл?х карта от един собственик към друг и процедурата беше същата. Начисл?ва се пропорционална такса спр?мо оставащите дни до отчитането на другите карти. Така всички карти се отчитат на една дата в месеца. А безплатните минути също са намалени пропорционално спр?мо таксата ко?то се плаща за "къси? месец". Всичко е точно, просто на теб никой не ти го е об?снил това.
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

доколкото знам на 5.6 си пуснал молба за прекратяване което според техните договори се прави 1 месец предварително и това значи че на 05,07 ще ти се прекрати договора
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

С удоволствие ще следим случая ако споделяш развитието му :) Наистина ти трябва информация на основание на кой договор ти е издадена фактурата или ти е калкулирано потреблението. Иначе си за никъде.
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

доколкото знам на 5.6 си пуснал молба за прекратяване което според техните договори се прави 1 месец предварително и това значи че на 05,07 ще ти се прекрати договора

Картите бяха деактивирани 30 мин. след подаването на заявлението.

Поне от това което усп?х да разбера не са те прецакали а си се прецакал сам. Аз също преподписвах с мтел и прехвърл?х карта от един собственик към друг и процедурата беше същата. Начисл?ва се пропорционална такса спр?мо оставащите дни до отчитането на другите карти. Така всички карти се отчитат на една дата в месеца. А безплатните минути също са намалени пропорционално спр?мо таксата ко?то се плаща за "къси? месец". Всичко е точно, просто на теб никой не ти го е об?снил това.

То човек може винаги да се окаже, че се е прецакал сам. И съм готов да го приема, ако някъде беше упоменато в договора, или в заявлението за прекратяване. Да не говорим за това някой от магазините им или операторите им да ми го обясни.

С удоволствие ще следим случая ако споделяш развитието му :) Наистина ти трябва информация на основание на кой договор ти е издадена фактурата или ти е калкулирано потреблението. Иначе си за никъде.

Утре ще пиша като отида до КЗП, засега изглежда само можем да гадаем.
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

това че влизаш в магазина, пускаш молбата и след 30 минути ги деактивират не ми се вярва хич
 
Re: От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

доколкото знам на 5.6 си пуснал молба за прекратяване което според техните договори се прави 1 месец предварително и това значи че на 05,07 ще ти се прекрати договора
Мен така Близо успя да ми измъкне още един месец. Било по правилник. Няма лошо. Добре е да го видиш това, защото и на Виваком сега гледам, че бащата се е отказал от тях на дадена дата, а реално в сила в влязло след месец. Демек, молбата за прекратяване не е едно и също с прекратяването. Имаш месец, или два. Но стандартно е месец. В Райфайзен примерно е 30 дни, но имаш право да ползваш още картата 45 дни. Като минат и не се обадиш за преустановяване - финито.

Или друг случай - договорът изтича на хх.хх.хххх, и човека е дал заявление, че не иска да го поднови, спял е да плаща, и идва и си мисля, че месеците до края на договора не се заплащат, защото не е ползвал услугата и има молба-предизвестие. Тук е ясно, че е в грешка.
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

Ами това е самата истина тъй като това се случи. :)
А и не мисля, че имам причина да ви лъжа.

Или друг случай - договорът изтича на хх.хх.хххх, и човека е дал заявление, че не иска да го поднови, спял е да плаща, и идва и си мисля, че месеците до края на договора не се заплащат, защото не е ползвал услугата и има молба-предизвестие. Тук е ясно, че е в грешка.

Явно вие не сте ме разбрали, или скоро не сте си прекратявали договор в Глобул.
Но първо, заявлението ми влезе в сила както казах 30 мин след подаването (картите бяха несъществуващи), а договорът ми не е изтичал след XX месеца.
И второ, сметката която платих преди да подам заявлението беше ПОСЛЕДНАТА. И не става въпрос за плащане на такси за оставащи месеци, а за нещо съвсем друго, което някои от колегите ме разбраха.
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

аз съм прекратявал договор в глобул дори след изтичане на договора ме накараха да подам молба и след 30 дни ме изключиха
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

Не искам да се повтарям, но пак казвам, че в моя случай стана както написах по-горе и мисля, че малко се отдалечихме от темата. Тъй като не е в прекратяването на картите проблема.
 
Re: От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

И второ, сметката която платих преди да подам заявлението беше ПОСЛЕДНАТА. И не става въпрос за плащане на такси за оставащи месеци, а за нещо съвсем друго, което някои от колегите ме разбраха.
Аз дадох пример, разбрах те още първия път. Само казвам, че ако не си в гореспоменатия случай си е казус, за който не мисля. че трябва да си мъчиш. Повярвай ми, едно 90% за които чета са казус за мен, независимо с кои фирми от този калибър съм прекратявал договори. То не са некви възстановителни такси, то не са лихви, не знам си какво. Всякакви глупости, които са си явно строго персонални спрямо човека, плана, договора, историята преди това и куп още други обстоятелства.

Мисля, че s1yf0x даде най-доброто предложение. Бих направил като него. И после ако си блогър, нали знаеш. :) Защото никой няма да ти върне това загубено време. :)
 
От: Проблеми с ГЛОБУЛ!

Истината е, че никой не те/не го е прецакал!

Ясно и точно както по закон, така и по договор има 2 положения за прекратяване:
1. Предсрочно - дължат се неустойки
2. След изтичане на срока

Конкретният казус е по точка 2. При договори с изтичащ/оставащ под 1 месец или 2 до изтичане, както и изтекли такива се подава ПРЕДИЗВЕСТИЕ с 30 дни срок. Отново в конкретният казус:

Щом договорите изтичат на 17.06.14, тоест ако е трябвало да са стриктни, а и ти да си точен в сметките, както виждам ти се иска, то е било повече от нужно и наложително да пуснеш предизвестие на 17.05.2014г.. Ти обаче не си го направил, а молбата ти от 05.06.14 е можела да се тълкува по 2 варианта:
1. Предизвестие до 05.07.14 - както не, а и не са длъжни, дори погледнато от друг ъгъл са направили компромис
2. Искане за незабавно прекуратяване - подобно нещо няма

Ти обаче си решил да хванеш влака и да извадиш максимума - хем да източиш 120 мин, колкото е пълният пакет за ПЪЛНИЯТ отчетен период, хем да платиш по-малко като такса. Няма как да стане! Знам, че не ти допада, но фактите са такива.

Както и по-горе са казали: Ако искаш да спреш дадена услуга, но не го правиш по каналният ред - предизвестие, срок на предизвестие и тн, то няма как да очакваш да ти се получат нещата. Още повече, че ако ВЪПРЕКИ това действаш по този начин, бил си толкова убеден в желанието да се разделиш/спреш да ползваш конкретните 2 карти е било повече от редно, логично, правилно, умно да ги извадиш и от употреба.

Отвори Общите условия и виж секцията за прекратяване, в която всичко много точно, ясно е описано, както и аз отделям време да ти го обясня сега.

В резюме: В твоят случай оператора или служителите му не са ти виновни и не са те прецакали. Ти сам си се вкарал в тази ситуация, по причини, които смятам доста аргументирано изложих по-горе.

PS. Подкрепям изцяло идеята да се борим и роптаем срещу своеволията на телекомите, а и не само. Аз самият съм в точно такъв много сериозен конфликт с Виваком. Важно е когато спорим да сме запознати с правилата обаче.
 

Горе