Средна заплата за работник в онлайн магазин?

Victor R

Well-Known Member
Някой може ли да сподели какво е средното месечно заплащане на човек на пълен работен ден в онлайн магазин? По-точно, приемане и обработване на поръчки, прозвъняване на клиентите при поръчка (без самото изпращане).
Освен това, понеже нямам никакъв опит в сферата, до колко се счита за нормално от същия човек да се очаква да качва нови продукти с подадени снимки и описания в магазина, или това трябва да е работа на друг човек?

Мерси!
 
Ъп, ще съм благодарен на всякакви коментари като отправна точка. Ако не ви се коментира публично, ще съм благодарен и на някое ЛС.
 
Здравей,
Средната заплата за позиция администратор в онлайн магазин варира според уменията, опита, населеното място и други подобни фактори. Зависи също така и от задълженията ти. В някои магазини под "администратор" разбират 95% качване на продукти и 5% обработка на поръчки, докато в други се изисква доста повече - снимане на самите артикули, изчистване на снимката (бял фон), рисайз, добавяне на оригинално описание, поддръжка на блог, изработка на банери за публикации в социалните мрежи, работа с аналитикс, сърч консола и така нататък.

Обикновено средно се заплаща между 1200 и 1800лв. в зависимост от задълженията, отговорностите, опита, а и както се договорите със самия собственик.


Някой може ли да сподели какво е средното месечно заплащане на човек на пълен работен ден в онлайн магазин? По-точно, приемане и обработване на поръчки, прозвъняване на клиентите при поръчка (без самото изпращане).
Така описано, може би 1200-1300лв. тъй като не се изискват почти никакви умения и квалификации, а и сам спомена, че нямаш опит.

Освен това, понеже нямам никакъв опит в сферата, до колко се счита за нормално от същия човек да се очаква да качва нови продукти с подадени снимки и описания в магазина, или това трябва да е работа на друг човек?
Един онлайн магазин може да се поддържа от 1 човек или от няколко екипа. Зависи колко е голям, какви поръчки има, доколко гледа да се "наложи" на пазара - маркетинг, SEO, просъствие в социалните мрежи и така нататък. По принцип е добре това да се прави от няколко човека/екип/, тъй като всеки ще бъде специализиран в работата и задълженията си, но в България както често става, тези задачи са ангажимент на администратора, а и повечето магазини са от малкия и средния бизнес и има работа за повече от един, но по-малко от 2-3-ма и сам се сещаш кой вариант ще избере собственика ;).

Поздрави!
 
@M.I.6. благодаря ти за изчерпателния отговор. Аз питам от гледната точка на работодател, който ще търси такъв/такива хора, така че и всичко останало, което си написал ми е доста полезно.
 
@M.I.6. благодаря ти за изчерпателния отговор. Аз питам от гледната точка на работодател, който ще търси такъв/такива хора, така че и всичко останало, което си написал ми е доста полезно.
Не съм те разбрал, когато писа че нямаш опит. Работил съм към онлайн магазини със задача само администрация, както и в такива, в които се изисква снимане на продукти с професионален апарат, обработка, пускане на публикации, банери, Google Ads реклама, блог статии, on-page SEO и други.

Общо взето точен стандарт няма, но все пак ти изреждам задълженията на администратора, които обикновено се изискват като стандарт:

1. познания по админ панела - модули, настройки, импорт на продукти, смяна на цени, качване, обработка на поръчки, промо и т.н.;
2. поне базови познания за работа със софтуер за растерна обработка на изображения - обикновено Photoshop или Lightroom;
3. публикации в социалките при нова стока и качване на продути в сайтове като bazar и olx;
4. базови познания по on-page SEO-то - най-малкото url-ите, заглавията, болд и неща от този сорт;

При изброените по-горе точки вече имаш едно средно ниво и заплата 1200-1500лв. при 160-180ч. работа месечно. Пак казвам, всичко зависи от това как ще се разберете взаимно, но това е нещо като "златната среда".

Всяко допълнително умение увеличава цената на труда - Analytics, Ads, Pixel, Tag Manager, Search Console и т.н.

Моят съвет е да имаш 1 човек изпълняващ само "администрацията" към сайта. Дори към момента да не разбира от посочените по-горе точки, с времето ще се научи. Като се занимава само с едно нещо, с времето ще се научи да работи по-бързо и да забелязва евентуални бъгове и недостатъци по магазина.

По-нататък, когато решиш да инвестираш за маркетинг, Brain Awareness или конверсии - наемаш дигитална агенция или доказали се фрилансъри и нека те да си вършат работата, докато администратора се грижи само за In House-a (сайта).

Успех!
 
