Форум за видео блогери

rujel

Well-Known Member
Пускам тази тема, за да се обсъжда въпроса възможно ли е едно подобно начинание да има някакъв да го наречем успех. Наистина днешно време форумите рядко се ползват, но по-скоро причината е, че тяхното едновремешно предназначение отдавна е отживелица. Тогава се ползваха за източник на информация - нещо, което днес като цяло за клюки може да се намери къде ли не, а за неща от по-сериозен характер (наука, изкуство и дори техника) си се ползва почти единствено Wikipedia.

Ето например настоящият форум си се движи добре най-вече защото имаме пазар свързан почти изцяло с онлайн бизнеса. Едни форум за видео блогери може да е място за подкрепа на именно такъв вид дейност. Примерно да се търсят материали и дори платени рекламни представяния от самите собственици на развивани от тях youtube канали.
 
Демек влогъри? Защо да няма смисъл. За БГ, не знам, не мисля, че има толкова хора, макар, че едно време като ги нямаше толкова соц. мрежите се събираха както се вика по 20-30 души във форум да си помагат, разискват, абе да са си полезни един на друг. Сега не мисля, че ще се случи, освен ако не е нещо, което не трябва да излиза от тяхната общност.
 
Сега си правят групи из Фейсбук, като това спестява пари от домейн хостинг и поддръжка на форум.

При направен пост автоматично получаваш известия. Когато пуснеш нещо в група получава по-голям енгейджмънт, повече хора могат да го видят да го оценят, и да ти дадат feedback веднага. Ако им хареса могат и да го споделят в личните си профили което вдига аудиторията веднага на влога.
За повечето хора е по-лесно да влязат в facebook група защото вече си имат регистрация, във facebook са тъй или иначе, отколкото тепърва да се регистрират в интернет форум, което отнема време и после ще им отнема време да се логват пак за да преглеждат новите теми и постове.
Повечето влогъри или фотографи имат акаунти в instagram tiktok и могат много лесно да шерват материали в facebook tiktok и instagram едновременно и от едната платформа на другата лесно веднага. По този начин достигат до повече хора и по-лесно същите такива, които харесват материалите могат да ги последват и да получават известия от тях при нови снимки влогове и така нататък и процеса става много бърз.
Също така, почти всички от тях имат собствени facebook страници тъй или иначе
 
Сега си правят групи из Фейсбук, като това спестява пари от домейн хостинг и поддръжка на форум.

При направен пост автоматично получаваш известия. Когато пуснеш нещо в група получава по-голям енгейджмънт, повече хора могат да го видят да го оценят, и да ти дадат feedback веднага. Ако им хареса могат и да го споделят в личните си профили което вдига аудиторията веднага на влога.
За повечето хора е по-лесно да влязат в facebook група защото вече си имат регистрация, във facebook са тъй или иначе, отколкото тепърва да се регистрират в интернет форум, което отнема време и после ще им отнема време да се логват пак за да преглеждат новите теми и постове.
Повечето влогъри или фотографи имат акаунти в instagram tiktok и могат много лесно да шерват материали в facebook tiktok и instagram едновременно и от едната платформа на другата лесно веднага. По този начин достигат до повече хора и по-лесно същите такива, които харесват материалите могат да ги последват и да получават известия от тях при нови снимки влогове и така нататък и процеса става много бърз.
Също така, почти всички от тях имат собствени facebook страници тъй или иначе
Ако човек иска да се пилее времето безполезно и то в големи количества, тогава наистина facebook е правилното място. Но един "сериозен" влогър по-скоро би се фокусирал върху съдържанието на новите си видеоклипове, отколкото да си губи времето напразно. И затова един форум в интернет би бил много по-добро място за него. Той няма да виси в него непрекъснато и да говори простотии (това всъщност често води и до сериозен спад на рейтингът му във видео канала, защото така се приравнява с потенциалните си зрители), а ще влиза в споменатия вид форум, само за да си свърши работата. Да получи идеи как да започне в началото. Да види конкуренцията (която не можеш да откриеш и с търсене в youtube), да намери рекламодател или просто да намери подходяща за представяне от него тема, ако е изпаднал в творческо безсилие.
 
