Здравейте, не открих еднозначен отговор на въпросите си, за това реших да попитам и тук.
Работя на трудов договор в софтуерна компания (не съм достигнал максималният осигурителен праг). Искам да си направя електронен магазин за техника. Намерих си доставчици от ЕС, изискват обаче VAT номер, по което разбирам, че трябва да регистрирам фирма по ДДС. Та въпросите са ми следните:
1. Мога ли да регистрирам фирма докато работя на трудов договор?
2. Как трябва да се осигурявам като управител на фирмата?
3. Задължително ли е да имам склад/офис или мога да си работя от вкъщи? (при положение, че всичко ще се доставя с куриер)
4. Задължително ли е да се регистрирам по ДДС (знам, че звучи глупаво, но все пак може, някой да знае някоя вратичка) ?
5. Какви са месечните разходи за счетоводител ?
Фирмата няма да има персонал (за момента ще съм само аз). Общо взето това е.
Ще бъда благодарен на всякакви отговори.
Работя на трудов договор в софтуерна компания (не съм достигнал максималният осигурителен праг). Искам да си направя електронен магазин за техника. Намерих си доставчици от ЕС, изискват обаче VAT номер, по което разбирам, че трябва да регистрирам фирма по ДДС. Та въпросите са ми следните:
1. Мога ли да регистрирам фирма докато работя на трудов договор?
2. Как трябва да се осигурявам като управител на фирмата?
3. Задължително ли е да имам склад/офис или мога да си работя от вкъщи? (при положение, че всичко ще се доставя с куриер)
4. Задължително ли е да се регистрирам по ДДС (знам, че звучи глупаво, но все пак може, някой да знае някоя вратичка) ?
5. Какви са месечните разходи за счетоводител ?
Фирмата няма да има персонал (за момента ще съм само аз). Общо взето това е.
Ще бъда благодарен на всякакви отговори.