Теленор и А1 с по високи цени на плановете заради инфлацията...

NovaPS

Well-Known Member
Теленор:
С цел да продължим да предоставяме висококачествени услуги и в съответствие с условията на договорите, цената на месечните абонаменти ще бъде увеличена със средногодишния индекс на потребителските цени (ИПЦ) за 2020г. и за 2021г., публикуван от Националния статистически институт (НСИ). Увеличението ще бъде отразено във фактурите, издавани след 5 февруари 2022 г. и се очаква да бъде общо около 5%. Официалният средногодишен ИПЦ за 2020 г. е 1,7%, а ИПЦ за 2021г. ще бъде публикуван от НСИ през януари 2022 г.

А1
Уважаеми клиенти,
Уведомяваме ви, че „А1 България“ ЕАД ще индексира месечните абонаментни такси по договорите за ползване на телекомуникационни услуги с обявения от Националния статистически институт средногодишен индекс на потребителските цени за предходната година
Клаузата за индексация на месечните сметки е предвидена в договорите и съответно приложимите към тях Общи условия на всички клиенти. Това не представлява едностранна промяна на договорните отношения, поради което и абонатите няма да могат да прекратят предсрочно договорите си, без да заплатят предвидените неустойки.

Та да... :D
 
Даа, съпругата ми получи заветния смс онзи ден.

Цитирам от сайта на А1:
През последните две години се наблюдава увеличение на темпа на инфлацията, което означава, че нашите разходи се увеличават, докато в същото време цените ни останаха без промяна през 2020 година, а мрежата ни регистрира все по-голямо натоварване.

На повишеното натоварване трябва да се радват, навярно имат повече потребители, пък и повече потребление означава по-висока такса, от което стигаме и до другото: какво по дяволите правят финансистите и маркетинга, определящи параметрите и цените на плановете на компанията?
Твърдението, че не са си променяли цените на плановете е лъжа и това лесно се доказва. Няколко пъти в годината правят промени.
След като имат проблеми с доходите, защо промо тарифите стоят все още активни в текущите им планове и към тях не е приложена индексация? Нима това не е опит за въвеждане в заблуждение на бъдещите клиенти? Къде спят от КЗП и КРС?

Ето списък с едни от топ плановете на А1 за 2021 и промените по тях:
ЯНУАРИ 2021:

A1 One S - 13.99лв/мес, при плащане онлайн: 12,99лв (само за първите три месеца);
A1 One M - 17.99лв/мес, при плащане онлайн: 16,99лв (само за първите три месеца);
A1 One L - 22,99лв/мес, при плащане онлайн: 21,99лв (само за първите три месеца);
A1 One XL - 26,99лв/мес, при плащане онлайн: 25,99лв (само за първите три месеца);
A1 One Unlimited 2XL - 30.99лв/мес, при плащане онлайн: 29,99лв (само за първите три месеца);
A1 One Unlimited 3XL - 35.99лв/мес, при плащане онлайн: 34,99лв (само за първите три месеца);
A1 One Unlimited 4XL - 39.99лв/мес, при плащане онлайн: 38,99лв (само за първите три месеца);
A1 One Unlimited 6XL - 52.99лв/мес, при плащане онлайн: 51,99лв (само за първите три месеца);
//Справка: https://web.archive.org/web/20210115172637/https://www.a1.bg/a1-one-unlimited

АПРИЛ 2021 (регистрира се промяна на плановете):
A1 One 14,99 - редовна цена на плана: 20.99лв / промо цена: 14.99лв (не може да се провери дали е за целия период);
A1 One 17,99 - редовна цена на плана: 23.99лв / промо цена: 17.99лв (не може да се провери дали е за целия период);
A1 One 21,99 - редовна цена на плана: 27.99лв / промо цена: 21.99лв (не може да се провери дали е за целия период);
A1 One 27,99 - редовна цена на плана: 33.99лв / промо цена: 27.99лв (не може да се провери дали е за целия период);
A1 One 31,99 - редовна цена на плана: 37.99лв / промо цена: 31.99лв (не може да се провери дали е за целия период);
A1 One Unlimited - редовна цена на плана: 67.99лв / промо цена: 34.99лв (не може да се провери дали е за целия период).
//Справка: https://web.archive.org/web/20210401070301/https://www.a1.bg/a1-one-unlimited

