Субсидии за електроавтомобил

metaverse

Well-Known Member
Снощи пак смятах разходите си по колата. Освен ако някъде нямам грешка вече излиза добра идея да си вземем добър клас чисто нов електроавтомобил.

Лизинг + годишни разходи наравно с разходите по текущата кола. До тук през 2022г. само за гориво сме дали 5,800лв. :hankey: Имаме 2 дълги пътувания из Европа де.

Има няколко модела, на които бих се качил. Всички са с приемлив за мен пробег, гаранция за батерията и 5 звезди за сигурност. Като цяло 14 години разлика в технологиите за сигурност изобщо не е за пренебрегване...

Ще се местим в нов апартамент. Даже си имаме място за зареждане вкъщи като нямам проблем да инвестирам в някаква зарядна станция. Май ни е време за ъпгрейд...

Някои знае ли как стоят нещата в момента със субсидиите в България? Питам защото не гледам български новини, а когато се опитам да намеря информация ми излизат противоречиви неща.

Ако се окаже, че има подходяща субсидия може да се навия.
 
Разходи за кола се смятат на 5 годишна база, всички видове разходи, които са очаквани и се слагат извънредни ремонтни, среден пробег за периода и обърнат в разход на километър.
Не е по темата, ама просто "за гориво 5800" няма да ти даде представа колко ти струва колата на километър пробег.
Примерно за моите нужди, колата ми струва около 75 ст. на километър.
 
Разходи за кола се смятат на 5 годишна база, всички видове разходи, които са очаквани и се слагат извънредни ремонтни, среден пробег за периода и обърнат в разход на километър.
Не е по темата, ама просто "за гориво 5800" няма да ти даде представа колко ти струва колата на километър пробег.

Е добър ден. Пазя си всичко що е по колата откакто е при мен и записвам в таблица. Имам и за старата.

Примерно за моите нужди, колата ми струва около 75 ст. на километър.

Какво караш, че 75ст.? :eek:

На мен ми идва 40ст. на километър с 2008г. Акорд Type S 2.4 бензин. Броя всичко - от автомивка до данък, каско и ремонти.

С EV по сметки ще ми е между 25ст и 38ст. зависи какво избера, колко е месечната вноска и дали мога да преживея да се качвам всеки ден на такава кола.

Много жалко ако наистина няма никаква помощ от държавата...
 
Последно редактирано:
Какви са тези суми колеги?

Карам 132 коня Toyota с газ Landi Renzo за 0.08лв на километър или 8лв на 100 километра.
1.08лв на литър в Лукойл - 0.25лв държавна субсидия - 0.03лв лоялна карта = 0.80лв на литър. Среден разход 10 литра на 100 километра.(фабрично го дават 6/100км).

Ужасен съм от това какви суми плащат хората :eek::eek::eek:
 
Последно редактирано:
Audi Allroad 3.0 / 2008 г.

OK, това обяснява двойния разход. Когато купувах ги гледах Allroad и именно поддръжката ме спря.

@timedoc пусни табличка с всички разходи и километрите да видим. Силно се съмнявам за 8-те ст. на километър. Особено ако е на лизинг. ;)
 
Ахахаах вие сте маниаци некви, аз даже няма смисъл да го смятам, че ще е яко нагоре - 10 извънградско до 140 км/час и 12-13 градско в бензин разхода само, но пък нямам лизинг примерно. Иначе, колкото по-нова кола е би следвало да е по-икономична и изогдна.

Но не винаги само това е важно, колата си е за удобство и сигурност, но и за кеф, не всичко е разхода. То и като жената общо взето, че и тя си гълта :D И оня стар лаф - кола и жена не въртят ли дупе, не ми ги хвали :D :D
 
Снощи пак смятах разходите си по колата. Освен ако някъде нямам грешка вече излиза добра идея да си вземем добър клас чисто нов електроавтомобил.

Лизинг + годишни разходи наравно с разходите по текущата кола. До тук през 2022г. само за гориво сме дали 5,800лв. :hankey: Имаме 2 дълги пътувания из Европа де.

Има няколко модела, на които бих се качил. Всички са с приемлив за мен пробег, гаранция за батерията и 5 звезди за сигурност. Като цяло 14 години разлика в технологиите за сигурност изобщо не е за пренебрегване...

Ще се местим в нов апартамент. Даже си имаме място за зареждане вкъщи като нямам проблем да инвестирам в някаква зарядна станция. Май ни е време за ъпгрейд...

