Субсидии за електроавтомобил

Аз си работя от вкъщи, но не ползвам кола. Изкарвам доходи от фирма в чужбина и плащам данъци тук, част от които отиват за пътища, които почти не ползвам, градски транспорт, който не ползвам, магистрали, които не ми трябват.
Как така не ги ползваш. А транспорта за хранителните продукти как пристигат до магазина? Ползваш и още как. Директно сигурно не, косвено - дори не може без тях. Но то пък едните пътища и магистрали, които имаме. :)
 
И така да е, кое точно му е евтиното. Намери ми хубава електричка под 50К. Не говоря за тия кошници на Спарк-а.

Малко по-назад в темата има пример от @freelancer с автомобил за 120,000лв., който за период от 10г. излиза 33% по-евтино спрямо дизелов ДВГ. Спестяваш си 58,000лв.

Това, приятелю, е прекрасна демонстрация на "забавено удовлетворение" или експериментът с бонбона.

Или очакваш да ти е по-евтина самата покупка? Ще трябват още поне 3-5г. стикер цената да стигне тази на ДВГ. Засега сме стигнали момента с по-евтината експлоатация.

П.С. - идните дни ще опитам и аз да дам пример с по-евтин вариант, защото никога не бих дал 120,000 за ID5.
 
Приятелю, идеята е да не карам кошница. Когато правиш сравнения на цените, прави сравнение и на класа на колата, иначе само си мелим глупости. Също така, имаш бензиностанции къде ли не, в града, в цялата страна. Това с инфраструктурата на тези станции пак може да го отнесеш към дискомфорта, което ще ти загуби време и усилия, отразявайки се и финансово накрая. Нещо май не си преценявате добре ресурсите. Те не са само материали. Но не очаквам от човек, който от едната страна има материал / стока, а от другата парична стойност да се замисли за това. И пак ти казвам, няма да успееш да качиш българин на някакъв ел. кенеф, отказвайки го за същите пари да изпълни мечтата на живота си с някоя 3-ка купе.
 
Значи аз като човек с високи доходи трябва да плащам таван за осигуряване, защото някой тарикат е решил, че данъците и субсидиите са нещо лошо? ;)
Не си единствения осигуряващ се на максимален доход ;) ! Защо приравняваш данъци със субсидии?
Жалко, че няма как на хора с такова мислене да им спрем всякакви държавни услуги - от лекари, учители на децата им и достъп до всякаква държавна инфраструктура.
Може, оди в Хамерика.
 
Приятелю, идеята е да не карам кошница. Когато правиш сравнения на цените, прави сравнение и на класа на колата, иначе само си мелим глупости.

Това за класа е субективно. Казвам го като човек, който доскоро се мръщеше на ел.

Какво му е на ID5 спрямо дизеловия пасат в примера горе?

- визията му е ок.
- 620км пробег да кажем 550км в лоши условия.
- зареждаш до 440км. за 60 мин. с 50kW, които са почти навсякъде. колкото жената да се изпикА, да починеш и да хапнеш нещо. не всички държат да карат без почивка.
- качвал съм се в ID5 колата хич не е лоша ама за 120к ще бих предпочел Тесла.

Също така, имаш бензиностанции къде ли не, в града, в цялата страна. Това с инфраструктурата на тези станции пак може да го отнесеш към дискомфорта, което ще ти загуби време и усилия, отразявайки се и финансово накрая.

Има предостатъчно зарядни станции из страната вече.

Нещо май не си преценявате добре ресурсите. Те не са само материали. Но не очаквам от човек, който от едната страна има материал / стока, а от другата парична стойност да се замисли за това. И пак ти казвам, няма да успееш да качиш българин на някакъв ел. кенеф, отказвайки го за същите пари да изпълни мечтата на живота си с някоя 3-ка купе.

Факт. Българина ще кара 20 годишна 3-ка, с което при инцидент ще намали шансовете си за оцеляване с над 50% спрямо автомобил на 3 години.
Средната възраст на флота в България е 25 години.
 
Има апликации за зарядните. Даже ти изчислява къде точно да минеш.

