Много е важно да се направи разграничение в понятията "специалист в агенция за дигитален маркетинг" и "специалист по дигитален маркетинг".
Първото предполага специализация в определено направление на дигиталния маркетинг. Работиш в компания, която предлага цялостни решения на други компании, които нямат маркетинг отдел и аутсорсват.
Второто предполага, че ще работиш в маркетинг отдел на компания, която има един или повече сайта и иска да развива онлайн канала за привличане на клиенти.
За да е още по-ясно, представи си че счетоводната фирма, за която работиш, реши да развива онлайн канала за налагане на бранд и привличане на нови клиенти. Ти като специалист по ДМ най-вероятно ще отговаряш от-до за сайта/сайтовете на фирмата и тяхното онлайн присъствие. Шефът ти или hr-а едва ли ще са наясно изобщо какво представлява в детайли ДМ, камо ли seo и т.н. Ще искат x на брой нови клиенти, еди си какъв трафик и т.н. За да го постигнеш, сам ще трябва да учиш и правиш всичко, т.е резултатът няма да е много добър. Шефът в един момент ще каже няма смисъл да набивам пари за това, закривам позицията или наемам външна фирма.
Дори при малко по-големи фирми, такава е практиката, с ДМ се занимават до 2-3 човека, които трябва да разбират едва ли не от всичко в тази сфера. Ако имаш късмет, ще имате и някой друг програмист, който да помага.
Ако ще бачкаш като общак по ДМ, по-добре изучи се, пробвай със свои проекти, направи си агенция след време.
Ако искаш да се развиваш в тази сфера, търси агенция, в която да специализираш.
Първото предполага специализация в определено направление на дигиталния маркетинг. Работиш в компания, която предлага цялостни решения на други компании, които нямат маркетинг отдел и аутсорсват.
Второто предполага, че ще работиш в маркетинг отдел на компания, която има един или повече сайта и иска да развива онлайн канала за привличане на клиенти.
За да е още по-ясно, представи си че счетоводната фирма, за която работиш, реши да развива онлайн канала за налагане на бранд и привличане на нови клиенти. Ти като специалист по ДМ най-вероятно ще отговаряш от-до за сайта/сайтовете на фирмата и тяхното онлайн присъствие. Шефът ти или hr-а едва ли ще са наясно изобщо какво представлява в детайли ДМ, камо ли seo и т.н. Ще искат x на брой нови клиенти, еди си какъв трафик и т.н. За да го постигнеш, сам ще трябва да учиш и правиш всичко, т.е резултатът няма да е много добър. Шефът в един момент ще каже няма смисъл да набивам пари за това, закривам позицията или наемам външна фирма.
Дори при малко по-големи фирми, такава е практиката, с ДМ се занимават до 2-3 човека, които трябва да разбират едва ли не от всичко в тази сфера. Ако имаш късмет, ще имате и някой друг програмист, който да помага.
Ако ще бачкаш като общак по ДМ, по-добре изучи се, пробвай със свои проекти, направи си агенция след време.
Ако искаш да се развиваш в тази сфера, търси агенция, в която да специализираш.