Някои знае ли как стоят нещата в момента със субсидиите в България? Питам защото не гледам български новини, а когато се опитам да намеря информация ми излизат противоречиви неща.

Ако се окаже, че има подходяща субсидия може да се навия.

Ако си свикнал на висок клас бензинова кола с хубав интериор сигурно ще ти е трудно да минеш на електричка, па макар и да си най-големия фен на тесла. Само като ги видя с тия огромни таблети вътре дето са им ги сложили...
 
@timedoc споделя само разхода за гориво, а вие говорите за целия разход.
На електричката само каското ще ти е повече от разхода за гориво сега :).
Но всичко е въпрос на сметка, ако си знаеш карането (градско/извънградско/паркиране в зони/ возене на багаж и пътници).

Споделям едно много полезно писание на колега, пишещ в групата за електромобили - Дизел или електричка, VW Passat Alltrack 2.0 TDI или VW ID5 Pro - в неговия профил.
 
@timedoc

Ако приема, че Королата е 50,000лв. нова лизинга за 5г. ще е 600лв./м. или 7200лв. за годината.

T.e. да ме поправи някой ако греша ама за да имаш 8 стотинки разход (без изобщо да смятаме други разходи само лизинга) трябва да караш нещо от сорта на 100,000км на година. ;)

@Ivo_ което ме подсеща, че в сметката трябва да се вкара покупната цена на автомобила и както каза ти да се смята за 5г.
 
Последно редактирано:
Ако си свикнал на висок клас бензинова кола с хубав интериор сигурно ще ти е трудно да минеш на електричка, па макар и да си най-големия фен на тесла. Само като ги видя с тия огромни таблети вътре дето са им ги сложили...

Е колко висок клас да е Хонда Акорд...

Таблетите не ми пречат. Конкретно Tesla много ми харесва изчистения дизайн ама нямат сервиз в България... Иначе веднага бих си взел, защото вече имам гараж с възможност за зареждане.

Понеже ще получа много по-сигурен автомобил съм готов да преглътна някои неща ако финансово се оправдае покупката. Без субсидия е на кантар и трябва да се прави компромис с пробег, комфорт, екстри и т.н.
 
Ми не знам, аз съм си фен на немското, макар че последните години и те се излагат. Първата кола, която си купих си беше БМВ с доста стилен интериор и оттам като се почнааа на такива си свикнах и такива си харесвам. Може колата да е 2021-22г., обаче като са по-нисък клас ми изглеждат на пластмасови колички, като детски играчки са ми, така ги правят по-евтините, нищо общо няма. Супер дървени дизайни. Да чисто нови са, да по-икономични са, ноо разликата е от небето до земята за мен. То си е въпрос на вкус, време и изисквания, то така говоря и защото нали нямам деца и семейство още, може би после ще ми се наложи да се возя в по-дървени коли.

Иначе сега ги разгледах хонда акорд има и модели, които изглеждат прилично вътре.

А за електричка даже и не съм се замислял още, ще изчакам да видя накъде ще отидат нещата с тях, че още ми е мътно, даже не съм сигурен дали ще се наложат навсякъде масово. В човешката история има много неща, които са били нововъведение и са преминали супер бързо, защото са се появили други още по-готини и практични, има и неща, които са останали и се ползват моооого време. Ще поживеем и ще видим това, от кои е. Оня ден гледах изпитания на 1 летяща кола в Дубай, може пък направо на такива да се метнем :D
 
Не вкарам цената за покупка, а загубата за периода от стойността, защото продаваш и си връщаш по-голямата част от парите.
Същевременно сега е по-изчанчено време, колата ми в момента струва повече, отколкото съм я купил преди 3 години. Ама като сложиш и инфлацията и става съвсем друга сметката.

За тези, които мислят, че колата им харчи само колкото са сипали у резервоара, явно карат на тате колата до кварталното кафе. :)

Колкото по-малко караш колата си - толкова ти е по-голям разхода на километър пробег.
Всеки извънреден ремонт на "извънредно предвидените разходи за такива ремонти" трупа стотинки на километър.

