Участвай в редизайна на логото на Actualno.com

Actualno.com

New Member
Рейтинг - 0%
0   0   0
Здравейте, приятели,
след 8 години активно интернет новинарство израстнахме и имаме нужда от нова и адекватна визия. Обръщаме към вас, защото вярваме искрено, че вие можете да ни помогнете да изградим нашия нов имидж.

Кой може да участва? – художници, графични дизайнери, аниматори, автори на свободна практика и въобще всички, които работят в сферата на дизайна, рекламата и дигиталното изкуство. Всеки участник има възможност да изпрати до 3 различни предложения за лого.

Как и кой ще оценява? – всички публикувани проекти ще бъдат оценявани на база добро доразвиване и съчетание на съществуващата цветова гама на сайта и креативност. Проектите ще бъдат оценявани от потребители, чрез Like бутон, но финалната дума ще има тричленното ни жури.

Успех на всички в конкурса!


ЕТАПИ:

От 1 до 31 март ще се проведе етап 1.
Вашата задача: направете лого, което да съдържа “actualno-com”, което да е лесно за запомняне, уникално и съвременно. Основното изискване е логото да надгражда и доразвива съществуващото, и да се асоциира с актуални новини в интернет, бързина и надеждна информация. Размерът и видът на логото трябва да са лесни за разчитане и съобразени със стандартите за интернет и мобилна среда. Да бъде различимо при всякакви видове употреба (значка, уебсайт, тениска, плакат, билборд).
Готовата ви идея трябва да бъде представена чрез:
- цветен вариант
- черно – бял вариант
в 2 отделни файла. Размер на снимките 480х360 пиксела и формат JPG. Всеки участник може да изпрати до 3 броя различни проекти. Готовите проекти е необходимо да се качват на специалната платформа - actualno com /logo
От 1 до 5 април журито ще селектира избраните проекти. Тези участници, които продължават към етап 2, ще бъдат известени по е-мейл

От 6 до 30 април ще се проведе етап 2.
Вашата задача: избраните участници е необходимо да направят проекти с разполагане на новото им лого върху:
1. настоящия сайт actualno .com,
2. примерна рекламна брошура (размер А6),
3. примерен плакат (размер А3),
4. пощенски плик (размер 220 х 110 мм),
5. фирмена бланка (А4),
6. визитна картичка (85 х 54 мм).
в шест отделни файла. Размер на снимките 480х360 пиксела и формат JPG. Готовите проекти е необходимо да се качват на специалната платформа - actualno com /logo

От 1 до 11 май ще се проведе етап 3.
От 1 до 10 май журито ще избере победител за първо, второ и трето място. На 11 май имената на победителите ще бъдат поместени на началната страница на конкурса, а те ще бъдат известени по е-мейл.

Авторски права:
• Всички участници в конкурса по свое желание могат да подпишат споразумение, че фирмата организатор на конкурса при никакви условия няма да ползва идеите им, както и да не ги предоставя на трети страни.
• Победителят ще подпише декларация, че предоставя безсрочно и безвъзмездно всички права върху разработката на логото за Actualno .com, единствено срещу обявеното възнаграждение.

Награди:
Actualno.com стартира конкурс за редизайн на своето лого. Включи се в конкурсната програма, премини през 3 етапа и имаш шанс да спечелиш някоя от тези атрактивни награди:
Първо място: 2 самолетни билета и 2000 лв.
Второ място: пътуване за двама до Европа.
Трето място: билети за Концерт.

За да участвате в конкурса е необходима регистрация на сайта.

Успех на всички в конкурса!
 
Последно редактирано:
От: Участвай в редизайна на логото на Actualno.com

Докъде са самолетните билети?
Да не са до Триполи?
 
От: Участвай в редизайна на логото на Actualno.com

Здравейте, за авторските права, бих препоръчал да включите и точка:
"Авторът задължително подписва декларация че логото е авторска разработка и не е взаимствано от друго подобно собственост на друг".

Представете си следната случка, спечелилият взима наградата, вие започвате да ползвате логото и в един прекрасен ден ви търсят от името на фирма, чието лого сте копирали. Фирмата иска да получи обещетение от вас... Ако имате подобна декларация, вината няма да е ваша, отговаря автора на логото, с декларацията която може да предоставите на фирмата чиито права сте засегнали, показвате че автора е заявил авторската идея и изработка на това лого, вие сте само "поръчител" и нищо не сте копирали.

