Здравейте,
Надявам се някой да може да ми помогне адекватно, защото ми е пълна каша в главата, благодарение на счетоводството и на куриерите Спиди и Еконт. Имам следния казус, който ме тормози от няколко месеца.
Имаме договори с Еконт и Спиди, като те ни изплащат наложените платежи по банков път на фирмени сметки. Според тях по този начин ползваме ППП и затова не трябва да пускаме касови бележки. Според счетоводството това не било вярно и трябвало да пускаме за всяка поръчка касова бележка.
Ако предположим, че куриерите са прави, тогава как да пускам фактури на клиентите, които са фирми и желаят фактура? По банков път или с касова бележка в брой? Ако я пусна по банков път, във фактурата стоят данни на клиента, който не е превел нищо по банка, а е заплатил в офис на куриер?
Също така ме интересува как вие определяте доставките на клиентите. Програмистите ни обясниха, че доставките трябва да са фиксирани за клиента. Т.е. до офис на Еконт - 6лв, до офис на Спиди 5лв/примерно/ Но реално самите куриери не ни предоставят такива фиксирани доставки, всичко е според грамаж и наложен платеж. Имаме масово случаи, когато доставката е 4,50лв до офис на Спиди. Как да им взимам повече пари за доставка, като тя е по-малко? Бяха ни казали, че ние си плащаме от нас 4,50лв, клиентът не вижда никъде колко му е доставката и му взимам 5лв, които му ги вписвам към наложения платеж. Като изключим на страна факта колко неморално е това, аз тези 5 лева после как да ги отчета, фактурират ли се и изобщо какво се прави с тях? А ако съм обявила 4,50лв, а доставката излезе 10лв? В този случай какво правим?
Изобщо както казах ми е пълна каша в главата...
Надявам се някой да може да ми помогне адекватно, защото ми е пълна каша в главата, благодарение на счетоводството и на куриерите Спиди и Еконт. Имам следния казус, който ме тормози от няколко месеца.
Имаме договори с Еконт и Спиди, като те ни изплащат наложените платежи по банков път на фирмени сметки. Според тях по този начин ползваме ППП и затова не трябва да пускаме касови бележки. Според счетоводството това не било вярно и трябвало да пускаме за всяка поръчка касова бележка.
Ако предположим, че куриерите са прави, тогава как да пускам фактури на клиентите, които са фирми и желаят фактура? По банков път или с касова бележка в брой? Ако я пусна по банков път, във фактурата стоят данни на клиента, който не е превел нищо по банка, а е заплатил в офис на куриер?
Също така ме интересува как вие определяте доставките на клиентите. Програмистите ни обясниха, че доставките трябва да са фиксирани за клиента. Т.е. до офис на Еконт - 6лв, до офис на Спиди 5лв/примерно/ Но реално самите куриери не ни предоставят такива фиксирани доставки, всичко е според грамаж и наложен платеж. Имаме масово случаи, когато доставката е 4,50лв до офис на Спиди. Как да им взимам повече пари за доставка, като тя е по-малко? Бяха ни казали, че ние си плащаме от нас 4,50лв, клиентът не вижда никъде колко му е доставката и му взимам 5лв, които му ги вписвам към наложения платеж. Като изключим на страна факта колко неморално е това, аз тези 5 лева после как да ги отчета, фактурират ли се и изобщо какво се прави с тях? А ако съм обявила 4,50лв, а доставката излезе 10лв? В този случай какво правим?
Изобщо както казах ми е пълна каша в главата...