Иначе основните разходи са:
каско и ГО
данък
винетка
паркинг (сини зони)
автомивки и консумативи тип ароматизатори, чистачки, течности за чистачки, бърсалки и прочие глупости
обслужване - филтри, масла, течности (ежегодно при нормално каране около 15к км)
гуми + сезонна смяна на гуми + вероятно изправяне на джанти (едни гуми е хубаво да се хвърлят на 4-5 години, някои не го правят естествено)
и вече според колата си слагате суми за дискове и всьо по окачавнето дет ако държите на стегнат автомобил ще си сменяте при всяка проверка, демек ежегодно.
Отделно според автомобила за периода от 5 години може да смените доста по-сериозни чаркове, които при едни може да липсват в такъв перод.
загуба на стойност - примерно при мен нормално е - 1000 на година, ама сега не е така.
и естествено разход на гориво. Не по книжка, а по преко наблюдение за средно градско и средно извънградско. Правиш си симулация на очакван годишен градски разход, и очакван извънградски. Вадиш среден разход на 100 км.

Събираш всичко за 5 години, смяташ и делиш на общия пробег, който се очаква да направиш, за да получиш разход на 1 км пробег
 
Последно редактирано:
Аз не мога да разбера какво го нищите, колата си е пасив огромен, дали ще те набутва с 5-10-15-7890 лв. все тая. Ако разликата между два модела като разход не е толкова фрапантна просто си вземаш тази, която те кефи повече и си я караш нея, аз така мисля. Да не говорим, че гаранции нямаш кои знае какви, ако ще я караш след като и изтече гаранцията, че може да се окаже супер чуплива, нищо че е на 6-7 години. Най-добре си е да я връщаш и да вземаш нова, но пак си се набутваш и така. Необходим понякога разход и пасив, това е колата. Говорим за личен автомобил. Сложи и на тая кола и един гараж за 60 000 лв. в София и после ходи да смяташ колко ти е на километър...
 
Еее не си прав @webstil, много хора не знаят какъв разход им е автомобила. И да, тия чупливите вече трупат много отгоре.
Затова и колкото да закръглиш нагоре разхода ти на 1 км пробег, все ще е вярно. :D

п.п. Ако си купиш гараж за колата специално, демек ако я нямаше колата - нямаше да си купиш гараж - то може да се окаже, че колата ти е докарала сериозен актив, тъй като в повечето случаи стойността на гаража ще е по-висок при продажба, демек не само, че не се смята като разход, а даже може да свалиш малко похарчените пари за колата с печалбата от имотната продажба, нали така @metaverse :))
 
Не вкарам цената за покупка, а загубата за периода от защото продаваш и си връщаш по-голямата част от парите.

Прав си.

А за електричка даже и не съм се замислял още, ще изчакам да видя накъде ще отидат нещата с тях, че още ми е мътно, даже не съм сигурен дали ще се наложат навсякъде масово. В човешката история има много неща, които са били нововъведение и са преминали супер бързо, защото са се появили други още по-готини и практични, има и неща, които са останали и се ползват моооого време.

Адопшъна мина 5% що се отнася глобални продажби. 5% е критичното ниво точно преди масов адопшън. Разгледай как са навлезли смартфона, хладилника и др. нови технологии.

Също ЕС натиска за електрифициране. Първо на личния транспорт, а после и всичко останало. Идните години ще се вдигнат данъците на всички ДВГ.

Tech-Disruption.png


Аз не мога да разбера какво го нищите, колата си е пасив огромен, дали ще те набутва с 5-10-15-7890 лв. все тая.

Ако мога да получа сходен кеф с по-голяма сигурност за по-малко пари ако ще 500лв. за годината да ми спести хич не ми е все тая. Не съм зелен това не ме интересува. ;)

В някакъв етап винаги старата кола започва да излиза по-скъпо от по-нова и няма логика да си я стискаш докато умре.

Имай предвид, че сигурността също е фактор. В България среднатa възраст на автомобилите е около 22.5г. Как мислиш при удар кой има по-голям шанс да оцелее аудито на 20г. или тойотата от 2020г.?

Още днес мога да си купя нова кола, но понеже все още нямам деца няма да го направя ако не го оправдая финансово. Когато се появи дете няма да го мисля.

Темата я подхванах, защото вече мога да го оправдая ама ми се иска още малко за да не се налага да се ядосвам, че трябва да карам Nissan Leaf например. :hankey:

Сложи и на тая кола и един гараж за 60 000 лв. в София и после ходи да смяташ колко ти е на километър...

Никога не бих купил какъвто и да е retail имот в България, защото средната доходност е между 1% и 3%. Виж в мол бих инвестирал. там е около 7%. Това е друга тема и тук пак стигаме до там, че повечето хора не са наясно какви са разходите по колата или апартамента. :D
 

Горе