ЮЛИ 2021 (отново има промяна на плановете, въвеждат се и нови, по-скъпи такива):
A1 One 14.99 - редовна цена на плана: 20.99лв / промо цена: 14.99лв / 12.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
A1 One 17.99 - редовна цена на плана: 23.99лв / промо цена: 17.99лв / 15.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
A1 One 21.99 - редовна цена на плана: 27.99лв / промо цена: 21.99лв / 19.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
A1 One 27.99 - редовна цена на плана: 33.99лв / промо цена: 27.99лв / 25.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
Unlimited 32.99 - редовна цена на плана: 39.99лв / промо цена: 32.99лв / 30.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
Unlimited 39.99 - редовна цена на плана: 45.99лв / промо цена: 39.99лв 37.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
Unlimited 45.99 - редовна цена на плана: 51.99лв / промо цена: 45.99лв / 43.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
Unlimited Ultra - редовна цена на плана: 67.99лв / промо цена: 61.99лв / 59.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
//Справка: https://web.archive.org/web/20210728103333/https://www.a1.bg/a1-one-unlimited

ОКТОМВРИ 2021 (нова промяна на плановете):
One 15.99 - редовна цена на плана: 21.99лв / промо цена: 15.99лв / 13.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
One 19.99 - редовна цена на плана: 25.99лв / промо цена: 19.99лв / 17.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
One 24.99 - редовна цена на плана: 30.99лв / промо цена: 24.99лв / 22.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
One 28.99 - редовна цена на плана: 34.99лв / промо цена: 28.99лв / 26.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
One 32.99 - редовна цена на плана: 38.99лв / промо цена: 32.99лв / 30.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
Unlimited 35.99 - редовна цена на плана: 41.99лв / промо цена: 35.99лв / 33.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
Unlimited 39.99 - редовна цена на плана: 45.99лв / промо цена: 39.99лв / 37.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
Unlimited 45.99 - редовна цена на плана: 51.99лв / промо цена: 45.99лв / 43.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
Unlimited Ultra - редовна цена на плана: 67.99лв / промо цена: 61.99лв / 59.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
//Справка: https://web.archive.org/web/20211002115335/https://www.a1.bg/a1-one


Да разгледаме редовната цена, която я пише в договора за най-евтиния и най-скъпия планове, как се изменят в рамките на 2021 година:
Най-евтин план: в началото на периода - 13.99лв, в края на периода: 15.99лв - увеличение 2 лв.
Най-скъп план: в началото на периода - 52.99лв, в края на периода: 67.99лв - увеличение 15лв.
 
Последно редактирано:
Да, то всеки вдигна цени, щях да се учудя, ако телекомите бяха пасували по темата. Според мен, някъде из договора в някоя малка тяхна точка има написано, че цените могат да претърпяват корекции нагоре (едва ли на долу някога) с зависимост от икономическата обстановка или по някакъв друг начин представено, с което рязко всякакви институции да безсилни да вземат отношение по въпроса. Редното беше цените да са завишени за новите клиенти, а старите с подновени договори да останат на същите, като при подновяване да им бъде казано, че имат корекции и именно тогава да им се даде възможност да вземат решение. За жалост това не се случва.
 
Редактирах си коментара, тъй като по някаква причина докато минавах на нов ред взе, че се събмитна.
Нека вдигат цените, ама да го направят както по принцип, а не по този некоректен начин.
Вярно е, че я има клаузата в договора и това е за всеки от трите оператора. Имат право веднъж годишно да си променят цената на плана според показател Х.
Но да изтъкват как видиш ли, плановете им стоят на едни цени от две години, след като само за последната са ги променяли 3 пъти, а после да правят и заявка за следващата година с индексации е меко казано порн*графия.
Особено като все още им текат промоциите на старите цени без никъде да е упоменато, че тарифите скоро ще бъдат променени. Така който разпише сега, ще се радва на промените не след дълго, като същевременно няма да има избор.
 
Я дайте да я видим тая клауза от договора, не от ОУ.
 