Чисто от любопитство много пъти съм пътувал с ел. автомобил извън София. Включително до Варна/Бургас. Много хора нямат нищо против да спрат за 60 мин. да починат и да заредят за около 70%.

Около София пък съм използвал многократно услугите на Спарк. Основно София-Своге-София. Отново най-вече от любопитство за да изпробвам предлаганите модели. Зареждаме вкъщи и сутринта има ток за обратния път.

Единствената причина да не съм минал на ел. e, че няма субсидия, защото въпреки, че като разходи за период от 5-10г. електрическия автомобил ще ми дойде по-евтин за човек, който живее в България тази разлика все още не е достатъчно голяма. Според мен поне.

Питал ли си се, когато многото хора, станат наистина много, а примерно станциите не чак толкова, тези 60 минути дали няма да станат повечко? В групите за електрички, почти няма ден, в който някой да изреве за "некоректен" колега на станция.. дето виси от сумати време.

Евала ти за това да правиш прогноза, как нещо дето не ти се е случвало ще ти излезе по-евтино сравенено с нещо, кето вече ти е случило.

Например, тук, последната година, много от безплатните станции, вече таксуват. А за ремонтите след гаранционния период?
 
А бе мани електричките. Я виж бакшишите, попротестираха и изведнъж държавата им поема 550 кинта от данъка, който е 850. А Фъндъкова да си има за харчене, че ремонтите на ремонтите хич не са евтини.
 
Това за класа е субективно. Казвам го като човек, който доскоро се мръщеше на ел.

Какво му е на ID5 спрямо дизеловия пасат в примера горе?

- визията му е ок.
- 620км пробег да кажем 550км в лоши условия.
- зареждаш до 440км. за 60 мин. с 50kW, които са почти навсякъде. колкото жената да се изпикА, да починеш и да хапнеш нещо. не всички държат да карат без почивка.
- качвал съм се в ID5 колата хич не е лоша ама за 120к ще бих предпочел Тесла.



Има предостатъчно зарядни станции из страната вече.



Факт. Българина ще кара 20 годишна 3-ка, с което при инцидент ще намали шансовете си за оцеляване с над 50% спрямо автомобил на 3 години.
Средната възраст на флота в България е 25 години.
Аз лично съм се возил на Пасат, на това не съм, но това е SUV доколкото гледам и според мен е много далеч от оборудването на нов пасат, да не говорим за комфорта на возията. Конете вече ги спомена, абе разлиакта е още доста голяма. Показателите за пробег дори не ги коментирам, защото да речем, че там си има още за наваксване.

From £57,635.00

Абе добре е. Имам странното чувство, че май пасата ще спечели, ако някой ходи да си търси кола. Трябва да ти се кара много електричка, за да има дори нотка на замисляне. :)
 
Питал ли си се, когато многото хора, станат наистина много, а примерно станциите не чак толкова, тези 60 минути дали няма да станат повечко? В групите за електрички, почти няма ден, в който някой да изреве за "некоректен" колега на станция.. дето виси от сумати време.

Евала ти за това да правиш прогноза, как нещо дето не ти се е случвало ще ти излезе по-евтино сравенено с нещо, кето вече ти е случило.

На последните 3 зареждания съм чакал по 10+ минути на опашка за да заредя с бензин.

Знам, че са поне 10 минути, защото и трите пъти успях да изслушам сутрешния си подкаст преди да изляза от колата.

Та, май не е само при ел.?

Например, тук, последната година, много от безплатните станции, вече таксуват.

Да ти кажа за себе си засега не съм смятал безплатно зареждане, защото ако се реша ще зареждам основно вкъщи.

Явно все пак има някакво индиректно подпомагане освен синята зона и данъците?

А за ремонтите след гаранционния период?

На повечето производители батерията има гаранция поне 8г. Освен батерията не разбирам какви точно ремонти те притесняват? Със сегашната кола само маслото и данъка за тези 8г. са ми около 7,500лв.

Не ме разбирай погрешно - за нашите ширини наистина е сравнително рано и не при всеки се получава.
 
