Продавалник - за куриерските им услуги

nortrant

Well-Known Member
Не ползвам Продавалник, но днес реших да видя как им работи системата за доставки.

Най-вероятно имат договор с Еконт. Чрез Продавалник може да се вземе промо код който сваля от цената за доставка.
В сайта им пише, че доставката излиза 3.20 лв (Спестявате: 0.80 лв) - това е за около 1 кг. "пощенска пратка"

Който има онлайн магазин може да взима промо кодове от Продавалник и да си спестява 80 стинки :)
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

Еконт до колкото знам правиха някакви промени и май са махнали пощенските пратки от преди около месец и намалиха цената на стандартната им пратка
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

И аз ползвам продавалник , не е промо код това а просто оформяне на поръчката от продавалник.Те както и много други онлайн магазини са договорили 20-30 % намаление за търговци с еконта и именно за това е мноо удобно да се оформя поръчката от панела на Продавалник.Иизпращам средно 2-3 пратки на ден и пестя пари постоянно от там.Този номер който ти дава системата после е просто номера на товарителницата който казваш в еконт че си си го оформил ти.. :)
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

Отстъпката 80ст ли е? или 20%

Тоест ако доставката оформена през панела на Продавалник е 10лв без отстъпка след отстъпката ще стане ли 8лв ?
 
@nortrant, с Еконт да. Три пъти съм поръчвал от там и трите пъти все Еконт е била куриерската фирма. ;) Аз си мисля, че онлайн магазините, поне някои (може би малко, но дано не съм прав) да си договорили вече тези 80 ст. :) Така мисля поне, ще се радвам някой с онлайн магазин тук да сподели дали има смисъл от тези кодове. ;)
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

Има голям смисъл с намалението да на 6 лв са си 2 лв .Клиентите са много доволни ако чуят доставка с наложеният платеж който стъпва на 3.90 лв примерно...на всичкото отгоре който има еконт онлайн регистрация , на всяка пратка оформена от него от продавалник или от самият онлайн еконт трупа стотинки там ... накрая на няколко пратки си сабрал пари да платиш лично някоя пратка...
 
От: Re: Продавалник - за куриерските им услуги

Така мисля поне, ще се радвам някой с онлайн магазин тук да сподели дали има смисъл от тези кодове. ;)

Както каза BKirov, това не са промо кодове, а просто договорени проценти отстъпка за хората, които си изготвят товарителницата в Еконт през Продавалник. Аукцион.бг пък имат договорени 22%, а бившето Аукро имаше 30%. При Продавалника е хубавото, че не трябва да си листнал нещото, което ще продаваш (или изпращаш), за да ползваш отстъпката им от 20%.

С прости думи, ако аз реша да пращам нещо на бай Пешо от Кюстендил и искам да ползвам намаление на доставката, правя си регистрация в Продавалник.ком (ако нямам), отивам на доставка и си изготвям една товарителница в Еконт. Така ако доставката е щяла да ми излезе 10 лв (примера на mantaman), сега ще ми излезе 8 лв.

Другият плюс на изготвянето на товарителница онлайн, без значение дали е през Продавалник или директно в Еконт е, че след това чакаш по-малко в самия офис на Еконт, като тръгнеш да пращаш пратката. Не чакаш служителя да изготвя всичко от нулата, а просто му даваш номера на товарителницата, или му казваш ЕГН-то ти (на мен по-често това ми търсят).

Тук може да видите списъците с онлайн магазините, които са партнъори на Еконт и ползват отстъпка при доставката (избирате категория и ви излизат магазините в съответната категория). Отстъпките при различните магазини са различни и зависят от договорката им с Еконт, като общо взето, колкото повече (и по-скъпи) пратки има магазинът през Еконт за определен интервал от време, толкова по-голям процент отстъпка може да договори.
 
Последно редактирано:
От: Продавалник - за куриерските им услуги

И аз имам договорена отстъпка с еконт за моите пратки. Минуса при тези отстъпки, е че ти трябва да си ги подготвяш и отнема известно време, но все пак процента не е малък. В момента и аз съм на 20%, като при минаване на определен брой изпратени пратки месечно, може да се покачи.
Колкото до пощенските пратки :
Вече всички пратки до офис, под 60см и 1 кг се водят пощенски и цената е по-добра от куриерската офис-офис която беше преди промяната. Също така вече е сложена и екстрата - преглед и тест преди плащане. Лично аз съм много доволен от промяната :)
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

Аукро преди се бяга договорили с еконт за 30% отстъпка.
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

Повечето онлайн магазини работещи с Еконт имат 30% отстъпка.
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

Повечето онлайн магазини работещи с Еконт имат 30% отстъпка.

