Счупена стока след опция за преглед? Решение?

От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Всеки дефект установен до 6 месеца след закупуването на стоката се счита за производствен такъв. Законовата гаранция е 2 години. Ето, чети.

Какъв е срокът за предявяване на рекламация на стока, когато се позовавате на законовата гаранция?

Срокът на гаранцията за стоки е 2 години, но не по-късно от 2 месеца от установяване на несъответствието.
Ако дефектът или несъответствието на стоката се прояви до 6 месеца след доставката й, се приема, че е съществувало при доставката й. в този период тежестта на доказване на съответствието на стоката с договореното е на търговеца.
Ако се докаже, че несъответствието се дължи на естеството на стоката, то Вие не може да се възползвате от правото си на законова гаранция.
Има изключение от двугодишната гаранция. Това са случаите, в които се касае за стоки, чийто „естествен” живот е по-кратък от 2 години, като например бельо, чорапи и др.
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Мой съвет, като работещ в куриерска фирма ЕЕ. Независимо, че е взел пратката без да я отвори той има право да заведе рекламация. В случай, че ти си сигурен, че пратката е пратена здрава (тук е важно дали пратката е прегледана от служител на фирмата - задължително е, ако не е - 90 на сто - рекламацията е в полза на рекламанта) оставяш проблема на клиента - той да си завежда рекламация към куриерската фирма. Той е собственика на пратката - той е в правото на рекламант. При вътрешното разследване ще се разбере дали повредата е по релацията на куриерската фирма или не (100% се разбира при нас - има видеонаблюдение навсякъде - дори в камиона). Ако вината е в курирската фирма - клиента се обезщетрява.
Самия факт, че пратката е освободена и приета от клиента, доказва, че той е взел решението да приеме пратката, това, че не я е прегледал е негов проблем. Ти си си спазил процедурата.
 
От: От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

В магазина, който поддържам, ако клиента не е доволен до 7 дневен срок му връщаме парите.

Кой е този магазин, мисля да накупя малко стока и да Ви я върна на 360-тия ден ([URL="https://www.wbs-law.de/eng/consumer-protection-eng/online-business-tips-on-the-eus-consumer-rights-directive-46195/]yeah[/URL])? Доста промоция сте му ударили.
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Мисля, че така сме задължени по закон. :shock:
 
Последно редактирано:
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Имал съм подобен случай с дисплей за Iphone 5. Клиентът го отворил в Еконт и решил сам да си го сглоби да види дали работи...обади ми се и ме напсува по телефона, че му пробутвам дефектна стока. Поех разходите по връщането и веднага отидох при техник да провери дисплея...оказа се, че работи изрядно и просто клиентът е нямал идея как се слага това чудо. Съответно му звъннах и го наврях без свян на кучето в г...
Като цяло клиентът винаги е прав, но някои са толкова прости, че не си заслужава разправията.
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Казуса от 1вото мнение е за счупен не като неработещ, а като натрошен/строшен/физически увреден. Това НЕ Е несъответствие с договора на продажба. Никога не било. Пак повтарям:
Пращам часовник, посочено е, че има хронометър, но той няма или е само декоративна стрелка. Това е несъответствие.
Ако пратя часовник както е описано, а някой след 2-3-5 дни се сети и да ми мрънка, че стъклото е на сол е съвсем друго. Много ми е интересно как доказва, че е пристигнал така, но е чакал 5 дни?! Разбира се, че има право на жалба, но това не значи, че ще мине.
И 6-те месеца за несъответствие, и 2-те години гаранция покриват техническа функционалност. Никога не са покривали механични дефекти и увреждания. Дори напротив - това е причина да бъде отнета гаранцията. Винаги.
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Мой съвет, като работещ в куриерска фирма ЕЕ. Независимо, че е взел пратката без да я отвори той има право да заведе рекламация. В случай, че ти си сигурен, че пратката е пратена здрава (тук е важно дали пратката е прегледана от служител на фирмата - задължително е, ако не е - 90 на сто - рекламацията е в полза на рекламанта) оставяш проблема на клиента - той да си завежда рекламация към куриерската фирма. Той е собственика на пратката - той е в правото на рекламант. При вътрешното разследване ще се разбере дали повредата е по релацията на куриерската фирма или не (100% се разбира при нас - има видеонаблюдение навсякъде - дори в камиона). Ако вината е в курирската фирма - клиента се обезщетрява.
Самия факт, че пратката е освободена и приета от клиента, доказва, че той е взел решението да приеме пратката, това, че не я е прегледал е негов проблем. Ти си си спазил процедурата.

правилно
никакво връщане на парите или замяна на стоката
тук матряла само лъже
имал опция да прегледа уж не прегледал
ай сиктир тариктатите
аз не давам нищо на такъв топуз!
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Като искаш да си коректен търговец и клиента да се върне пак при теб и да ти купува стоката .... трябва да заменяш стока и това е.
От там нататък ТИ лично тръгваш да се занимаваш с ВНОСИТЕЛИ и дали ще ти приемат рекламацията.
Относно прегледа при куриера - щом не го е видял на място да не е спал ...
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Не забравяйте че дори и когато стоката се застрахова, ако не се направи проткол предварително преди пратката да е приета от клиента / разбира се това зависи от получателя /, след това застраховката няма как да я ползвате понеже той нашия вече си е занесъл стоката в тях и след 1-2 часа се връща при куриера, какво може да направи той? Колкото до рекламациите повечето от клиентите няма да се занимават с това, защото ще отнеме и твърде много време = пак няма да е доволен от Вас / търговците /. Лично аз нямам опит в тази сфера понеже работим с други стоки. Но ние като търговци предимно предлагаме замяна на стоката.
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

За каква гаранция и какви две години и КЗП говорите??? В първия пост изрично е казано - счупена и натрошена стока. Клиента е прегледал и приел стоката - тутто финито!!

