apostol
New Member
Една лястовичка пролет не прави! Това важи с пълна сила за маркетинга и рекламата. Искате ли да наложите сайт или продукт, вие се нуждаете от цялостна рекламна СТРАТЕГИЯ!
Ще ви запозная с част от моята стратегия, която е изпитана в практиката.
И така...
ВСИЧКО, КОЕТО ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ
ЗА БЕЗПЛАТНАТА РЕКЛАМА В ИНТЕРЕНЕТ
Няма да се уморя да повтарям: Джей Левинсън, бащата на „герила маркетинга” смята, че: „Създаването на един сайт само по себе си нищо не означава. Все едно да махаш на непознати хора в тъмнината.”
Това е точно така. Малцина го осъзнават, но е вярно. Джей Левинсън твърди обаче и нещо друго, което е не по- малко вярно: „Сайтът е самотен остров. РЕКЛАМАТА е средството, което хвърля златни мостове между сайта и потенциалните потребители!”
Нека на това място да се върнем назад в историята. Хенри Форд е обичал да казва: „Най- много печелят онези, които най- много рекламират!” И това е вярно! Знам го от личен опит!
Тери Дийн, най- младият Интернет милионер, твърди в книгата си “Unlimited Traffic”, че съществуват 55 начина за популяризирането на един комерсиален сайт. Добрата новина е тази, че повечето от тези методи са НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНИ!
Дийн твърди също така, че чрез постоянното прилагане на 7- 8 от тези методи вие ще можете да се задържите трайно на пазара.
От личен опит знам, че постоянното, упорито и настойчиво прилагане на 10 метода за популяризация, наложи моите комерсиалните сайтове и ги изкара на челни позиции в Google.
Само след 9 месеца от качването му в Мрежата сайтът ми www.LudiPari.com се озова на трета позиция в Google (при търсенето на ключовата дума „пари”)! Това, разбира се, е едно феноменално постижение, като се има предвид, че през споменатите 9 месеца аз не похарчих и стотинка за реклама…
Това идва да рече, че вие ще се запознаете с една РЕКЛАМНА СТРАТЕГИЯ, изпитана лично от мен в практиката. СТРАТЕГИЯ, която ми донесе зашеметяващи финансови резултати!
Ще ви запозная най- подробно с всичките рекламни методи и похвати, които използвам вече години наред. Те ми помогнаха да популяризирам и утвърдя и трите си комерсиални сайта:
www.LudiPari.com
www.SuperAstro.net
www.Otslabni.net
Преди това обаче само едно пояснение. Длъжен съм да отбележа, че аз използвах описаните по- долу 10 метода едновременно, паралелно. Защото една лястовичка пролет не прави. Това е много, много важно и важи с пълна сила при прилагането на всички рекламни кампании! Не го забравяйте НИКОГА!
Нека сега да започнем с конкретните разяснения…
ЛЕКЦИЯ № 1
РЕГИСТРАЦИЯ В ТЪРСАЧКИ И ДИРЕКТОРИИ
Това е най- простият, но най- ефикасен начин за популяризация на вашия комерсиален сайт. Медалът има и една обратна страна. Не забравяйте, че ако вие не регистрирате вашия сайт във ВСИЧКИ възможни търсачки и директории, той просто няма да съществува в Интернет пространството.
Къде са тези търсачки, ще се запитате сигурно на това място, как да ги намеря?...
Най- простият и лесен начин да се „докопате” до тях е този:
Влезте в следния сайт:
www.addurl.start.bg
Тук са изброени всички търсачки и директории и то в световен мащаб. Какво трябва да направите оттук нататък?... Необходима е известна предварителна подготовка.
Ще се наложи да напишете един кратък текст от няколко реда, който описва съдържанието на вашия сайт. Много важно е в това описание да използвате така наречените „ключови думи”.
Какво ще рече това?... Ако, да речем, сайтът ви предлага курс по Интернет маркетинг, то спектърът от ключови думи включва понятия като е- търговия, бизнес онлайн, пари, печалба, маркетинг…
Всичките тези думи трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да фигурират в описанието на сайта ви! Тогава и само тогава той ще бъде индексиран по подобаващ начин.
Трябва да призная, че регистрацията е пипкава и досадна работа, но помнете: тя се прави само един път и след това носи невероятни дивиденти!
Някои експерти са на мнение, че сайтът трябва да се регистрира отново и отново в по- малките директории. От собствен опит знам, че това не е необходимо. Може и трябва успоредно със сайта да регистрирате и блог със същото наименование.
За това, що е блог и как се изгражда той, ще стане дума в една отделна глава по- късно…
ЛЕКЦИЯ № 2
ЕДНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО УСЛОВИЕ:
СИГ ФАЙЛ
Ето още един безплатен начин за реклама на сайта ви, който на пръв поглед изглежда доста невинен. Смятам обаче,че и този метод е абсолютно задължителен за налагането и утвърждаването на един сайт.
