Пълна каша с онлайн магазина

nirein

New Member
Здравейте,
Надявам се някой да може да ми помогне адекватно, защото ми е пълна каша в главата, благодарение на счетоводството и на куриерите Спиди и Еконт. Имам следния казус, който ме тормози от няколко месеца.
Имаме договори с Еконт и Спиди, като те ни изплащат наложените платежи по банков път на фирмени сметки. Според тях по този начин ползваме ППП и затова не трябва да пускаме касови бележки. Според счетоводството това не било вярно и трябвало да пускаме за всяка поръчка касова бележка.
Ако предположим, че куриерите са прави, тогава как да пускам фактури на клиентите, които са фирми и желаят фактура? По банков път или с касова бележка в брой? Ако я пусна по банков път, във фактурата стоят данни на клиента, който не е превел нищо по банка, а е заплатил в офис на куриер?

Също така ме интересува как вие определяте доставките на клиентите. Програмистите ни обясниха, че доставките трябва да са фиксирани за клиента. Т.е. до офис на Еконт - 6лв, до офис на Спиди 5лв/примерно/ Но реално самите куриери не ни предоставят такива фиксирани доставки, всичко е според грамаж и наложен платеж. Имаме масово случаи, когато доставката е 4,50лв до офис на Спиди. Как да им взимам повече пари за доставка, като тя е по-малко? Бяха ни казали, че ние си плащаме от нас 4,50лв, клиентът не вижда никъде колко му е доставката и му взимам 5лв, които му ги вписвам към наложения платеж. Като изключим на страна факта колко неморално е това, аз тези 5 лева после как да ги отчета, фактурират ли се и изобщо какво се прави с тях? А ако съм обявила 4,50лв, а доставката излезе 10лв? В този случай какво правим?
Изобщо както казах ми е пълна каша в главата...
 
Май трябва да смените счетоводителя.
Иначе, ако продавате на фирми, които искат фактура, според мен по-чистия вариант и елементарен е с проформа фактура, плащане по банков път и получаване на стоката.

Колкото до доставката, то мисля, че има интегрирани модули на Еконт и Спиди, които може да използвате, но пак смятам, че по-добре да напишете произволна цена - 5 лв (до офис на еконт е толкова за пратки до 1 кг с включено СМС известие и плик) и може да добавите с дребен шрифт, че цената не е фиксирана, а според тарифите на куриера.

Ако пък използвате т.нар. "безплатна доставка" като реклама и сте си я калкулирали цената, то понякога може и да се набутате, както сте го описали. Цената за доставка клиента си я плаща на куриера и Вие няма какво да отчитате.
 
Аз издавам касов бон с код “Куриер”(на новите касови апарати) и тези пари се водят безналични. Като си пусна отчет в края на деня ми излизат едно под друго брой,Пос,куриер и сумата срещу всяко съответно.Вече счет. ми вкарва целия отчет с всичките и го разплаща само с тези в брой, разликата си я закрива с парите постъпили по банката(от пос-клиенти и куриера).
 
Здравейте,
Надявам се някой да може да ми помогне адекватно, защото ми е пълна каша в главата, благодарение на счетоводството и на куриерите Спиди и Еконт. Имам следния казус, който ме тормози от няколко месеца.
Имаме договори с Еконт и Спиди, като те ни изплащат наложените платежи по банков път на фирмени сметки. Според тях по този начин ползваме ППП и затова не трябва да пускаме касови бележки. Според счетоводството това не било вярно и трябвало да пускаме за всяка поръчка касова бележка.
Ако предположим, че куриерите са прави, тогава как да пускам фактури на клиентите, които са фирми и желаят фактура? По банков път или с касова бележка в брой? Ако я пусна по банков път, във фактурата стоят данни на клиента, който не е превел нищо по банка, а е заплатил в офис на куриер?

Също така ме интересува как вие определяте доставките на клиентите. Програмистите ни обясниха, че доставките трябва да са фиксирани за клиента. Т.е. до офис на Еконт - 6лв, до офис на Спиди 5лв/примерно/ Но реално самите куриери не ни предоставят такива фиксирани доставки, всичко е според грамаж и наложен платеж. Имаме масово случаи, когато доставката е 4,50лв до офис на Спиди. Как да им взимам повече пари за доставка, като тя е по-малко? Бяха ни казали, че ние си плащаме от нас 4,50лв, клиентът не вижда никъде колко му е доставката и му взимам 5лв, които му ги вписвам към наложения платеж. Като изключим на страна факта колко неморално е това, аз тези 5 лева после как да ги отчета, фактурират ли се и изобщо какво се прави с тях? А ако съм обявила 4,50лв, а доставката излезе 10лв? В този случай какво правим?
Изобщо както казах ми е пълна каша в главата...
До колкото ми е ясно:

ППП за частни клиенти - може без касова бележка
ППП за фирми с фактура - може да се издаде на по-късен етап касовата бележка, но е задължителна

Наистина консаултирай се и с друг счетоводител.

За доставките, най-добре е да имаш минимум 5-6 лева за доставка които да покриват 1 килограм продукт.
Ако нещата които продаваш са над 1 килограм, тогава трябва да им знаеш теглото, не може просто да показваш някаква цена при покупка и после да излиза друга.
Ако нямаш начин да определиш цената за доставка, по-добре не я показвай про покупка изобщо. Вместо това опиши в поръчката, че доставката се определя от Спиди/Еконт.
 