@M.I.6. благодаря ти за изчерпателния отговор. Аз питам от гледната точка на работодател, който ще търси такъв/такива хора, така че и всичко останало, което си написал ми е доста полезно.
Минимална заплата или най-много 200лв отгоре. Туй някоя ученичка/ студентка може да го работи без проблеми ако не е отваряла админ панел и не е работила изобщо в тая сфера.
 
Минимална заплата или най-много 200лв отгоре. Туй някоя ученичка/ студентка може да го работи без проблеми ако не е отваряла админ панел и не е работила изобщо в тая сфера.
За такава цифра ще си намери точно ученик/чка/студент/ка както казваш и след 3 месеца ще пуска нова обява в джобс, защото като й/му окапят очите 8 часа пред комп НОН стоп ще предпочете да работи като сервитьор/ка, че там поне не се товариш толкова, имаш време за цигарка, лаф, кафе, а и с бакшишите, нещата тръгват и по-нагоре.

Вариант номер 2 е да намери постоянен служител с умствен капацитет на предшествениците ни според Дарвин и постоянно да бърка цени, снимки и така нататък. Това става за минималка.

За такива пари, които посочи, дори студент да съм бих предпочел да се "забия" в някоя бензисностанция в края на града със същата заплата, но с разликата, че ще виждам хора и работа точно толкова често, колкото учените засичат "НЛО" сигнал и предполагам всеки със самосъзнание би процедирал по подобен начин.

Кола се купува за 1000лв и за 300к+ лева. и пак е кола (пак администратор). Предполагам не караш от първия вид или дори да караш, при подходящите финансови възможности вероятно ще избереш нещо малко над хилядарка-две ;). Същото е и с работната ръка.

На автора на темата съм му писал "стандартна" (макар и условна) цена, за да получи желания резултат :)

Поздрави!
 
Последно редактирано:
https://www.zaplatomer.bg - Средната месечна заплата, която най-често бива предлагана на програмистите в начален етап на кариерата си е 1200 лв.
Ако чака обаждания и потвърждава поръчки - минималната е достатъчна, разбира се зависи и къде се намира като град, за София хайде 1000, че и ти имаш право, но за по-малък град, е окей минималната за тая позиция, а навярно ще е и фулл ремоут.

Вече ако пише статии, прави някакви наченки на SEO - има и други ангажименти - фейсбууци, развиване на нещата, разни текстове - 1500 и или процент от продажбите.

То и като се замислиш тая позиция няма много перспектива за развитие - нали не очакваш човека да стои 10 години с фирмата.
 
@ReminD , виж че съм писал при какви условия е ОК да се взимат 1200-1500лв за администратор. Също така съм писал и, че зависи според града, уменията, изискванията и изобщо както се "спазарят". Не съм от София, не съм и от най-големите градове, но дори тук никой не работи такава длъжност за минималка, било то и с 200-то лв бонус, които предлагаш ;)

Заплатомера нямам представа защо ми го показваш като "стандарт", но ти препращам линк към директната позиция: администратор оналйн магазин - 900-2000лв. Доста по-далечно е от твоята представа за заплащане ;)


Прав си, няма перспектива, но има хора, които обичат "сигурното" (не визирам нито теб, нито мен) и цял живот работят в завод, касиери в била или някой цех. От тази гледна точка - за такива подобна позиция е ОК (в което няма нищо лошо) и ако се развиват (макар и само администрация на различни cms и SAAS системи, on-page, копирайт и базов аналитикс примерно) ще взимат сносна (за тях) заплата, която е далеч от минималката, която даваш :).


БТВ, ако намериш програмист (не фронт енд, пък било то и фронт енд - HTML, CSS3, Bottstrap 5, Javascript) за 1200лв на месец, пиши ми на ЛС. Лично ще го наемам за проекти, че при тая заплата, която ми посочваш ще ми излезе по-евтино от секретарка даже.
 
Последно редактирано:
Малко не по темата ама има ли некъв шанс някой да ми разкодира "приемане и обработване на поръчки, прозвъняване на клиентите при поръчка"

Често срещано по обяви, ма си нямам на идея какво се очаква... гледам тука минахте на СЕО, работа с графични програми и езици..

Аз го разбирам като получаване на некво съобщение при направена поръчка, при което трее да се звънне на клиента.. вероятно за некво потвърждение.. и после да се приключи.. предполагам с неква автоматизация? Или? Честно нямам никва идея...
 
БТВ, ако намериш програмист (не фронт енд, пък било то и фронт енд - HTML, CSS3, Bottstrap 5, Javascript) за 1200лв на месец, пиши ми на ЛС.
Всеки един за джуниър без опит, ще почне, стига да го искаш.

@NovaPS - да - да вдига телефон, да потвърждава поръчки по телефон, да сменя поръчките статуса им, такива неща.

@M.I.6. сега пуснах кеширани страници из джобса да разгледам - за Сф - 1000-1300 - като изискванията са ги набутали с доста неща от рода на фотошоп, слагане на картинки, редакции, текстове, описания, и т.н..
 
