Съвет за получена дефектна стока

stan40

New Member
Здравейте,
В патова ситуация съм и бих искал да помоля за съвет. Наскоро закупих камина , която дойде с дефект, счупена предна врата. Камината имаше застраховка при транспортиране и гаранция. При доставката и , тъй като беше рано, нямаше представител на фирмата. Беше подписано приемателен портокол. След като дойдоха се установи проблема. Фирмата е била наела трета страна, за да извърши доставката. Сега фирмата изисква от мен да търся и наема независима стокова фирма, която да оцени щетата и с документите да се подава иск за застраховка. Някой имал ли е подобен проблем и какво мога да направя ?
 
Здравей. Свързваш се по мейл с тях и им пускаш снимки, ако трябва и се уточнявате за връщане или заменяне на стоката. Няма как иначе да се процедира. ;) Фирмата и "третата страна" ще се уточняват по между си. Клиентът не взима отношение тук. Имал съм подобен, но беше объркана поръчката. Доказах, че са направили грешка, и всичко беше точно, нямаше проблем. Всичко за тяхна сметка, както си му е реда. Също така, мисля, че имаше 14 дни, да не бяха вече 30, в които можеш да върнеш стоката, ако не си Ок с нея. А ти определено не си ОК. ;)
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Не е трябвало въобще да приемаш камината.
 
От: От: Съвет за получена дефектна стока

Не е трябвало въобще да приемаш камината.

Ред доставката на една камина е между 50-100лв в едната посока и не мисля че това е правилният начин за действие - Нормалните фирми корегират в последствие получилите се проблеми не е необходимо да се губят пари за доставка.

Навремето един такъв клиент ми поръча голяма поръчка при доставката видял че на една от многото стоки опаковката е ожулена при транспорта и без да се опита да се свърже с мен за да разрешим проблема върнал директно поръчката - Това удоволствие на мен ми струваше 100лв

След това ми се моли да му изпратя пак стоките аз му казах че не е желан повече като клиент.
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Прав си, но тия отгоре не е като да са коректни. Какви оценители, какви трети фирми. Тя зимата ще свърши :) За това, ако нещо идва счупено, обаждаш се на фирмата и я информираш, че в този вид не можеш да приемеш стоката. В крайна сметка, това са рисковете на интернет търговията, а и стоката трябва да е застраховата - т.е. куриерът трябва да възстанови щетите.
 
От: Съвет за получена дефектна стока

И аз мисля, че няма нужда от оценители и допълнително заплащане на транспортиране и др. Това си е чисто и просто рекламация - камината не може да функционира в този вид, в който е пристигнала.
 
От: Съвет за получена дефектна стока

тая трета страна куриера ли е, не трябваше да приемаш стоката защото сега ще ти платят обещетение след много занимания със застрахователи, а ти с тея пари ще си ремонтираш камината сам - занимание, което трябваше да го извърши куриера...
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Ако фирмата е коректна ще му изпратят нова врата за камината а те ще се занимават с превозвача да си търсят парите от застраховката
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Това което искаха от фирмата е да намеря аз и съответно да платя на фирма , която извършва независим стоков контрол за да оцени щетите. После с тези документи те щели да предвят иск за застраховката ( камината има такава) към доставчика. Доставката , застраховката и самата камина бяха включени в цената, която аз платих. Тъй като проблема с дефекта е счупена предна врата ( стъклото, изкривяване) от фирмата казаха , че застраховката щяла да покрие това и пристипхме към монитрането и, за което също им платих тогава. След като всичко това приключи се оказаха , че нещата не са както са казали. Не били виновни, че доставчика е повредил стоката и имах чувството, след разговор с тях,че едва ли не аз съм виновен за това. Постоянно ме препращат да търся "независим стоков контрол" да оценява щетите, за да пуснат иск . Доколко това е правилно, няма да коментирам. Като опция обмислям оплакване до комисията по защита на потребителите, но те споменаха, че щом съм приел стоката, можело и аз да съм счупил, изкривил вратата след приемането и.
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Сам си се прецакал. Пий една студена вода и си плати за ремонта.
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Ако камината си я купил на частно лице можеш да се оплачеш в КЗП все пак ти имаш протокол че си получил стоката повредена, ако си я купил на фирма трябва да ги съдиш.