Как процедирате в следният случай, изпратили сте функционираща и напълно здрава стока, да кажем телевизор, часовник или нещо друго, което може да се счупи. Клиента приема стоката, като изрично сте сложили възможност за преглед и тест до 15 минути. След около час след приемането, клиента звъни и казва, че стоката е счупена и натрошена, че не е имал възможност да я прегледа, че е бързал и чак като се е прибрал в тях видял и т.н.?

Доста често в онлайн търговията има подобни казуси и ми е интересно да чуя вашето мнение.
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Аз имах такъв случай наскоро. Клиент твърди, че стоката пристигнала счупена, но въпреки това я е взел. Видя ми се странно, че след като е видял, че е счупена, не ми я върна, а си я взел. Понеже не беше нещо скъпо реших да не се разправям и му изпратих още един брой за моя сметка.
 
Re: От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Аз имах такъв случай наскоро. Клиент твърди, че стоката пристигнала счупена, но въпреки това я е взел. Видя ми се странно, че след като е видял, че е счупена, не ми я върна, а си я взел. Понеже не беше нещо скъпо реших да не се разправям и му изпратих още един брой за моя сметка.

Да има и за него и за авера. Лесно и "умно".

Аз това се опитвам да обясня на едни приятели. Няма как да имаш онлайн магазин и да нямаш някакви такива селски изпълнения. Съвсем нормално е според мен. Даже е задължително да се включи в статистиките при прогнозиране на загуби. :)
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Как процедирате в следният случай, изпратили сте функционираща и напълно здрава стока, да кажем телевизор, часовник или нещо друго, което може да се счупи. Клиента приема стоката, като изрично сте сложили възможност за преглед и тест до 15 минути. След около час след приемането, клиента звъни и казва, че стоката е счупена и натрошена, че не е имал възможност да я прегледа, че е бързал и чак като се е прибрал в тях видял и т.н.?

Доста често в онлайн търговията има подобни казуси и ми е интересно да чуя вашето мнение.

По принцип се прави рекламация. Много зависи кои са куриерите. Наблюденията върху Еконт са, че всеки от служителите се моли да няма рекламация. Зависи дали е до адрес (в случая не знам какво ще стане), но ако разследват офис на Еконт глобите са много солени - смъкват им месечния процент примерно с 5%. Но като цяло нещата не са приятни.
 
От: Re: От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Да има и за него и за авера. Лесно и "умно".

Аз това се опитвам да обясня на едни приятели. Няма как да имаш онлайн магазин и да нямаш някакви такива селски изпълнения. Съвсем нормално е според мен. Даже е задължително да се включи в статистиките при прогнозиране на загуби. :)

А защо всеки път ние (търговците) да пием студената вода и да си затваряме очите, и те да се облагодетелстват нечестно на наш гръб? Проблема е, че 99% от онлайн магазините не са на 100% изрядни (то май и теоритично няма как да стане, защото винаги ще се намери за какво да се заядат и да ти пишат акт, пък било то и за една запетая, но и това зависи от проверяващите), а 90% не са изрядни и за най-баналните неща, и дори не знаят закона. На същите тези 90%, когато клиент само им спомене КЗП и собствениците се по**рат ( с извинение) и са склонни да направят всичко, само и само да не се стига до КЗП, пият една студена вода и "го включват в статистиките при прогнозите на загуби" :) Разбира се, същия този клиент утре ще си пробва номера при друг, после при трети и като види, че минава .... стой та гледай.
Не ме разбирайте грешно, аз не съм от търговците, който реже клиентите си постоянно, дори напротив. Постоянно правя изключения и пия студена вода, но когато е в рамките на разумното съм склонен да пия студена вода и да преглътна непредвидени разходи, я за куриер за връщане и замяна, я за върнат продукт (което връщане бих могъл да откажа). Не понасям обаче нагли клиенти, които злоупотребяват и си пробват селските номера като горепосочения и не си затварям очите! Съвсем учтиво ги съветвам да се обърнат към КЗП и за около 3 години (откакто се занимавам с търговия онлайн, а през това време е имало не малко такива опити), днес беше втория път за който КЗП идват на проверка по жалба. В повечето случаи, същите тези нахакани тарикати, които заплашват с КЗП, като им кажеш да подадат жалба там и се чудят какво става и всичко приключва до тук.
А относно актуалната проверка по жалба от днес, като приключи може да споделя как е минала и какъв е бил изхода, защото на прима виста смятам да я оспорвам, въпреки че от КЗП ме посъветваха, че ще е по-лесно да пия студената вода и да заменя продукта/върна парите на клиента, макар че и според тях той не е прав, но те щели да ми пишат акт за друго ... :)
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

BTW наскоро разбрах,че ако нямаш даден артикул в САЙТА си и НЕ СИ НАПИСАЛ че е ИЗЧЕРПАН ( НЯМА В НАЛИЧНОСТ ) при подаден сигнал от клиент може да ти треснат акт-а , който е 500 лв при 1во нарушение.
Да сте се сблъсквали с това ?
 

Горе