Повечето магазини които правят сигурно по поне 1000 пратки на месец - едва ли магазини с по 200-300 пратки на месец получават 30%
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

Средно една пратка без отстъпка с наложен платеж 20, 30 лв излиза малко над 8 лв, чрез продавалника излиза около 6 лв, хубаво е че се спестяват пари на клиентите така.

Някои ако знае други намаления на еконт да споделя, че много такси набутаха много неща, едно време когато бях започнал да работя с тях една пратка илизаше около 5-6 лв, а сега всеки месец с нови такси изкачат, такса гориво, такса опаковка, не знам си ква такса.
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

BgDomakinq.com също има 20% отстъпка. Тя е като продовалника, но с по-малкo потребители. Към момента такива отстъпки имат Продавалник, Аукцион.бг и Бгдомакиня.
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

аз съм с отстъпка при тях. Имам акаунт в системата им, към който е вързана и отстъпката ми. Отделно имам модул, който съм интегрирал във ФБ страницата на магазина и от там влизам и попълвам. По-удобно е, а и не си кича магазините излишно.
През модула ми всеки, който има акаунт и си направи товарителница ползва 3% отстъпка. Ако си направи труда да разпише договор към акаунта си с Еконт ще си ползва 20-те %та. Пуснал съм го в страницата свободно ако на някой му се налага да го ползва. Честно казано не мога да кажа дали други клиенти се възползват, но той си седи там, а и както споменах - на мен така ми е по-удобно за достъп.
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

Ако се съберат няколко по малки магазина и се обединят предполагам че с около 1000-2000 поръчки потенциал на месец ще могат да проведат доста по добри преговори за отстъпки с Еконт от колкото всеки по отделно тогава 30% би трябвало да не са проблем.
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

дам, по-късно се сетих за тези 20%
но не знам какви са условията - ако моя магазин не отговаря на тях, що да не ползвам Продавалник за намалението? :D


6512220j.png

6512219q.png

6512221a.png
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

18. Размерът на отстъпката по т.15 за всяко следващо тримесечие се формира на база на реализиран брой
пратки от ЕЛЕКТРОННИЯ ТЪРГОВЕЦ за предходните три месеца по следната схема:
-
при реализиран
и по
-
малко от 30 броя пратки за предходното тримесечие

не се начислява отстъпка за следващите
три месеца
-
при реализирани над 30 броя пратки за предходното тримесечие

отстъпката в размер на 5% за следващите три
месеца
-
при реализирани над 60 броя пр
атки за предходното тримесечие

отстъпката в размер на 10% за следващите три
месеца
-
при реализирани над 90 броя пратки за предходното тримесечие

отстъпката в размер на 15% за следващите три
месеца
-
при реализирани над 150 броя пратки за предходното
тримесечие

отстъпката в размер на 20% за следващите три
месеца.

http://www.econt.com/wp-content/uploads/2011/12/OD-04-15-01_1-Dogovori-IASP-FL1.pdf

значи трябва да имаш над 150 поръчки месечно за да се възползваш от 20-те процента отстъпка
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

На продавалник малко им е объркана системата за еконта. Домакинята ползва стандартната на Еконт и доста по-удобна.
 
От: Продавалник - за куриерските им услуги

За такива 4-цифрени суми 30% би следвало да е провал в преговорите, 40-50-60% поне.

Една камара сайтове открай време имат 20% off. Тук се търсят сайтовете, които предлагат и имат сложени на страницата си подобен виртуален мини кабинет. В масовата част те НЕ работят с отстъпка, ако се реши да се направи товарителница от там. За целта системата им е „зависима“ от това дали потребителят има или няма регистрация в съответният сайт. И за това… си трябва (безсмислена) регистрация. След това вече се генерира както си му е реда уникалната връзка.

Пример за НЕработеща отстъпка (връзката работи, всичко работи, не и отстъпката накрая):

Код:
http://ee.econt.com/?target=EeReadyParcel&lang=bg&mediator=[B]ИМЕТО_НА_САЙТА.com[/B]
Изобилства в мрежата от подобни. Какво става СЛЕД (безсмислената) регистрация в сайта (не ee.econt.com, а в самият домейн, откъдето е мини виртуалния кабинет)?

Код:
http://ee.econt.com/?target=EeReadyParcel&l_mediator=[B]ИМЕТО_НА_САЙТА.com[/B]&l_mediator_client=[B]НОМЕР[/B]&l_mediator_order_num=0&l_url_timestamp=[B]UNIX_TIMESTAMP_НОМЕР[/B]&l_token=[B]УНИКАЛНО_TOKEN_ID[/B]&lang=bg

Така вече работи отстъпката. Целият URL се вижда в мини версията на виртуалния кабинет, като се кликне с десен клик върху бутонът за „подготви пратка“ и се избере за копиране на URL-а.