Съкращението „сиг” (sig) произхожда всъщност от signature, т. е. подпис. Да сиг файлът представлява един постоянен подпис т 3- 5 реда, който автоматично се добавя към всеки ваш изходящ и- мейл. За да стане това обаче, вие най- напред трябва да влезете в настройките на вашата електронна поща и да нагласите всичко предварително.
Хубаво е, ако този ваш сиг файл се откроява по някакъв начин. От изключително значение е първият ред на подписа. Ще ви дам два конкретни примера. Ето как изглежда моят сиг файл:
Apostol Apostoloff
www.LudiPari.com
359 2 884 00 11
Бихте могли, разбира се, да прибавите още ред или два- домашен адрес, и- мейл адрес и пр.
Понякога аз използвам като първи ред и тези символи, които веднага привличат вниманието:
$$$$$$$$$$$
Има и ред други възможности. Например:
@@@@@@@@@@@@
Или:
**********************
От вас зависи, на коя възможност ще се спрете…
ЛЕКЦИЯ № 3
МАЛКИТЕ ОБЯВИ
Малцина се тези, които знаят, че всеки един от нас може всеки Божи ден да пуска по 200- 300 малки обяви в Мрежата! И то напълно БЕЗПЛАТНО!
Съществуват множество сайтове за безплатни малки обяви в българското Интернет пространство. На това място възниква основателният въпрос: „Кои от тези сайтове дават най- добри резултати?...”
От собствения си дългогодишен опит знам, че обявите в следващите сайтове са ми „служили” най- добре:
http://focus.gbg.bg
http://bazar.dir.bg/new_form.php
www.ad-bg.net
"http://pozvanete.bg/pozvanete/index.pl"
www.info.bg/Messages/MessForm.asp
http://obiavi.bulport.com
http://mo.all.bg
www.malkiobyavi.com
http://notices.www2.spot-bg.com
http://listbg.com
http://911.bg/a2/obiavi.asp?
www.sofiadnes.com/modules.php
www.econ.bg
www.obiavi-bg.com
www.obiavi.info
http://classifieds.qahome.com
Мисля, че тези сайтове за малки обяви ще свършат и на вас чудесна работа…
Но!... Пускането на обяви трябва да се извършва ежедневно и то в продължение поне на 4 месеца. Едва тогава могат да се очакват положителни резултати.
Има и още нещо… За да пуснете всичките тези обяви е необходимо, разбира се, време. Трябва да отделяте около час на ден за тази цел.
Придържайте се освен това и към следните няколко правила:
- не се опитвайте да правите сделка чрез малката обява- тя трябва само да насочва към вашия комерсиален сайт
- създавайте обявите си внимателно- те трябва да са къси, но оригинални, нестандартни
- обявата ви трябва да се откроява, затова пред всяка една поставяйте някакъв причудлив елемент от рода на $, @ и пр.
ЛЕКЦИЯ № 4
ПРЕС СЪОБЩЕНИЯ
Наричат медиите „четвърта власт”… Както и да гледаме на този въпрос, ние винаги трябва да помним и да знаем, че те са един много мощен наш съюзник. Редно е да сме на ти с тях. Нещо повече, идеално би било, ако ги спечелим и те застанат изцяло на наша страна.
Няма да крия- винаги съм се ползвал от подкрепата на познати журналисти, които са ми подавали ръка тогава, когато съм се нуждаел от нея. Съветвам ви да последвате моя пример. Едно интервю с вас, посветено на вашата дейност, оказва едно едва ли не вълшебно въздействие върху аудиторията.
Съществува и една друга възможност и това са така наречените прес съобщения. Няколко наши сайта дават възможността да се поместват в тях БЕЗПЛАТНИ прес съобщения, които се ползват по- сетне от вестникари, търсещи сензации за своите издания.
Ето кои са тези сайтове:
http://4press.idg.bg
www.pr-bg.com
http://novavizia.com
Ако сте достатъчно нахални, бихте могли да изпратите вашето прес съобщение и на дежурния редактор на БТА. Ето и неговия и- мейл адрес:
[email protected]
Подгответе внимателно вашето прес съобщение. То трябва да е кратичко, но не и суховато. Напротив, погрижете се то да звучи сензационно. То трябва да привлече вниманието на жадните за новини и сензации журналисти!
Ще ви дам и няколко практически съвета… Добре би било, ако прес съобщението започва така:
НОВО!...
