Счетоводство и складова наличност на онлайн магазин?!

webstil

Well-Known Member
Има някаква традиция като пусна тема и да става огромна, но и полезна за хората, да видим сега как ще е. Нека да обменим малко полезен опит, мисля че има доста подобни теми, но обобщена като тази, която пускам - май няма във форума. Ще задам няколко въпроса за хората с онлайн магазини, знам че всеки процедира по различен начин :

1) Издавате ли касов бон или ползвате пощенски паричен превод?
2) Как отчитате продажбите на клиентите, които не желаят фактура? (в случай, че не издавате касов бон) Въобще издавате ли фактура на всеки клиент или само на тези, които изрично желаят? (става въпрос за крайни клиенти ФЛ)
3) Как се справяте със складовата наличност? Използвате системата на онлайн магазина или друг складов софтуер, той синхронизиран ли е с онлайн магазина?

Идеята ми е да се обмени опит и да бъдат открити най-полезни за търговците и същевременно за потребителите решения, които да отговарят на изискванията на НАП и същевременно да улесняват оборота.

П.П. Мога да добавям още въпроси в темата и да се образува хубава дискусия.
 
Аз не се занимавам с онлайн търговия, фирмата ми е в сферата на услугите, затова ще отговоря само на втория въпрос - системата издава фактура за абсолютно всичко автоматично и изобщо не питаме клиента дали иска или не. По-лесно за всички е, в нашия случай.
 
Добре в такъв случай, първо как издавате фактура на ФЛ - без ЕГН ли? Тоест системата де?
Второ, не Ви ли стават много фактурите. При нас се издава нещо като обобщена фактура, събират се да речем повечко продажби и се издава 1 фактура. По този начин на месец се издават 5-6-7 фактури, съдържащи всички продажби, а ако трябва на всеки клиент отделно - това ще са 400-600 фактури на хора, които не ги искат. Тоест те са си само за наше ползване за отчитане на продажбите. Не мисля, че има нужда от такава загуба на ресурс и хартия. Да не говорим, че и всеки счетоводител е по-доволен на 5 фактури на месец, вместо 500.
 
Честно казано не се бях замислял за ЕГН-то. Ние клиенти от БГ нямаме, нито физически, нито юридически лица и във фактурите има само име и адрес (+ ДДС номер, когато е предоставен такъв). Документооборота е по-голям от колкото ми се иска, но всичко е много опростено когато срещу всяка стотинка има документ.
 
Касов бон не издавам. Работи се с ппп и банка.
Всички фирми получават ф-ра. По ДДС.
Всички продажби на фл се изписват на една обща фактура за седмицата. Така няма нарушение относно 5-те дни след получаване на пари по банка да е издаден документ. Като няма данни, а и да има няма значение при фл се изписва на клиент на дребно с 9-ки вместо ЕГН.
Ползвам microinvest warehouse open. Няма синхронизация с магазина, но това е поради определени специфики на организацията на работа, доставки и тн.
 
1. Издавам само касов бон за онлайн поръчките и физическите такива. На апарата имам бутон "наложен платеж" за онлайн поръчките, клиентите на място с тотал стандартно, по този начин не ти отива наличност в касата, когато е с наложен платеж. Не ползвам ППП. Това само за онлайн магазини е неприложимо или по-скоро безмислено. За физически магазин с онлайн магазин е супер, защото за касовия бон прихващам с телбот поне няколко флаера, визитки и други подобни. А той трябва да се пази :)
2. Както казах, издавам касови бележки и в двата случая.
3. Имам на микроинвест склад про. Купил съм всичко нужно за интеграция с онлайн магазина, ама е страшна гадост и не го ползвам. Няколко пъти ми разбърка сайтовете и го изключих завинаги. Много трудно се настройва чумата...

Най-добри практики според мен няма. Всеки си натъманява нещата според себе си :)

1) Издавате ли касов бон или ползвате пощенски паричен превод?
2) Как отчитате продажбите на клиентите, които не желаят фактура? (в случай, че не издавате касов бон) Въобще издавате ли фактура на всеки клиент или само на тези, които изрично желаят? (става въпрос за крайни клиенти ФЛ)
3) Как се справяте със складовата наличност? Използвате системата на онлайн магазина или друг складов софтуер, той синхронизиран ли е с онлайн магазина?

Идеята ми е да се обмени опит и да бъдат открити най-полезни за търговците и същевременно за потребителите решения, които да отговарят на изискванията на НАП и същевременно да улесняват оборота.

П.П. Мога да добавям още въпроси в темата и да се образува хубава дискусия.
 
Касов бон не издавам. Работи се с ппп и банка.
Всички фирми получават ф-ра. По ДДС.
Всички продажби на фл се изписват на една обща фактура за седмицата. Така няма нарушение относно 5-те дни след получаване на пари по банка да е издаден документ. Като няма данни, а и да има няма значение при фл се изписва на клиент на дребно с 9-ки вместо ЕГН.
Ползвам microinvest warehouse open. Няма синхронизация с магазина, но това е поради определени специфики на организацията на работа, доставки и тн.

И аз ползвам ППП и банка, без касов бон. По същия начин отчитам продажбите на клиентите със седмични фактури на ФЛ, те реално са само за нашето счетоводство, тъй като на клиентите не им трябват. Единствено като проблем е може би, че ми стават много дълги фактурите на по 2-3 страници, понеже има повечко продукти. Между другото се чудя така като са по-дълги как е по-правилно всяка страница от фактурата на отделен лист да се печата или може и на гърба на първият?

Нямам синхронизация с онлайн магазина и аз, но там са ми реално наличностите и там се сменят постоянно в самата система на онлайн магазина. Иска ми се да ползвам складов софтуер, но мисълта, че всичко ще трябва да се въвежда 1 път в складовия и после в магазина и да се променя по няколко пъти, а после и във фактурите, нещо не ми изглежда рентабилно.
 
Може ли малко повече информация относно задължението за издаване на фактура до 5 дни от постъпване на пари по банковата сметка? Това за всички търговци ли е или само за регистрираните по ДДС?
 
Може ли малко повече информация относно задължението за издаване на фактура до 5 дни от постъпване на пари по банковата сметка? Това за всички търговци ли е или само за регистрираните по ДДС?
За всички.
 
Мерси. А основание, ще може ли да посочиш, че да ми се изясни съвсем? :) И какво пишете на получател на фактурата? ЕГН-то пишете 999..., а на Име, Адрес?
 
Мерси. А основание, ще може ли да посочиш, че да ми се изясни съвсем? :) И какво пишете на получател на фактурата? ЕГН-то пишете 999..., а на Име, Адрес?
Счетоводител нямаш ли?
 
Сборните фактури как ги генерирате? Външен софтуер ли ползвате или нещо сте сложили в магазина? Аз например съм с woocommerce и се чудя как мога директно от там да генерирам обща фактура за няколко поръчки например. Използвам WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips, но от там мога да генерирам фактура за всяка поръчка по отделно, но не и за няколко наведнъж.

Ако ползвате външен софтуер, интегрирали ли сте го с woocommerce, че и аз като @webstil си водя наличностите в магазина и не ми се иска да го правя на още едно място?
 

Горе