Я дайте да я видим тая клауза от договора, не от ОУ.
Не знам, само предполагам. Според мен телекомите и банките имат най-силните договори. Аз съм с акаунт мениджър на група и не знам честно казано нищо, просто познавайки ги и тяхната работа, само имам леки предположения, че са предвидили и това някъде. Ако някой има подписан и пазен такъв договор да разгледа и види. ;)
 
Реално, тези които преподписваха редовно така или иначе получаваха увеличение от 3-5 лв на година и половина, скрито зад накакви услуги, които те така или иначе не използват в 99% от случаите. Проблемът обаче остава за тези, които сме подписали договори преди години и не мърдат от тях и сме с безсрочна клауза.

Реално, за средностатистическия абонат увеличението ще е 1-2 лв. Проблемът е в отношението, което тези монополисти прилагат върху потребителите си. Щом и двете фирми излизат в един и същи ден със съобщение, то е ясно, че става въпрос за картелно споразумение в което участват и трите телекома.

За съжаление, тези гиганти изкупиха и много читави кабеларки, интернет провайдъри и съвсем скоро ще монополизират и този пазар, което ще доведе до нискокачествени и по-скъпи услуги.

Например аз бях абонат на НЕТ1, откак виваком ги купиха, интернета е тотална трагедия, загубата на пакети е постоянна, три дни нямах интернет през есента, спряха ми бонуса за предплащане, а през 2-3 седмици някой телефонист ми звъни да се опитва да ми пробутва тъпите им оферти. Очевидно е, че старата мрежа е на доизживяване, просто целта е максимално бързо да се прекарат абонатите към основната им.
 
Изрових един договор с Теленор от 2019г, ако искате мога да намеря и по-нов. Ето какво пише в него.

IV. СРОК. ПРЕКРАТЯВАНЕ. НЕУСТОЙКИ. ЕДНОСТРАННО ИЗМЕНЕНИЕ.
4. Операторът има право да индексира месечния абонамент веднъж годишно с размера на обявения от НСИ средногодишен индекс на потребителските цени за предходната година, като информира Потребителя в първата месечна фактура след индексирането. Индексираният месечен абонамент е основа за извършване на индексация през следваща година.
 
Я дайте да я видим тая клауза от договора, не от ОУ.
IMG_20211223_104902.jpg

Реално, тези които преподписваха редовно така или иначе получаваха увеличение от 3-5 лв на година и половина, скрито зад накакви услуги, които те така или иначе не използват в 99% от случаите. Проблемът обаче остава за тези, които сме подписали договори преди години и не мърдат от тях и сме с безсрочна клауза.

Реално, за средностатистическия абонат увеличението ще е 1-2 лв. Проблемът е в отношението, което тези монополисти прилагат върху потребителите си. Щом и двете фирми излизат в един и същи ден със съобщение, то е ясно, че става въпрос за картелно споразумение в което участват и трите телекома.

За съжаление, тези гиганти изкупиха и много читави кабеларки, интернет провайдъри и съвсем скоро ще монополизират и този пазар, което ще доведе до нискокачествени и по-скъпи услуги.

Например аз бях абонат на НЕТ1, откак виваком ги купиха, интернета е тотална трагедия, загубата на пакети е постоянна, три дни нямах интернет през есента, спряха ми бонуса за предплащане, а през 2-3 седмици някой телефонист ми звъни да се опитва да ми пробутва тъпите им оферти. Очевидно е, че старата мрежа е на доизживяване, просто целта е максимално бързо да се прекарат абонатите към основната им.
Така е, доста вдигнаха цените. За щастие аз вече два пъти съм преподписвал договора си от 2016 г. за нови две години със запазване на същия план, даже при първото преподписване ми дадоха допълнителна отстъпка от 15% към и без това добрите условия. И освен това имам активен допълнителен пакет евтин мобилен интернет, който трябваше да важи само две години, но не са го пипали вече 5 години. Ще продължавам да преподписвам този договор, докато разрешават, защото при сегашните цени тези услуги струват над два пъти повече.
 
Изрових един договор с Теленор от 2019г, ако искате мога да намеря и по-нов. Ето какво пише в него.

