Това е проблемаКато дългогодишен клиент на оператора...

Това е проблемаКато дългогодишен клиент на оператора...
Поразсъждавай малко. Много е вероятно точно Виваком да поддържат мрежите на институциите към които си се обърнал. Много е вероятно и повечето служители на тези институции да използват точно техните услуги като частни лица. Изведнъж се появяваш ти с някакво си там оплакване, като едва ли си първия и едва ли ще си последния който ще ги занимава с това едно и също нещо. Ако има компании с най-много оплаквания в тая държава, това ще са мобилните компании, и въпреки това те си съществуват и си просперират вече десетилетия. Ти хубаво вярваш в гражданското съзнание, но понякога вярата и дори оплакванията не водят до резултати.Пуснах сигнали към институциите. Ако си свършат работата - добре. Поне други клиенти на Виваком да не се сблъскват с такива некоректни практики.
То това е единствения разумен начин, според мен. Няма гаранция, но аз вече съм разбрал, че колкото повече човек си мълчи, толкова повече го тъпчат. Но това нещо трябва да стане както му е редът. Т.е. както казваш и трябва да има някакъв баланс. Както и някакви реалистични параметри.Каквото мога да направя като единица - правя го. Публикувал съм за случая и където още мога. Ако се намерят и други хора, може да заведем колективно дело (нищо, че най-вероятно накрая пак ще пием една вода).
Ако всички си търсихме правата, може би щеше да има малко по-различно отношение, но пак няма гаранция.
Ако беше така, ако беше онака... но не е така и не е онака. Между "Ако" и реалността има пропаст, която можеш много да се мъчиш да прескочиш и никога да не успееш, или можеш просто да пробваш да я заобиколиш. Ето я пътеката.Каквото мога да направя като единица - правя го. Публикувал съм за случая и където още мога. Ако се намерят и други хора, може да заведем колективно дело (нищо, че най-вероятно накрая пак ще пием една вода).
Ако всички си търсихме правата, може би щеше да има малко по-различно отношение, но пак няма гаранция.
Ако беше така, ако беше онака... но не е така и не е онака. Между "Ако" и реалността има пропаст, която можеш много да се мъчиш да прескочиш и никога да не успееш, или можеш просто да пробваш да я заобиколиш. Ето я пътеката.
В случай, че споразумението бъде прекратено преди изтичането на уговорения между страните срок по искане или по вина на абоната, включително при неплащане на дължими суми, абонатът дължи на "Виваком България" ЕАД неустойка в размер на всички месечни абонаментни цени, включително за допълнителни услуги със срочен абонамент, за които Договорът се прекратява, без отстъпки, за периода от прекратяване до изтичане на уговорения минимален срок, като в зависимост от датата на прекратяване максималният размер на неустойката за предсрочно прекратяване не може да надвишава:
(а) шесткратния размер на месечните абонаменти за услугите на срочен абонамент по техния стандартен размер без отстъпка – ако прекратяването е настъпило до 30 април 2015 г. включително и
(б) трикратния размер на месечните абонаменти за услугите на срочен абонамент по техния стандартен размер без отстъпка – ако прекратяването е настъпило на или след 1 май 2015 г. В случаите по буква „б“, в допълнение на неустойката за предсрочно прекратяване, абонатът дължи на Vivacom и възстановяване на част от стойността на отстъпките от абонаментните планове и от пазарните цени на устройствата (закупени или предоставени на лизинг), съответстваща на оставащия срок на договора“.
Абонатът трябва да възстанови отстъпките
"Да допуснем, че имате договор със срок 24 месеца при промоционални условия, според които вместо стандартния размер на абонамента 15 лв., дължите 12 лв. месечен абонамент, т.е. ползвате 3 лв. отстъпка месечно. Решавате да прекратите договора след първите 12 месеца. Сумите, които ще дължите са следните: 1) неустойка в размер на 3 абонаментни такси по стандартен размер, т.е. 3х15 лв.=45 лв.; и 2) възстановяване на част от реално ползвани отстъпки в размер, пропорционален на оставащия срок на договора. С други думи - през 12-те месеца до прекратяването на договора ползваната от вас отстъпка е 36 лв. (12 месеца х 3 лв.). Дължите връщане на половината от тази сума, т. е. 18 лв., защото оставащите 12 месеца до изтичане на срока са половината от договорения 24 месечен срок", уточниха от "Виваком".
Плаща се и разликата при купено GSM устройство
Според споразумението при предсрочно прекратяване абонатите трябва да заплатят и разликата между редовната и промоционалната цена на закупено с договора устройството, съобразно оставащото време от срока на договора.
"Например, закупили сте телефон за 200 лв. (при редовна цена 500 лв.) с договор за мобилни услуги за 2 г. при месечна такса от 20 лв. Решавате да прекратите договора след 12 месеца. В този случай ще дължите 3 месечни вноски по 20 лв. плюс 12/24 части от разликата между редовната и промоционалната цена на телефона, т. е. (500-200)*12/24=150 лв.", обясняват от асоциация "Активни потребители".
Това в първия цитат е горе-долу така, с тази разлика, че вместо шест, броят на месечните такси е променен на три. Там никъде не пише , че трябва да се пуска едномесечно предизвестие (т.е. плащане на още една промо такса и неустойка за още една ползвана за месеца отстъпка).
Редовната такса (трябва да проверя) беше около 70-90лв/месец за услугата. Т.е. ако вземем, че е 90лв х 3 + за ползваните през двата месеца от договора отстъпки - още 2х50лв = 370лв +- нещо си. Ако се дължат вместо ползвани, неизползвани отстъпки, то сметката би била 3х90 + 4х50лв или 470лв. И човек като тръгне с тази нагласа, а насреща му кажат - "то може и 1000лв да е, никой не може да каже колко е или пък как се смята", как да реагира?
Става на въпрос за цифрова ТВ и нет, така че отстъпки за устройства няма, освен ако не решат да начислят амортизация, въпреки, че за двата месеца - рутера им не бе ваден от кутията, а цифрова и всичко им го върнах в mint състояние - в найлончетата, като ново.
Основното, което ме провокира е, че се правят на ударени и не казват каква е неустойката, също така не позволяват да си прехвърлиш договора на друго лице, и също така - заради предизвестието, което не е упоменато в договора при този случай - когато прекъсването е по вина/желание на абоната. Със същото постоянство и наглост ми отговаряха и служителите на А1 преди две години, а след като пристигна становището на КЗП и омбудсмана ми казаха, че са решили да ми направят жест и махнат таксата за предизвестието. Великодушни до безобразие.