Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Asen Popivanov

Active Member
Привет, колеги!
Според вас дали ще има ефект върху трафика към сайт, рекламата му в радио станция?Имате ли наблюдения
Конкретна страница от фирменият ни сайт има калкулатор за дограма - услуга, която само нашата фирма предлага в Сандански и Петрич, и с тази моментна "уникалност" и удобство разчитам да раздвижа клиентопотока си.Разчитам на вашето мнение и идеи.Благодаря предварително! :)
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Готина функция си имате :) Нямам наблюдения за радио рекламата, но мисля че няма да сгрешиш - дори да сгрешиш, цените са поносими, за разлика от ТВ-то. Ако има популярна - местна станция, може да пробваш там. В текста наблегни на този калкулатор - колко лесно се ползва и т.н.
Вече е спорно дали това е най-добрия начин за реклама - пробвал ли си в местните сайтове за новини ? Идеята ми е че там всички ще бъдат що годе компютърно грамотни, докато от тези които слушат радио, не малко са по-възрастни хора, които не знаят що е то интернет.
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Много, много важно е, според мен, името на домейна, защото това ще е единствената връзка със слушателя. Например мнозинството от хората слушат радио в колата си и, ако домейнът не е нещо лесно запомнящо се и будещо асоциации, то има голяма вероятност, докато заинтересованият слушател се добере до интернет вече да е забравил какво търси. Може да помислите за отделен домейн, където да сложите калкулатора и който в последствие да "линква" към Вашия сайт.

Например на мен, ако ми предстои смяна за дограма, и слушам рекламата Ви по радиото, ще трябва да си запиша някъде "сто услуги точка ком", защото иначе ще има да се чудя, като седна на компютъра: Абе к'во беше сега... дограмата бг, дограмата ком... а, не... имаше нещо "100" - дограмата 100 бг, 100 дограми ком и т. н...
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Ами мисля да дам следният текст: Не обикаляйте от офис в офис, за да вземете оферта за цена дограма!Просто напишете " дограма Петрич " в търсачката, влезте в сайта на сто услуги и сметнете сами колко ще ви струва дограмата.Лесно и удобно!
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Привет, колеги!
Според вас дали ще има ефект върху трафика към сайт, рекламата му в радио станция?Имате ли наблюдения
Конкретна страница от фирменият ни сайт има калкулатор за дограма - услуга, която само нашата фирма предлага в Сандански и Петрич, и с тази моментна "уникалност" и удобство разчитам да раздвижа клиентопотока си.Разчитам на вашето мнение и идеи.Благодаря предварително! :)

Здравей и на теб. Да, има. Казвам го, защото съм го пробвал в старата фирма. Но има тънкости. Домейнът да е кратък, лесно запомнящ се и никакви вътрешни страници или поддомейни. Шансът някой да отиде директно да главен, лесно-запомнящ се домейн от радио реклама е може би максималният ефект, който може да се извлече от този тип реклама.

Ако забележите, рекламите са от рода на:

"Повече информация на уеб сайта ни www......"

"Потърсете ни в интернет на адрес w......."

"Всичко за нашите промоции, вижте на сайта ни"

Кактово и да се каже, никой не затормозява слушателя с голям, дълъг уеб адрес, да не говорим за страници. За поддомейни, случвало ми се е да чуя, но за мен е еднакво неефективно. Да подадеш в десет-рекламен спот уеб адрес от над десет символа си е доста смела рекламно-бюджетна стратегия. :)

Аз ти препоръчвам:

1. Сбита и грабваща с хумор радио реклама.
2. Регионално таргетиране с избиране най-слушаните местни радиа.
3. Изтъкване на уникалната черта. В случая - калкулатора.

Като го правех, аз избирах по няколко критерии спора:

1. Най-слушаеми часове.
2. Или първа, втора или поспедна реклама. По средната е тегаво.
3. Избиране на "свежите" моменти. Така наричам тези моменти от деня, в който е най-буден мозъка на човека. Аз се натисках на сутрешните спорове, между 8-10 часа, обикновено.

Избери си и хубав глас. Ние наехме актьор. Някой ще се изсмее, но има значение. Не може всеки да ти се плесне да ти изкара нещо добре. Иска се практииа.

Добрата комбикация ще докара добри посещения. Всичко е добра стратегия и добро изпълнение.
 