Относно оценяването:
Пишете че желаете да изградите нов имидж, но пък искате логото да бъде съобразено с цветовете на настоящия сайт, които цветове могат да не са същите да кажем след година или две. По-добре оставете авторите сами да решават, просто посочете сайта си и кои сте вие, нека всеки да реши какво ще предложи. Не карайте авторите да се съобразяват с вас, като по този начин шанса на тези съобразили се с вашите виждания ще бъде по-голям. Нали и без това в следващите етапи има оценка от публиката с "харесва ми" :))


Относно първи етап:
Може да добавите и условие всеки порект за лого да е придружен с текстова част, която описва логото и неговата идея. На първи етап е достатъчно да се направи черно-бял вариант придружен с текстово описание. По този начин ще пресеете реално логата едно спрямо друго, без да се влияете от цветовата гама, а и от описaнието ще видите всяка добра идея която не сте забелязали, заради не добра според вас цветова гама. За одобрените варианти, може освен по мейл, да бъдат публикувани и имената на продължаващите във втори кръг, така шанса някой участник да неразбере че продължава в конкурса, е минимален. Може писмото ви че е одобрен, да е заминало в папката "спам" на неговата поща :))

Относно втори етап:
ДОстатъчно е авторите да развият идеята си за лого върху папка, бланка, плик за писмо и визитна картичка. Тези материали не би трябвало да се изменят с времето, те се ползват така както са разработени първоначално. А относно плакати и брошури, техния дизайн може да бъде винаги различен, спрямо виждането на конкретния дизайнер заел се с изработката им в момента. Така при оценка на евентуален участник в конкурса, ще ви се наложи да оценявате 6 различни визии, като те няма да са конкретно свързани със самото лого, а с разположението му на рекламни материали. Така оценката по-скоро ще е върху дизайнерски умения, а не върху способността на даден автор да създава впечатляващи лога.

За наградите:
Два смаолетни билета по избор? И до къде? Трябва да се обозначи ясно :)
Второ място, пътуване до Европа? До Гърция или до Париж? Пътуване, в смисъл пътя или почивка и за колко дни? :))

Това са моите виждания, надявам се да не съм ви засегнал, излагам ги с най-добри чувства, целта ми е единствено ако виждате нещо полезно в идеите ми, да ги използвате :)

Поздрави и успех на всеки който ще участва в конкурса!
 
От: Участвай в редизайна на логото на Actualno.com

Здравейте, за авторските права, бих препоръчал да включите и точка:
"Авторът задължително подписва декларация че логото е авторска разработка и не е взаимствано от друго подобно собственост на друг".
Благодарим за съвета, имаме го предвид. За съжаление в тази област и на изкуството проблема с авторските права е голям!


Относно оценяването:
Пишете че желаете да изградите нов имидж, но пък искате логото да бъде съобразено с цветовете на настоящия сайт, които цветове могат да не са същите да кажем след година или две. По-добре оставете авторите сами да решават, просто посочете сайта си и кои сте вие, нека всеки да реши какво ще предложи. Не карайте авторите да се съобразяват с вас, като по този начин шанса на тези съобразили се с вашите виждания ще бъде по-голям. Нали и без това в следващите етапи има оценка от публиката с "харесва ми" :))
Целта на това ограничение, е че ни трябва лого, което пасва на този сайт като цветове. Затова правим конкурс, в който желаещите да участват е необходимо да се съобразят с това условие. А не правим просто конкурс за каквото и да е лого. Всеки редизайн на портала води до голямо недоволство на редовните читатели. А нашата цел е те да бъдат доволни и добре осведомени.


Относно първи етап:
Може да добавите и условие всеки порект за лого да е придружен с текстова част, която описва логото и неговата идея. На първи етап е достатъчно да се направи черно-бял вариант придружен с текстово описание. По този начин ще пресеете реално логата едно спрямо друго, без да се влияете от цветовата гама, а и от описaнието ще видите всяка добра идея която не сте забелязали, заради не добра според вас цветова гама. За одобрените варианти, може освен по мейл, да бъдат публикувани и имената на продължаващите във втори кръг, така шанса някой участник да неразбере че продължава в конкурса, е минимален. Може писмото ви че е одобрен, да е заминало в папката "спам" на неговата поща :))
Относно текстовото описание много го обмисляхме. Но практиката ни в различни конкурси ни показа, че тази графа доста често се пропуска. Като компромисен вариант сме дали възможност за коментари под всеки проект.
Относно одобрените варианти и хората, които продължават във втори кръг - имената им ще бъдат поместени на началната страница на конкурса, както си пише и на самата платформа на конкурса.