Предупреди фирмата че ако не се задействат да оправят нещата ще пуснеш жалба до КЗП - Почти сигурно е че ще им намерят поне 5-6 точки по които да им съставят акт а глобата за всяка точка е от 500 до 3000лв

Ако все пак не им уври главата - Пускай жалба като се разходят няколко пъти до КЗП и платят глоби колкото 2-3 камини следващият път ще питат в кой ден на клиента му е удобно да минат да я оправят.
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Няма какво да предупреждава. Направо да сканира всички документи, да направи няколко снимки на повредата и да ги пусне заедно с жалбата си до КЗП още сега по интернет. Не е работа на клиента да се занимава с независим стоков контрол и други подобни простотии.
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Тест всяко едно съприкосновение на фирмите с КЗП им струва по няколко хиляди лева и много нерви - Нека им даде последен шанс да бъдат коректни
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Интересното е че освен, че си я приел, после си платил за монтажа на същата фирма, която след като втори път ти е взела пари, те праща за зелен хайвер...
След като ятори път си члатил, един вид си се съгласил в първия дефект.
Сега вече монтирна, не виждам вариант да я върнеш...
Може да се оплачиш в КЗП, но даже и да направят нещо, ми се струва, че в крайна сметка ти ще си платиш вратата...
 
Re: От: Съвет за получена дефектна стока

Тест всяко едно съприкосновение на фирмите с КЗП им струва по няколко хиляди лева и много нерви - Нека им даде последен шанс да бъдат коректни

Това е най-малкото в някои случаи. Често се случва да бъдат давани лоши коментари и негативни ревюта по сайтове, блогове, форуми и най-вече - социални мрежи. БГ бизнесът е вече наясно с това и не си позволява да "се пробва" да мине без да задоволи клиента. Под "задоволи" разбираме тук да му даде това, за което си е платил. Може, по негово желание, да му направи подарък или даде бонус, но не и да даде по-малко. Свърши се с това нещо още преди има няма 5-6 години. Поне по мои наблюдения. Но горе долу от тогава не само интернет стана силен канал, в който може да предадеш информация от първо лице, но и някак малко след това започнаха и главните органи да си вършат добре работата. ;)
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Искам да благодаря на всички , които взеха участие в темата, особенно на mantaman .Благодаря. Понякога се чувстваш , че в тази държава всеки иска да те изработи, излъже и ограби и когато си кажеш за пореден път, тези изглеждат точни и коректни, биваш излъган и измамен. Незнам дали това е българска черта, съмнява ме, има и много страхотни хора тук, но понякога да почустваш подкрепа , дори от напълно непознати ти връща вярата в хората.
Благодаря ви отново.
 
От: Съвет за получена дефектна стока

КЗП върши страхотна работа и между другото работят със снимки, може да се прикачат снимки в сигнала. НО, в твоя случай не виждам как ще докажеш, че е счупен при транспорта, защото вече си подписал протокола. Разбираемо е, не може човек да проверява всичко и след всеки. То можеше да е счупено и нещо, което не се вижда от пръв поглед, затова лично аз бих те посъветвал да преговаряш с фирмата, след това да я уведомиш, че пращаш сигнал до КЗП и накрая да го направиш, като смятам, че КЗП в този случай няма да ти свършат работа, освен ако няма някой срок за връщане без обяснения. Казвам го от неколкократен опит с КЗП
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Първо - като получаваш такова скъпо удоволствие е трябвало да прегледаш критичните точки. На камина не се сещам за друго освен ръжена да й липсва или нещо да е пукнато/счупено или окомплектовка да липсва.

Ако е имало щети е трябвало да попълниш протокола на тея дето са ти я донесли (независимо куриер или др. фирма) и да се подпише тяхно лице, че е така получена.

След това с този протокол да си търсиш правата тук и там.

Вече е много късно и освен, ако преди да стигнеш КЗП те не решат, че трябва да си оправят бакиите ти много трудно ще докажеш, че е пристигнала така. Но не ти пречи да пробваш...
 
От: Съвет за получена дефектна стока

Вземи прати линка от тази тема на въпросната фирма, предполагам че ще ти сменят без пари вратичката (въпреки, че от всичко изложено по-горе, не са длъжни безплатно да ти го направят).

Мисля, че въпреки всички протоколи, поредица от плащания и тем подобни, на служителите които са ти монтирали камината им е било прекалено ясно, че ти не си ритал нарочно, че да счупиш и изкривиш...

Един читав търговец би трябвало без никакви проблеми да я смени пустата вратичка, още като са му казали неговите хора, без да чака ти да му се обаждаш. А той дали ще си търси нещо от превозвача - негов си проблем. Мисля, че ще ти я смени.
 

Горе