От: Регистрация на фирма
Здравейте,
Честита Коледа!
Моля помогнете със съвет, защото ще регистрирам фирма и трябва да започна все пак от някъде.
1. Нужно ли е предварително да си запазвам името на фирмата, т.е. има ли вероятност да е заето това име, при положение, че съм проверил в базата данни на търговския регистър и не открих такова запазено или регистрирано? Но прочетох някъде, че системата им не работела , както трябва и не можело да и се има доверие.
2. Да речем, че започна със запазване – в сайта на търговския регистър, при подаване на заявление онлайн, открих че имат изискване за прилагане на „разни” документи (не задължително всички, но поне един), като например:декларация относно истиността на заявените данни, декларация че заявените данни са представени от заявителя, документ за внесена държавна такса. Та въпросът ми тук е (може би е очевадно, но все пак J),... задължително ли се заверяват при нотариус всички тези документи?
3. Тази държавна такса в каква сметка се превежда? Ставам банален с този сайт J, но там не открих такава посочена. От къде мога да намеря IBAN-а на тази сметка и дали може директно с карта през портала на търговския регистър, или трябва да се разкарвам до банка за превод?
4. И накрая,... ефективна ли е системата за онлайн заявления в търговския регистър, дали не е по-добре да отиде човек на място и да е сигурен, че си подава правилно документите, без да рискува някой служител да обърка нещо и да ги затрие?
Благодаря!
Весело посрещане на новата година!
Здравейте,
Честита Коледа!
Моля помогнете със съвет, защото ще регистрирам фирма и трябва да започна все пак от някъде.
1. Нужно ли е предварително да си запазвам името на фирмата, т.е. има ли вероятност да е заето това име, при положение, че съм проверил в базата данни на търговския регистър и не открих такова запазено или регистрирано? Но прочетох някъде, че системата им не работела , както трябва и не можело да и се има доверие.
2. Да речем, че започна със запазване – в сайта на търговския регистър, при подаване на заявление онлайн, открих че имат изискване за прилагане на „разни” документи (не задължително всички, но поне един), като например:декларация относно истиността на заявените данни, декларация че заявените данни са представени от заявителя, документ за внесена държавна такса. Та въпросът ми тук е (може би е очевадно, но все пак J),... задължително ли се заверяват при нотариус всички тези документи?
3. Тази държавна такса в каква сметка се превежда? Ставам банален с този сайт J, но там не открих такава посочена. От къде мога да намеря IBAN-а на тази сметка и дали може директно с карта през портала на търговския регистър, или трябва да се разкарвам до банка за превод?
4. И накрая,... ефективна ли е системата за онлайн заявления в търговския регистър, дали не е по-добре да отиде човек на място и да е сигурен, че си подава правилно документите, без да рискува някой служител да обърка нещо и да ги затрие?
Благодаря!
Весело посрещане на новата година!