Проблем с PayPa- Acount limitedl

elena.maneva

New Member
Здравейте,
задържаха ми пари в PayPal за 180 дни. Акаунта ми е персонален и е на мое име, потвърден е. За да мога да продължа да продавам отворих друг акаунт на друга карта, верифицирах го и т.н. След три дни го блокираха и него тъй като съм нямала право да имам 2 персонални акаунта и не могат да ми предлагат услугите си вече. Получих същото съобщение и на първия акаунт- account limited. Звънях няколко пъти на съпорта, но оттам не ми дадоха никаква информация и казаха да пиша мейл с въпросите който имам и ще ми отговори съответния компетентен отдел. Писах им и вече седмица няма отговор.
Могат ли да ми задържат парите повече от 180дни?
Мога ли да направя нещо да ги освободя по рано?
Четох много неща в нета относно това задържане на пари и има наистина ужасяващи истории. Парите ми в профила не са от някаква нелегална дейност.
Моля, всички които са имали подобен проблем да пишат. Благодаря предварително!
 
Здравей и добре дошла при нас. Надявам се престоя ти тук да е приятен и полезен. :)

Не може да имаш 2 персонални акаунта. Да, това е било грешка. Аз имах един, но после го изтрих и си отворих друг, с който съм си и до ден днешен. Просто се чете добре преди да започнеш да попадаш в казуси или ситуации, в които не си сигурна какво точно се прави. А най-добре - питай тук вече запознатите с това хора. :)

Какво съобщение ти пратиха, преди да ти ги блокнат. Може да има много причини за това. Дай ни повече инфо, какво си правила преди това с акаунта, нещо което е нестандартно и имаш някакви съмнения, че може да е това. Смятам, че ако им пишеш, може да ускориш периода на "отпушване" на PayPal акаунта си.
 
От: Re: Проблем с PayPa- Acount limitedl

Dear Elena Maneva,

We are hereby notifying you that, after a recent review of your account
activity, it has been determined that you are in violation of PayPal's
Acceptable Use Policy.

Therefore, your account has been permanently limited.

Per the User Agreement, when PayPal permanently limits an account due to an
Acceptable Use Policy violation, we may hold your funds up to 180 days. We
will review your account at 30 days from the date of this email, we will
calculate our exposure and will release any excess funds to you for
withdrawal. If there are any funds remaining in your account at this time,
we will review your account every 30 days until either all your funds have
been made available to you for withdrawal, or a period of 180 days from the
date your account was limited is reached. Please log in to your PayPal
account and verify that your account information is accurate, as PayPal
cannot be held responsible for incorrect information provided by the
account holder.

You will need to remove all references to PayPal from your website/s and/or
auction/s. This includes not only removing PayPal as a payment option, but
also the PayPal logo and/or shopping cart.

The PayPal User Agreement states that PayPal, at its sole discretion,
reserves the right to limit an account for any violation of the User
Agreement, including the Acceptable Use Policy.

Under the Acceptable Use Policy, PayPal may not be used to send or receive
payments for items that infringe or violate any copyright, trademark, right
of publicity or privacy, or any other proprietary right under the laws of
any jurisdiction. This includes transactions for counterfeit items or
unauthorized replicas or copies of items.

The complete Acceptable Use Policy can be found at the following URL:
..........

To learn more about the Acceptable Use Policy, please refer to our Help
Centre page here:
.............

We thank you in advance for your cooperation. If you have any questions,
please contact the PayPal Brand Risk Management Department at
......paypal.co.uk.

Sincerely,
Ina
PayPal, Brand Risk Management
--------------------------------------------------
Copyright © 1999-2014 PayPal. All rights reserved.
PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Registered Office: 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449 Luxembourg
RCS Luxembourg B 118 349

Responses to this email address are not monitored. Please send any
additional questions that you may have to .......
 
От: Re: Проблем с PayPa- Acount limitedl

Това е втория мейл 3 дни по-късно
Dear ...............,

We routinely review account activity in the PayPal system. When we reviewed
your account, we noticed that your activity violates some of the agreements
you have with us.