Аз лично съм се возил на Пасат, на това не съм, но това е SUV доколкото гледам и според мен е много далеч от оборудването на нов пасат, да не говорим за комфорта на возията. Конете вече ги спомена, абе разлиакта е още доста голяма. Показателите за пробег дори не ги коментирам, защото да речем, че там си има още за наваксване.

From £57,635.00

Човекът ти даде реален пример с реални цени. Не знам защо цитираш в паунди като живеем в България.

Абе добре е. Имам странното чувство, че май пасата ще спечели, ако някой ходи да си търси кола. Трябва да ти се кара много електричка, за да има дори нотка на замисляне. :)

Пасата е 140кс. Цитирания ID5 е 204кс с мигновен въртящ момент.

Возията и визията са субективни фактори, но в моите очи ID5 изглежда много по-добре, защото спойлера отзад доста го отваря. :)
 
На последните 3 зареждания съм чакал по 10+ минути на опашка за да заредя с бензин.

Знам, че са поне 10 минути, защото и трите пъти успях да изслушам сутрешния си подкаст преди да изляза от колата.

Та, май не е само при ел.?
Не е, ама разликата я виждаш, нали? И това е при не много ел. в момента.

Да ти кажа за себе си засега не съм смятал безплатно зареждане, защото ако се реша ще зареждам основно вкъщи.

Явно все пак има някакво индиректно подпомагане освен синята зона и данъците?
Зареждането основно вкъщи не налага ли ограничения в пробега и предварително изчисление на всяка дестинация?

На повечето производители батерията има гаранция поне 8г. Освен батерията не разбирам какви точно ремонти те притесняват? Със сегашната кола само маслото и данъка за тези 8г. са ми около 7,500лв.
Сравнено с нов ДВГ също в гаранция какви са сметките?

Не ме разбирай погрешно - за нашите ширини наистина е сравнително рано и не при всеки се получава.

Ти също не ме разбирай погрешно и аз искам ел. Просто причината "че ще е по евтино" не е мойта.
Стана ми интересно как определяш неща, в които има много неизвестни за след 5-10г. сравенени с неща, с които вече си наясно.
 
Беее, много относително колко е по-добре нова кола или стара, но с добро изпълнение. Аз предпочетох да дам 13к за 11 годишна кола, която бие по много показатели по-голямата част от новите среден клас автомобили. Бюджетните изпълнения до 30-40к даже изобщо не са за коментар.
Съответно и загубата на стойност след 5 години ползване няма да е като при нов автомобил.

И като сложиш на везната дали да си купиш нов автомобил, на добър клас автомобил (60к+) ..., нов бюджетен кошник за половината пари или читаво изпълнение на старо за 10-15к и определено става ясно защо в България се карат основно брички по 5-6к :)
Всичко опира до разумно харчене на пари.

Някой ще каже, че поддръжката е скъпа. Ми не е. Накрая сметката пак е в полза на читав автомобил на старо.
Следваща кола, която евентуално ще си взимам след 2-3 години ще пак по-висок клас на около 9-10 години.
 
Не е, ама разликата я виждаш, нали? И това е при не много ел. в момента.

Станциите ще стават все повече. Бензиностанциите ще стават по-малко. Въпрос на регулация е дали ще има достатъчно за да се покрият нуждите.

Зареждането основно вкъщи не налага ли ограничения в пробега и предварително изчисление на всяка дестинация?

Зависи.

За 7-8ч. 22kW домашна станция е повече от ок за почти пълен заряд. Поне нашия случай е такъв и уикендите на някоя разходка с преспиване. Често в Airbnb и из хотелите има зарядни.

2-3 пъти в годината ходим в чужбина ама ми омръзва да шофирам и май ще превключим на самолет с рент намясто.

Сравнено с нов ДВГ също в гаранция какви са сметките?

Виж първия пост на @freelancer там е сравнен дизелов Пасат с ID5.

Аз ще търся по-евтин вариант, защото ID5 е абсурд. Тази кола не струва толкова.

Ти също не ме разбирай погрешно и аз искам ел. Просто причината "че ще е по евтино" не е мойта.

Няма лошо.

Стана ми интересно как определяш неща, в които има много неизвестни за след 5-10г. сравенени с неща, с които вече си наясно.