Накратко външните програмисти на Еконт са го вградили и направили тези „чалъми“, за да не се abuse-ва системата им. Т.е. за всеки уникален домейн/сайт си има уникален „l_mediator“, домейна пък се свързва с „l_mediator_client“ параметъра (три или четирицифров), „l_mediator_order_num“ си е const 0, „l_url_timestamp“ е дата/час/минута/секунда от UNIX Timestamp (справки, GMT+3 за лятно) и „l_token“ TOKEN ID, което явно се самогенерира и винаги е различно. Може би на 5-10-15 мин. се сменя или самообновява. Без всичките тези параметри да „link“-ват по между си, то не може да се стигне до крайната стъпка, а именно – след попълване на товарителницата да отчете отстъпката. Т.е. ако се напишат разни random номера – да, ще се стигне до пренасочващата връзка, ще се логнете (било с акаунт или анонимно), ще попълните параметрите, но накрая при кликане върху бутон „Изчисли“ – НЯМА да отчете % OFF.

---

Стигайки тук все пак, остава и да напиша, че едва ли има (т.е. има, но са малко) „балъци“, желаещи и изобилстващи да използват 3% отстъпка, камоли пък такива, желаещи да се обвързват с договор, за да ползват пък 20%. Всеки желае това да става:

Безплатно, бързо, анонимно,
по възможност без регистрация (невъзможно),
без договори, най-висока отстъпка

Нали?

Иначе 2010г. имаше 40% отстъпка, важаща обаче само за един сайт, и задължаваща и подател, и получател да имат EE регистрации, адресите и всичко да „съвпада“, и тогава да отчете 40%. Кампанията беше за срок от 1г., после я „продължиха“ да е, но с 20% (безсмислено, след като вече изобилстваха сайтове с 20% off).

И не на последно място: всеки сайт, имащ такъв виртуален кабинет, си печели комисион от всеки регистриран потребител в сайта му, който направи товарителница така. Не ми се мисли Шмекералника колко хилки печели/месечно само от това, ставайки все по-богат и по-богат (отделно настрана едната камара др. такси, зелени, розови, VIP/Platinum и пр. вид на обявите). В този ред на мисли добре е да се подкрепят малките сайтове (имащи 20% off с регистрация, макар и безсмислена), не най-големият сайт за шмекерии, нали така?

Бонус: от административна гледна точка при логовете на системата, видими навярно само от главните мениджъри, се виждат стойности за: колко хора през кой сайт колко товарителници са подготовили и изпратили, имало ли е смисъл или не, колко комисионни са изплатили към собствениците на такива сайтове, http header referers (откъде идва X човек, за да си направи товарителницата), IPs + useragents.

Екстра: от потребителска гледна точка не винаги дори с 3-20-30% off излиза най-добре да се използва най-скъпият, най-известният и най-качественият куриер. Зависи до самата ПРАТКА каква е, стойност, начин на комуникация (дали random seller намерил през X чат random buyer; или е-магазин > buyer; trading площадка: sellers <> buyers), доверие/репутация. В този ред на мисли, ако човек се поинтересува, може да опита и други куриери, че дори и обикновени пощенски услуги, където цените несъмнено ще са по-ниски, а пратките все така добре обслужвани и обгрижвани.



Разглеждаш тарифите, времената, такси/цени и преценяваш за коя страна, в зависимост от това през кой eB-site list-ваш, кой метод да се използва (и ще излезе по-изгодно). Дали ниска цена, но бавен shipping (= шанс за отрицателен feedback left-ват в профила ти ИЛИ положителен, но като оставя рейтинга тъм със звездите клиента да сложи 1-2 звезди за shipping или 0, което след време ще ти повлеяе пак на профила). Дали висока цена, но бърз shipping, но доволен клиент (+5 звезди, ако и си отговаря съдържанието). Дали сухоземен или въздушен начин. Дали (мега) известен куриер, известен или по-малко известен (но може би с по-ниски цени?). Сигурно часове ще отнеме изборът. Това не става от днес за утре, а с времето и развитието на бизнес плана, ако въобще има такъв.

031a-00-512d369b.jpg
Разликата единствено ще се отнася било до бързина, било до цена, било до нямане на екстри (например може да няма „наложен платеж“, може да няма „обявена стойност“, може да няма „отвори пратката и тествай“ и подобни). Повечето си имат наложен, де, но предвид, че повечето клиенти поръчват от търговец/е-магазин със солидна репутация, то и за магазина, и за клиента са безсмислени такива „отметки“ да ги има, т.е. екстри, с изкл. на наложения (наложил се по пишман българския стандарт, благодарение на недоверието на българина във всичко относно всичко и всеки).
 

Горе