Because of this, we’ve limited your accounts and can no longer offer our
services to you. You’ll still be able to log in to view your transaction
history, but you won’t be able to send or receive payment.

What’s the problem?

You're only allowed to have one personal and one business account. In
addition, we noticed one or more of the following problems:

1. You provided information that we believe was false, inaccurate, or
misleading; or

2. You sent or received money that was potentially related to fraudulent
activity; or

3. You have more than one account with a negative balance; or

4. You are in violation of the User Agreement, the Commercial Entity
Agreement, the Acceptable Use Policy, or another agreement you have with
PayPal.


Our decision was based on terms outlined in these agreements.

What to do next?

As allowed under the User Agreement, we’ll hold the money in your account
for 180 days . We’ll use your balance to reimburse buyers who file claims,
chargebacks, or any other reversals against you. Before we reimburse the
buyer, in most cases, you’ll have a chance to respond to the claim,
chargeback, or reversal.

We’ll send you an email letting you know when you can withdraw money from
your accounts.

If you think that we permanently limited your accounts in error, you may
appeal this decision. Just click Contact Us at the bottom of any page of
PayPal.

When you contact us, we may need you to provide some information to process
your appeal, for example,
1. A copy of a valid photo ID that shows your name. Acceptable forms of a
photo ID are a driver's license, passport, or any other government issued
photo ID.
2. A copy of your recent utility bill that shows your name and address
exactly as they should appear on your PayPal account.
3. A copy of your business license or your articles of incorporation.

Yours sincerely,
PayPal
 
От: Проблем с PayPa- Acount limitedl

Имам и аз същият имейл но за малко по различен казус.
Няма начин да те отблокират. Говорил съм с тях часове по телефона да ги моля, че бизнеса ми ще пострада ако не ме отблокират.. те НЕ и НЕ.
 
От: Проблем с PayPa- Acount limitedl

Те не се интересуват от бизнеса, от страданията и прочие. Всеки може да го „изяде“ по всяко време. Обичайно заподозрените default-ски съобщения, с които отговарят, са ясни дългогодишно, без реално да уточняват ТОЧНАТА причина, ТОЧНАТА транзакция, ТОЧНИЯТ документ или ТОЧНОТО случка, която е довела до нарушението на рестриктивните им „правила“.

По това какво работят в PP (и не само) се разбира и какви са им ежедневните задачи за „справяне“, за което им се плаща. Brand Risk Management: Effectively identifying and reporting policy violations based on the AUP decision matrix / Analyze data for evidence of lack of compliance with the AUP and assist with correcting such deficiencies. Пример:

Three main assignments:

• Reviewing of customers’ accounts in the Brand Risk Management Fraud Queues: reviewing of clients’ accounts hitting the fraud queues according specified criteria – dismissing of restricting of accounts while applying the principles of PayPal Acceptable Use Policy (AUP) resulting in dismissing the accounts from the queue or restricting them;
• Working the restricted accounts: reviewing of restricted account – while controlling all criteria required for unblocking the account, answering of incoming customers calls concerning the restriction of their accounts and possible violation from the prospective of a potential brand name risk;
• Proactive search on the internet: looking for potentially violating websites offering PayPal as method of payment while applying principles of PayPal Acceptable Use Policy.
Ако се погледне по-задълбочено, реалният проблем не са хората, работещи в PP/fB/G/etc. Нито правилата им донякъде. А заложените алгоритми, на базата на които работят тези системи за анализи и събиране на data, които вече се ревюират от хората. Т.е. програмистите, които са ги „заложили“ в системата, като крайният резултат е това – рушащи малки или големи бизнеси, или прости малки акаунтчета. А са заложени от програмистите, понеже шефовете им и горните нива искат максимално високи Q1/2/3/4 резултати, съответно и годишни такива. Постоянни увеличение, най-малък риск, най-малка загуба. А шефовете им го искат това, понеже са монополисти и мега големи интернационални корпорации. А са станали такива, благодарение на ползваемостта на… потребителите от цял свят (искат-неискат).

4.gif
 

Горе