Повечето разходи са предвидими и в двата кейса най-големите неизвестни променливи са цена на гориво и цена на ток. Батериите вече са много надеждни и не трябва да те притесняват.

Факт, не всички са добри. Например Leaf по-старите модели без BMS са много зле, но и второто поколение като цяло е доста назад спрямо конкурентите що се отнася управление на батерията.

Общо взето голяма дилема е. :confused:
 
Беее, много относително колко е по-добре нова кола или стара, но с добро изпълнение. Аз предпочетох да дам 13к за 11 годишна кола, която бие по много показатели по-голямата част от новите среден клас автомобили. Бюджетните изпълнения до 30-40к даже изобщо не са за коментар.
Съответно и загубата на стойност след 5 години ползване няма да е като при нов автомобил.

И като сложиш на везната дали да си купиш нов автомобил, на добър клас автомобил (60к+) ..., нов бюджетен кошник за половината пари или читаво изпълнение на старо за 10-15к и определено става ясно защо в България се карат основно брички по 5-6к :)
Всичко опира до разумно харчене на пари.

Някой ще каже, че поддръжката е скъпа. Ми не е. Накрая сметката пак е в полза на читав автомобил на старо.
Следваща кола, която евентуално ще си взимам след 2-3 години ще пак по-висок клас на около 9-10 години.

Статистически 11 годишната кола ти дава около 30% по-малък шанс да оцелееш при тежък инцидент. Колкото и читава да е, защото 11 години са 2 пълни поколения пасивна и активна безопасност. Ако кажеш, че не е така ще те помоля да се обърнеш към организациите занимаващи се с регулация и сигурност. :)

Иначе другото е така аз до съвсем скоро разсъждавах по абсолютно същия начин. Само че днес жената вика: идат деца и искам колата да е сигурна... От там ако ще купувам сравнително нова няма смисъл да е ДВГ.

Ако съм сам ще си купя някоя EV кошница да начешам крастата, а за пътувания ще си джиткам с мотора. Ама нЕма, свърши тя. :)
 
Статистически е едно, ама реалността е друго. Чувствам се много по-сигурен в аудито, отколкото в която и да е кошница на пътя (9 от 10) да речем. :)
Но да, има много бангии по пътя, които не знам как минават ГТП, както и много народ, който си кара колата, докато спре да мърда, без никакво обслужване. Това е и причината статистиките да ти казват такива неща. :)
 
Е, аз все още смятам, че хибрид е най-доброто решение (или плъг ин хибрид) за мен, но основно защото нямам гараж и не мисля, че да оставям 50к+ лева на улицата и да зареждам по външни зарядни има смисъл (финансов със сигурност няма при моето каране)
Хибридите са вече доказано почти приключили. И освен това всеки, ще ти каже че колите от 80-те и 90-те са много по-качествени. Ако можеш да сменят нова кола през няколко години - хубаво.
 
@metaverse Една обикновена соц Лада, която е струвала 5 000 лева има метални дръжки, сглобки, нитове, джуджурии, което трудно ще го намериш дори в по-висок клас нов атомобил. Някой някога за тези малки неща сещал ли се е?
Ей тука вземаме едни и същи марка и модел, едната да е от 1995, другата от 2002 примерно, които на практика са една и съща кола като показатели, кола от една и съща серия, обаче тази от 1995-та в 9 от 10 случая ще е по-качествена.
 
Статистически е едно, ама реалността е друго. Чувствам се много по-сигурен в аудито, отколкото в която и да е кошница на пътя (9 от 10) да речем. :)
Но да, има много бангии по пътя, които не знам как минават ГТП, както и много народ, който си кара колата, докато спре да мърда, без никакво обслужване. Това е и причината статистиките да ти казват такива неща. :)

Как се чувстваш и дали автомобил от 2022г. ще е по-безопасен няма нищо общо. Като теглото дори не е основен фактор, защото иновациите в материалите и сглобките отива много напред за 2 поколения.

Има хора, които работата им е да правят такива тестове за регулаторите недей така. :)

Субективното колко ти е кеф да се возиш в Аudi остави встрани.
 

Горе