Ползвам активно от години host.bg и superhosting.bg. И двата имат много плюсове и минуси, но superhosting.bg за момента се представят най-добре.
Host.bg:
+ вслушват се в мнението на клиента. Когато промениха пространството на пощата да заема от хостинга като цяло, дори да не се ползва след кратък спор с мен направиха опция за динамично разпределение.
+ голяма гъвкавост в заплащането - можете непрекъснато да променяте планове, да заменяте пакет за увеличаване на време и т.н.
+ коректност в заплащането - поисках за два хостинга обратно парите за оставащото време, защото ги преместих и ми ги върнаха без никакви спънки или бавене.
- поддръжката на първа линия в най-добрия случай не е достатъчно технически подготвена. Говориш им за пощенски сървър, който ползва тяхно SMTP за два домейна, те пращат линкове за настройка на Outlook.
- много бърз и много често неточен отговор на въпроси към поддръжката. При настояване за по-компетентен служител проблема се решава, но се губи време.
- нямат стандартизирана система (като CPanel) и често забравят при местена да изтриват DNS записи за домейни. Така всички техни клиенти не могат да пращат писма на вече преместен от тях домейн, докато не се оплачеш настойчиво.
- повечето им сървъри имат някакъв странен lag при отваряне на връзки към MySQL - след първото отваряне нещата работят бързо. Това важи и за FTP услугите.
Superhosting.bg
+ стандартизирана система (CPanel) с всичките и плюсове и минуси. Но поне бъговете са широко коментирани и има решение за почти всичко.
+ много добра поддръжка - никога не отговарят, преди детайлно да са проучили и/или решили проблема.
+ Много удобен панел за поддръжка хостинги на всички клиенти в едно. Хем клиента си има собствен достъп и парола, хем администратора има пълен достъп върху всички.
+ предлагат удобна и ясна система от отстъпки за количество.
- имат проблемни сървъри (като sierra), които често забиват и всички услуги към тях (DNS, hosting, PHP и т.н.) забиват за часове.
- никога не публикуват информация за проблем със сървъри никъде. Винаги трябва изрично да се свързваш с поддръжката, дори когато имат глобален проблем (като отпадането на основния им доставчик наскоро).
- предлагат memcached услуга само за по-скъпите пакети.