Текстът след това гръмко начало трябва да е съдържателен, той трябва да бъде поднесен по един оригинален начин. Може би така:
„Имам честта и щастието да ви съобщя, че…”
Ще спра дотук, защото не искам да подценявам вашия интелект и вашата фантазия…
(Следва продължение)
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
Ще ви запозная с част от моята стратегия, която е изпитана в практиката.
И така...
ВСИЧКО, КОЕТО ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ
ЗА БЕЗПЛАТНАТА РЕКЛАМА В ИНТЕРЕНЕТ
Няма да се уморя да повтарям: Джей Левинсън, бащата на „герила маркетинга” смята, че: „Създаването на един сайт само по себе си нищо не означава. Все едно да махаш на непознати хора в тъмнината.”
Това е точно така. Малцина го осъзнават, но е вярно. Джей Левинсън твърди обаче и нещо друго, което е не по- малко вярно: „Сайтът е самотен остров. РЕКЛАМАТА е средството, което хвърля златни мостове между сайта и потенциалните потребители!”
Нека на това място да се върнем назад в историята. Хенри Форд е обичал да казва: „Най- много печелят онези, които най- много рекламират!” И това е вярно! Знам го от личен опит!
Тери Дийн, най- младият Интернет милионер, твърди в книгата си “Unlimited Traffic”, че съществуват 55 начина за популяризирането на един комерсиален сайт. Добрата новина е тази, че повечето от тези методи са НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНИ!
Дийн твърди също така, че чрез постоянното прилагане на 7- 8 от тези методи вие ще можете да се задържите трайно на пазара.
От личен опит знам, че постоянното, упорито и настойчиво прилагане на 10 метода за популяризация, наложи моите комерсиалните сайтове и ги изкара на челни позиции в Google.
Само след 9 месеца от качването му в Мрежата сайтът ми www.LudiPari.com се озова на трета позиция в Google (при търсенето на ключовата дума „пари”)! Това, разбира се, е едно феноменално постижение, като се има предвид, че през споменатите 9 месеца аз не похарчих и стотинка за реклама…
Това идва да рече, че вие ще се запознаете с една РЕКЛАМНА СТРАТЕГИЯ, изпитана лично от мен в практиката. СТРАТЕГИЯ, която ми донесе зашеметяващи финансови резултати!
Ще ви запозная най- подробно с всичките рекламни методи и похвати, които използвам вече години наред. Те ми помогнаха да популяризирам и утвърдя и трите си комерсиални сайта:
www.LudiPari.com
www.SuperAstro.net
www.Otslabni.net
Преди това обаче само едно пояснение. Длъжен съм да отбележа, че аз използвах описаните по- долу 10 метода едновременно, паралелно. Защото една лястовичка пролет не прави. Това е много, много важно и важи с пълна сила при прилагането на всички рекламни кампании! Не го забравяйте НИКОГА!
Нека сега да започнем с конкретните разяснения…
ЛЕКЦИЯ № 1
РЕГИСТРАЦИЯ В ТЪРСАЧКИ И ДИРЕКТОРИИ
Това е най- простият, но най- ефикасен начин за популяризация на вашия комерсиален сайт. Медалът има и една обратна страна. Не забравяйте, че ако вие не регистрирате вашия сайт във ВСИЧКИ възможни търсачки и директории, той просто няма да съществува в Интернет пространството.
Къде са тези търсачки, ще се запитате сигурно на това място, как да ги намеря?...
Най- простият и лесен начин да се „докопате” до тях е този:
Влезте в следния сайт:
www.addurl.start.bg
Тук са изброени всички търсачки и директории и то в световен мащаб. Какво трябва да направите оттук нататък?... Необходима е известна предварителна подготовка.
Ще се наложи да напишете един кратък текст от няколко реда, който описва съдържанието на вашия сайт. Много важно е в това описание да използвате така наречените „ключови думи”.
Какво ще рече това?... Ако, да речем, сайтът ви предлага курс по Интернет маркетинг, то спектърът от ключови думи включва понятия като е- търговия, бизнес онлайн, пари, печалба, маркетинг…
Всичките тези думи трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да фигурират в описанието на сайта ви! Тогава и само тогава той ще бъде индексиран по подобаващ начин.
Трябва да призная, че регистрацията е пипкава и досадна работа, но помнете: тя се прави само един път и след това носи невероятни дивиденти!
Някои експерти са на мнение, че сайтът трябва да се регистрира отново и отново в по- малките директории. От собствен опит знам, че това не е необходимо. Може и трябва успоредно със сайта да регистрирате и блог със същото наименование.
За това, що е блог и как се изгражда той, ще стане дума в една отделна глава по- късно…
ЛЕКЦИЯ № 2
ЕДНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО УСЛОВИЕ:
СИГ ФАЙЛ
Ето още един безплатен начин за реклама на сайта ви, който на пръв поглед изглежда доста невинен. Смятам обаче,че и този метод е абсолютно задължителен за налагането и утвърждаването на един сайт.
