Структура на онлайн магазин - как е по-добре

redrum

Well-Known Member
Здравейте, трябва ми малко помощ.

Коя структура е по-добра от seo гледна точка:

сайт.ком/магазин/категорията/продукта

или

сайт.ком/магазин/продукта

Благодаря на всички отзовали се :)
 
Логичното е сайт.ком/магазин/категорията/продукта - и бих сложил един вот за него. Но защо сайт.ком/магазин/ ? Защо не си изведеш отделен магазин или искаш да се използва силата и авторитета на домейна, както и да е всичко на едно място. ;)
 
От: Структура на онлайн магазин - как е по-добре

И аз давам вот за категория/продукт.

Същото трябва да е и в бредкръмба, а не да цъкнеш на продукт и майчината му категория да е home. Защото този продукт може да не е готин, но да се потърси друг в категорията и става тегаво.
 
От: Структура на онлайн магазин - как е по-добре

Благодаря Ви за отговорите. Може ли да обясните защо? Смисъл, изключваме логиката, интересува ме дали това по някакъв начин влияе върху класирането?
 
От: Структура на онлайн магазин - как е по-добре

Не смятам, че на гугъл му пука особенно къде се намира даден продукт. На клиента му е по-лесно да търси по категории в даден момент когато търси сходни продукти обаче...
 
От: Структура на онлайн магазин - как е по-добре

Това /магазин/ не е много ясно какво е, но да предположим е верига магазини и искаме да видим в кой магазин има дадена стока. В този случай за мен е най-добре структурата да бъде сайт.ком/категорията/продукта и вече в самия продукт да има списък с магазини, където продукта присъства. В противен случай ще имаш един продукт, с еднакво описание на няколко URL адреса, което както всички знаем не е добре.
 
Благодаря Ви за отговорите. Може ли да обясните защо? Смисъл, изключваме логиката, интересува ме дали това по някакъв начин влияе върху класирането?

Обяснението се крие в логиката. Както е логично - в категориите са продуктите, а категориите в подкатегории, но не е яко да се забиеш в 4-5 подкатегории, както в момента прави мои познат и му казах, че е кофти практика да влачиш клиента 5 нива навътре. Ако е логично за потребителя, логично е за търсачките - обратното е не винаги е така. ;)

Има сайта разпределен по тежест на страниците - Хоума, следващите по сила са статичните (about, faqs, contact) и топ категориите. От там вече се разпределят (категориите най-вече) сила към подкатегориите, продуктите. И това е от към технически SEO аспект. Просто всичко се прилива на принципа на дървото. А и при преминаване на бота, лесно успява да се ориентира, което има доста общо с казаното за логиката. :) Отделно имаш в тайтъла и URL адреса (/drehi-za-4-godishi-deca/) елементи, който може да ти дадат едно плюсче при ранкинга. И така. ;)
 
От: Структура на онлайн магазин - как е по-добре

Тук идва логичния въпрос, какво става обаче при тая структура, ако един продукт е в няколко категории? Ако в урл-то няма категория, ясно, ама иначе? Как избягвате дублирането, с тагове които посочват на бота да не чете?
 

Горе