Здравейте,

Чл. 3. (1) (Доп. - ДВ, бр. 49 от 2010 г., в сила от 29.06.2010 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2011 г., в сила от 24.06.2011 г., доп. - ДВ, бр. 102 от 2012 г., в сила от 21.12.2012 г., изм. - ДВ, бр. 40 от 2013 г., в сила от 30.04.2013 г., доп. - ДВ, бр. 8 от 2020 г., в сила от 01.08.2020 г., изм. относно влизането в сила - ДВ, бр. 9 от 2020 г., в сила от 31.01.2020 г.) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ или касова бележка от ИАСУТД, освен когато плащането се извършва чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги. Когато плащането се извършва чрез пощенски паричен превод, на клиента се предоставя хартиен или в електронен вид документ, съдържащ най-малко информацията по чл. 26, ал. 1, т. 1, 4, 7 и 8.
Чл. 26. (1) (Доп. - ДВ, бр. 40 от 2013 г., в сила от 30.04.2013 г.) Фискалната касова бележка от ФУ трябва да бъде четима, да съответства на образеца съгласно приложение № 1 и да съдържа задължително следните реквизити:
1. наименование и адрес за кореспонденция на лицето по чл. 3;
4. (изм. - ДВ, бр. 49 от 2010 г., в сила от 29.06.2010 г.) идентификационен номер по чл. 84 ДОПК на лицето по чл. 3;
7. (доп. - ДВ, бр. 76 от 2017 г.) наименование на стоката/услугата, код на данъчна група, количество и стойност по видове закупени стоки или услуги;
8. (доп. - ДВ, бр. 26 от 2019 г., в сила от 29.03.2019 г.) обща сума за плащане и начин/и на плащане;

Мисля, че тези два члена от прословутата Наредба - Н18, ще Ви отговорят на въпроса с касовата бележка, а именно, че ако имате сключен договор с куриерските служби за ППП, то не е нужно да издавате касова бележка, но трябва да издавате друг документ, който да съдържа реквизитите цитирани в чл. 26, ал. 1, т. 1, 4, 7 и 8.
Относно куриерската услуга - Ако не я включвате в цената на стоката, мисля, че е по-добре да пишете, че е по тарифите на куриерите и нищо повече.

Ако имате нужда от друга консултация със счетоводител или искате да смените настоящия такъв, можете да се свържете с нас:

Счетоводна кантора ДИЕМТИ ФИНАНС
Милена Тодорова
тел: 0895799405
email: [email protected]
 
Здравейте, благодаря на всички за отговорите.
Издаваме стокови разписки, на които са описани стоката, количествата от нея, общата сума и нашите контакти по търговския регистър с наш телефон за връзка. Имаме и бутон "наложен платеж" на касовия апарат, чрез който пускаме фактурите с отложено плащане на нашите клиенти на едро. Това, което правя с фактурите към момента е следното. Пускам ги с касова бележка, на която пише "наложен платеж". Фактурата я пускам в брой, а когато отидем в Еконта им казваме, че парите ще вземем на място в офиса им, за да не минават по банкови сметки. И по този начин си мисля, че избягвам наслагване.
Що се отнася до доставките, писала съм в графа "Доставки и плащане", че посочените цени на доставки са ориентировачни. За точна цена на доставката да се обърнат към наш служител на посочените телефони.
А счетоводителката не мога да сменя, тъй като фирмата не е моя :)
 
Когато имате договор със Спиди и Еконт за ППП и пращате пратките по този начин нямате задължение за издаване на касов бон.
Аз например съм определила доставка до офис 5лв и до адрес 6лв - като имам съответните "артикули" програмирани в софтуера който ползвам.
Тоест продавам нещо за 20лв и маркирам "продукт за 20лв" и 1бр "доставка", "такса куриер" или друго - честа практика е. В товарителницата пиша крайната цена тоест 25лв наложен и го пращам за моя сметка. 25лв е всичко, което плаща клиента, защото предпочитам да калкулирам цените предварително, а не да карам клиентите да се чудят колко всъщност ще им излезе, защото доста се отказват ако няма ясни условия. Ако смятам, че даден продукт ще излезе с по-скъпа доставка, просто го пускам с по-висока цена.

Какво имате предвид с "избягвам наслагване". Или изпращате с ППП или с Наложен Платеж. При ППП не е задължително да издавате касов бон, тъй като той се издава от куриера и те превеждат след това парите Ви по сметка. При Наложен Платеж получавате парите си в Брой от куриера, но задължително Вие трябва да издадете касов бон, който да поставите в пратката.
За фактурите, издавате си фактура с касов бон с безналично плащане при наложен платеж, или издавате единствено фактура, която може дори да пратите електронно ( пак на нея трябва да пише, че плащането е отложено според мен) ако пращате с ППП. Клиента си прикача бележката която ще получи от куриера.
Отново при ППП ако нямате фиксирана цена за доставка, отново пускате фактура, като бележката от куриера си важи към нея, на бележките обикновено пише сумата за самата пратка и отделно сумата която си е за доставката на куриера.
Ежедневно получавам пратки изпратени с ППП, към фактурата прикачам бележката от куриера и не съм имала проблеми до сега.
Тук е важно да се отбележи, че има куриери които забравят да дават бележка за ППП или дори си мислят, че и товарителницата "върши работа" а това не е така...
 

Горе