Re: От: Разбиха ми колъть. Не спят деба апашите
В София става
Каско нямам, защото не смятам за нужно да плащам каско на кола за 3500 лв... Имах преди това друга, плащах си и нищо не и се случи, дори и не я одрасках, само си дадох парите на вятъра и втори път не се вътрих.
Сега съм си харесал мини купърче и там вече ще има каско, защото колата е към 7-8 хиляди. Всъщност и да попитам, какво мислите за мини купърите (все още много се колебая дали да е one - 90 к.с. или cooper 116 к.с. ) Дали са много редки частите или бмв щом са все има.
Работата е, че вероятно аз ще я купя, ще я покарам малко и ще я дам на една дама да я кара, ако ми върже де, щото отношенията са ни странни, но това е личен разговор
Иначе и мен много ме кефи, но и това ауди си ме устройва напълно, защото е доста непретенциозно и навсякъде е ожулено вече
Значи аз освен да те поздравя за добрия избор вкус към колите
значи какви са разликите - двигателя от 90 коня е същия като от 116 коня само дроселовата клапа се отваря по малко и с чип тунинг се отключва до 120 отиваш в и го правят
http://www.digitaltuning.bg/ - мини не повтарят тази грешка при по новите но как и да е разликата е по голяма при оборудването..
116 коня мини купър върви колкото е46 320 6так бензин ... хюндай купуе 2.0 бензин 143 коня...На магистралата с купър трима души круизваш спокойно със 140-150 км в зоната на оборотите с максимално въртящ момент 4к и малко и графично имаш много слаб пад в зонада до около 6000 така че си достатъчно гъвкав за доускоряване при надминаване... Колата е фенска и става за дълъг път докато си несемеен ... на съборите на феновете на мини в европа пътуват с тях по 2000+ километра като има дори и от първите.... При купъра има възможност За около хиляда лева в ъпгрейди - чип тунинг и 4 в едно генерация може достигнеш мощност от около 143-4 коня което е около 90% от мощоноста на купър С а според в един от форумите ретрофитнаха на нормален купър JCW глава и са извадили 159 коня ...
пп Вози по тъврдо от аудито !!! да си знаеш
мини оан са с по гадна тапицерия на седалките (винаги) нямат хромираните елемнти по пред решетката на багажника има версия без оборотомер даже
произведените преди 2006 one / coooper нямат стабилизираща програма cooperS e с ASC сток който си купувал по евтината обикновено не е добавял тази опции обаче доста купъри си имат добавено ASC -Още по рядко се среща ъпгрейда до DSC който също се е доплащал но е още - хубаво да имаш поне ASC...
Слаби места произведените през 2001-2004 средата ОНЕ и КУУПЪР са със скоростна кутия Midland слагана и в някой роувъри... бмв като са дошли и са решили че тая кутия с това масло е вечна ама са ги опровергали като купърите са станали на по 100 000 мили трябва да се сменя на всеки 30-40 -50 к км според стила на каране та такам има малко риск дали предния собственик много я я юркал БЕЗ ДА СМЕНЯ МАСЛОТО (какво имам на предвид - ами ако се разровиш по форуми ще разбереш че като идеш на "частната си писта"
купъра може да направи 175 на 4 та и след това следва 5 та... било женска кола ама не и на запад скапват се лагерите като намалее и се посгъсти "вечното маслото" ... в софия има кой да ги ремонтира и не е много скъпо... Ама все пак си търси здрава... без виене от скоростите (макар че виенето може да е от лагер на съединител който е в комплекта за смяна виж по надолу )
след 2004 фейслифта вече е с 5 скоростна кутия Гетраг купър С са си със 6 скоростен Гетраг от самото начало който засега ги водят по здрави и те са също със "вечно" масло ...
Ако четеш по световните форуми първите модели са правели проблеми понякога при разместване на седалките с кабелите на аербега ама това предимно при американските модели заради датчика за пасажер в седлаката затова в мини2 ком една камара народ си има тулове за ресетване и дигностика - което прави колата много фенска щото се човърка... при европйските модели ако попаднеш на такъв със светещ аербег обикновенно е с Джамбазки Акумулатор и нисък волтаж в еърбег системата все пак направи си чек на диагностика...