IV. СРОК. ПРЕКРАТЯВАНЕ. НЕУСТОЙКИ. ЕДНОСТРАННО ИЗМЕНЕНИЕ.
4. Операторът има право да индексира месечния абонамент веднъж годишно с размера на обявения от НСИ средногодишен индекс на потребителските цени за предходната година, като информира Потребителя в първата месечна фактура след индексирането. Индексираният месечен абонамент е основа за извършване на индексация през следваща година.
Знаех си, че са си вързали гащите. Както написах по-рано, телекомите и банките са с толкова добре написани договори, че направо утре може да се събудим без никакви услуги, с по-високи цени, и дори ще ни глобят, защото някъде нещо са отворили като вратичка в договора при такива случаи. За жалост да изправи някой с този договор пред някакви институции като КЗП, Обутсмана и кой ли не, до никъде няма да се стигне казуса в насока на потребителя.
 
Така е. Като бивш служител на Теленор мога да кажа на абсолютно всички, които са се накокошинили да ги съдят, че във всеки договор това е упоменато. Но е факт и нещо друго - от 20 години те не са правили подобна тъпотия. Откакто Германос и Глобул навлязоха на пазара в България, след това се обединиха, след това ги купиха и препродадоха. Никой не помни такава тъпанарщина. Всяка година всеки телеком вдигаше цените на плановете, с което новите клиенти поемаха годишната инфлация. Грешката на Теленор е, че го направиха първи. Виваком ще го направят последни. Съответно първия взима най-голям пай от хейта, последния - най-малък.
Ще ви кажа и нещо друго "от кухнята" - тези пари не отиват при служителите им със сигурност. Защото освен инфлацията, всеки телеком закръгля нагоре. Т.е. ако инфлацията е 4.5%, телекома казва 5%. 0.5% за някои са нищо. Обаче 0.5% от 20 лв (колкото е някакъв обикновен план, даже може би вече евтин такъв) са 0.1 лв. По 3 млн абонати. Ето така се правят бързи 300 000 лв на месец!
Миналата година за Коледа Теленор подари на всички свои служители една дървена дъска за рязане. Да, правилно прочетохте - една шибана дървена дъска за рязане.
Тази година познайте какъв беше коледния им бонус/подарък?!
Джинджифилова къщичка. Разглобена, разбира се.
13 заплата няма, коледен бонус няма. Коледно парти - няма. Имаха бюджет за тиймбилдинг за 2021, който им го дадоха и след това си го взеха. Работа, работа и пак работа.
И оня дебелия - Джейсън Кинг обяснява на таун холите (събират служителите за да ги облъчват), колко са велики Теленор и как благодари на всички служители за тяхната работа. Има една такава приказка: "За мерси не ме търси."
Нищо чудно, че десетки дългогодишни служители на Теленор напускат. Останали са единици, които още помнят големите коледни кошници от Глобул. И те също се оглеждат за нещо друго, защото Теленор са едни боклуци.
 
Последно редактирано:
Ами...то Теленор не е Теленор от колко време стана? 1 или 2 години?
Вече и Вивакома си качиха страница за индексацията: https://www.vivacom.bg/bg/index не може да има лапане и да не се наредят всички. :)
При Виваком ще е 1лв на услуга с цена на плана над 19.99лв, и 0.5лв при по-ниска цена на абонаментния план. Колкото каза, че би могла да е сумата председателя на КЗП.

Ако имаха малко мозък и не искаха да си .... таковат допълнително на имиджа, който и без това не е блестящ (говоря за всички оператори), можеше да си променят плановете както правят всяка година, отчитайки промените в разходите за електроенергия, които посочват.
Ако съм на министъра, който наскоро излезе с предложения за субсидии за компаниите по отношение промишления ток, веднага бих изключил А1, Теленор и Виваком от списъка.
 
По принцип промяната на условията в договора не влиза ли в сила след като се подпише анекс към него, или това не важи ако си физическо лице? Защото, по спомен, закона изисква да е така, с изкл. на банките, където индексацията идва от онзи плаващ курс, на който му забравих името.
При това положение би трябвало клаузата в договора просто да им дава право да променят цената, но би трябвало клиента да има право да откаже и да не приеме анекса, и евентуално да прекрати договора без да дължи неустойки. Или греша?

