От: Продавалник - за куриерските им услуги
За такива 4-цифрени суми 30% би следвало да е
провал в преговорите, 40-50-60% поне.
Една камара сайтове открай време имат
20% off. Тук се търсят сайтовете, които предлагат и имат
сложени на страницата си подобен виртуален мини кабинет. В масовата част те НЕ работят с отстъпка, ако се реши да се направи товарителница от там. За целта системата им е „зависима“ от това дали потребителят има или няма регистрация в съответният сайт. И за това… си трябва
(безсмислена) регистрация. След това вече се генерира както си му е реда уникалната връзка.
Пример за
НЕработеща отстъпка
(връзката работи, всичко работи, не и отстъпката накрая):
Код:
http://ee.econt.com/?target=EeReadyParcel&lang=bg&mediator=[B]ИМЕТО_НА_САЙТА.com[/B]
Изобилства в мрежата от подобни. Какво става СЛЕД
(безсмислената) регистрация в сайта
(не ee.econt.com, а в самият домейн, откъдето е мини виртуалния кабинет)?
Код:
http://ee.econt.com/?target=EeReadyParcel&l_mediator=[B]ИМЕТО_НА_САЙТА.com[/B]&l_mediator_client=[B]НОМЕР[/B]&l_mediator_order_num=0&l_url_timestamp=[B]UNIX_TIMESTAMP_НОМЕР[/B]&l_token=[B]УНИКАЛНО_TOKEN_ID[/B]&lang=bg
Така вече
работи отстъпката. Целият URL се вижда в мини версията на виртуалния кабинет, като се кликне с
десен клик върху бутонът за „
подготви пратка“ и се избере за копиране на URL-а.
Накратко външните програмисти на Еконт са го вградили и направили тези „чалъми“, за да не се abuse-ва системата им. Т.е. за всеки уникален домейн/сайт си има уникален „l_mediator“, домейна пък се свързва с „l_mediator_client“ параметъра
(три или четирицифров), „l_mediator_order_num“ си е const 0, „l_url_timestamp“ е дата/час/минута/секунда от UNIX Timestamp
(справки, GMT+3 за лятно) и „l_token“ TOKEN ID, което явно се самогенерира и винаги е различно. Може би на 5-10-15 мин. се сменя или самообновява. Без всичките тези параметри да „link“-ват по между си, то не може да се стигне до крайната стъпка, а именно – след попълване на товарителницата да
отчете отстъпката. Т.е. ако се напишат разни random номера – да, ще се стигне до пренасочващата връзка, ще се логнете
(било с акаунт или анонимно), ще попълните параметрите, но накрая при кликане върху бутон „Изчисли“ –
НЯМА да отчете
% OFF.
---
Стигайки тук все пак, остава и да напиша, че едва ли има (т.е. има, но са малко) „балъци“, желаещи и изобилстващи да използват 3% отстъпка, камоли пък такива, желаещи да се обвързват с договор, за да ползват пък 20%. Всеки желае това да става:
Безплатно, бързо, анонимно,
по възможност без регистрация (невъзможно),
без договори, най-висока отстъпка
Нали?
Иначе 2010г. имаше 40% отстъпка, важаща обаче само за един сайт, и задължаваща и подател, и получател да имат EE регистрации, адресите и всичко да „съвпада“, и тогава да отчете 40%. Кампанията беше за срок от 1г., после я „продължиха“ да е, но с 20%
(безсмислено, след като вече изобилстваха сайтове с 20% off).
И не на последно място: всеки сайт, имащ такъв виртуален кабинет, си печели комисион от всеки
регистриран потребител в сайта му, който направи товарителница така. Не ми се мисли Шмекералника колко хилки печели/месечно само от това, ставайки все по-богат и по-богат
(отделно настрана едната камара др. такси, зелени, розови, VIP/Platinum и пр. вид на обявите). В този ред на мисли добре е да се подкрепят
малките сайтове (имащи 20% off с регистрация, макар и безсмислена), не най-големият сайт за шмекерии, нали така?
Бонус: от административна гледна точка при логовете на системата, видими навярно само от главните мениджъри, се виждат стойности за: колко хора през кой сайт колко товарителници са подготовили и изпратили, имало ли е смисъл или не, колко комисионни са изплатили към собствениците на такива сайтове,
http header referers (откъде идва X човек, за да си направи товарителницата), IPs + useragents.
Екстра: от потребителска гледна точка не винаги дори с 3-20-30% off излиза
най-добре да се използва
най-скъпият, най-известният и най-качественият куриер. Зависи до самата
ПРАТКА каква е, стойност, начин на комуникация
(дали random seller намерил през X чат random buyer; или е-магазин > buyer; trading площадка: sellers <> buyers), доверие/репутация. В този ред на мисли, ако човек се поинтересува, може да опита и други куриери, че дори и обикновени пощенски услуги, където цените несъмнено ще са по-ниски, а пратките все така добре обслужвани и обгрижвани.
…
Разглеждаш тарифите, времената, такси/цени и преценяваш за коя страна, в зависимост от това през кой eB-site list-ваш, кой метод да се използва (и ще излезе по-изгодно). Дали ниска цена, но бавен shipping (= шанс за отрицателен feedback left-ват в профила ти ИЛИ положителен, но като оставя рейтинга тъм със звездите клиента да сложи 1-2 звезди за shipping или 0, което след време ще ти повлеяе пак на профила). Дали висока цена, но бърз shipping, но доволен клиент (+5 звезди, ако и си отговаря съдържанието). Дали сухоземен или въздушен начин. Дали (мега) известен куриер, известен или по-малко известен (но може би с по-ниски цени?).
Сигурно часове ще отнеме изборът. Това не става от днес за утре, а
с времето и развитието на бизнес плана, ако въобще има такъв.
Разликата единствено ще се отнася било до бързина, било до цена, било до нямане на екстри
(например може да няма „наложен платеж“, може да няма „обявена стойност“, може да няма „отвори пратката и тествай“ и подобни). Повечето си имат наложен, де, но предвид, че повечето клиенти поръчват от търговец/е-магазин със солидна репутация, то и за магазина, и за клиента са безсмислени такива „отметки“ да ги има, т.е. екстри, с изкл. на наложения
(наложил се по пишман българския стандарт, благодарение на недоверието на българина във всичко относно всичко и всеки).