Според вас каква e ставката на час за клиенти в големите аутсорсинг компании?

testkiwi

Well-Known Member
Въпроса е ясен - колко билват клиентите си на час примерно за различни неща:
php, java, c#, swift

говоря за някакви от ранга на telus, epam и т.н, всъщност не знам точно кои какво правят и кои са най-големите
или по-малките, но български, като bulpros и подобни

Примерно ако имаш американски клиенти, колко да ги билваш на час, 50$, 100$, ами български?
Колко вие бихте билвали някой голям клиент за сериозен проект? Питам, защото явно дерат много, в едната ни фирма се появи клиент на който трябва да се направи един софтуер наново и формирахме една предварителна цена с голяма, поне за нашите разбирания, печалба, ама като разбрахме какво са платили на старата фирма, която го е правила и нищо не са направили направо паднахме от стола...
Няма кой да ми снесе данни, за това залагам на предположения (не питам в дев бг, щото там все са големи "специалисти"), а не искам да надценявам пазара, но и не искам да го подценявам.

Благодаря предварително.
Поздрави.
 
Последно редактирано:
Според-зависи.

И аз съм изпадал във подобна ситуация.

Идеята е, че има големи компании (т.е. огромни!) където ценообразуването е мистика.

Пример - има 5 програмиста - да кажем $100 на човекочас. Обаче имаш 2 мениджъра (единия TL) и поне 2ма QA и още един документатор.
Отделно се калкулира посещение при клиентите - самолетни билети, хотели, храна и т.н.
Плюс това имаш разни скрити разходи (дето се калкулират) - счетоводство, правен отдел, телефонни разговори и т.н.
И такса риск - ако нещо започне да се дъни да могат да се пренасочат хора от други проекти към този.

Резултата - получава се нещо от ранга на $1.5k-$2k на час. И това е за сравнително малък проект.

Ако вкараш 20 програмиста... ами 50?

Истината е друга - труда на разработчиците във проектите е някъде около 20-30% от стойността на целия проект.
Даже съм чувал и за 10-15%.

В БГ процента е някъде варира около 70-80% и това води до подобни грешни сметки.
 
Незнам за девелопмънт но ще съглася с мобилио , разходите скачат много като си голяма фирма защото има много пера за покриване от основния приход ...

Иначе като отправна насочване - американските сисадмини с опит от сравнително известна/неизвестна, чарджват по $125 на час за менджмънт а голям датацентър провйадър с 51 датацентъра в САЩ и Европа в датацентъра си в Aтланта чарджват $250 на час да подменят хард диск като не си в датацентъра (remote hands) ...
 
Да, проблема, е че до сега сме правили неща за малки клиенти, които не са свикнали или не могат да плащат. Сега се появяват възможности за работа с големи клиенти и цените, които големите плащат са явно в пъти по-високи, или ги дерат здраво, или просто така се работи. Имахме една среща с такъв клиент, искаше да оценим просто свършената работа по един проект и да кажем дали работата отговаря на платената сума, нашата оценка се разминаваше в пъти от платеното - над 1 милион долара за нещо, което може да се направи за 200-300 хиляди от малка фирма..
За това се чудех как се формират такива цени
 
За това се чудех как се формират такива цени
Такива цени се сформират със тлъсти договори. Когато подписваш с голяма фирма, фирмата иска гаранции, иска нещата да се случват в определен подреден ред, никаква хаотичност.
Когато имаш блокър бъг, трябва до 30 мин някой да е почнал да работи по него, независимо от часа в който се е случило и до 24 часа трябва да е оправен или поне закърпен временно. Иначе глобите са 6 цифрени суми. И за да го изпълниш това, трябва да плащаш на своите програмисти за on call дни от седмицата. И още куп такива подробности.

Иначе успех с големите клиенти, дано да продължите и с други такива :)
 
Като дивелъпър на сравнително високо ниво в такъв тип компания ще ти кажа, че дерат доста клиентите, а на служителите гледат да дадат колкото се може по-малко. Обикновено разхода на работодателя за месец е около 40% от припечеленото от клиента за програмист. Т.е до програмиста достигат често 15-25 процента. Като махнеш данъците, осигуровките и социалните придобивки. Ако излъжеш някой балък, че е джуниър, може и 10% да получава чисто. Има много такива хора, ще се очудиш даже.

QA, BA, Devops и т.н. в повечето случаи също са billable - т.е не тежат на бюджета. Ако не са билабъл слагаш джуниър/trainee и толкова. Ако клиента иска повече - плаща си.

Вкарването на допълнителни хора, ако проекта не върви е въпрос на договорки - ако пращаш хората си да работят при клиента директно - не се налага никога, защото твоите не са виновни, че клиента си е прецакал проекта. Освен ако нямаш хора в мениджмънта, ама това е почти изключено. Ако вкарваш твои хора - обикновено също винаги са джуниъри - да фиксват бъгове и дребни фийчъри. Понеже все пак като си продал синиърите - те все пак имат компетентността и опита да свършат по-сложните неща.

Има клиенти които плащат на свършена работа или на база естимейт от тяхна страна, без значение колко ти е отнело, ама не са за предпочитане, защото накрая печалбата излиза по-малка. Но пък девелъпърите им се кефят повече, понеже имат повече свобода.

Останалите разходи - големи HR отдели заради текучеството. 1HR на 20-30 девелъпъри г/д. Те са на заплата, но ниска. Не е драма.

Счетита - нармално количество според броя на клиентите и служителите - на заплата.

Sales хора, директори мениджъри и т.н. Колкото се може по-малко като бройка, ама там трябва да делиш на процент, понеже ти знаят цените и бизнес модела и лесно могат да се превърнат в конкуренция, ако са само на твръда заплата.