Допълвам идеята за видео блогърите със следното. Наскоро си спомних за сайта newbusiness.bg, който преди време често проверявах. Оказва се, че все още има нови неща в този сайт, които ми е интересно да прочета. Но както този сайт, така и много други такива просто вече съм ги изоставил - просто съм забравил за тях... Това да поддържам списък с интересни сайтове и да го преглеждам от време на време не е работеща схема. Често се получава, че някои сайтове не се обновяват с месеци, а в един момент почват отново да го правят. Така си губя времето за да проверявам често "временно мъртви" сайтове, което е досадно и съм спрял да го правя.

Решението, за което се сещам е представянето на сайтовете да се осъществява от видео блогъри вместо всички потребители да трябва да ги следят непрекъснато. Ако в даден сайт се появи нещо интересно за видео блогърите, то те оформят кратка новина в която споменават за появилата се нова информация в съответния сайт. В подходящ сайт се представят тези записи. Потребителите избират видео блогърите, които считат че имат сходни на техните интереси, както и отбелязват от кои сайтове се интересуват, евентуално определят и областите от теми които следят. Като резултат сайтът им предлага поредица от видеоклипове тип новини на интересуващата ги за тях тематика (тези които вече не са гледали). Така те прослушват за деня една видео емисия от вид новини с неща, които може би ги интересуват.

Описаната по-горе система мисля че може да се окаже полезна на много от хората тук, които създават както сайтове така и facebook страници, но имат проблем с популяризирането, защото поне в началото не могат да са твърде често активни, за да си оформят бързо трайни посетители. От друга страна това е и възможност за видео блогъри да допълват своите youtube канали, за да не губят интереса на подписчиците си (новините освен в отделен сайт като описания е възможно да се оформят и като видео клипове качвани в Youtube). В частност ако създадете новинарски сайт който в началото е слабо посещаван, то имаме дори и стимула да рекламирате безплатно подобна новинарска система, ако все пак такава бъде направена.
 
Допълвам идеята за видео блогърите със следното. Наскоро си спомних за сайта newbusiness.bg, който преди време често проверявах. Оказва се, че все още има нови неща в този сайт, които ми е интересно да прочета. Но както този сайт, така и много други такива просто вече съм ги изоставил - просто съм забравил за тях... Това да поддържам списък с интересни сайтове и да го преглеждам от време на време не е работеща схема. Често се получава, че някои сайтове не се обновяват с месеци, а в един момент почват отново да го правят. Така си губя времето за да проверявам често "временно мъртви" сайтове, което е досадно и съм спрял да го правя.

Решението, за което се сещам е представянето на сайтовете да се осъществява от видео блогъри вместо всички потребители да трябва да ги следят непрекъснато. Ако в даден сайт се появи нещо интересно за видео блогърите, то те оформят кратка новина в която споменават за появилата се нова информация в съответния сайт. В подходящ сайт се представят тези записи. Потребителите избират видео блогърите, които считат че имат сходни на техните интереси, както и отбелязват от кои сайтове се интересуват, евентуално определят и областите от теми които следят. Като резултат сайтът им предлага поредица от видеоклипове тип новини на интересуващата ги за тях тематика (тези които вече не са гледали). Така те прослушват за деня една видео емисия от вид новини с неща, които може би ги интересуват.

Описаната по-горе система мисля че може да се окаже полезна на много от хората тук, които създават както сайтове така и facebook страници, но имат проблем с популяризирането, защото поне в началото не могат да са твърде често активни, за да си оформят бързо трайни посетители. От друга страна това е и възможност за видео блогъри да допълват своите youtube канали, за да не губят интереса на подписчиците си (новините освен в отделен сайт като описания е възможно да се оформят и като видео клипове качвани в Youtube). В частност ако създадете новинарски сайт който в началото е слабо посещаван, то имаме дори и стимула да рекламирате безплатно подобна новинарска система, ако все пак такава бъде направена.
Е то това с интересните акценти по определени теми е каквото прави Филип Дефранко реално.
 