  • Like
Реакции: veda
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Блинки, като за начало ще изпробвам само с радио обява , а не рекламен клип, и после евентуално , при интерес ще инвестирам в по-скъп клип.Пък и имам наблюдения за голяма слушаемост на обявите на едно местно радио...И грешка или не , името на домейна ми е такова каквото е...И имайки първа позиция по фраза дограма Петрич, мисля рекламата да "линква" по тази фраза. :)
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Вярвам, че ще се получи. Аз споделих какво знам, като се надявах с нещичко да помогна. Ако трябва да съм честен, рекламите, който текът в В.Търновското радои Фаворит, което е малко поп-фолк ориентирано, са точно в стил обяви. "Вие търсите еди какво си...ние от еди кой си предлагаме пълен набор от...обадете ни се или ни открийте на адрес...". За това тук ще се съглася с теб. Все пак пазара определя тенденцията. И чат пат някоя по-завъртяна в стил Глобул или Хенди.

В твоя случай определено дограма Петрич е идея по-добра стратегия. Аз лично не познавам някой, който да не може да оперира с търсачката. :)
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

първо вземи си оправи сайта - много е зле в момента
второ - домейна също според мен не е добър - 100 услуги
т.е. можем всичко :D
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

първо вземи си оправи сайта - много е зле в момента
второ - домейна също според мен не е добър - 100 услуги
т.е. можем всичко :D
Определено знам, че сайтът не е както трябва, но за сега е по-скоро информативен, а не гради имидж...Постепенно ще го пооправим.
Името от една страна е запомнящо се , поне според проучването, което съм си направил.А името е сто услуги, защото идеята ми като отворих фирмата беше, поддържайки връзка с различни и доказали се специалисти да предлагам различни видове услуги, освен продуктите ни.Е идеята за съжаление се упорочи благодарение на некоректни партньори: предлагах доставка на дърва, подсигурявайки клиенти на едни местни "бизнесмени", които ме изиграха с доста комисионни, предлагах различни видове ремонтни услуги и пак некоректна работа спрямо мен и спрямо крайният клиент пак ме разубедиха и тъй....Името си остана, обаче непроменено, защото бях постигнал определена брандова идентичност с него така...
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Да споделя опит:

1. Смисъл има да си рекламираш сайта в радиото. Още повече, че рекламираш някакви услуги. Не просто сайт, който да генерира някакъв трафик от голи картинки или измислени клюки.

2. Приеми, че радиото е първо за налагане на бранда. Бавно и славно набиваш името на бизнеса ти в главата на хората. На второ място, ако можеш да си позволиш е да рекламираш кампанийно някоя твоя промоция. Това си е главно за големите вериги за бързооборотни стоки. С тази точка ти препоръчвам да не наливаш пари в радио, за да рекламираш калкулатора. Или някоя моментна промоция или някое готино спотче, за набиване на 100 услуги в главите. Тук е момента да прецениш колко други бранда има с думата сто в името. Че не са малко.

3. В онези 20-30 секунди ( колкото ги договориш) акцентирай само на едно нещо. Не разфокусирай вниманието на две.

4. Блинки даде съвет да видиш кои са най-слушаните часове. Помисли и за обратното. През по-неслушаемите часове има по-малко реклами и е по-лесно да се открои твоята реклама. Може да договориш малко по-ниски цени за тези часове. Всеки иска най-слушаните и ефирното време на станцията се пълни за там.

5. В целия спот търси една фраза/звучене/идея, която да се запомня и остава в съзнанието. Другото да са подробности.

6. Ако ще правиш нещо за месец-два, има вероятност крайния ефект да е минимален (никакъв). Брой ги поне 3 месеца.

7. Един по-дългосрочен план ще даде възможност за наистина ниски цени. За 3 месеца крайната цена може много да доближава цената за 12 месеца. Но това вече опира до договорки и пазарлъци, ако позволява станцията.

Надявам се да съм бил полезен. И да не те отказвам от радиото. Просто, като съвет да премислиш още един път идеята.
 
Последно редактирано:
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Благодаря за мнението, ops5!В никакъв случай не се отказвам от радиото, по-скоро малко го отлагам, защото е леко рано за тези продукти като цяло, и респективно за ниско възвръщаема инвестиция в рекламата им...Освен радиото, съм замислил стикери за тротоарите, но все още обмислям концепцията.
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Няма нищо. Във форума няколко пъти ми помогнаха на място и бързо. А сега дори и репутации получих :).