ТЛ - често са проданени като девелъпъри, така че си генерират прихода. Обикновено не си на печалба от тях, но не си и на загуба.

Юристконсулти - трябва да се подковеш,л с добри адвокати, защото винаги излизат ситуации - недоволни дивелъпъри, клаузи които клиента може да ти вкара в договорите, все излиза по нещо. - Те са на заплата.

Hов Мерцедес/БМВ на шефа - колкото остане ;) поне 20-30 процента от взетото от клиента. Раздута заплата до дупка, за да ти изглежда малка печалбата на компанията накрая, за да не мрънкат девелъпърите, че е голяма печалбата, а заплатите са ниски.

След написаното тук се чудите - защо не работя като фриилансър? - не искам. Имам други планове за кариерата си и те определено не са да фриилансвам цял живот. Стартъпи и такива неща предпочитам, ама си трябва опит, който няма къде да се придобие.

Нищо по-конкретно няма да коментирам, дори и на ЛС. Поне не и без конкретно предложиние за мениджърска позиция в компанията на този който иска да разбере повече. ;) Ама от написаното всеки моое да синаправи сметка какви са цените.
 
Въпроса е ясен - колко билват клиентите си на час примерно за различни неща:
php, java, c#, swift

java > c# | swift > php
синиър джавар е редно да го продават за около 12 - 15к на месец което е към 50$ ина на час
богат ЮК клиент може да плати и около 70 80 паунда

говоря за някакви от ранга на telus, epam и т.н, всъщност не знам точно кои какво правят и кои са най-големите
или по-малките, но български, като bulpros и подобни
телус са телефонисти там рейтовете изобщо не са такива
големите като epam би трябвало да са на същите рейтове но пък разходите там са доста по направление на нонбилабъл хора, офиси развлечения за разлигавените програмисти, бенч и т.н

малките и те гледат да закачат чужд клиент иначе няма да им излизат сметките

Няма кой да ми снесе данни, за това залагам на предположения (не питам в дев бг, щото там все са големи "специалисти"), а не искам да надценявам пазара, но и не искам да го подценявам.
Всичко е до това да успееш убедиш клиента че точно ти/компанията ти ще свърши работа в правилния момент (след като са му насрали веднъж проекта) и успееш да събереш правилните хора (тия които ще съвршат работа сега). В такъв момент, споменатите рейтове може и да са двойни.
 
Когато имаш блокър бъг, трябва до 30 мин някой да е почнал да работи по него, независимо от часа в който се е случило и до 24 часа трябва да е оправен или поне закърпен временно.
за 15г съм бил в големи малки и огромни аутсорс компании
никога не е имало подобна ситуация .. най вероятно за такава подръжка рейтовете ще са х2 х3
 
Като дивелъпър на сравнително високо ниво в такъв тип компания ще ти кажа, че дерат доста клиентите, а на служителите гледат да дадат колкото се може по-малко. Обикновено разхода на работодателя за месец е около 40% от припечеленото от клиента за програмист. Т.е до програмиста достигат често 15-25 процента. Като махнеш данъците, осигуровките и социалните придобивки. Ако излъжеш някой балък, че е джуниър, може и 10% да получава чисто. Има много такива хора, ще се очудиш даже.
Мисля че си доста далеч от истината .. или това е истината в някакви бг апартаментни фирми пълни с джуниъри в които мечтата на шефа е да кара ново бмв
15 20 % от деня е само времето което девовете прекарват на PS
 
за 15г съм бил в големи малки и огромни аутсорс компании
никога не е имало подобна ситуация .. най вероятно за такава подръжка рейтовете ще са х2 х3
Ммм моят опит е в продуктови компании.
Други доставчици използваха нашият продукт и глобите бяха зверски. Идеята разбира се е да не се стига до плащането им.
 
Имахме една среща с такъв клиент, искаше да оценим просто свършената работа по един проект и да кажем дали работата отговаря на платената сума, нашата оценка се разминаваше в пъти от платеното - над 1 милион долара за нещо, което може да се направи за 200-300 хиляди от малка фирма..

Виж сега. Представи си до сега си карал Дачия, Трабант или ЗАЗ. Вдигаш левел и почваш френски/немски - Ситроен, Рено, Пежо, VW, Opel. И си мислиш "аз съм царя!". Разбира се чувал си за S-Klasse, BMW 7th series, Audi RS-6.

В следващия момент идва един RR или някакъв hypercar (bugatti, mclaren f1, porsche 918, pagani, koenigsegg или нещо от сорта) и буквално се насираш защото това е мега-висок левел даже и от S-Klasse-то.

Междудругото - нашите богаташи тук се перчат със коли... щот са бедни! Навън перченето е със яхти и частни самолети. Ето това вече е друг левел. Щот автомобил за 2-3 милиона е ОК. Ама друго си е да имаш яхта за 200-300М.

Това е пример за нов левел. Сега ако се закачите за новия клиент (пожелавам ви успех!) вие вдигате левел. И тогава ще видите, че вдигането на левел е свързано със разходи. Познавам sales който петък следобяд му казаха - след няколко часа пътуваш за NY и се връщаш понеделник. Беше във NY буквално за 12 часа. И това беше една среща със "потенциален клиент". Като изключим сметката му за самолета (фирмата го плащаше) имаше и неограничен бюджет за телефон. Виждал съм от него сметка за 4000 лева думнати за седмица пак при такова експерсно пътуване. Същия този човек ходеше до Брюксел през седмица за по няколко дена.

Обаче... нямаше проекти да мениджира под 5 цифри. Всичко се въртеше около 6 и 7 цифрени.

Та - предстои ви вдигане на левел; което означава повече кинти, повече разходи и повече проблеми. Пожелавам ви успех!
 

Горе