Е то това с интересните акценти по определени теми е каквото прави Филип Дефранко реално.
На практика всички влогъри коментират по определени теми. Но тук идеята е да имат и конкретен обект за коментиране, а именно развитието на проекти, представени в развитие в някакви сайтове, където примерно да има много по-подробна информация. И нещата да се правят на парче, че като един сайт не те заинтересува в началото, то повече за него новини да не гледаш насила. Целта е така бавно развиващите се интересни идеи да не изпаднат в пълно забвение, ако в началото не са успели да получат редовно представяне, че да си хванат постоянни читатели...
 
По принцип една бизнес идея има ли нужда от повече от 1-2 изречения за да стане ясна на публиката, начи не струва.
 
По принцип една бизнес идея има ли нужда от повече от 1-2 изречения за да стане ясна на публиката, значи не струва.
Много правилно казано. Но ако една бизнес идея я "подариш" на публиката преди да я реализираш, то значи си глупак. Затова подобни идеи като се представят публично, то се замазват максимално добре, че само по-интелигентните да ги схванат и при това, само ако те го правят след като усетят че в идеята има нещо и в допълнение ги интересува точно тази област от която е идеята...
 
По принцип една бизнес идея има ли нужда от повече от 1-2 изречения за да стане ясна на публиката, начи не струва.
Пълни глупости отново. Всяка бизнес идея с специфична и се представя по най смилаеми начин в зависимост от аудиторията. Друг е въпросът ти точно колко бизнес идеи си представял пред някаква аудитория. Но да не влизам в такива смешни подробности. ;)
 
На практика всички влогъри коментират по определени теми. Но тук идеята е да имат и конкретен обект за коментиране, а именно развитието на проекти, представени в развитие в някакви сайтове, където примерно да има много по-подробна информация. И нещата да се правят на парче, че като един сайт не те заинтересува в началото, то повече за него новини да не гледаш насила. Целта е така бавно развиващите се интересни идеи да не изпаднат в пълно забвение, ако в началото не са успели да получат редовно представяне, че да си хванат постоянни читатели...
Форумите с много малки изключения (по-старите) са много трудни за популяризиране и развитие. Към настоящия момент всичко живо е в YouTube и TikTok.
 
Форумите с много малки изключения (по-старите) са много трудни за популяризиране и развитие. Към настоящия момент всичко живо е в YouTube и TikTok.
И въпреки всичко като търсят нещо в Google, попадат на форуми. :)
 
Форумите с много малки изключения (по-старите) са много трудни за популяризиране и развитие. Към настоящия момент всичко живо е в YouTube и TikTok.
Вярно е това, но ... макар и много трудно ако все пак се успее с начинанието, то усилията определено си струват. Първо защото форумът някак е леко специализиран, т. е. не е насочен към всичко живо. И второ защото чрез въпросния форум става дума да се поддържа съдържанието на сайт, който си е точно от вида на Youtube (т. е. показващ компилация от видео новини, оформяни от влогъри) и е подходящ за всичко живо.
 
Вярно е това, но ... макар и много трудно ако все пак се успее с начинанието, то усилията определено си струват. Първо защото форумът някак е леко специализиран, т. е. не е насочен към всичко живо. И второ защото чрез въпросния форум става дума да се поддържа съдържанието на сайт, който си е точно от вида на Youtube (т. е. показващ компилация от видео новини, оформяни от влогъри) и е подходящ за всичко живо.
Форумът е доста по-социален инструмент от един обикновен сайт. Съдържанието му изцяло зависи от хората, по-скоро потребителите в него. Няма как това да умре по ред причини, като най-основната е, че е, както написахте, тясно специализиран и обединява хора с общи интереси. И групите по социалните мрежи го оправят, но тук остава някак за всички, там, трудно да е за всички, а за тези в една друга по-голяма микро среда.
 

Горе