Съкращението „сиг” (sig) произхожда всъщност от signature, т. е. подпис. Да сиг файлът представлява един постоянен подпис т 3- 5 реда, който автоматично се добавя към всеки ваш изходящ и- мейл. За да стане това обаче, вие най- напред трябва да влезете в настройките на вашата електронна поща и да нагласите всичко предварително.
Хубаво е, ако този ваш сиг файл се откроява по някакъв начин. От изключително значение е първият ред на подписа. Ще ви дам два конкретни примера. Ето как изглежда моят сиг файл:
Apostol Apostoloff
www.LudiPari.com
359 2 884 00 11
Бихте могли, разбира се, да прибавите още ред или два- домашен адрес, и- мейл адрес и пр.
Понякога аз използвам като първи ред и тези символи, които веднага привличат вниманието:
$$$$$$$$$$$
Има и ред други възможности. Например:
@@@@@@@@@@@@
Или:
**********************
От вас зависи, на коя възможност ще се спрете…
ЛЕКЦИЯ № 3
МАЛКИТЕ ОБЯВИ
Малцина се тези, които знаят, че всеки един от нас може всеки Божи ден да пуска по 200- 300 малки обяви в Мрежата! И то напълно БЕЗПЛАТНО!
Съществуват множество сайтове за безплатни малки обяви в българското Интернет пространство. На това място възниква основателният въпрос: „Кои от тези сайтове дават най- добри резултати?...”
От собствения си дългогодишен опит знам, че обявите в следващите сайтове са ми „служили” най- добре:
http://focus.gbg.bg
http://bazar.dir.bg/new_form.php
www.ad-bg.net
"http://pozvanete.bg/pozvanete/index.pl"
www.info.bg/Messages/MessForm.asp
http://obiavi.bulport.com
http://mo.all.bg
www.malkiobyavi.com
http://notices.www2.spot-bg.com
http://listbg.com
http://911.bg/a2/obiavi.asp?
www.sofiadnes.com/modules.php
www.econ.bg
www.obiavi-bg.com
www.obiavi.info
http://classifieds.qahome.com
Мисля, че тези сайтове за малки обяви ще свършат и на вас чудесна работа…
Но!... Пускането на обяви трябва да се извършва ежедневно и то в продължение поне на 4 месеца. Едва тогава могат да се очакват положителни резултати.
Има и още нещо… За да пуснете всичките тези обяви е необходимо, разбира се, време. Трябва да отделяте около час на ден за тази цел.
Придържайте се освен това и към следните няколко правила:
- не се опитвайте да правите сделка чрез малката обява- тя трябва само да насочва към вашия комерсиален сайт
- създавайте обявите си внимателно- те трябва да са къси, но оригинални, нестандартни
- обявата ви трябва да се откроява, затова пред всяка една поставяйте някакъв причудлив елемент от рода на $, @ и пр.
ЛЕКЦИЯ № 4
ПРЕС СЪОБЩЕНИЯ
Наричат медиите „четвърта власт”… Както и да гледаме на този въпрос, ние винаги трябва да помним и да знаем, че те са един много мощен наш съюзник. Редно е да сме на ти с тях. Нещо повече, идеално би било, ако ги спечелим и те застанат изцяло на наша страна.
Няма да крия- винаги съм се ползвал от подкрепата на познати журналисти, които са ми подавали ръка тогава, когато съм се нуждаел от нея. Съветвам ви да последвате моя пример. Едно интервю с вас, посветено на вашата дейност, оказва едно едва ли не вълшебно въздействие върху аудиторията.
Съществува и една друга възможност и това са така наречените прес съобщения. Няколко наши сайта дават възможността да се поместват в тях БЕЗПЛАТНИ прес съобщения, които се ползват по- сетне от вестникари, търсещи сензации за своите издания.
Ето кои са тези сайтове:
http://4press.idg.bg
www.pr-bg.com
http://novavizia.com
Ако сте достатъчно нахални, бихте могли да изпратите вашето прес съобщение и на дежурния редактор на БТА. Ето и неговия и- мейл адрес:
[email protected]
Подгответе внимателно вашето прес съобщение. То трябва да е кратичко, но не и суховато. Напротив, погрижете се то да звучи сензационно. То трябва да привлече вниманието на жадните за новини и сензации журналисти!
Ще ви дам и няколко практически съвета… Добре би било, ако прес съобщението започва така:
НОВО!...
Текстът след това гръмко начало трябва да е съдържателен, той трябва да бъде поднесен по един оригинален начин. Може би така:
„Имам честта и щастието да ви съобщя, че…”
Ще спра дотук, защото не искам да подценявам вашия интелект и вашата фантазия…
(Следва продължение)
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