Ще се радвам да споделиш някаква информация за цените в местните радио станции. Да имам представа за в бъдеще, ако реша да се активизираме в района.

За да правиш нещо в радиото, наистина трябва някаква концепция. Не е като да разпечаташ за 50 лв флаери и каквото стане. Пиши, когато решиш, с какво мога ще помогна.

Забравих да попитам дали в местните станции има много реклами за дограма. Ако са малко ( или направо си единствения ), ще ти е много много по-лесно да се откроиш дори и да сбъркаш в посланието.
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Правих преди около година реклама на магазина в радиото, но съм забравил колко струваше обявата.А що се отнася до конкуренцията на дограмата, то тя е голяма , както като пазар, то и като присъствие в ефира на станциите.Ще разчитам, че само за имам конкретната услуга - онлайн калкулатор и тъй да изпъкна сред останалите две -три реклами за дограма.Притеснява ме само, че информацията от сайта ми е достъпна и от конкурентите , и по този начин биха могли да ценообразуват с 3-4 % под моите само и само да ме подбият, въпреки, че към момента цените са ми под средните за града, да не кажа, че съм на ръба...Е, ще пробвам все пак пък да видим...Иначе съм пробвал и с флаери, и пак ще пусна, защото усетих реален ефект.
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

примерно ако 20 сек струват 20 лв
може ли да си поръчам еднократно излъчване?

мисълта ми е дали ще се занимават за 20 лв. :D
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

nortrant,

със сигурност ще пуснат едно излъчване. Ще се учудя, ако откажат.

Но пък не знам дали за 20 лв ще се занимават. Просто не съм виждал оферта за 20 лв на излъчване, при това само за 1 излъчване :). От друга страна местните станции за Петрич и района може и да имат такива цени. Аз за това помолих Асен да сподели цени.
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Ами цената беше 3 лв на излъчване , и става въпрос за обява , а не за рекламен клип.За клип цената мисля, че беше някаква голяма- неоправдано висока ми се стори...
Определено от флаерите останах доволен.Давах ги по хранителни магазини (с които имах бизнес по-рано), до касата да стоят, и хората ги вземаха и после влизаха я в сайта, я идваха на място в магазина.А и на няколко пощальона ги дадох да ги разхвърлят.Това го споделям за хората, които се питат дали работят флаерите. :)
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Дай, сериозно цъкни на някой твой приятел някакви "не-много" парички и направи хубав сайт със снимки на твои/ваши изпълнения, много систематизирана информация. Плати 1-2 банера да се отварят там прозорци, да се затварят дръжки, нещо да шава. Завърти ги тези неща из кварталните сайтове. Както те посъветваха по-горе може калкулатора да се интегрира в един банер и този банер да го дадеш насам-натам.

Отделно научи се как се пишат линковете. "сметни дограмата", ама ако ще да съм пиян няма да ми скимне да го търся така. Виж "калкулатор за дограма", "калкулатор дограма", "цена дограма" бих потърсил...

Предлагаш услуги и продукти, а представянето (сайта) ти е трагично. Парите, които ще дадеш за лого/сайт/банер/визитка не са пари на вятъра. Да кажем, че си дал 50 лева за флаери, а си взел 3 поръчки отгоре с този сайт. Представи си, ако сайта ти изглеждаше добре за съвременните стандарти и беше информативен и функционален (защото в момента за мен този не е...) за клиента ти колко поръчки щеше да можеш да имаш. То е малко "и така, и иначе", но мисля че ме разбираш и не можеш да отречеш, че това ти е най-спешното в момента.

