От: Реални цени за линк билдинг
Много е субективно това всичко да има точна цена, особено за линк билдинга. Някой тарикат, ще ти вземе 100 лева, за 50 лева ще ти купи няколко линка, другите ще си ги пребере и готово. Реално схемата трябва да е горе-долу подобна, но добрия опримизатор ще потърси нещо качествено, като ще гледа да го издейства по възможно най-добрият начи с цел да постигне добри и трайни резултати. Иначе големите "оптимизатори" изкупуват некви руски боклучиви линкове, поръчват некъв събмит, шер в някакви социалки, малко блог коментс спам и квото стане. Да, при късмет се получава, но реално е доста аматьорско. За това, ако някой ви каже, че прави евтино комплексен линк билдинг, то реално сами се сещайте за какво иде реч.
Добрият микс не включва в себе си само линкове от безлични сайтове (най-често от сайд бара или футъра), директории или спам коментари. В него има умисъл, стратегия и план как да се направи. Примерно, следите трафика си и виждаме, че наша вътрешна статия излиза за добър лонг тейл, който носи не малък брой посещения. Тогава се прави така, че да се позиционира и съответната страница. А не се бухат линкове само към хоума и после защо не излизам. Е как да излизаш като това не е никак нормално и естествено. Как да се позиционира споменатата страница.....тук вече идват анализа, ноу хауто, добрата стратегия и правилното изпълнение. Ето как:
1. Анализира се какъв микс ще се прави, като се види какво е нормално за нишата. Критери са конкурентите и в по-малка степен потребителите (линковете дават не само сила в SERP-а, но носи и трафик, ако е на добре посещаван сайт).
2. На база практика и теория се подбират и натрупват съответните линкове. Тук се включва добрата комуникация с блогъри и уебмастъри на сайтовете. Защото само с линкове от дирс., коменти и форумни подписи (защото рядкост е хубав форум да позволява всеки пост на потребителя да е реклама, за да позиционира линка в бодито на поста).
3. Стратегия кога къде да се направи и с какво - анкори, линкове, статии, картинки и др. ресурси. Ще е тъпо, ако някой блогър направи ревю на услугата ти (с платен пост) и в същото време да не го издокараш и добре с лого, заглавия и прочие. Изпълнението ще е също много ключов момент.
Това е. Исках нещо кратко да кажа, но ако говорим за линк билдинг и то качествен, далече сме от това да е само директории, блог коментари и форумни подписи. Дано да съм бил полезен. Те са само част, грам не са основното, да се знае.