apeneva

New Member
Здравейте!
Имам регистрирано ООД с регистрация по ДДС (чл.100). Фирмата е създадена за да облужва продажби за момента само от eBay. Въпроса ми е, трябва ли да издавам фактура за всяка една продажба, която се реализира от там и да я подавам към счетоводителката?
Разговарях поне с 5 различни счетоводителя и всеки ми казва нещо различно. Счетоводителката, с която започнах работа иска да пиша фактура за всяка продажба, а други с които разговарях, казаха че това не е нужно и че репорта за транзакциите (които eBay генерира като csv файл) са достатъчни за да водят счетоводството на фирмата. Продавам както в Европейски страни, така и извън Европейския съюз.
 
Да бе, 10 фактури за всяка продажба :D
Фактура само на клиентите които са фирми. При физ. лица ако изрично поискат. А останалите пращаш на счетоводителката в отделен фаил с цялата информация за трансакциите и като не може тя, да си намери кой да й помогне.
 
Според мен е нужно да се издава за всяка продажба към юридическо лице, да върви със съответните атрибути и данни. За физически лица, там вече зависи от счетоводството. Като цяло някои си ги искат, за да засекат банк стейтмънта, други не държат, разчитайки изцяло на банк стейтмънта. Зависи кой какво ще ти обяснява. Аз пък имам такъв пример, дето счетоводителката искаше и ЕНГ-та, за да си е сигурна на 100%, че всичко е с много данни.
 
Да бе, 10 фактури за всяка продажба :D
Фактура само на клиентите които са фирми. При физ. лица ако изрично поискат. А останалите пращаш на счетоводителката в отделен фаил с цялата информация за трансакциите и като не може тя, да си намери кой да й помогне.
Работата е там, че сигурно всички поръчки от eBay ще бъдат към физически лица, т.е. фактура е нужна само ако някой от клиентите го изиска. Според вас, счетоводителката какво трябва да направи с детайлната извадка за да бъде всичко оформено легално за пред НАП и да се знае за коя транзакция да си вземат ДДС-то?
Просто е страшно много работа (бумащина) за мен да пиша фактура за всяка една продажба, а счетоводителката ми твърди че това е единствения начин всичко да е законно. А пък и всяка една фактура, която издавам ми надува допълнително сметката към счетоводството.
 
Като цяло някои си ги искат, за да засекат банк стейтмънта, други не държат, разчитайки изцяло на банк стейтмънта.
Парите по банка за продажбите от месец октомври, няма да влязат по банка до края на месец декември, защото eBay-а е новорегистриран и ще ми държат парите 2 месеца, сигурно като гаранция че не съм някой мошенник. Отделно от това, имам примерно 10 продажби на на стойност да кажем 200 евро за този месец, а превода през декември може на е на съвсем друга стойност, понеже eBay изплащат пари веднъж в месеца, мисля че беше всеки първи вторник на месеца. Т.е. ако първия вторник от месеца е да кажем 4то число на месеца (в този случай е 1во), в превода на пари от Ebay към мен ще са включени всички пари от поръчките за предния месец плюс за тези 4 дни от следващия. Т.е. ако съм успяла да обясня правилно, май няма как да засече каквото и да било по банковия стейтмънт.
 
детайлната извадка за да бъде всичко оформено легално за пред НАП и да се знае за коя транзакция да си вземат ДДС-то?
Този въпрос е некоректен. ДДС дължиш без значение дали отсреща е ФЛ и дали си издал фактура.
 
Не дължа ли ДДС само за продажбите, които са към физически лица от Европейски съюз?
Мисля, че е за всички, виж купи нещо от някой сайт тук в ЕС, и ще видиш как в чекаута ще добавят и един VAT. :)
 
Парите по банка за продажбите от месец октомври, няма да влязат по банка до края на месец декември, защото eBay-а е новорегистриран и ще ми държат парите 2 месеца, сигурно като гаранция че не съм някой мошенник. Отделно от това, имам примерно 10 продажби на на стойност да кажем 200 евро за този месец, а превода през декември може на е на съвсем друга стойност, понеже eBay изплащат пари веднъж в месеца, мисля че беше всеки първи вторник на месеца. Т.е. ако първия вторник от месеца е да кажем 4то число на месеца (в този случай е 1во), в превода на пари от Ebay към мен ще са включени всички пари от поръчките за предния месец плюс за тези 4 дни от следващия. Т.е. ако съм успяла да обясня правилно, май няма как да засече каквото и да било по банковия стейтмънт.
Това ще трябва да го изговорите със счетоводителя как да се осчетоводи и съответно плати ДДС-то при положение, че още чакаш постъпленията по банка.
 
Работата е там, че сигурно всички поръчки от eBay ще бъдат към физически лица, т.е. фактура е нужна само ако някой от клиентите го изиска. Според вас, счетоводителката какво трябва да направи с детайлната извадка за да бъде всичко оформено легално за пред НАП и да се знае за коя транзакция да си вземат ДДС-то?
Просто е страшно много работа (бумащина) за мен да пиша фактура за всяка една продажба, а счетоводителката ми твърди че това е единствения начин всичко да е законно. А пък и всяка една фактура, която издавам ми надува допълнително сметката към счетоводството.
При физически продукти не съм сигурен кое ДДС се начислява, че при ел. услуги е различно, но което и да трябва да е (БГ или това на държавата на клиента) това си се записва в отделна колонка за всяка трансакция. Счетоводителката събира сумите, изготвя едно платежно в електронното банкиране към НАП и готово.
Относно кога влизат парите в банката - това няма значение за НАП. Важно е кога е настъпило т.нар. "данъчно събитие", а то настъпва в момента на продажбата. Т.е., ДДС от продажби за този месец ще трябва да се плати през Ноември, без значение дали в банковата сметка иБей са превели вече нещо или не.

Относно на кой трябва и не трябва да се начислява ДДС не мога да кажа, защото не знам дали е същото като при ел.услугите. При тях се начислява ДДС на всичко живо, което няма ДДС номер и се намира на територията на ЕС. Ако има ДДС номер, ДДС не се начислява. Ако е клиент от извън ЕС също нищо не се начислява. За физическите продукти вероятно ще има някакви разлики, най-малкото, че при тях мястото на сделката май се счита, че е в България, докато при ел.услугите то е при получателя и съответно се начислява ДДС-то на неговата държава.
 
При физически продукт, начисляването на ДДС е същия начин. С уговорката, че има някаква директива на Европейската комисия, която гласи че ставката на ДДС, която трябва да начислявам за всички без ДДС номер на територията на ЕС е 20% до достигане на 10000 Евро (това е общо за всички държави членки). След това, счетоводителя прави някаква регистрация за плащане на ДДС "на едно гише" и след това аз трябва да таксувам всеки с различна ставка, в зависимост от държата, в която изпращам стоката (всичко това е само за ЕС).
Просто исках да разбера, какво прави счетоводителя с извадката от eBay в случай, че от НАП направят проверка на фирмените документи, понеже тази таблица сама по себе си предполагам, че нищо не означава, просто някакви суми, имена и адреси подредени в колонки, а не документ за осчетоводяване.
 

Горе