Регистрация на фирма ЕООД 2019 г.

Здравейте,

Първо искам да се извиня ако темата се дублира, но не намерих актуална информация по темата за 2019 г.
Имам няколко въпроса отностно регистрация на фирма ЕООД.
1.Колко струва цялостната първоначална регистрация на ЕООД(всякакви такси като вписване в търговския регистър,нотариус,банка)?
2.Мога ли сам да водя счетоводството си или е нужно да се управлява от счетоводител? И колко струват услугите на счетоводителя за един месец?
3.Няма да я регистрирам по ДДС(<50 000 оборот годишно), мога ли да се осигурявам на минималната заплата 560 лв и колко осигуровки са това?
4.Работя към друга фирма на 8-часов трудов договор, това би ли било проблем при отварянето на собствена фирма?
Общо взето искам да разбера колко ще ми струват неизбежните разходи по фирмата като осигуровки и счетоводител. За данъците за облагане, те са ясни ще зависят от продажбите, които правя.
Много ще, Ви бъда благодарен ако получа отговор на въпросите ми!
 
1. Около 200 лева; Зависи. Много неща можеш да ги свършиш сам, ако имаш малко мозък.
2. Зависи от обема работа (документи). От 120 до 500 лева и нагоре.
3. Минималните осигуровки излизат около 120 лева на месец.
4. Не, освен ако нямаш уговорки с работодателя ти да не участваш в търговски дружества, виж си ТД.
 
@John Galt Благодаря ти! Ако работя с Еконт не ми трябва касов апарат нали? Отивам и просто регистрирам фирмата в Еконт и от там се разбирам как да ми изплащат наложените платежи, дали по банков път или на ръка. Ако е по банков път тоест чрез ППП няма да има нужда от касов апарат и всичко което влиза в сметката ми ще се счита като приход, а фактурите които получавам като разход и накрая плащам 10% на разликата.. нали така?
 
@John Galt Благодаря ти! Ако работя с Еконт не ми трябва касов апарат нали? Отивам и просто регистрирам фирмата в Еконт и от там се разбирам как да ми изплащат наложените платежи, дали по банков път или на ръка. Ако е по банков път тоест чрез ППП няма да има нужда от касов апарат и всичко което влиза в сметката ми ще се счита като приход, а фактурите които получавам като разход и накрая плащам 10% на разликата.. нали така?

За приходите и разходите е така да, но за КА още никак не е ясно как ще бъде, до преди няколко месеца със сигурност не ти трябваше, но от есента може би ще ти трябва, а там пък вече влизаш в едни други филми със СУПТО и т.н. В момента има доста промени в законодателството, ще видим как и дали ще се адаптират куриерите и най-вече дали ще продължи този начин на работа с ППП или ще задължат всички да имат касови апарати.
 
Здравейте,

Първо искам да се извиня ако темата се дублира, но не намерих актуална информация по темата за 2019 г.
Имам няколко въпроса отностно регистрация на фирма ЕООД.
1.Колко струва цялостната първоначална регистрация на ЕООД(всякакви такси като вписване в търговския регистър,нотариус,банка)?
2.Мога ли сам да водя счетоводството си или е нужно да се управлява от счетоводител? И колко струват услугите на счетоводителя за един месец?
3.Няма да я регистрирам по ДДС(<50 000 оборот годишно), мога ли да се осигурявам на минималната заплата 560 лв и колко осигуровки са това?
4.Работя към друга фирма на 8-часов трудов договор, това би ли било проблем при отварянето на собствена фирма?
Общо взето искам да разбера колко ще ми струват неизбежните разходи по фирмата като осигуровки и счетоводител. За данъците за облагане, те са ясни ще зависят от продажбите, които правя.
Много ще, Ви бъда благодарен ако получа отговор на въпросите ми!
3. Освен оборота, има и други ситуации, при които се налага задължителна регистрация по ЗДДС (например фейсбк реклама);
Осигуровките са 156лв минимум.
4. Не е проблем. Ако се осигурявате на сума над 3000лв. по трудовия договор, то тогава не би възникнало задължение да внасяте осигуровки и през бъдещата Ви фирма.
 
1. 140лв. почват офертите, но имаш едни 30-40лв. допълнителни разходи, които не са ти включени в цените за адвокатски разходи, така че 170-180лв. минимум, но после като сложиш банкова сметка, печат и тем подобни отива вече над 200лв.
2. Счетоводството много зависи кой и от къде наемаш. На мен ми излиза по 60лв. на месец за ЕООД нерегистрирано по ДДС. Винаги, винаги подписвай договор със счетоводителя ти, за да не стане да плащаш на някой и накрая да плащаш и актове за неводено счетоводство( на мен ми се случи с едно ООД преди години с един който ми взимаше по 120лв. на месец за 'осчетоводяване').
3. 140-160лв. мисля че бяха минималните.
4. Не, можеш да имаш неограничен брой фирми, които да са ти едновременно активни, стига да се осигуряваш на поне една от тях. Трудовия договор при работодател е отделен от това и не влияе, освен ако не става въпрос за спциални клаузи в самият трудов договор, както е описал колегата, или пък ако не правиш директна конкуренция на работодателя ти, дори да го няма изрично посочено в трудовия договор.
.5 Имаш и някакви други глупости като да речем 15-20лв. разходи за банкова сметка на месец. Ако пък отваряш някакъв обект с дейност като да речем магазин, там вече имаш разходи тип "добре дошъл в света на държавната администрация" като пожаробезопасност, безопасни условия на труд, и тем подобни неща направени да може някой чиновник да ти прибере 200лв. за добре свършената работа.

Поздрави!
 
Благодаря на всички за отговорите!
Но докато чета се сетих и нещо друго.
За някой стоки(повечето), дистрибуторите не издават фактури.
Какво мога да правя в този случай, мога ли да намеря от някъде фактури които да са валидни(не такива от Илианци)?
Как да си докажа разходите?
 
Благодаря на всички за отговорите!
Но докато чета се сетих и нещо друго.
За някой стоки(повечето), дистрибуторите не издават фактури.
Какво мога да правя в този случай, мога ли да намеря от някъде фактури които да са валидни(не такива от Илианци)?
Как да си докажа разходите?
Без фактури не съм чувал да се отчитат разходи, това трябва да си го уточниш с дистрибуторите, иначе ще си платиш и данък върху парите, с които купуваш стока. Лично аз не бих работил с търговци, които продават нелегално.
 

Горе