двигател доста здрав почти не правят проблеми - стандартно сервизиране всичките са с верига вместо ремък... лонг лайф 04 масло сменя се на 25 000 ако е
истинско по стандарта мен ме съмняват тези бмв масла дето ги продават под път и над път на по малко от половин цена от официалните сервизи затова Препоръчвам някакъв мобил да си вземеш по стандарта и от магазин който има зарежда от читави дистрибутори... Масления филтър на Мале е 16 лв... пистов ремък гейтс е 20 тина лева !!!! има два типа ремъци за горещ климат и за нормален вземи си за нормален че тези за горещ не издържали под минус 20 (така съм чел не съм го пробвал) ама си е за всеки случай... свещите са 4 електродни нгк издържат си по 100к километра+ така че е възможно купъра да си с оригинални свещи и трябва да предвидиш и това като смяна ще се отпуши вървежа...
Повечето съдединители издържат по 100 130к километра така че ако взимаш в тези километри може да си за съединители още на 70-100 --- само от тук там съм срещал хора със сединител на по 170 000 + ама едно приятелче с хюндай със съединител на 190 000 слязъл до някакъв ресторан до брега по някакво стръмно и после едва излязъл като трябвало да слязат хора от колата - препоръчвам без експерименти и да си предвидиш това като разход...тук идва първата приятна изненада съединител лагер и капак комплект на LUK може да се намери за около 300 лв с някакъв минус отстъпка съединител комплект Valeo в драйв бг мисля че беше 320 лв сравнено с някой японски коли направо си е без пари..
По окачването предни тампони на окачването това е стандартно при доста произведени от БМВ коли фабричните са произведени от феби (могат да се намерят за около 40 лв бройката + евентуално отстъпка... в Камор авто оригниални с БМВ номер бяха около 80 лв бройката - което е много добре... аз автърмаркет за ауди а3 съм взимал за по 70+ ) - от това тресе предницата при някой скорости - на извънградско се усеща.... нормално за кола на такива километри да има нещо такова дребно като забележка
при спирачките има малко дефицит и си играят неприятно с цените аз досега съм слагал АТЕ ама АТЕ то за купър го намерих като търсих само за на едно място 120 лв.... паджит 115 лв..... текстар нямаше налични и не ми казаха на колко ще дойдат новите - с справка ате за а3 съм го взимал на 75 лв а има кофти накаладки за по 29 лв... за купър има ЛПР с отсъпка за 55лв като минимум цена... !!!! с това не трябва да правиш компромис!!!! дисковете са на същите цени като за а3
Гуми модификацията Купър с 15ка джанта има тънка резервна гума виж за наличност под багажника и за комплект инструменти, модела със 16ка трябва да е с рънфлат гума 17ка има на купър С като опция инае и те са със 16ка - ако стария собственик се е бръкнал при подръжката да вземе отново като оригиналните рънфлат гуми... и с компект от компресорче за запалка и кит за лепене на гума - може да си вземеш нов препарат че ме съмнява този като е няколко години- добре е да го имаш за всеки случй...
Хидравлична система - помпата на хидравликата е електрическа и винаги вие не е проблем само да се сменя хидравличното масло редовно цена 31лв на литър в Дарукар - добре е за оригинално
Антифриз - червен
Дребни неща за който да гледаш - гуми за педалите на много липсват цената е 8лв бр в Камор S педалите са алунминиеви и са по скъпи може да се ретрофитват ако попаднеш на такива късмет
... стойки за крик пласмасови по купето стърчат леко при превоза на атовоза ги откъртват цена около 20 лв бр в Камор
Предна Броня ако някойт чукне докато дава назад и си на мястото и си викнеш кат и ти трябва нова предна броня цялата излиза около 260 лв без решетките което колкото за а3 горе долу
Изводие: Като цяло да съм на мнение че може би е малко по трошлива като всяко бмв от аудитата а3 който са си луксозно изпълнение на Голф
Ама частите са сравнително евтини... в сащ са им навъртяли по 100 000 мили още първите 3-4 години и преди да ги сменят с по нови са ги докарали до 150 000 мили само със сервизиране така че ако си я поддържаш ще издържи още толкова или два пъти по толкова на колкото са