Последно редактирано:
Вие нещо се шегувате сигурно. В сферата IT стартовите заплати започват от 1600лв. в най-забутаното място на България, да не говорим за София. Повечето там са на квартира, която започва от 800лв. на месец, също човека трябва и да яде нещо, има и такси, ами ако има семейство и деца?
 
Тук интересна темичка, да се запиша. Подкрепям мнението на @Ремайнда. Обработка на поръчки в онлайн магазин на компютър не те прави ИТ специалист, че да искаш 2к. Много се изврати последно време пазара на труда, преди като питаш малките какъв искаш да станеш отговорите (космонавт, полицай, доктор), сега отговора е където има кеш. Жалко е да работиш само за заплата! Ако конкретния индивид не иска да работи на минимална заплата нискоквалифицирана работа по вкарване на продукти и обработка на поръчки, да поседи гладен месец/2 пък после и хоро ще играе докато си върши работата.
 
Здравей,
Средната заплата за позиция администратор в онлайн магазин варира според уменията, опита, населеното място и други подобни фактори. Зависи също така и от задълженията ти. В някои магазини под "администратор" разбират 95% качване на продукти и 5% обработка на поръчки, докато в други се изисква доста повече - снимане на самите артикули, изчистване на снимката (бял фон), рисайз, добавяне на оригинално описание, поддръжка на блог, изработка на банери за публикации в социалните мрежи, работа с аналитикс, сърч консола и така нататък.

Обикновено средно се заплаща между 1200 и 1800лв. в зависимост от задълженията, отговорностите, опита, а и както се договорите със самия собственик.



Така описано, може би 1200-1300лв. тъй като не се изискват почти никакви умения и квалификации, а и сам спомена, че нямаш опит.


Един онлайн магазин може да се поддържа от 1 човек или от няколко екипа. Зависи колко е голям, какви поръчки има, доколко гледа да се "наложи" на пазара - маркетинг, SEO, просъствие в социалните мрежи и така нататък. По принцип е добре това да се прави от няколко човека/екип/, тъй като всеки ще бъде специализиран в работата и задълженията си, но в България както често става, тези задачи са ангажимент на администратора, а и повечето магазини са от малкия и средния бизнес и има работа за повече от един, но по-малко от 2-3-ма и сам се сещаш кой вариант ще избере собственика ;).

Поздрави!
ти описа поне 5 различни позиции :D
 
Така зададен въпроса няма отговор - нито се знае броя поръчки, нито как точно се обработват нито колко още допълнителни длъжности ще трябва да изпълнява - поддръжка на соц профили, качване на продукти и тн.
 
В сферата IT стартовите заплати започват от 1600лв. в най-забутаното място на България, да не говорим за София. Повечето там са на квартира, която започва от 800лв. на месец, също човека трябва и да яде нещо, има и такси, ами ако има семейство и деца?

На теория трябва да е така, но и аз мисля, че реалността е малко по-друга. В БГ ниските заплати се толерират понеже още има много хора, които не са под наем, който дори в малки градчета като моя вече средно е 300-350. Не съм живял в София, но знам че много хора там споделят квартири и плащат 300 за стая примерно или 500 за едностаен. Наемът по принцип е приемливо да е до 30% от заплатата ти, та минималните на съответните места долу-горе се вписват в тази закономерност.

Отделно, както казаха останалите, да звъниш по телефона и да качиш снимка и пейстнеш описание в сайт не е като да изрязваш снимки във Photoshop, да правиш банери, да поддържаш социалки и т.н. Едното може да го прави някой след два часа инструктаж, за другото се искат опит и умения, за да не е пълно мазало.

Това е от преди 2-3 години, но имаше позиция тук в една голяма мебелна фирма за дизайнер / фотограф - снимаш мебели, дизайнваш брошурите всеки месец или през седмица, за 1000лв. Това иска минимум 2-3 години Photoshop, InDesign, Illustrator умения. Сега едва ли е повече от 1500.
 
Последно редактирано:
@NovaPS - да - да вдига телефон, да потвърждава поръчки по телефон, да сменя поръчките статуса им, такива неща.

Ем, така ми звучи като за работа от вкъщи... и плащане на обработена поръчка - примерно.

Иначе се получава да висиш в офис, и като няма поръчки да те гледат, че "нищо не вършиш" и се започва едно "уплътняване на времето" щото нали си нает на пълно работно време.
 
Ако говорим за нещо между другото да, ама ако е на пълен работен ден с трудов договор и всичко, трябва да има адекватно заплащане ако ще и нищо да не прави, времето струва пари (и в бъдеще ще е най скъпото нещо, като в филма дилъри на време :)). Не може заплата на интелегентен човек, да е по-ниска от колкото социалната помощ на знаете кои.
 

Горе