Относно втори етап:
ДОстатъчно е авторите да развият идеята си за лого върху папка, бланка, плик за писмо и визитна картичка. Тези материали не би трябвало да се изменят с времето, те се ползват така както са разработени първоначално. А относно плакати и брошури, техния дизайн може да бъде винаги различен, спрямо виждането на конкретния дизайнер заел се с изработката им в момента. Така при оценка на евентуален участник в конкурса, ще ви се наложи да оценявате 6 различни визии, като те няма да са конкретно свързани със самото лого, а с разположението му на рекламни материали. Така оценката по-скоро ще е върху дизайнерски умения, а не върху способността на даден автор да създава впечатляващи лога.
Целта на тези различни разработки е да се покаже как новото лого ще бъде интегрирано и как ще взаимодейства с различни графични среди. Това ще ни помогне да усетим логото и допълнително ще ни покаже кое е нашето лого :)

За наградите:
Два смаолетни билета по избор? И до къде? Трябва да се обозначи ясно :)
Второ място, пътуване до Европа? До Гърция или до Париж? Пътуване, в смисъл пътя или почивка и за колко дни? :))
Тази информация допълнително ще бъде поместена. Извиняваме се за тази непълна информация. Истината е, че работим по въпроса да предложим наистина хубава награда.

Сърдечно благодарим за тази обратна връзка
 
От: Участвай в редизайна на логото на Actualno.com

какъв е проблема ако толкова държите на съдържателна награда, да обявите първо място 3000 лв, второ 2000 и трето 1000? победителите сами могат да решат къде искат да отидат или в какво да иневстират.
ако толкова държите на качествен лого дизайн защо не пуснете конкурс в 99designs, много по-зряло място за подобна инициатива ;)
 
От: Участвай в редизайна на логото на Actualno.com

Логото векторно или растерно го искате?
Не разбирам как брошурите, визитките и плакатите се прикачват в 6 сники "480х360 пиксела и формат JPG"
Да няма някаква грешка?
 
От: Участвай в редизайна на логото на Actualno.com

След 2 месеца усилена надпревара и над хиляда проекта качени в специалната платформа за конкурса на Actualno.com за ново лого, вече може да обявим, че има победител!
В първия етап на конкурса основната задача на журито бе да открие онези проекти, при които има потенциал за развитие. Предпочете се допускане на повече хора до втори етап именно, за да се даде възможност на участниците да развият идеите си. В този смисъл не са били ограничени до проекта, който представиха в началото.

Във втория етап на конкурса журито се съобрази основно с това, че търси именно лого, а не дизайн на отделните рекламни материали. Отново се търсеше онзи проект, който да даде перспектива за развитие в бъдеще.

И така след часове наред обсъждане, спорене, претегляне и обмисляне имената на победителите са ясни:

3-та награда
Проектът на Ивайло Недков единодушно бе избран от членовете на журито за финалист, тъй като е професионално издържан и много актуален като графика спрямо конкуренцията. Ивайло Недков ще получи 2 билета по избор от големите концерти за тази година.

2-ра награда
Проектът на Мария Манярова бе силно дискутиран от журито, но се пребори за второто място тъй като притежава много силно присъствие като графика и не малък потенциал за развитие, като идея. Мария Манярова печели 2 двупосочни самолетни билета до Европа.

1-ва награда
Проектът на Йонко Пътев спечели конкурса благодарение на това, че се отличи от болшинството проекти както като тълкуване на формата, така и като послание на графиката. Йонко Пътев печели 2 двупосочни самолетни билета за Европа и 2000 лв.

Победителят притежава интересен, запомящ се и силен като послание символ. Триизмерността на формата придава особеност, която отличава проекта от останалите. Типографиката на надписа е съвременна и персонална. Общата композиция е интересна и необичайна. Всички тези качества са онова, което сме искали да предадем като внушение към аудиторията на Actualno.com.

В природата на всяко състезание е да има малцина печеливши и множество губещи. Нека останалите участници не се обезсърчават от резултата и да не ни съдят прибързано.

Успех на всички и благодарим за участието!
 

Горе