От: От: Продава игра във Facebook
Играта стартира на първи февруари и за първи път излезе на печалба през април, като оттогава не е била на минус. Ако предположим, че до май включително е набирала скорост, което може да се заключи от динамиката на броя на новите регистрации и лоялните потребители, то следва, че можем да правим заключения за месеците юни, юли и (да кажем)август, които пък са летни месеци. Това са само разсъждения, разбира се наясно съм, че бизнес-решения се вземат със скептицизъм, вместо с оптимизъм, така че съм далеч от мисълта да говоря как лятото е мъртъв сезон и като свърши, нещата ще тръгнат нагоре и други подобни.
Все пак ако сметнем, че юни, юли и август са критерии за това, колко потенциал има в играта, това означава, че ще са необходими малко по - малко от 2 години, за да може играта "да се избие".
Има условия, при които разходите могат да се минимират.
Например:
- в момента плащането става с SMS, а мобилните оператори и посредниците прибират над 50 % от всеки смс, който клиентите пращат. Печалбата може да се оптимизира доста, ако се предлож плащане чрез услуги като epay при подобрени условия, така че потребителите, които имат възможност да платят чрез epay да имат полза да предпочетат epay пред SMS.
- могат да се предложат ваучър - карти които да служат като подарък (отново чрез epay и отново при подобрени условия)
Горните две неща не сме ги направили, тъй като нямаме фирма (изискване за регистрация като търговец в epay), а играта сама по себе си не оправдава регистрирането на такава (счетоводни разходи, банкови разходи). Това е и което ни кара да обмислим варианта продажба.
С други думи, ако евентуалният купувач притежава фирма и то регистрирана по ДДС, нещата откъм печалба ще изглеждат по по - различен начин. Наградите биха били признавани за разход, а ако фирмата е регистрирана по ДДС, това би означавало директно +20 % от стойността на наградите в графа печалба.
- Играта предлага и възможност за безплатна и сравнително ефективна реклама на страничен продукт на фирмата, стига аудиторията й да е в таргет - групата на този продукт. Една от възможностите е фирмата зад продуктa XYZ да раздава бонуси на участниците, под претекст, че са осигурени от XYZ. Ние нямаме такъв продукт за съжаление.
- Друг вариант е наградите да са продукти на фирмата (стига да са интересни за аудиторията) или пък да се продават на рекламодател. Ние не успяхме да намерим такъв, но в случай че евентуалният купуваш успее, играта "ще се избие" за 3 - 4 месеца.
Та общо взето ако човек няма намерение да прави други "инвестиции", според нас няма смисъл да я купува. Ние самите бихме си я запазили, тъй като всеки месец в който сме на плюс си е бонус за нас.
Все пак ни е яд, че сме в капана държавата (чрез данъци) и операторите да печелят по три пъти повече от нас (буквално е така) и сме я обявили за продажба, за да намерим някой, който имайки фирма, да запази доста по-голяма част от приходите за себе си.
Май е това. Други въпроси?