ПС. повечето такива странни клаузи в договорите на мобилните оператори не са особено законосъобразни. Аз така преди 3 години накарах А1/Мтел да се откажат от едни 2500лв. дето ми търсеха, та чак и на ЧСИ бяха продали дълга.
 
По-рано като прочетох текстовете ми възникна въпроса.. що тогава ще смятат 2020+2021, гледам и КЗП са на същото мнение, като даже опеделят по-високия процент като незаконнен.

Т.е. ако числото 2,4% се запази за 2021 не следва да увеличението да е повече... 2020 не играе вече..

Най-близко са виваком като предложение за увеличаване.

Иначе текста се оказа, че е вмъкнат преди 10 години, ма досега не са се "възползвали" от това си право.
 
И на кой ще се премести всеки недоволен? И трите оператора са в комбина, което значи, че няма как единия да вдигне, а другите да останат без каквото и да е повишаване. Не мисля да ги защитавам, но на фона на всичко покачващо се, не очаквах по друг начин да се случи и при техните услуги. Според мен, лично мнение, в първото тримесечие на другата година, доста неща ще са покачат и много сфери ще вдигнат цените си, от таксиджиите до доставките на куриерите, че и храните. ;)
 
3.3% за 2021. Догодина ако се случи чудо и е на - дали ше намалят? :D
 
3.3% за 2021. Догодина ако се случи чудо и е на - дали ше намалят? :D
Това поне е увеличението при телеМор. На баща ми сутринта му дойде съобщение.

Първоначално бяха обявили по 1 лв увеличение на услуга, но понеже им забраниха да увеличават за 2 периода наведнъж, вдигнаха процента. Сега услуга с цена 10лв например, се вдига с 3.30лв, вместо с лев.

Странно, но аз от Свиваком още не съм получавала никакво съобщение за предстоящото увеличение. Може би на мен ще ми намалят сметката? o_O
 
Това поне е увеличението при телеМор. На баща ми сутринта му дойде съобщение.

Първоначално бяха обявили по 1 лв увеличение на услуга, но понеже им забраниха да увеличават за 2 периода наведнъж, вдигнаха процента. Сега услуга с цена 10лв например, се вдига с 3.30лв, вместо с лев.

Странно, но аз от Свиваком още не съм получавала никакво съобщение за предстоящото увеличение. Може би на мен ще ми намалят сметката? o_O
На телевизора си получих аз. За повишаването. Може да си го скипнала съобщението. Но там дойде, и пишеше за всички услуги, че предстои покачване на цените.
 
Не е в договора проблема. Не би трябвало сам по себе си да е. Никой не иска да ме чуе. Проблема е в хората. В системата. И в законите. Липса или зле или злонамерено и лобистки написани. И в регулациите. Сега говорите за мобилни оператори. Там е същото и като другаде. Проблема е, че всеки служител може да ви наговори полуистини или лъжи. Може да е стимулиран от бонус, може да е принуден, може просто да му харесва. Може да поискат например да им платиш две вноски, които на третия месец да ви върнат. Обаче да се окаже, че евентуално ще ви ги върнат накрая, ама евентуално. Примерно.
Въобще проблема е, че държавата е прогнила, но пак основно опира до хората.

Знаете ли как се появяват договорите в приблизително днешен вид? Договорите се появяват във времена в които няма какво друго да регулира, установи някакви търговски или други взаимоотношения. Във времена в които селския кадия разрешава спорове по-скоро по собствена преценка. Сега и е може би трудно да си го представим но два подписа са или достатъчни за доказателство.
Сега уж имаме толкова регулации, толкова много закони и институции. Дори и това трябва да се добави - толкова години история на правото, даже векове. И сигурно за тези векове са се случили абсолютно всички видове хипотези с участието на милиони хора. И не само че не са изчистени, ами е станало пълна каша. Вместо да се опростява което е логично то всъщност не точно се усложнява, става каша.
Аз искам да ви попитам - в момента в извънредно положение ли сме или не сме? Законово и конституционно в извънредно положение ли сме или не?
 

Горе