След това идва рекламата под каквато и да е форма. Аз лично не бих инвестирал и 5 лева в реклама, ако трябва клиента ми да мине през дървен сайт, защото това за мен са 100% загубени пари.
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Asen Popivanov => относно рекламата, слагаш каруцата пред коня. Трябва да извървиш определен път, преди да стигнеш до такава реклама. Колегите ти казаха грешките, които си допуснал. Ако трябва да обобщя накратко, макар и с риск да пропусна нещо:
Името на домейна ти не е подходящ. Измисли нов домейн.
После, оправи си визията на сайта, сайта ти определено е меко казано "дървен". Запомни - визията, дизайна продава. Именно и за това истинските дизайнери вземат скъпо, защото знаят какво да правят, а не като тукашните форумни членове и членки, които предлагат дизайн за жълти стотинки, буквално.
След това отдели време и пари и наеми някой грамотен да ти напише няколко текста, които да служат като твоята визитна картичка. И пак съвет - недей разчита на тукашни форумни текстописци, които пишат една статия само за 2-3 лв. Качеството струва скъпо!
Следваща стъпка - наеми някой който разбира от онпейдж seo. Сега гледах сайта ти - пример е за това, как не трябва да се прави!
Следваща стъпка - индексиране на новия сайт от Гугъл и изработка на визитки с лицето на новия сайт.
Едва след това може да помислиш за офлайн реклама. В сегашния си вид всякаква офлайн реклама е загуба.
Приеми, че хората са компютърно грамотни и сега всеки който знае от къде се включва компютър е с претенции да прави сайтове и едва ли не, че знае колкото Бил Гейтс, и като попадне на твоя "дървен" сайт, където няма да може да се ориентира, направо ще го затвори и ще отиде при конкуренцията. Просто ще потърси нещо друго от региона, и ако има, не би се интересувал, че при тях е по-скъпо, но би ги използвал, защото при тях е по-лесно и по-удобно.
След това когато се наложи да опреш до радиореклама - послушай Blinky. Човекът е с опит и ти дава ценни съвети, послушаш ли го - ще спечелиш, не го ли послушаш, със сигурност си загубил. А говоря от собствен опит - работил съм в медия!
Ето ти и още няколко съвета за реклама в медия - задължително питай за промоции. Питай за пакетна реклама. Питай за дългосрочна реклама. По правило тези реклами излизат по-евтино. И задължително за да имаш успех рекламата ти трябва да е продължителна. Сега е сезона за реклама, трябва да присъстваш в радиоефира до следващата зима - да кажем до ноември, декември, при вас зимата идва по-късно. Можеш ли да си го позволиш това? Просто няма смисъл да рекламираш един ден, една седмица или месец. Загуба на време и пари е такава кратка реклама.
Също така не на последно място - приказвай с рекламните агенти или директно с шефовете, предложи бартер. Голяма част от медиите се съгласяват за бартер - направи им дограмата ако има нужда или нещо друго, което предлага фирмата ти, а те ще ти пускат безплатна реклама.

За сега това е накратко, за по-надълго ще си платиш, понеже това е бизнес!

nortrant => Не за 20 лв. ще се съгласят и за 10 лв. да се занимаят с него. Това са си пари. Който не може да цени 20 лв. не може да оцени и 20 000 или 20 000 000 лв.
 
Последно редактирано:
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Аз дадох съвет за радиото. Признавам, че не погледнах сайта.

Но го загледох, като видях, че съфорумците имат препоръки и за него. И аз препоръчвам - не давай пари за радио, а и други канали. Бързо пооправи сайта.

Аз веднага забелязах многото грешки в текста. И структурата някак си не е добре.

Темата беше за друго, но се надявам да приемаш тази градивна критика. Всичко е свързано - сайт, флаери, радио, парньорство с 2-3 автомивки, на които можеш да сложиш едно пано 5 кв.м. (идейки :) ) и т.нат.
 
От: Радио станция, като офлайн реклама на сайт

Благодаря за съветите!
Да - знам, че новият ми сайт ще го прави професионалист, а не аз, както сегашният ми сайт.И не - не мисля, че в този форум няма на кой да поверя дизайн и код за новия ми сайт!
В този форум има знаещи и можещи хора!Що се отнася до рекламата, ще я има още преди да имам новият сайт, защото при положение, че едва 2-3 от конкурентите ми за дограма, 2 от тези с врати и нито един, от онези със слънчеви бойлери, имат сайт, то дори и моят нескопосан сайт е почти имиджова реклама...Аз си знам, че плаче за нов, но за сега върши работа, и вчера беше най-пресният случай клиент да се изкаже: "браво, че ио сайт имате, та да можем да разгледаме от в къщи". Беше си харесал модел врата онклайн и дойде да си я поръча.Ето защо въпреки, че сайта не е това, което трябва ще му пусна една реклама за 1 месец, пък после може и за още.
А, и още довечера ще гледам да си пооправя поне неграмотното писане в сайта! :) Успех на всички!
 
Последно редактирано:

Горе